iPad 2

Started by Gaeje, March 3, 2011, 10:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kjelt

#75
Quote from: Mauclau on March 25, 2011, 20:23:32
Wat een subliem ding zeg, wat een helder beeld en een snelheid vergeleken met de IPad  1
Ik heb er vanmiddag 10 minuten mee gespeeld, voelt beter aan kwa gewicht maar dat maakt hem ook iets cheaper aanvoelen (vind ik).
Dikte vind ik wel erg mooi.
Verder fijn dat de rotatieknop weer werkt mag er wat mij betreft bij de Ipad1 ook weer op ipv mute.
Beeld lijkt iets beter maar dan moet ik ze naast elkaar zien.

Wat mij erg tegenviel van de iPad2 is de snelheid, bij het surfen van bijv. dit forum op mijn softstart topic met veel foto's is er bij de iPad1 veel gray area bij het scrollen (gaat gewoon niet snel genoeg kwa laden of geheugen). Dit is bij de iPad2 net zo slecht dus of dat nou komt doordat ze het geheugen niet vergroot hebben of dat safari zelf te weinig cache gebruikt weet ik niet maar wat datbetreft vind ik erweinig vooruitgang. Oftewel ik wacht wel op de iPad 3 voor ik over stap.

Erik

Probeer eens een andere browser, gebruik zelf altijd icabmobile beviel me het beste.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Job

Quote from: Kjelt on March 26, 2011, 22:42:28
Verder fijn dat de rotatieknop weer werkt mag er wat mij betreft bij de Ipad1 ook weer op ipv mute.
Is met de huidige versie van het iOS een keuze, ook op iPad 1. Is bij mij dus weer rotatieknop ipv mute.

danielo

Quote from: Kjelt on March 26, 2011, 22:42:28
Ik heb er vanmiddag 10 minuten mee gespeeld, voelt beter aan kwa gewicht maar dat maakt hem ook iets cheaper aanvoelen (vind ik).
Dikte vind ik wel erg mooi.
Verder fijn dat de rotatieknop weer werkt mag er wat mij betreft bij de Ipad1 ook weer op ipv mute.
Beeld lijkt iets beter maar dan moet ik ze naast elkaar zien.

Wat mij erg tegenviel van de iPad2 is de snelheid, bij het surfen van bijv. dit forum op mijn softstart topic met veel foto's is er bij de iPad1 veel gray area bij het scrollen (gaat gewoon niet snel genoeg kwa laden of geheugen). Dit is bij de iPad2 net zo slecht dus of dat nou komt doordat ze het geheugen niet vergroot hebben of dat safari zelf te weinig cache gebruikt weet ik niet maar wat datbetreft vind ik erweinig vooruitgang. Oftewel ik wacht wel op de iPad 3 voor ik over stap.

Het aan/uitzetten van de rotatie lock is een software ding, werkt ook op je ipad1 als je een update gedaan hebt.

Hij is lichter en voelt anders ik kan mij voorstellen dat het 'goedkoper' aanvoelt denk dat onze hersenen zo werken tot we weer vertrouwen hebben dat iets zoveel dunner nog steeds net zo sterk is. Ik twijfel wel over de aansluitingen die nu vreemd zijn gezien ze schuin lopen.

De browser is zeker sneller maar zal ook te maken hebben met netwerk en wat er al in cache staat, Verder zal het mij niet verbazen dat veel pas op snelheid gaat draaien bij iOS5.0 die er al over een paar maanden is. Ik denk echt dat het hele ipad verhaal van 2011 50% hardware is en de andere 50% is software en daar is apple nog heel stil over om niet teveel weg te geven.

Geheugen is zeker groter (geen idee of safari dat ook altijd inzet), Er zit 2x zoveel geheugen in 512MB ipv 256MB. Gezien 120MB aan het os opgaat was er vroeger dus iets van 130MB vrij voor apps en nu is dat iets van 390 dus 3x zoveel.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ah ok eindelijk weer een rotatielock terug dus  :thumbs-up:
Wat betreft de rest van je verhaal, duidelijk en we zullen het afwachten. Het was voor mij meer dat de eerste beleving niet echt een vooruitgangs of wow effect teweeg bracht.
Oftewel anders verwoord een must om te upgraden gevoel was er niet voor mij.
Als dit over een paar maanden met nieuwe software wel het geval is dan zal ik mijn spaarrekening wel weer gaan aanspreken denk ik zo  :D

Bama

Quote from: danielo on March 25, 2011, 18:55:10
Geef alleen mijn persoonlijke mening, ik hou ook niet zo van rijen staan maar heb net wel + 5 uur in de rij gestaan maar het is lekker weer, beetje kletsen met mensen. Winkels er omheen brengen hapjes en drankjes. Het is net vrijdag op een terras zitten met vrienden tijd vloog voorbij. Je moet wel winkels nemen waar ze wat extra dingen doen anders wordt het een hele zit. Was nummer 7 in de rij en de eerste 10 mensen hadden al een soort groepje gevormd en zaten lekker te kletsen op het eind was er een rij van denk ik man of 200 a 300 (ben niet zo goed in gokken).

Maargoed ipad2 wifi+3g 64Gig is binnen en ik heb echt lastiger vrijdagen meegemaakt :)

Daniel.
5 uur in de rij   :sadlike:
Wel het laatste wat ik zou doen voor een stukje speelgoed waar je binnenkort mee word doodgegooid.

danielo

Quote from: TonBert on March 27, 2011, 03:09:39
5 uur in de rij   :sadlike:
Wel het laatste wat ik zou doen voor een stukje speelgoed waar je binnenkort mee word doodgegooid.

Wow deze reactie duurde lang had deze wel eerder verwacht, Maar ja ik heb 5 uur op een vrijdag in het zonnetje gezeten met veel plezier. Voor gedeelte gebruik ik hem voor werk (ja we maken ook mobile apps) en voor een gedeelte voor de lol. Ik sta echt veel liever voor de lol in de rij als bijvoorbeeld elke keer als ik moet vliegen uren in de rij.

Goed neem aan dat je ook nog nooit in de rij hebt gestaan voor kaartjes voor een druk concert of met de kids in de rij bij een pretpark.

Maar het is fijn om te horen dat je nooit in dit soort rijen staat want heb zo'n voorgevoel dat het toch geen leuk gesprek zou worden.

Gegroet,

Daniel.

PS: ik werk maar 3 dagen per week kan het mij dus veroorloven, vind het wel lullig voor werkende mensen, zoals ik al aangaf hoe apple dit doet is redelijk lullig.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on March 27, 2011, 00:45:31
Ah ok eindelijk weer een rotatielock terug dus  :thumbs-up:
Wat betreft de rest van je verhaal, duidelijk en we zullen het afwachten. Het was voor mij meer dat de eerste beleving niet echt een vooruitgangs of wow effect teweeg bracht.
Oftewel anders verwoord een must om te upgraden gevoel was er niet voor mij.
Als dit over een paar maanden met nieuwe software wel het geval is dan zal ik mijn spaarrekening wel weer gaan aanspreken denk ik zo  :D

Denk dat de software ook redelijk zal draaien op de ipad1 dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Voor mij was het verschil tussen de ipad1 en ipad2 groot, vraag mij niet waarom maar de andere vorm, dunner zijn en iets minder gewicht is als een schakelaar in mijn hoofd bij de ipad2 heb ik gewoon veel meer het gevoel dat ik een boek of magazine in mijn handen heb ipv een computer. De andere reden voor de upgrade was praktisch ik gebruik dan wel een mifi (dus had de wifi versie) maar merkte toch dat je die vaak vergeet op te laden of iets anders mee is. Wilde nu dus de 3g versie hebben om te kijken of ik dan onderweg (zit veel in de trein) hem toch anders gebruik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on March 27, 2011, 11:47:17
Denk dat de software ook redelijk zal draaien op de ipad1 dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Voor mij was het verschil tussen de ipad1 en ipad2 groot, vraag mij niet waarom maar de andere vorm, dunner zijn en iets minder gewicht is als een schakelaar in mijn hoofd bij de ipad2 heb ik gewoon veel meer het gevoel dat ik een boek of magazine in mijn handen heb ipv een computer. De andere reden voor de upgrade was praktisch ik gebruik dan wel een mifi (dus had de wifi versie) maar merkte toch dat je die vaak vergeet op te laden of iets anders mee is. Wilde nu dus de 3g versie hebben om te kijken of ik dan onderweg (zit veel in de trein) hem toch anders gebruik.
En zeker als het ook werk gerelateerd is kan ik me dit voorstellen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de accu gebruikstijd, of deze echt 10 uur is zoals bij de iPad1. Snellere processor zal niet veel zuiniger zijn? Display is in 1 jaar tijd ook geen schokkend verschil in stroomgebruik te verwachten, en de accu is een stuk kleiner neem ik aan, want waar hebben ze anders de gewichtsbesparing vandaan gehaald?

THX-UltraII

Voor degenen die nog een iPad 2 zoeken, ik heb er 1 te koop, zie het markt gedeelte van het forum

Bama

Quote from: danielo on March 27, 2011, 10:13:43
Wow deze reactie duurde lang had deze wel eerder verwacht, Maar ja ik heb 5 uur op een vrijdag in het zonnetje gezeten met veel plezier. Voor gedeelte gebruik ik hem voor werk (ja we maken ook mobile apps) en voor een gedeelte voor de lol. Ik sta echt veel liever voor de lol in de rij als bijvoorbeeld elke keer als ik moet vliegen uren in de rij.

Goed neem aan dat je ook nog nooit in de rij hebt gestaan voor kaartjes voor een druk concert of met de kids in de rij bij een pretpark.

Maar het is fijn om te horen dat je nooit in dit soort rijen staat want heb zo'n voorgevoel dat het toch geen leuk gesprek zou worden.

Gegroet,

Daniel.

PS: ik werk maar 3 dagen per week kan het mij dus veroorloven, vind het wel lullig voor werkende mensen, zoals ik al aangaf hoe apple dit doet is redelijk lullig.




Je hebt wel een heel kort lontje he en je mening ook gelijk klaar :)

En ik kan begrijpen als iemand een dag in de rij gaat staan om een kaartje voor een concert te krijgen want dat komt maar 1 keer voorbij. Als ik in de rij sta op het vliegveld kies ik daar ook niet voor maar moet ik en dat is bij jou dus totaal anders.
Dit is iets wat binnen enkele weken ook gewoon volop verkrijgbaar is.
Maar ieder zijn lol hoor.

Kennis van me werkt bij de mediamarkt en daar zaten mensen om 10 uur al in de gang met een klapstoel en koffie (en soms met een ipad 1).
Hij had daar ook een duidelijke mening over.
Was natuurlijk ook erg gezellig :-X

danielo

Quote from: TonBert on March 27, 2011, 14:12:03
Je hebt wel een heel kort lontje he en je mening ook gelijk klaar :)

En ik kan begrijpen als iemand een dag in de rij gaat staan om een kaartje voor een concert te krijgen want dat komt maar 1 keer voorbij. Als ik in de rij sta op het vliegveld kies ik daar ook niet voor maar moet ik en dat is bij jou dus totaal anders.
Dit is iets wat binnen enkele weken ook gewoon volop verkrijgbaar is.
Maar ieder zijn lol hoor.

Kennis van me werkt bij de mediamarkt en daar zaten mensen om 10 uur al in de gang met een klapstoel en koffie (en soms met een ipad 1).
Hij had daar ook een duidelijke mening over.
Was natuurlijk ook erg gezellig :-X

Het is nog maar de vraag of na de eerste batch er heel veel zullen komen van bepaalde types, het zou goed kunnen zijn dat het een tijd duurt voor er weer een grote batch naar Europa komt. Punt is dat je reactie niets toevoegt en duidelijk alleen is om een reactie te krijgen en dan geef ik je die met veel plezier. De afweging voor mijzelf :

Ik wel perse een 1 van de 12 modellen, er zijn er gokte ik 200 per winkel dus een 15 a 20 van model welke ik wil hebben. Nu kan ik of niet in de rij gaan staan met 5% kans, 2 uur in de rij met 20% kans of vooraan gaan staan met 100% kans. Voor de zekerheid om 12:00 naar de winkel gelopen waren al een man of 5 a 6 en dan is het al snel gezellig dus denk sluit mij gelijk aan. Geen probleem persoonlijke keuze.

Dat mensen die bij de mediamarkt werken een duidelijke mening hebben weten we allemaal helaas zijn bij veel van de medewerkers de meningen over producten bizar slecht en hebben ze meestal geen idee wat ze verkopen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on March 27, 2011, 12:00:38
En zeker als het ook werk gerelateerd is kan ik me dit voorstellen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de accu gebruikstijd, of deze echt 10 uur is zoals bij de iPad1. Snellere processor zal niet veel zuiniger zijn? Display is in 1 jaar tijd ook geen schokkend verschil in stroomgebruik te verwachten, en de accu is een stuk kleiner neem ik aan, want waar hebben ze anders de gewichtsbesparing vandaan gehaald?

De accu is zelfs iets (25w/u van 24.8w/u) omhoog gegaan, Verbruik van meeste onderdelen is het zelfde gebleven. Als je een ipad 1 uit elkaar haalt zie je dat er nog best veel ruimte vrij was vooral in de 'bult' naast de accu. De nieuwe heeft deze bolling niet de accu is veel platter gemaakt om deze 25watt/hour te krijgen. Gewicht winst zitten vooral de case en het scherm het is ook maar 80gram lichter.

Denk dat de ipad3 ook in het scherm en case de meeste winst in gewicht gaat zitten Apple heeft nu meerdere bedrijven over genomen die materiaal ontwikkeling doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bart_M

Goed dat Apple eraan gedacht heeft om het eerste model express wat groter te maken. ;D

danielo

Quote from: Bart_M on March 27, 2011, 19:46:37
Goed dat Apple eraan gedacht heeft om het eerste model express wat groter te maken. ;D

Ik moet zeggen dat je niet de eerste bent die dat zegt. Moeilijk in te schatten misschien is dat inderdaad wel zo apple is er lullig genoeg voor. Kan ook zijn dat ze niet goed het glas konden lijmen zoals ze nu doen waardoor het oude type meer een soort badkuipje is. Denk wel dat die niet NOG dunner moet worden zo is het goed misschien nog 100gram eraf en dan is het wel best.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Forest Stars

#90
Ik ben vrijdag pas rond 17.00 uur naar de iFactors en MM gelopen, waanzinnig druk. Toen naar Dixons, 10 mensen voor me, aan de beurt, uitverkocht ahhhhh! Terug naar iFactors, rij nog langer, toch nog effe de MM in, rij weg ??? en ik liep 5 minuten later met 2 zwarte iPad's 2 32 GB WiFi naar buiten (1 voor werkende vriend). Me happy. Ik ben dan ook erg blij met mijn nieuwe iPadje 2. Ziet er gelikt uit, en mijn ouders zijn zeer blij met mijn oude iPad ;D, dus win win situatie! Het liefst had ik mijn ulitieme hoes, de Vaja Cases Leather Agenda 2 gehouden, maar helaas de iPad 2 is echt te dun ;) nu dan maar (tijdelijk??) die Smart Cover erop, al wil ik toch wel graag de achterkant beschermen, effe wachten op een nieuwe Vaja dan maar.

Theo

BJF

Quote from: Bart_M on March 27, 2011, 19:46:37
Goed dat Apple eraan gedacht heeft om het eerste model express wat groter te maken. ;D
Tsja, zoals eerder gezegd: dat dunnere is voor mij absoluut geen reden over te schakelen van de eerste generatie iPad naar de iPad2. Ik heb er nu bijv. een behoorlijke hoes omheen en zou dat ook om de iPad2 doen. Dan wordt dat dunner zijn al helemaal relatief.
Desondanks: ik vind de iPad2 wel een 'sexy' ding....
NAD M10 V2
Elac FS247

vJac

Ik vertrek over 3 weken naar de VS voor een paar weekjes vakantie en heb wat geld apart gelegd om daar een iPad te halen. Onder andere om daar alvast een beetje mee te spelen en voor thuis natuurlijk. Ik zit voor me werk veel in de kost en dan is dat echt een top ding.

Ik heb via me werk ook gratis UMTS internet door heel Europa welke ik erin kan stoppen. Ideaal. Echter nu heb ik wel een vraagje. Gaat de batterij van de iPad wifi + 3G nu ook korter mee dan de iPad wifi only?

Iemand die weet of het aantrekkelijker is om de iPad in NYC te kopen of in Miami? Volgens mij is de tax in Miami net iets lager, maar misschien weet iemand dit te bevestigen?
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

danielo

Quote from: vJac on March 29, 2011, 07:50:19
Ik vertrek over 3 weken naar de VS voor een paar weekjes vakantie en heb wat geld apart gelegd om daar een iPad te halen. Onder andere om daar alvast een beetje mee te spelen en voor thuis natuurlijk. Ik zit voor me werk veel in de kost en dan is dat echt een top ding.

Ik heb via me werk ook gratis UMTS internet door heel Europa welke ik erin kan stoppen. Ideaal. Echter nu heb ik wel een vraagje. Gaat de batterij van de iPad wifi + 3G nu ook korter mee dan de iPad wifi only?

Iemand die weet of het aantrekkelijker is om de iPad in NYC te kopen of in Miami? Volgens mij is de tax in Miami net iets lager, maar misschien weet iemand dit te bevestigen?

In principe gaan ze even lang mee. echter zowel het gebruik van wifi als 3g is afhankelijk van hoe 'goed' de ontvangst is daar zal dus verschil in zitten maar niet zorgelijk veel. Verder zou ik een voedingsplug voor in de auto kopen neem aan in die 3 weken gebruik maakt van een auto (let op merk dat die wel 10watt is) dan blijft die in de auto teminste vol. Als laatste je kan als je bijvoorbeeld bij bestbuy koopt een formulier vragen om ook je belasting terug te krijgen dan heb je geen verschil tussen staten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ivo1986

Quote from: danielo on March 29, 2011, 08:04:00
Als laatste je kan als je bijvoorbeeld bij bestbuy koopt een formulier vragen om ook je belasting terug te krijgen dan heb je geen verschil tussen staten.

Daniel.

Weet jij toevallig hoeveel % dat is in New York bv. Iets van 8 toch?

Job

#95
Sales tax in NY is 8%.
*edit* inderdaad 8.875%.

vJac

Dacht in NY 5% + een tax die per gebied verschillend is. En in Miami 6%. Zoiets stond in mijn Lonely Planet.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

danielo

Zoals je al merkt is het niet overal gelijk en erger nog zelfs binnen een staat !! kan het soms wisselen. Het is altijd minder dan hier dat is zeker :). maar als je nou zo'n formulier hebt maakt het niet uit dan betaal je 0%

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

GH

Als je iets koopt in Manhattan betaal je gewoon sales tax (en dat is 8.875%). Voor het verschil met Miami (6.5-7%) hoef je het niet te doen.
En sales tax krijg je niet terug....

vJac

Het lijkt mij gewoon leuk om hem te kopen in de Apple store @ 5th avenue (indien op voorraad). Dus als het niet teveel scheelt koop ik hem daar  :coffee:
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!