iPad 2

Started by Gaeje, March 3, 2011, 10:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Quote from: Kjelt on March  3, 2011, 13:48:08
Ja en die houdt bij hoe vaak een app is gedownload naar een device? Als je hem via iTunes weer delete worden de rechten dan weer vrijgegeven of hoe zit dat?
Apps zijn account- en niet devicegebonden.
Ik heb inmiddels mijn zoveelste iPhone en gebruik apps die er vanaf de eerste (2G) op hebben gedraaid. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat je een (elke!) app maximaal op 5 devices kunt installeren; volgens mij geldt dat alleen voor specifieke apps als bijv. TomTom.
NAD M10 V2
Elac FS247

angel66

die van 375- 16GB heeft alleen wifi
Quote from: Sailor Jan on March  3, 2011, 21:11:43
Euh? Alleen wifi? De IPad 2 kan ook 3G hebben!

Former member 78

Quote from: angel66 on March  4, 2011, 12:52:57
die van 375- 16GB heeft alleen wifi

Maar dat is ook geen iPad 2 ;)

Etiennevh

#28
Quote from: BJF on March  4, 2011, 07:15:08
Apps zijn account- en niet devicegebonden.
Ik heb inmiddels mijn zoveelste iPhone en gebruik apps die er vanaf de eerste (2G) op hebben gedraaid. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat je een (elke!) app maximaal op 5 devices kunt installeren; volgens mij geldt dat alleen voor specifieke apps als bijv. TomTom.
Volgens mij geldt dat alleen voor Apps die zijn gemaakt door Apple zelf. Het gebruiksrecht van Apple zelf is namelijk 5, gebruiksrechten van derden wijken in 9 van de 10 gevallen af.

Waar ik wel benieuwd naar ben: kent iemand een beheertool voor iPad1, iPad2 en iPhones? Een tool waarmee je d.m.v. een soort Active Directory structuur Mobile Devices kunt beheren? Ik heb gehoord van Casper Suite, maar of het ook werkt..

Het gaat om beheren tussen de 200 en 800 mobile devices.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

angel66

#29
ben weer een oen.
gaan ze wel dezelfde prijs krijgen als de 1e serie?
effe cancellen dus
Quote from: ArjanR1 on March  4, 2011, 13:02:21
Maar dat is ook geen iPad 2 ;)

Former member 78

Quote from: angel66 on March  4, 2011, 18:00:46
ben weer een oen.
gaan ze wel dezelfde prijs krijgen als de 1e serie?
effe cancellen dus

Zoals ik het gelezen heb, krijgen ze de zelfde prijs als de iPad 1 normaal had.
Dus vanaf €499,- voor de 16G wifi. enz enz...

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel66


knubbe

Misschien hoort de vraag hier niet helemaal thuis hoor, maar nu met de ipad2 begint het toch weer te kriebelen.
Ik zou hem dan vooral gaan gebuiken voor magazines + de remote app om mijn muziek te bedienen.

Mijn vraag is of er ook voor films een dergelijke oplossing bestaat.
Voor muziek gebruik ik nu dus de iPhone (toekomst ipad dan) icm AppleTV. De AppleTV sync ik dan weer met de externe HDD aan mijn TimeCapsule.
Kan de AppleTV hier nog iets betekenen bij films? Of kan hij (oude ATV) niet aan?
Het liefst gebruik ik zoveel mogelijk van Apple omdat het simpelweg gewoon allemaal goed op elkaar werkt !
Wat heb ik nog nodig om net zoals mn muziek door de filmlibrary te scrollen? De filmlibrary moet ik overigens nog aanleggen.


-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nosoforos

#34
Je hebt van de mediacenter software Plex ook een iOS app, waarop je al je media kunt streamen (films, muziek en plugins). Verder heb je dingen als Air Video en Zumocast die ook je media kunnen streamen. Het leuke van Plex is dat je alles via een centrale library doet, dus als je op je tv hebt gekeken, weet de software op je iPad vervolgens  waar in de film je was gebleven als je ergens anders wil verder kijken.
edit: AirVideo heeft trouwens al een update voor de (aankomende) iOS 4.3 update. Hiermee kun je streamen over Airplay. Dat betekent dat je vanaf je iPad al je media weer kunt streamen naar je AppleTV. Ik denk alleen dat de eerste generatie AppleTV dit niet kan.

knubbe

Bedankt voor je reply! Wat ik nog niet helemaal snap ik wat je content nou daadwerkelijk afspeelt.
Waar draait plex op? Niet op een ATV denk ik? Dus daar zou ik dan een HTPC of Mac Mini voor nodig hebben? Iets wat krachtig genoeg is voor de films.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nosoforos

#36
Plex draait op een Mac inderdaad. Vergelijkbare software is XBMC (wat ook op Windows draait). Plex heeft echter dus die samenwerking met een iOS app die ik fraai vind. Maar AirVideo werkt los van mediacenter software. Dus je kan gewoon allemaal films op je pc/mac hebben staan in een bepaalde map, met AirVideo kun je die dan doorzoeken en bekijken, de conversie gebeurt 'on the fly' (en daarmee kan de iPad dus alle formaten 'afspelen', ook dingen als MKV etc). Het voordeel van Airplay en de nieuwe appletv is dat video vervolgens weer gestreamed kan worden naar je tv, zonder dat je dus per se een apart mediacenter hoeft te hebben oid. Voor deze conversie is een stevige pc/ een enigszins recente Mac dus wel vereist.

knubbe

Even kijken of ik het goed heb :)
Met de Airplay functie kan ik een film die op mijn MBP staat (of mijn externe HDD aan de TimeCapsule) via mijn iPhone/iPad afspelen op de TV
Ik heb dan wel nog een AppleTV2 nodig begrijp ik? Dit lukt niet met de 1?
Ik ben in het bezit van een '08 MBP met core2duo 2.4ghz, 4GB, 8600GT, is dit voldoende voor de conversie? Het zou dan gaan om de BD-rips van 4.5GB denk ik.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nosoforos

Die MBP kan dat makkelijk aan. Of de eerste appletv airplay ondersteunt weet ik niet, ik meende gisteren weer ergens te lezen van wel (moet je even checken). Maar voor de rest werkt het inderdaad zoals je zegt. Al kun je natuurlijk ook gewoon de MBP met een simpel adaptertje aan je tv hangen, dan kun je zonder kwaliteitsverlies kijken. Dat streamen is meer om nog even in bed een filmpje af te kijken, of onderweg oid.

knubbe

Wat ik lees is dat het nog niet helemaal lekker loopt dat airplay. Misschien met ios4.3 dat er een hoop opgelost is maar ik heb het idee dat er nogal wat haken en ogen aanzitten. Het is leuk om content op je ipad te krijgen maar dat was het wel. Ik denk dat ik meer richting een mediaspeler met hdd moet gaan kijken. Die dingen kunnen gewoon veel meer aan, alleen moeten ze dan wel een mooi ipad app hebben voor de besturing.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

danielo

Quote from: knubbe on March  9, 2011, 09:32:31
Wat ik lees is dat het nog niet helemaal lekker loopt dat airplay. Misschien met ios4.3 dat er een hoop opgelost is maar ik heb het idee dat er nogal wat haken en ogen aanzitten. Het is leuk om content op je ipad te krijgen maar dat was het wel. Ik denk dat ik meer richting een mediaspeler met hdd moet gaan kijken. Die dingen kunnen gewoon veel meer aan, alleen moeten ze dan wel een mooi ipad app hebben voor de besturing.

Je kan zeker werken met airplay, ik ben het aan het testen en zie inderdaad wat kleine problemen maar denk dat die wel overwonen worden lijken meer aan de zender kant te zitten dan de ontvanger. Bij mij is gevolg dat ik heel soms een lichte tick/hickup in de stream hoor.


Airplay audio werkt op :

Airport express
AppleTV 1.0 (voordeel met harddisk)
AppleTV 2.0 (voordeel ook video en straks apps streamen)

Meer en meer merken in de audio wereld gaan het ondersteunen ik denk dat het nieuwe 'ipod dock' ding wordt wat in alle audio devices die nu een ipod dock hebben gaat komen.

Nadelen tot nu toe :

Geen harddisk op de appletv 2.0, wordt misschien wel opgelost
Geen support voor NAS via bijvoorbeeld samba naar een werkende itunes lib vanuit AppleTV2.0, komt denk ik wel.

Het is duidelijk iets wat in intwikkeling is, homesharing & airplay worden denk ik in iOS4.0 en Lion osx verder uitgewerkt.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

micave

Verdorie het upgrade virus begint weer toe te slaan bij mij. Heb een goed werkende iPad 1 met 3g die ik weinig gebruik en toch wil ik de nieuwe.

Hopelijk kan ik me beheersen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Quote from: micave on March 14, 2011, 22:15:15
Verdorie het upgrade virus begint weer toe te slaan bij mij. Heb een goed werkende iPad 1 met 3g die ik weinig gebruik en toch wil ik de nieuwe.
Hopelijk kan ik me beheersen.
Ik gebruik hem wel regelmatig maar wil ook de nieuwe. Ik zit nu allerlei uitwegen te bedenken om voor mezelf te rechtvaardigen dat ik er toch echt twee nodig heb  :D
Zoals dat ik dan eentje kan gebruiken om de audio mee te kiezen op een gescheiden netwerk van ht internet  ;)

RonG

Knoop doorgehakt, komend weekend een Ipad 2 64Gb wifi only. ben benieuwd.

danielo

Quote from: RonG on March 24, 2011, 15:57:43
Knoop doorgehakt, komend weekend een Ipad 2 64Gb wifi only. ben benieuwd.

Zorg dan wel dat je er kan krijgen, kan wel eens lastig worden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on March 14, 2011, 23:16:10
Ik gebruik hem wel regelmatig maar wil ook de nieuwe. Ik zit nu allerlei uitwegen te bedenken om voor mezelf te rechtvaardigen dat ik er toch echt twee nodig heb  :D
Zoals dat ik dan eentje kan gebruiken om de audio mee te kiezen op een gescheiden netwerk van ht internet  ;)

Het schijnt dat de nieuwe hdmi dongle ook werkt op de oude dus je kan dan digitaal de audio eruit
laten komen (hdmi). Of via een AppleTV2 deze 2 dingen samen maken vind ik best een mooie oplossing voor ht gebruik. Indien ik morgen een ipad2 en hdmi plug kan vinden (mompel) zal ik dit toevoegen aan
mijn verzameling en testen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of de output via hdmi 44khz of 48khz is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nooff

Wat trouwens weer een belachelijke actie van Apple om de "online verkoop" te starten om 2 uur vannacht, om vervolgens met een zure appel opgescheept te worden. Levertijd 2 tot 3 weken, maar er wordt al gezegd eind April. Zelfs de accessoires zijn niet op voorraad, erg slechte zaak weer. Ben vanmorgen al bij Saturn en MM Groningen geweest, die hebben nog steeds niets binnen en krijgen naar zeggen ook heel erg weinig aangeleverd. Wel weer Typisch Apple hoor.

Tinus_

En lucht het op??  :baaa:
Rebuilding my HT

Nooff

Ja hoor, ik ben nog niet van plan 1 te kopen, maar daarom vind ik het wel weer typisch.  ::)