internet tele2, goed idee ?

Started by angel1978, March 3, 2011, 15:34:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel1978

Ik zit er over te denken om een internetverbinding bij tele2 te nemen

tot 20 Mb
Zonder vaste lijn van KPN

Dat komt dus uit op 14,95 per maand..

Iemand hier die ervaringen heeft met Tele2 ? Aanrader of juist een afrader ?


Ghosty J

kijk even hoever je van de wijk centrale af woont. dat is snelheid bepalend.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Wazp

Quote from: Ghosty J on March  3, 2011, 16:39:19
kijk even hoever je van de wijk centrale af woont. dat is snelheid bepalend.

Inderdaad, het grote probleem van ADSL. Optimale snelheden haal je bijna alleen als erg dicht bij een centrale in de buurt zit.
Als dat in jouw geval een probleem is dan zou ik ook kabelinternet overwegen, daar speelt dit geen rol.

angel1978

#3
Ik hoef de 20 Mb niet per se te halen.. een snelheid tussen de 4 en de 12 Mb is snel genoeg
Kabelinternet kost ineens een stuk meer.. Ik denk niet dat ik die extra kosten ervoor over heb.

De waarschijnlijke afstand ( moeilijk, postcode is nog niet bekend --> nieuwbouw ):  2100 meter
Dat zou dus tussen de 8 en 12 Mb opleveren qua snelheid..

Nosoforos

Zorg dat je zeker weet dat je een werkend IS/RA punt in huis hebt, dat is alles wat ik zal zeggen... (ben zelf net overgestapt naar Tele2 maar heb nog geen moment internet gehad aangezien ik in een wat ouder huis woon en er geen signaal op de lijn blijkt te staan. Dan wordt het opeens gedoe, want dan krijg je eerst een monteur van Tele2 en als die het niet kan verhelpen dan komt vervolgens KPN in actie)

angel1978

Quote from: Nosoforos on March  3, 2011, 17:08:25
Zorg dat je zeker weet dat je een werkend IS/RA punt in huis hebt, dat is alles wat ik zal zeggen... (ben zelf net overgestapt naar Tele2 maar heb nog geen moment internet gehad aangezien ik in een wat ouder huis woon en er geen signaal op de lijn blijkt te staan. Dan wordt het opeens gedoe, want dan krijg je eerst een monteur van Tele2 en als die het niet kan verhelpen dan komt vervolgens KPN in actie)

Ik heb geen last van een wat 'ouder' huis ;)
Maar toch bedankt voor je waarschuwing :)

SpeedyAndré

Ik heb heel lang ervaring met Tele2 en voorheen Versatel.
2 verhuizingen gingen goed, dwz dat de aansluiting op de geplande datum werkte.
Op m'n huidige adres ging de snelheid helaas steeds verder omlaag, ik begon met 12Mb en eindigde met 7Mb  :baaa:
De oorzaak heb ik niet kunnen vinden en uiteindelijk nam ik maar glasvezel ;)
Als het werkt dan gaat het goed, ik heb jaren een stabiele verbinding gehad incl. tv en bellen.
Je krijgt niet veel extra, de homepage en mailbox zijn maar 20MB en dat is al jaren zo ....

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Ronin79

Nooit problemen hegad met Tele 2. Daarvoor Versatel gehad, ook nooit problemen.
Mijn jongere broer ook niet.

het enige wat ik wel lullig vind.

Hier hebben wij nog geen glasvezel. Dat is jammer .. want die abo kost evenveel als mijn huidige abo. van 20 MB.
Toch maar een keertje gaan bellen voor wat informatie.  ;)

Wijx wondere wereld

werkt hier ook perfect en bij m'n ouders ook. Was voor mij een hele verademing na een jaar lang gezeur met Casema
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Ghosty J

#9
Heb ook een poosje tele 2 gehad in de tijd van Talpa dus gratis voetbal kijken etc nooit echte grote problemen gehad. verhuist en kon niet onder het contract uit omdat ik geen gezeur wou hebben met verhuizen tele 2 opgezegt ben toen in me nieuwe huis overgegaan naar Telfort. zelfde als tele2 geen enkel probleem mee gehad. ben nu over naar Ziggo precies het zelfde geen enkel probleem met iets.

Heb al de volgende providers gehad KPN XS4ALL ook geen enkel probleem (meer als 12 jaar geleden)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

thxselect


WilcoL

Ook hier geen problemen gehad met Tele2, behalve met de brakke modem\router: draadloos werkte opeens niet meer en ik kreeg geen nieuwe van Tele2 te leen. Draadloos routertje tussen en toen was het opgelost.

Voor dat geld, zou ik niet moeilijk doen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear