iPad 2

Started by Gaeje, March 3, 2011, 10:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Nog typischer vind ik die gasten die om 2 uur in een rij van 500 meter gaan staan omdat ze niet even kunnen wachten. ;D dan ben je wel heel erg wanhopig of fanboy. Ik wacht sowieso altijd met dat soort dingen zijn de kinderziektes er tenminste uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AnubisNefer

Quote from: Erik on March 25, 2011, 13:31:00
Nog typischer vind ik die gasten die om 2 uur in een rij van 500 meter gaan staan omdat ze niet even kunnen wachten. ;D dan ben je wel heel erg wanhopig of fanboy. Ik wacht sowieso altijd met dat soort dingen zijn de kinderziektes er tenminste uit.

Idd, er zijn al 2 collega's van mij die nu vrij hebben en zodadelijk in de rij gaan staan.  :D

Ik kijk liever eerst de kat uit de boom. The demand is way too high, wordt altijd nerveus als de productie mogelijkerwijs overuren gaat draaien om aan de aanvragen te voldoen.

ik wacht gerust nog een paar maanden.  O0
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Gaeje

ach, als je zo'n ding wil, en er de tijd voor hebt, waarom niet... bij zo'n toestanden is het toch ook alleen maar leuk om de eerste te zijn. Na een maand heeft iedereen hem...

AnubisNefer

Quote from: Gaeje on March 25, 2011, 18:08:46
ach, als je zo'n ding wil, en er de tijd voor hebt, waarom niet... bij zo'n toestanden is het toch ook alleen maar leuk om de eerste te zijn. Na een maand heeft iedereen hem...
Uiteraard, ik schilder het ook niet af . . . Ik was gerust meegegaan, echter kijk ik liever de kat .....
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

danielo

#54
Quote from: Erik on March 25, 2011, 13:31:00
Nog typischer vind ik die gasten die om 2 uur in een rij van 500 meter gaan staan omdat ze niet even kunnen wachten. ;D dan ben je wel heel erg wanhopig of fanboy. Ik wacht sowieso altijd met dat soort dingen zijn de kinderziektes er tenminste uit.

Geef alleen mijn persoonlijke mening, ik hou ook niet zo van rijen staan maar heb net wel + 5 uur in de rij gestaan maar het is lekker weer, beetje kletsen met mensen. Winkels er omheen brengen hapjes en drankjes. Het is net vrijdag op een terras zitten met vrienden tijd vloog voorbij. Je moet wel winkels nemen waar ze wat extra dingen doen anders wordt het een hele zit. Was nummer 7 in de rij en de eerste 10 mensen hadden al een soort groepje gevormd en zaten lekker te kletsen op het eind was er een rij van denk ik man of 200 a 300 (ben niet zo goed in gokken).

Maargoed ipad2 wifi+3g 64Gig is binnen en ik heb echt lastiger vrijdagen meegemaakt :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

AnubisNefer

Quote from: danielo on March 25, 2011, 18:55:10
Geef alleen mijn persoonlijke mening, ik hou ook niet zo van rijen staan maar heb net wel + 5 uur in de rij gestaan maar het is lekker weer, beetje kletsen met mensen. Winkels er omheen brengen hapjes en drankjes. Het is net vrijdag op een terras zitten met vrienden tijd vloog voorbij. Je moet wel winkels nemen waar ze wat extra dingen doen anders wordt het een hele zit. Was nummer 7 in de rij en de eerste 10 mensen hadden al een soort groepje gevormd en zaten lekker te kletsen op het eind was er een rij van denk ik man of 200 a 300 (ben niet zo goed in gokken).

Maargoed ipad2 wifi+3g 64Gig is binnen en ik heb echt lastiger vrijdagen meegemaakt :)

Daniel.

Waar stond je dan ? In almere was er rond de +100 man.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

danielo

Quote from: AnubisNefer on March 25, 2011, 20:06:26
Waar stond je dan ? In almere was er rond de +100 man.

In utrecht bij a-mac, dat is hun eerste winkel en daar hebben ze meestal de meeste ipads en is het meestal niet zo saai. De eerste persoon stond daar om 9:00, ik was er pas om 12:00 en toen was er al een gezellig ploegje dus ben ik er maar bij gaan zitten en kletsen. Ze hadden daar 200 ipads wat ze aangaven maar misschien waren er wel meer. Wat mij opviel (ze doen het daar wel netjes met kaartjes/types) is dat de meeste mensen zwarte ipads 32Gig/64Gig met 3g wilde en die gingen erg hard ik had denk ik niet als 30 of 40e in de rij moeten staan. Anders dan wat ik online lees hadden ze bij a-mac wel denk 20 a 30 van de 3g/64g modellen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Mauclau

Nou, hier een eerste bericht vanaf een IPad 2  :pompom: :pompom:, 2 uurtjes in de rij, was nummer 4.  Super sfeertje, erg gelachen en we kregen nog een heerlijke nespresso van de zaak.
Wat een subliem ding zeg, wat een helder beeld en een snelheid vergeleken met de IPad  1

Echt helemaal te gek!!!

Gaeje

in belgie was er (volgens het nieuws) niet zo'n stormloop

Oracle

Er zijn ook mensen die last hebben van 'wishfull thinking'... ;)

http://link.marktplaats.nl/435205648

(Nog afgezien van al die andere aanbieders op MP waar de iPad2 voor meer dan 600,- weg 'mag'... ;D)

Ach, doe mij maar een iPad1 voor een leuke prijs. Zijn de kids ook erg blij mee hoor! ;)

Gr,
Mark

Joris1971

Productenvan apple zijn super, maar als er dan met veel bombarie een product gerealesed wordt is er of te weinig voorraad of de wachttijd is een paar weken.. Erg slecht miz.

Gaeje

Dat is net opzettelijk gedaan om een hype te creëren. Beetje irritant idd maar het werkt altijd wel

Kjelt

Ik weet niet of ze dat express doen, in amerika zijn er honderdduizenden verkocht, leuke voorraad zou ik zeggen.

danielo

#63
Quote from: Kjelt on March 26, 2011, 09:40:56
Ik weet niet of ze dat express doen, in amerika zijn er honderdduizenden verkocht, leuke voorraad zou ik zeggen.

Apple doet veel om de 'hype' te beheersen daar is geen twijfel over en zijn boeken over vol geschreven. Maar 1 ding doen ze niet dat is 'speciaal' minder productie draaien dan ze kunnen. Apple houd nl van geld verdienen. Dus ja dat ze nu de tijden verschoven hebben van 10:00 naar 17:00 is een pr truuk dat er nu misschien al 2Miljoen of meer verkocht zijn en dat het niet voldoende zijn is een productie beperking. Iedereen die dat denkt weet gewoon niet hoe de apple wereld werkt :).

Ik snap dat sommige mensen zich hier aan ergeren (de hype) maar ik zie het echt als een kunst, volgens mij heeft apple nederland slechts 1 persbericht uitgedaan. Geen reklame op tv, radio of print.

En mensen die in de rij gaan staan als simpel te beschrijven of dat we dingen alleen kopen omdat er een apple logo opstaat klopt gewoon niet. Kom de volgende keer en praat met de mensen dat is wat ik altijd doe er zit een reden achter de apple gekte.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RonG

Heb er een kunnen krijgen, Neefje werkt bij de MM en heeft hem voor me geregeld. Tot nu toe vind ik het een leuke gadget moet ik zeggen.

danielo

Quote from: RonG on March 26, 2011, 11:27:56
Heb er een kunnen krijgen, Neefje werkt bij de MM en heeft hem voor me geregeld. Tot nu toe vind ik het een leuke gadget moet ik zeggen.


Leuk om te weten welke het is, ik vermoed dat er alleen nog hier en daar, witte wifi modellen te vinden zijn. Verder kan het goed zijn dat de eerste 'batch' een week of 2 volhoud dus dat elke winkel nog een aantal keren voorraad krijgt dit zou vergelijkbaar zijn met de states.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Job

Quote from: danielo on March 26, 2011, 10:17:04
1 ding doen ze niet dat is 'speciaal' minder productie draaien dan ze kunnen.
Ik vraag me dat ernstig af. Op zijn minst lijkt het erop dat ze de schaarste willen sturen, al was het maar door vanuit een beperkte voorraad toch al in release te gaan. Vorige iPad-introductie in NL was gewoon lang niet zo succesvol als ze hadden gedacht, denk ik. Ik liep toen midden op de dag een winkel binnen, en er waren 1 of 2 modellen niet meer leverbaar, de rest was er plenty. Ook laat Apple nooit weten hoeveel units er komen. Alsof ze dat niet weten. Het is een poepbedrijf, wat dat betreft. Maar ze maken mooie spullen dus ik zal er altijd weer intrappen.

Nosoforos

Schaarste suggereren werkt altijd goed, marketingtechnisch. Maar ik vraag me sterk af of dat nu het geval is. Het is gewoon absurd hoeveel vraag er naar is (en dan nog de toestanden in Japan). Uiteindelijk moet het wel allemaal door mensen in elkaar gezet worden en alle onderdelen moeten door verschillende fabrieken geleverd worden. Ik begrijp eerder niet waarom mensen in vredesnaam allemaal op dag 1 in een rij gaan staan en dan gaan klagen dat er geen voorraden zijn. Echt belachelijk. Wacht een weekje (of twee) en je hebt wat je hebben wil, lijkt me dan.

Job

Quote from: Nosoforos on March 26, 2011, 13:44:57
Het is gewoon absurd hoeveel vraag er naar is
Dat hoorden we eerder bij diverse iPhone releases. Je maakt mij niet wijs dat één van 's werelds allergrootste bedrijven niet kan inschatten hoe groot die vraag ongeveer zal zijn.
Quote(en dan nog de toestanden in Japan)
Ik heb nergens gehoord of gelezen dat dat een oorzaak zou zijn. Als Apple nou zou zeggen: sorry, door Japan kunnen we niet leveren, dan was het wat anders. Nu is er speciaal een verkooptijdstip laat op de dag gekozen. Zonder te zeggen hoeveel er beschikbaar zijn. Dat is een op en top gecontroleerde actie. Dat is heel iets anders dan een geval van "ojeewehaddengeenideedaterzoveelvraagnaarzouzijn".
QuoteWacht een weekje (of twee) en je hebt wat je hebben wil, lijkt me dan.
En dan wordt-ie ook nog netjes thuisbezorgd.

RonG

Quote from: danielo on March 26, 2011, 11:40:05
Leuk om te weten welke het is

Daniel.

Het is een 64 Gb wifi only zwart

Nosoforos

Ze kunnen het wel inschatten, maar de fabrieken kunnen die schermen gewoon niet zo snel uit de grond stampen. Maakt niks uit of Apple een groot bedrijf is of niet, er is denk ik gewoon een grens aan wat haalbaar is. Apple heeft al veel van zijn geld gebruikt juist om te zorgen dat ze zeker zijn van een grote voorraad schermen en flash-geheugen. Er is een tekort onder veel fabrikanten, wat Apple juist op deze manier zoveel mogelijk wil voorkomen.

danielo

#71
Quote from: Job on March 26, 2011, 12:51:54
Ik vraag me dat ernstig af. Op zijn minst lijkt het erop dat ze de schaarste willen sturen, al was het maar door vanuit een beperkte voorraad toch al in release te gaan. Vorige iPad-introductie in NL was gewoon lang niet zo succesvol als ze hadden gedacht, denk ik. Ik liep toen midden op de dag een winkel binnen, en er waren 1 of 2 modellen niet meer leverbaar, de rest was er plenty. Ook laat Apple nooit weten hoeveel units er komen. Alsof ze dat niet weten. Het is een poepbedrijf, wat dat betreft. Maar ze maken mooie spullen dus ik zal er altijd weer intrappen.

Je denkt echt dat ze de productie die ze inkopen bewust te laag hebben gedaan ? geloof er niets van. Je 2e punt is helemaal waar apple doet er vervolgens alles aan om door vaag te doen, releases te stacken, vreemde voorwaardes aan dealers te stellen om extra hype te maken. De laatste keer is de ipad1 om die reden vertraagd voor europe tot de productie het aankon. Nu lijken ze (denk ik terecht) te zeggen dat het slimmer voor de hype is om dit niet te doen en overal tekorte te houden. Dit is duidelijk een (niet aardig) spel van apple maar dit houd niet in dat ze minder produceren dan ze kunnen alleen hoe ze er vervolgens mee om gaan.

Mensen onderschatten echt wat het inhoud om zeg wat zal het zijn ? 7 a 8 Miljoen apple devices per maand te maken en te verschepen. De spelletjes die daar gespeeld worden (voorraad inkopen, fabrieken inhuren, productie schema's bepalen) zijn enorm. Neem samsung mobile heeft een omzet van 37Miljard maar daarvan 'verdienen' ze alleen al bijna 10Miljard van apple die hun grootste klant zijn, dit stelt samsung voor lastige keuzes helemaal omdat apple prijzen afdwingt en zo druk zet op productie etc etc.

Reken voor de lol eens uit wat het apple kost in onderdelen/bouwen/verschepen van stel 25Miljoen ipad2's waar ze nu gok ik opdracht voor gegeven hebben voor de eerste 6 a 8 maanden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Job

Quote from: danielo on March 26, 2011, 15:27:31
Je denkt echt dat ze de productie die ze inkopen bewust te laag hebben gedaan ?
Nee, ik denk dat ze keken hoe snel ze er hoeveel konden produceren, en toen gekeken hebben naar de vroegst haalbare releasedatum, op basis van hoeveel units er dan leverbaar zouden zijn. Goed voor het aandeel (ze mogen niet over het kwartaal heen aankondigen wegens SOX), goed voor de hype.
Onderproduceren is denk ik voor niemand slim. Te vroeg verkopen juist wel.

Job

Quote from: Nosoforos on March 26, 2011, 14:50:49
Ze kunnen het wel inschatten, maar de fabrieken kunnen die schermen gewoon niet zo snel uit de grond stampen.
Ze weten natuurlijk precies wanneer ze hoeveel van die schermen kunnen hebben. Dus weten ze ook wanneer ze kunnen releasen.

danielo

Quote from: Job on March 26, 2011, 17:33:13
Nee, ik denk dat ze keken hoe snel ze er hoeveel konden produceren, en toen gekeken hebben naar de vroegst haalbare releasedatum, op basis van hoeveel units er dan leverbaar zouden zijn. Goed voor het aandeel (ze mogen niet over het kwartaal heen aankondigen wegens SOX), goed voor de hype.
Onderproduceren is denk ik voor niemand slim. Te vroeg verkopen juist wel.

We zeggen dus het zelfde en zijn het met elkaar eens :), Ik denk trouwens dat de timing van release voor de ipad ook wel een beetje vast ligt en dat die voortaan altijd in maart zal zijn is prima zo voor de start van het nieuwe schooljaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.