Killer bass tracks topic

Started by Staaled, March 4, 2011, 14:16:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

Dead pres - Bigger than hiphop. Zet maar eens aan ;)

dr. P - Tetris Dubstep:

http://www.youtube.com/watch?v=GqUN76-_Djg

Staaled

Quote from: eddy135 on August 20, 2012, 22:59:46
Ben deze al een aantal keren tegengekomen, bizar...

Lijkt me mooiste wat er is, maar ben nog niet levensmoe; gebeuren veel ongelukken bij...:-(
Awolnation   "Sail", lekker laag. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MVG

#77
Quote from: Hipster on July  7, 2011, 17:19:31
Amai,  :-[,
kan echter niet vaak genoeg genoemd worden.

Mijn set geeft geen krimp maar oren en de ramen rammelen. :crazy:

Zojuist even afgespeeld met spotify, niet de hoogste kwaliteit natuurlijk en ook mijn set is niet zoveel bijzonderr i.v.m sommigen hier. Maar toch inderdaad amai.. Sommige tonen heel goed hoor- en voelbaar, echter hoor ik op sommige stukken wel een beetje bas, maar staat de buffetkast te vibreren als een malle..

Ligt dit dan aan een bepaalde frequentie, welke je niet zozeer hoort en voelt maar wel meubels laat trillen, of heb ik dan een serieus ruimte probleem?

Edit: aanrader: Show of hands van Stonehenge...

Midcall

Quote from: MVG on August 21, 2012, 15:18:59
Ligt dit dan aan een bepaalde frequentie, welke je niet zozeer hoort en voelt maar wel meubels laat trillen
Dat zou goed kunnen, echter in jouw geval uitgesloten.... je speakers gaan bij lange na niet diep genoeg om niet-hoorbaar laag te produceren.

Quote from: MVG on August 21, 2012, 15:18:59
of heb ik dan een serieus ruimte probleem?

Dat is waarschijnlijker, beetje akoestische kortsluiting zeg maar.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

MVG

#79
Quote from: Midcall on August 21, 2012, 17:07:26
Dat zou goed kunnen, echter in jouw geval uitgesloten.... je speakers gaan bij lange na niet diep genoeg om niet-hoorbaar laag te produceren.

Ik gebruik nu een maatje grotere speakers dan in mijn signature. IK heb nu ter test een stel KEF Q55.2 en deze gaan in mijn ruimte tot 35hz. Het stukje van dat nummer wat bij mij zorgt voor een zachte hoorbare lage toon, maar een veel luidere meetrillende kast, is dit dan dus:

Quote
Dat is waarschijnlijker, beetje akoestische kortsluiting zeg maar.
?

Maar goed, dit is geen discussievoer voor dit topic.

'vroeger' waren meetrillende kasten 'vet' Nu wil ik weten welke frequentie dit veroorzaakt, want ik hoor en voel liever de bas ipv zacht horen en voelen, en zwaar trillend servies  :-\

Desondanks een hele gave plaat! En gelukkig klinkt de rest van het laag in dit nummer wél goed. Nu wordt ik wel erg nieuwsgierig naar wat een goede subwoofer zou doen  ;D

Midcall

Quote from: MVG on August 21, 2012, 18:08:50
Ik gebruik nu een maatje grotere speakers dan in mijn signature. IK heb nu ter test een stel KEF Q55.2 en deze gaan in mijn ruimte tot 35hz. Het stukje van dat nummer wat bij mij zorgt voor een zachte hoorbare lage toon, maar een veel luidere meetrillende kast, is dit dan dus:
?

Maar goed, dit is geen discussievoer voor dit topic.

'vroeger' waren meetrillende kasten 'vet' Nu wil ik weten welke frequentie dit veroorzaakt, want ik hoor en voel liever de bas ipv zacht horen en voelen, en zwaar trillend servies  :-\

Desondanks een hele gave plaat! En gelukkig klinkt de rest van het laag in dit nummer wél goed. Nu wordt ik wel erg nieuwsgierig naar wat een goede subwoofer zou doen  ;D
De zachte lage toon is naar mijn mening gewoon de afval van je speaker, daar houdt de weergave van het laag op met jouw speaker. 35Hz is niet bijzonder laag, bijna alle genoemde opnames gaan behoorlijk veel dieper, behalve Adèle misschien. Het trillen van je kast (wat overigens gewoon vervorming is van je muziek en ten koste van alles vermeden zou moeten worden) kan heel goed door een heel ander frequentieniveau worden veroozaakt, bijvoorbeeld door een 60hz bult in je ruimte, die zoveel energie in zich heeft dat onderdelen in je kamer beginnen te 'stuiteren' zeg maar.Mensen ervaren dit soort tonen vaak veel dieper dan ze in werkelijkheid zijn.

Maar inderdaad.... back on topic now  :worship:
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

MVG

#81
Quote from: Midcall on August 21, 2012, 18:23:20
De zachte lage toon is naar mijn mening gewoon de afval van je speaker, daar houdt de weergave van het laag op met jouw speaker. 35Hz is niet bijzonder laag, bijna alle genoemde opnames gaan behoorlijk veel dieper, behalve Adèle misschien. Het trillen van je kast (wat overigens gewoon vervorming is van je muziek en ten koste van alles vermeden zou moeten worden) kan heel goed door een heel ander frequentieniveau worden veroozaakt, bijvoorbeeld door een 60hz bult in je ruimte, die zoveel energie in zich heeft dat onderdelen in je kamer beginnen te 'stuiteren' zeg maar.Mensen ervaren dit soort tonen vaak veel dieper dan ze in werkelijkheid zijn.

Maar inderdaad.... back on topic now  :worship:

Oké thanks voor je input. 35 hz is idd niet bijzonder laag, maar toch leuk genoeg (voor mij dan). Vervorming is het niet, want het blijft duidelijk zuiver spelen. En de toon die ik bedoel ik bedoel is hoger dan sommige tonen die wél worden weergegeven, waarschijnlijk is het dan inderdaag een bult van bijvoorbeeld 60hz zoals jij zei. Omdat de glazen in de kast dan zo wat beginnen te stuiteren wordt dit als lager ervaren inderdaad. Bedankt voor je info!

En nu inderdaad back on topic  ;D Sorry voor de vervuiling mensen.. :angel:

clipto

Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Kingpin

Weet niet of ie al voorbij was gekomen:

Techmaster P.E.B - Bass Computer "Nr.12 - Bassgasm (ultimate woofer test)"



Zijn maar weinig subs die de laagste 'noot' halen (die hoor je dan letterlijk niet, viel me op bij mijn Velo vs een Pioneer sub).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sj0er-D


W.Otter

of monophonic shit


daarnaast is wiz khalifa - on my level ook aardig broekspijpwapperend

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

GPO

Trentemoller - prachtige elektronische muziek met in heel veel nummers een prachtig diep laag:

Evil dub: http://www.youtube.com/watch?v=oot1vO2o3pI&feature=BFa&list=AL94UKMTqg-9CdvIDpBhJE8GzSHRC6w4L7
of deze remix : http://www.youtube.com/watch?v=0RfIHzUjq8c&feature=BFa&list=AL94UKMTqg-9CdvIDpBhJE8GzSHRC6w4L7
moan (zeker na 2:08) : http://www.youtube.com/watch?v=_LuYdnPy8tA
Nightwalker: http://www.youtube.com/watch?v=q-FYe2AjTdw&feature=BFa&list=AL94UKMTqg-9CdvIDpBhJE8GzSHRC6w4L7

Dat laatste nummer is ook echt fenomenaal!

Gewoon 'The Last Resort' kopen en afluisteren op een lekker volume....  O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: Hipster on July  6, 2011, 21:50:49
En daar zijn we weer. ;D

James Blake. "there's a limit to your love"  :blink:

Bovendien een echt subliem album. :music:

Net ff geluisterd. Eerst op mijn PC 5.1 set... nah viel wel mee dacht ik...

Daarna op mijn huiskamer set.... zo, jemig de SVS maakte er iets heel moois van! Zelfs op heel normaal volume is het al heerlijk!

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

sj0er-D

Quote from: GPO on August 26, 2012, 00:31:51
Net ff geluisterd. Eerst op mijn PC 5.1 set... nah viel wel mee dacht ik...

Daarna op mijn huiskamer set.... zo, jemig de SVS maakte er iets heel moois van! Zelfs op heel normaal volume is het al heerlijk!

O0

GPO
Jupp het laag in dat nummer is gewoon te laag voor je 5.1 pc-set, maar niet voor je sub ;)

Midcall

Quote from: sj0er-D on August 26, 2012, 01:10:24
Jupp het laag in dat nummer is gewoon te laag voor je 5.1 pc-set, maar niet voor je sub ;)
Dat geldt natuurlijk voor ALLE geposte suggesties... subjes van pc setjes gaan tot 50/60hz misschien?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

sj0er-D

Precies. maar 'There's a limit to your love' gaat wel heeel laag. zo laag, dat je op je pc speakers niet eens hoort dat er laag in zit :D

GPO

#91
Quote from: Midcall on August 26, 2012, 11:07:09
Dat geldt natuurlijk voor ALLE geposte suggesties... subjes van pc setjes gaan tot 50/60hz misschien?

De extensie van het subje van mijn PC set heb ik wel eens gemeten met REW: er kwam tot nog wel tot ongeveer 35/30 Hz redelijke output uit (beter dan verwacht), daarna ging het heel erg snel bergafwaarts... :)

Dingen als bv Trentemoller en Massive Attack klinken totaal niet spannend op het PC setje, maar op de huiskamer set des te meer.

Maar goed, er zit ook nogal een prijsverschil tussen die 2 sets....  :clapping:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sander_Kaa

 O0 woooooob wooooob.

Trentemoller is al veel genoemd maar wat een heerlijke bassen op The Last Resort.

Naast de al veel genoemde artiesten wil ik vooral Burial noemen. Dit is een 'dubstep' artiest uit de UK. Hele fraaie muziek met o zo dikke bassen.

Natuurlijk zijn er in het dubstepgenre veel basklappers te vinden. Denk dan aan Zomby, Joker, Mala, Kode9 (9Samurai, hell yeah). Een nummer die zeker de moeite waard is: Plastician: Japan

Ook van neerlands bodem: The Opposites hebben een aantal fraaie, maar vergeet ook niet Opgezwolle met Hoedenplank (want waar zitten die woofers??)

W.Otter

dit is ook wel een lekker nummertje, denk dat het voor vele luidsrkers/kamers een lastige track is om neer te zzetten

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

garmtz

Quote from: W.Otter on March 23, 2013, 08:18:13
dit is ook wel een lekker nummertje, denk dat het voor vele luidsrkers/kamers een lastige track is om neer te zzetten


veel nasty midlaag... Zal menig staand golfje aanzwengelen... :)

Nahpets

De muziek doet het niet echt voor me, maar dat filmpje is zeer intrigerend.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

W.Otter

Quote from: garmtz on March 23, 2013, 09:28:33
veel nasty midlaag... Zal menig staand golfje aanzwengelen... :)

hier geen uitzondering  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

we hadden het over killer bass toch?;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

notoxus

Noisia met het album Split The Atom en Kubus & BangBang met het nummer King   beide van nederlands bodem en komt hier lekker binnen.

Kubus was een van de beatcreators voor de heren van Opgezwolle en er zitten heerlijke bassen in hun repertoire.

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

W.Otter

Quote from: notoxus on March 23, 2013, 19:48:16
Noisia met het album Split The Atom en Kubus & BangBang met het nummer King   beide van nederlands bodem en komt hier lekker binnen.

Kubus was een van de beatcreators voor de heren van Opgezwolle en er zitten heerlijke bassen in hun repertoire.

jep.. maar we zijn geen 16 meer :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF