iPad 2

Started by Gaeje, March 3, 2011, 10:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

en wie gaat m halen?

ik ben zelf wat teleurgesteld dat er niet meer geheugen in zit, want dat vond ik al een zwak punt.
ik weet nog niet of ik wacht op de 3 of ik deze ga halen

WickedGame

Quote from: Gaeje on March  3, 2011, 10:45:41
en wie gaat m halen?

ik ben zelf wat teleurgesteld dat er niet meer geheugen in zit, want dat vond ik al een zwak punt.
ik weet nog niet of ik wacht op de 3 of ik deze ga halen

De komst van de Ipad 2 geeft nu wel een mooie mogelijkheid om de Ipad 1 te scoren tegen een erg lucratief bedrag. Vind de meerwaarde van de camera's en het dunner zijn verwaarloosbaar. Alleen de dual-core vind ik interessant van de Ipad 2. Om die reden neig ik toch om voor een Ipad 1 nog te gaan.

Kjelt

Ik merk alleen bij spelletjes dat ik wat cpu power te kort kom , bv angry birds, voor de rest mwahh ga denk ik niet overstappen omdat er dan teveel bijgelegd moet worden.
Overigens stel dat ik hem wil verkopen dan zal ik op de een of andere manier toch aan Apple moeten laten weten dat dit serienr en MAC adress niet meer bij mij en mijn Apple ID hoort, of hoe werkt dat?
Want het serienr van de iPad zit nu rechtstreeks in hun database aan mijn thuisadres en pers. gegevens gekoppeld.

MaxxMark

Quote from: Gaeje on March  3, 2011, 10:45:41
ik ben zelf wat teleurgesteld dat er niet meer geheugen in zit, want dat vond ik al een zwak punt.

Volgens mij is  helemaal niet bekend gemaakt hoeveel geheugen er in de nieuwe iPad zit (of ik heb sinds gister avond een artikel gemist)

Ik heb meerdere artikelen gelezen waarin voor zowel de voor als tegen  argumenten wat te zeggen valt.

Belangrijkste argument voor het feitdat er niet meer geheugen in zit:

"Als er meer in zat werd het genoemd in de keynote speech omdat het dan plus punten zijn"

Belangrijkste argument dat  er wel meer geheugen in zit:
"Video editing wordt 1 groot drama op het moment dat er maar 256mb ram in zit"
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

mradem

Ik twijfel ook nog een beetje. De prijzen zijn nu wel erg aantrekkelijk.

Maar de snelheidsverbetering vind ik wel erg interessant.

mradem

Quote from: MaxxMark on March  3, 2011, 11:16:23
Volgens mij is  helemaal niet bekend gemaakt hoeveel geheugen er in de nieuwe iPad zit (of ik heb sinds gister avond een artikel gemist)

Ik heb meerdere artikelen gelezen waarin voor zowel de voor als tegen  argumenten wat te zeggen valt.

Belangrijkste argument voor het feitdat er niet meer geheugen in zit:

"Als er meer in zat werd het genoemd in de keynote speech omdat het dan plus punten zijn"

Belangrijkste argument dat  er wel meer geheugen in zit:
"Video editing wordt 1 groot drama op het moment dat er maar 256mb ram in zit"


Is het niet zo dat er 2x256 inzit ivm de dual core.

ivo1986

Quote from: MaxxMark on March  3, 2011, 11:16:23
Volgens mij is  helemaal niet bekend gemaakt hoeveel geheugen er in de nieuwe iPad zit (of ik heb sinds gister avond een artikel gemist)


Apple website zelf in de store.

Ik denk nu wel dat mijn wifi 32gb vrijkomt.
Toch weer net genoeg extra features om te willen upgraden.

Gaeje

Quote from: MaxxMark on March  3, 2011, 11:16:23
Volgens mij is  helemaal niet bekend gemaakt hoeveel geheugen er in de nieuwe iPad zit (of ik heb sinds gister avond een artikel gemist)


ik bedoelde opslag. 64 gig vind ik te weinig

Audiofiel

Quote from: Kjelt on March  3, 2011, 10:56:29
Overigens stel dat ik hem wil verkopen dan zal ik op de een of andere manier toch aan Apple moeten laten weten dat dit serienr en MAC adress niet meer bij mij en mijn Apple ID hoort, of hoe werkt dat?
Want het serienr van de iPad zit nu rechtstreeks in hun database aan mijn thuisadres en pers. gegevens gekoppeld.

Hoe kom je daar bij? Heb je het schermpje niet gelezen toen hij zich registreerde bij Apple? :nowink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MaxxMark

Quote from: ivo1986 on March  3, 2011, 12:01:06
Apple website zelf in de store.
Dat is opslag, geen geheugen :)

Quote from: Gaeje on March  3, 2011, 12:56:36
ik bedoelde opslag. 64 gig vind ik te weinig

Jaaa :P zeg dan opslag en niet geheugen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Quote from: Audiofiel on March  3, 2011, 12:59:18
Hoe kom je daar bij? Heb je het schermpje niet gelezen toen hij zich registreerde bij Apple? :nowink:
Als je de 80+pagina's gebruikersvoorwaarden bedoeld, nee  :yawnee:
Maar als ik dus alle data wis dan kan ik hem zonder problemen verkopen? En hoe zit het dan dat je bepaalde gekochte apps maar op 3 apparaten mag installeren? Hoe meld je dan dat die app gewist is en de rechten weer vrij gegeven kunnen worden voor een ander device?

ajbeefde

Aangeschafte APP's staan toch in itunes?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Quote from: ajbeefde on March  3, 2011, 13:41:51
Aangeschafte APP's staan toch in itunes?
Ja en die houdt bij hoe vaak een app is gedownload naar een device? Als je hem via iTunes weer delete worden de rechten dan weer vrijgegeven of hoe zit dat?

Audiofiel

Quote from: Kjelt on March  3, 2011, 13:18:39
Als je de 80+pagina's gebruikersvoorwaarden bedoeld, nee  :yawnee:

Ik bedoel het zinnetje dat er geen persoonlijke gegevens naar Apple worden verstuurd. Wat wél wordt verstuurd is het serienummer en daarmee staat vast wanneer een apparaat in gebruik is genomen (wordt soms voor garantie gebruikt). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sailor Jan

Als je al een IPad hebt, vind ik de overstap naar IPad 2 niet erg overtuigend. Zelfde geval eigenlijk tussen iPhone 3GS en iPhone 4.

Ik heb nog geen IPad, eigenlijk specifiek gewacht op FaceTime, dus ik ga hem aanschaffen. Nog wel even bepalen welke opslag ik ga gebruiken, waarschijnlijk wel 32 Gb.16 Gb is voldoende voor Nederland maar 32/64 Gb is wel makkelijk voor het buitenland waar streamen duur is.

Muziek streamen met spotify, foto's van de eigen server, evt YouTube.alleen eventuele films zullen wel meegenomen moeten worden.
Wees lief voor jezelf

Interficior

Quote from: MaxxMark on March  3, 2011, 13:15:40
Dat is opslag, geen geheugen :)
Waarom zou je opslag niet als geheugen mogen aanmerken?

Zie ik het goed dat het design weer "achteruitgaat"? Daarmee bedoel ik dat waar de iPhone 3 -> 4 van een bolle achterkant naar een platte achterkant ging lijkt de iPad van, mja, redelijk platte achterkant naar weer een bollere achterkant?
Take it or lease it

Audiofiel

Het is maar hoe je het bekijkt, maar ik vind de iPad 1 toch een stuk boller dan de iPad 2, die vlak is aan de onderkant:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

angel66

zag hem net op youtube, wauw

zag ook die nieuwe bookcover voor de ipad, echt gaaf

prijs is ook wel aangenaam

jammer genoeg alleen wifi

ik heb hem in bestelling staan!

Sailor Jan

Quote from: angel66 on March  3, 2011, 19:48:21

jammer genoeg alleen wifi

ik heb hem in bestelling staan!

Euh? Alleen wifi? De IPad 2 kan ook 3G hebben!
Wees lief voor jezelf

MaxxMark

#19
Quote from: Interficior on March  3, 2011, 17:19:59
Waarom zou je opslag niet als geheugen mogen aanmerken?

Omdat het verwarring zaait.

Als je zegt dat een computer 16GB aan geheugen heeft weet je ook dat het om (werk)geheugen (ofwel RAM) gaat en niet om opslag ruimte.

Als wij als technisch onderlegde personen al de terminologie vern**ken, wat moet een minder onderlegd persoon er dan niet van denken?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

mradem

Quote from: Sailor Jan on March  3, 2011, 14:53:47
Als je al een IPad hebt, vind ik de overstap naar IPad 2 niet erg overtuigend. Zelfde geval eigenlijk tussen iPhone 3GS en iPhone 4.

Ik heb nog geen IPad, eigenlijk specifiek gewacht op FaceTime, dus ik ga hem aanschaffen. Nog wel even bepalen welke opslag ik ga gebruiken, waarschijnlijk wel 32 Gb.16 Gb is voldoende voor Nederland maar 32/64 Gb is wel makkelijk voor het buitenland waar streamen duur is.

Muziek streamen met spotify, foto's van de eigen server, evt YouTube.alleen eventuele films zullen wel meegenomen moeten worden.

Je wacht speciaal op FaceTime maar vindt het verschil tussen een iPhone 3GS en 4 niet overtuigend. Spreek je hier jezelf niet tegen ;)

maxtrash

Quote from: Sailor Jan on March  3, 2011, 14:53:47
Als je al een IPad hebt, vind ik de overstap naar IPad 2 niet erg overtuigend. Zelfde geval eigenlijk tussen iPhone 3GS en iPhone 4.

Ik heb nog geen IPad, eigenlijk specifiek gewacht op FaceTime, dus ik ga hem aanschaffen. Nog wel even bepalen welke opslag ik ga gebruiken, waarschijnlijk wel 32 Gb.16 Gb is voldoende voor Nederland maar 32/64 Gb is wel makkelijk voor het buitenland waar streamen duur is.

Muziek streamen met spotify, foto's van de eigen server, evt YouTube.alleen eventuele films zullen wel meegenomen moeten worden.
ik vind in amper een jaar tijd verdubbeling cpu, 9x grafische performance, dunner, camera's, gyroscoop etc. toch wel heel veel verbeteringen. Laten we wel zijn, de verschillen tussen ipad 2 en 3 zullen echt kleiner zijn. Het wordt steeds moeilijker iets nieuws te verzinnen. Gewicht is nu 15% omlaag, dat houdt natuurlijk ook een keer op.

Overigens heb ik al een ipad 1 en ga geen ipad 2 kopen. Ik ga wel voor de ipad 3. Maar dat is meer omdat ik het overdreven vind altijd het nieuwste van het nieuwste te moeten kopen. En de Ipad 1 was al een leuk ding natuurlijk

Gaeje

Quote from: MaxxMark on March  3, 2011, 13:15:40
Dat is opslag, geen geheugen :)

Jaaa :P zeg dan opslag en niet geheugen :)

ja, ik weet het, maar omdat het flash based is ben ik toch geneigd om geheugen te blijven zeggen, aangezien je niet meer van harde schijf kan spreken :-)

celerontje

''Opslag'' en ''werkgeheugen'', laten we die termen gebruiken! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |