FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Nice.. ennuh eindelijk  ;D .. Veel plezier ermee  :).

RalphH

Quote from: FeaR1986 on August 21, 2015, 18:46:25
Had ik nog niet gemeld dat jij mee ging helpen inmeten als die kleine van je naar de oppas is?  :P

Ahja, ik wist dat er nog iets was 😄.
Moet wel eerst denoontje ff helpen hobbyen met zijn 2 subs en de behringer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje


WilcoL

Congrats, mooie upgrade! Ik hoorde destijds al een serieus verschil in stereo en surround tussen de 2808 en de 4308A, dus dit lift het geheel naar een hoger plan!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Denon Focal

Mooie upgrade, mooie machine waar je veel plezier van gaat hebben.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Noord26

@Fear,

Ben je nog steeds te spreken over je 816W's?

Zelf heb ik Focal in mijn auto zitten en die bevallen zeer goed. Maar vind soms de tweeters wat overheersen. Vooral als het wat langer aan staat op een hoger volume.

Ervaar jij dit niet bij de 816W serie?

Michel
(Noord26/Noord27)

Denon AVR-X2000 / Tannoy Revolution XT6F / Klipsch R-112SW / Samsung 46F7000 / Synology DS214play! + 2x3TB WD Red / Intel Nuc 5i5RYK

FeaR1986

De 816W's draaien als rear, dus daar heb ik niet te veel over te klagen. Met de 826W's als front ben ik nog steeds zeer content. Ja, ze kunnen zeker aanwezig in het hoog maar dat is met de Aluminum/Magnesium inverted dome tweeter iets wat je op voorhand kan zeggen. Al moet ik zeggen dat ik ze wel fijner vind klinken dan bijvoorbeeld een hoorn die in Klipsch RF en F wordt gebruikt. Maar grote kans dat het meer het totaalplaatje is en ook meteen de reden waarom ik voor de W heb gekozen en niet de V-serie: de V-serie is over de gehele linie behoorlijk aanwezig dan wel schel te noemen. De W is in de lagere- en middengebieden wat warmer door de W-woofer. Hierdoor heb je in mijn oren een wat meer gebalanceerd beeld. De 826V en 836V die ik heb geluisterd sprongen er meteen uit tussen andere speakers, iets wat veelal duidt op een eigenschap waar je je later aan kan gaan storen. De iets meer ingetogen W-serie was daarom ook mijn keuze.

Al moet ik wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe lang ik deze speakers nog heb. Ik ben er nu nog steeds content mee, maar bij diverse luistersessies bij mijn thuis werd er door een bepaalde leeftijdsgroep toch wel aangekaart dat het allemaal wat too much was. De gitaar in een nummer als Nils Lofgren - Kieth Don't Go is dan te scherp voor die groep. Zoals gezegd vind ik het nu nog heerlijk dat rauwe en soms scherpe randje, maar het geeft wel een beeld dat er wellicht ooit toch iets komt met een wat rustiger geluidsbeeld.

Mocht je een W-serie ooit in real life willen luisteren ben je altijd welkom  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

N1v3K

Misschien iets aan absorptie aanbrengen in de vorm van wat mooie panelen?

Of stiekem toch eens gaan kijken naar de Aria's  ;D

LuPo


FeaR1986

Quote from: N1v3K on October 23, 2015, 09:08:49
Of stiekem toch eens gaan kijken naar de Aria's  ;D

Ik heb de Aria 926 een keertje mogen horen en ik vraag me af of die vallen onder "minder fel". Ze zijn zeker minder fel dan de Chorus die ik heb staan, maar nog steeds best aanwezig. Ik wil de Aria 926 nog eens naar de Chorus 826W horen, puur om het verschil te horen.

Quote from: LuPo on October 23, 2015, 09:46:26
Hoe bevalt je de Denon AVR-4520?

Ik heb XT32 nog steeds niet gedraaid, maar handmatig ingesteld (gelijk aan de AVR-2809) bevalt de AVR-4520 zeer goed. Heb wel het idee dat de AVR-4520 meer laag geeft naar de subwoofer. Heb deze toch wat streepjes naar beneden moeten zetten qua volume. Sowieso leuk om dingen te hebben als een GUI en netwerkaansluiting. Als is die laatste grappig en meer ook niet. Leuk voor de luie bui als ik niet op wil staan om de remote te pakken. Maar voor streaming verkies ik nog steeds de externe bron. Doordat ik de AVR-4520 puur als pre/pro gebruik - en zo in heb gesteld - is deze ook zeer stil en slaan de fans niet aan.

Maar... ten opzichte van de oudere AVR-2809 mis ik toch wel wat leuke opties. Zeker geen show stoppers, maar toch...

  • De AVR-2809 had een mooi blauw lampje voor wanneer er DTS HD dan wel Dolby TrueHD binnen kwam.
  • De AVR-2809 had aparte settings voor de Pure Direct stand, andere crossovers en subwooferinstellingen.
  • De AVR-2809 had op de display links in het scherm de inkomende signalen en rechts de uitgaande, de AVR-4520 heeft alleen rechts de tekens en in het menu is het kiezen of het inkomend of uitgaand moet zijn.
  • De remote van de AVR-2809 had voor elke surroundmodus een aparte knop, op de AVR-4520 moet je een knop langer ingedrukt houden tot je op de TV een menuutje krijgt. Leuk voor films, maar als je alleen muziek luistert is het lastig. Al is dat via de app wel makkelijk te regelen.
  • De AVR-2809 had een knop voorop om de receiver volledig uit te zetten.
  • De AVR-2809 had achterop een extra outlet voor een DVD-, Blu-ray of CD-speler.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Syphon

Quote from: RalphH on August 21, 2015, 18:44:37
WOW!
Proficiat man! Veel plezier ervan en ben benieuwd naar je ervaringen.
Inmeten kan Ralph zeker! Geniet nog dagelijks van zijn kennis:)

FeaR1986

Helaas was http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110230.msg2444612#msg2444612 en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110230.msg2458282#msg2458282 in een tijdelijke woning. Die woning ben ik per afgelopen maandag uit omdat deze per 01-2018 wordt gesloopt. Nu wederom in een tijdelijke huurwoning aangezien ze in Q1 2018 beginnen met de bouw van mijn koopwoning. Die periode terug naar pa en ma leek mij niet zo'n strak plan...

Quick and dirty toch maar even de 5.1 opgezet en aangesloten. Tezamen met internet is dat toch wel een vereiste in huize FeaR. Zoals op de foto's te zien is het licht nog niet goed, maar dat komt omdat de verhuispeertjes er nog hangen (iets met prioriteiten..).

De opzet die het nu is (en voor 99% blijft, ik twijfel alleen over de subwoofer):

Front en apparatuur:


Rear sectie:


Voor het idee, de afstand tussen front en rear:


In het nieuwe huis laat ik meteen en buis onder de fundering wegwerken zodat daar mooi de kabels kunnen lopen naar de rear speakers. Dan heb ik geen situaties als deze die ik nu wel heb.:


De aannemer dacht dat een PVC 5/8e wel zou voldoen voor de kabel. Daarvan heb ik hem toch even snel uit de droom geholpen  :P

Voor de volledigheid de apparatuur:

Speakers
  • Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
Apparatuur
  • Processor: Denon AVR-4520 (eindtrappen uitgeschakeld)
  • Beeldweergever: Panasonic Viera TX-P65VT50
  • Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
  • Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
  • Mediastreamer: HDI Dune Smart D1 en Logitech Squeezebox Touch, beiden voorzien van media vanaf een QNAP TS-469 Pro.
  • Gameconsoles: Sony Playstation 4 Pro + Microsoft XBox One X Scorpio Edition
Kabels
  • Luidsprekekabel: Van den Hul- The Magnum Hybrid
  • HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest HDMI
  • HDMI kabels TV: Audioquest Chocolate HDMI
  • Subwoofer: Van den Hul The Sub Hybrid
  • Optisch: Audioquest Forest Optilink
  • Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
  • Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
En met zicht op de apparatuur.


Omdat het maar een tijdelijke woning is ga ik de TV ook niet ophangen. Alleen maar gedoe met straks weer de gaten dichtsmeren. En ook een buis in de muur vrezen voor kabels is wat te vel van het goede voor maximaal 1,5 jaar maar hopelijk een jaartje.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RalphH

Heey proficiat man, je hele eigen stek volgend jaar.ben benieuwd!
Als overbrugging ziet dit er ook niet verkeerd uit :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FeaR1986

Thnx! Ik ben ook wel benieuwd, een eerste eigen koopwoning. Met de huren van tegenwoordig is het gewoon niet leuk meer. Ik betaal nu meer huur dan ik straks (netto) aan hypotheek kwijt ben. In Zaltbommel gaan ze nu BENG-woningen (Bijna Energie Neutraal Gebouwd) uit de grond stampen. Woning met triple glas, extra dikke wanden en fundering en standaard zonnecellen in de dakpannen. Alles bij elkaar zorgt voor een A+++ label. Kan ik toch met wat minder schaamte de plasma aanzetten en de NAS 24/7 laten draaien  :tounge:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RalphH

Gaaf! Keep us posted. En ik kom zeker aan als het klaar is. Sowieso al weer te lang geleden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

swestland

Blijft leuke set! Straks in je nieuwe huis kan je lekker los gaan met alles exact krijgen, houd je ook meteen rekening met akoestiek of niet?
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Nou, sinds november 2018 de sleutel van mijn eerste koopwoning gehad, in februari officieel gaan wonen en tot op de dag van vandaag is het nog niet helemaal af/heb ik gekocht wat ik zou willen. Al is een deel wat ik wil kopen techniek en dat is natuurlijk altijd in beweging. Enfin, voor het idee enkele foto's.

Front sectie


Rear sectie:


Speakers
  • Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
Apparatuur:


Apparatuur
  • Processor: Denon AVR-4520 (eindtrappen uitgeschakeld)
  • Beeldweergever: LG OLED77G1RLA
  • Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
  • Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
  • Mediastreamer: Logitech Squeezebox Touch
  • Gameconsole: Sony Playstation 4 Pro
  • Gameconsole: Microsoft Xbox One X Scorpio Edition
  • Overig: Thenaudio SHARC EARC HDMI 2.1 Audio Converter
Kabels
  • Luidsprekerkabel: Van den Hul - The Magnum Hybrid
  • Banaanstekkers: Weber & Maurer W & M BS-101ZAG
  • HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest
  • Subwooferkabel: Van den Hul - The Sub Hybrid
  • Optische kabel: Audioquest Forest Optilink
  • Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
  • Interconnects: RU Connected RCA
  • Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
Media staat allemaal op een NAS die op zolder staat.

  • NAS: QNAP TS-469 Pro.

Te kopen / to do:

  • Nvidia Shield TV Pro
  • Xbox Series X (rond november met Forza Horizon 5)
  • Playstation 5 (rond augustus met de PS5 versie van Ghost of Tsushima
  • Kleine (10") subwoofer achter de bank om de dip in het huidige bereik op te vullen
  • Nieuwe receiver met HDMI 2.1 ingangen (alle bronnen gaan nu direct met HDMI naar de TV en dan via eARC, door de Thenaudio Sharc, naar de Denon AVR)
  • Nette oplossing voor de kabels naar de TV (maar dat komt wel met de nieuwe receiver/processor omdat er dan minder kabels naar de TV hoeven)

Geen last van reflecties in de OLED al hangt deze naast een grote raampartij. Zoals te zien op de foto's is de ruimte al relatief donker (donkere vloer, donkere wand, donkere meubels). Als ik overdag een donkere film/serie kijk of game speel gaan de gordijnen dicht of het rolluik naar beneden. Airco aan en /FeaR1986 krijg je niet gek  :tongue2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jahtari

Wow, mooie set!

Fijne kamer en kleurstelling ook. Lekker wat ruimte achter de bank zodat de achterspeakers niet in je oor zitten te tetteren. Top, enjoy.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vanzomereng

#1420
Zeer fraaie en mooie set en ook de wooninrichting vind ik zeer mooi maar amai !..... wat zonde
dat die grote schilderij doormidden is gezaagd  :ohmy:


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks