FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

#1375
Mijn zoon van 7 vind je plank met doodshoofden helemaal geweldig. Mijn vrouw wat minder, toen hij naar toe ging en zei dat hij ook zo'n collectie wou voor sinterklaas  ;D

En veel plezier met je nieuwe console  :thumbs-up:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

FeaR1986

Quote from: Sjoerd303 on September  5, 2014, 00:26:08
Haha goed bezig! Lekkere games ook... Have Fun .....

Have fun moet lukken! Wij moeten trouwens nog steeds een keer een afspraak maken! Al is het maar om wat langer bij te kletsen dan bij de Esso.

Quote from: Raymond187 on September  5, 2014, 08:00:32
Dat zijn goeie temps. niks meer aan doen. Ik krijg die temps alleen als ik mjin FAN harder laat draaien. Lees 2 x zo snel. Die Intel atom CPUs kunnen wel hogere temps aan in idle. En 40gr valt ruim in hun marge. Dus ik laat het zo. Dat ik hem net had was de CPU 40gr in idle met smart fan enabled. En nu is hij 38 a 39 gr met smart fan enabled.
Andere locatie wil ik niet, want de meterkast is de plek waar het minste stof aanwezig is. We hebben 4 grote katten die overal komen, behalve op de slaapkamers en de meterkast. Enige wat ik wel kan doen in de NAS laag bij de grond plaatsen. Hij staat nu op de bovenste plank.

Nice Xbox 1 en ps4  :thumbs-up:

Gears of war lijkt me kick as op de xbox 1

Ah, jouw temps gaan nu dus ook de betere (en in ieder geval acceptabele) kant op. Wellicht dat het de komende maanden weer minder wordt als de temperatuur buiten flink naar beneden gaat. Is hier ook zo: ik stook niet elke ruimte op tot 19-20 graden.

Quote from: Crownfire on September  5, 2014, 08:51:04
Ik heb begrepen dat voor de kopers van de xbox one fifa 15 eerder te gebruiken is. Of het ook echt zo is, geen idee.

Code invullen en downloaden kan je hem al, spelen volgens mij nog niet. Ik durf het niet precies te zeggen aangezien ik FiFa 15 door heb verkocht: niet mijn type spel.

Quote from: mradem on September  5, 2014, 09:59:55
Het is Forza 5 [emoji6]. Geweldig leuke console!

Aangepast. Snel posten en tikken zodat ik de Xbox One aan kon sluiten en gaan gamen. In my defense, het voelt net zo oud en vertrouwd als Forza 4  :angel:

Quote from: mark235 on September  5, 2014, 13:45:47
Mijn zoon van 7 vind je plank met doodshoofden helemaal geweldig. Mijn vrouw wat minder, toen hij naar toe ging en zei dat hij ook zo'n collectie wou voor sinterklaas  ;D

Haha, rond die leeftijd begon ik het ook fascinerend te vinden. Uit elk vakantieland is er toen eentje meegekomen, er zitten zelfs twee uit Disneyland bij (had ze daar ook niet verwacht).
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Twijfel alleen nog wat over de plaatsing van mijn apparatuur...


Ik wil wellicht de Dune op de XBox One zetten en dan de PS4 naar links en bovenop de DVD-2500BT. Echter heb ik dan nog steeds dat beide consoles met een ander apparaat in een vak staan. Plus dat ik nooit mijn PS4 en XBox One tegelijk aan heb, dus dan blijft het eigenlijk lood om oud ijzer. Doordat de XBox een outtake bovenop heeft heb ik de PS4 wat hoger gezet door middel van wat klosjes. Overigens is er in het kastje ruimte genoeg: meubel is 63 centimeter diep en loopt ook nog verder door in de hoogte en breedte dan op de foto lijkt (poten zijn bijvoorbeeld niet massief). En de achterkant van het kastje is natuurlijk open.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

TV omhoog en de Center op de kast. Lege vak kan dan de XBOX in
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Raymond187

Quote from: Denon Focal on September  5, 2014, 14:00:12
TV omhoog en de Center op de kast. Lege vak kan dan de XBOX in
^^

Of iets onder de voorkant van je center, zodat hij meer omhoog richt. Of zit je op de grond als je film kijkt?

QuoteAh, jouw temps gaan nu dus ook de betere (en in ieder geval acceptabele) kant op. Wellicht dat het de komende maanden weer minder wordt als de temperatuur buiten flink naar beneden gaat. Is hier ook zo: ik stook niet elke ruimte op tot 19-20 graden.
Ik krijg de CPU wel op 34gr, maar dan moet ik mijn fan op medium speed zetten. Dan blijft hij wel constant 2000rpm draaien.

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on September  5, 2014, 14:00:12
TV omhoog en de Center op de kast. Lege vak kan dan de XBOX in

TV omhoog gaat hem nooit worden. Meubel is geen standaard Leen Bakker van een paar centimeters hoog. Als ik daar de center nog op ga zetten komt de TV op zo'n 90 centimeter vanaf de onderkant te hangen. Mijn kijkafstand tot de TV is niet heel groot waardoor ik dan extreem naar boven zou moeten gaan kijken. Plus dat de Focal Chorus CC800W van boven spiegelend is, alles op de TV weerkaatst dan in de center wat zeer irritant is.

Enige waar ik aan zit te denken is de Denon DVD-2500BT weg te doen en dan de Dune op de Denon AVR-2809 te zetten (of de toekomstige pre/pro) om zo twee vakken te hebben voor beide consoles. Ik speel eigenlijk nooit meer fysieke media af en als ik dat wil
kan ik daar altijd de Playstation 4 dan wel XBox One voor gebruiken. Als de Dune op de receiver er niet mooi uit ziet kan deze altijd nog bij de PS4 dan wel XBox er bij, zo groot is dat apparaat ook niet en warm worden doet de Dune ook niet.

Quote from: Raymond187 on September  5, 2014, 14:02:43
^^

Of iets onder de voorkant van je center, zodat hij meer omhoog richt. Of zit je op de grond als je film kijkt?
Ik krijg de CPU wel op 34gr, maar dan moet ik mijn fan op medium speed zetten. Dan blijft hij wel constant 2000rpm draaien.

2000 RPM is te veel van het goede, dan hoor je de NAS door het hele huis heen blazen...
De center is normaal wel iets naar boven gericht, maar de voetjes die dat doen vond ik niet zo mooi op de foto  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Valt reuze mee. Ik hoor de fan dan alleen als we naar buiten gaan of binnen komen.

De meterkast zit in de hal bij ons.

Nu draait hij verschillend. tussen 1300 en 1800rpm.

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on September  5, 2014, 14:14:11
Valt reuze mee. Ik hoor de fan dan alleen als we naar buiten gaan of binnen komen.

De meterkast zit in de hal bij ons.

Nu draait hij verschillend. tussen 1300 en 1800rpm.

Ik heb hier net even met de handmatige instellingen zitten spelen en de fan op "hoge snelheid" gezet. Fan gaat dan naar 2500 RPM en ik moet zeggen dat het me alles mee valt! Natuurlijk heb ik hem liever rond de 1100 RPM, maar ik kan me voorstellen dat 1800 RPM dan zeer goed mee te leven is. Ik moest overigens wel de fan eerst op "lage snelheid" zetten voordat deze stopte met op 2500 RPM draaien. Al had ik SMART FAN weer ingeschakeld, de fan bleef de hoge snelheid van 2500 RPM houden.

En omdat foto's het altijd goed doen...


Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187


LuPo

Nice!

Nu alleen nog een Harmony Touch/Ultimate o.i.d. :hehe:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjoerd303

Zo, ik was toch in de stad dus dacht ook even tof te doen en te vragen naar fifa15.... Met lege handen naar huis, launch date later deze maand. Knap dat jij fifa wel thuis hebt liggen 😜

En ja we spreken snel eens af, via de pm dan maar. Enfin, veel plezier met gamen!
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

FeaR1986

Quote from: Sjoerd303 on September  6, 2014, 15:18:19
Zo, ik was toch in de stad dus dacht ook even tof te doen en te vragen naar fifa15.... Met lege handen naar huis, launch date later deze maand. Knap dat jij fifa wel thuis hebt liggen 😜

En ja we spreken snel eens af, via de pm dan maar. Enfin, veel plezier met gamen!

FiFa 15 die ik heb is een downloadvoucher, overigens wel voor de GOLD-editie naar het schijnt. Donwloaden en installeren kan al wel, maar spelen niet. Dan krijg je de melding dat de content nog niet beschikbaar is.

PM-metje maak ik morgen. Zit nu even mobiel na een dagje Phantasialand en zo nog even de stad in  :music:

Quote from: RalphH on September  6, 2014, 10:54:55
Vette plaatjes! Have fun gaming!

Komt goed! Je bent welkom dat weet je, je weet me te vinden.

Quote from: LuPo on September  6, 2014, 08:49:46
Nice!

Nu alleen nog een Harmony Touch/Ultimate o.i.d. :hehe:

Zit ik al langer aan te denken maar ik vraag me af hoe veel ik dat ga gebruiken. Mijn remote van de Denon-receiver kan ook mijn TV-bedienen en die gebruik ik ook nooit. Voor de Dune, Squeezebox en de TV zijn app's voor de telefoon, dus eigenlijk gebruik ik alleen de remote van de receiver.. Zo'n 1100 staat natuurlijk wel extreem chique.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Mooie update weer  :clapping: Zit hier overigens al weer met de tweede PS4, eerste is er na een paar maanden mee op gehouden, defect mobo. Binnenkort wellicht nieuwe (tweedehands) fronts...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Tweede PS4 is helaas geen zeldzaamheid, defect mobo heb ik alleen nog niet zo vaak gehoord. Over problemen met het lezen van discs wel. Wel zuur....
Overigens is de XBox One ook niet kwaal-vrij, de batches die hier zijn geleverd maken vreemde geluiden op de HDD dan wel de voeding.

Welke fronts ga je halen? Laat maar weten als je iemand nodig hebt om mee te rijden om te sjouwen dan wel voor de gezelligheid  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

QuoteFiFa 15 die ik heb is een downloadvoucher, overigens wel voor de GOLD-editie naar het schijnt. Donwloaden en installeren kan al wel, maar spelen niet. Dan krijg je de melding dat de content nog niet beschikbaar is.
Kan je dat omzeilen?

Waarschijnlijk kijkt hij naar de datum.

Dus na het installeren. De datum nar voren zetten op je PS en dan proberen op te starten.
Of is dat te simpel?

Crownfire

Quote from: Raymond187 on September 17, 2014, 14:31:31
Kan je dat omzeilen?

Waarschijnlijk kijkt hij naar de datum.

Dus na het installeren. De datum nar voren zetten op je PS en dan proberen op te starten.
Of is dat te simpel?

Nee dat gaat niet, je maakt altijd online contact via de servers. Gewoon geduld hebben. Dan geniet je straks des te meer :)

RalphH

Vanavond een gezellig avondje in de Focal HT gehad. Lekker wat zitten luisteren, kijken en keuvelen. Lekker live geluid, genieten, goed voor elkaar chef!
Complimenten ook voor de rest van t huis, erg netjes!

Heb wel het hele snackarsenaal achtergelaten, sorry joh.
Halen we in bij de aanstaande meet sessie ;)

Dank voor de gastvrijheid en gezellige avond!

Nog ff een muziekje hier en dan pitten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FeaR1986

Was gezellig! Over een paar weken nog maar eens afspreken en dan een meting doen.
Ik heb de rest van de avond nog wat muziek zitten luisteren en de restanten snacks weg zitten werken  :tounge2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

heel vet! dikke 65'', ps4 én xbox one... jaloers ;)

welk spel staat er op tijdens de fotos?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

* forza 5 ik zag het al toen ik terug scrolde om je plank met doodshoofden te zien ;)

was zelf ook een groot verzamelaar van alles wat met skeletten en doodshoofden te maken had  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Forza 5 inderdaad, al moet ik nu weer nieuwe foto's gaan maken aangezien Forza Horizon 2 nu meer aandacht krijgt  :P
Die skeletten... Tsjah, het heeft nog steeds wel iets. De mooiste exemplaren staan dan ook in mijn woonkamer. Maar al dat kleine grut lekker op de hobbykamer tesamen met de Lego, lekker sentimenteel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nou, de kogel is door de kerk. Lang getwijfeld of ik mijn Denon AVR-2809 moest vervangen door iets van meer van deze tijd. Al gebruik ik niets van 3D is iets als netwerkbediening, -streaming en vooral Audyssey XT32 toch wel iets waar ik iets mee zou kunnen. De AV8801 van Marantz lonkt aangezien dat een dedicated pre/pro is. Maar mijn hart ligt toch wel bij Denon en de strakke afwerking van de AVR-4520 spreekt me nog steeds erg aan. En aangezien je de AVR-4520 in kan stellen om als pre/pro te werken (eindtrappen uitschakelen) en de prijzen lekker zakken door de komst van de opvolger (X7200WA) vandaag deze jongen op wezen halen:



Links de oude (mid)end Denon van zo'n 8 jaar oud, rechts de nieuwere (high)end Denon:


En de achterkant, links de AVR-4520 en rechts de AVR-2809:


Veel betere foto's kon ik zo niet maken, want ik popelde om de AVR-4520 in het meubel te zetten en aan te sluiten. Nu eerst eens instellen zoals de oude (grofweg) ook stond en dan op mijn gemak eens aan de slag met de nieuwere opties en vooral XT32.

Kunnen de AVR-2809 en DVD-2500BT de verkoop in, mooi als setje.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RalphH

WOW!
Proficiat man! Veel plezier ervan en ben benieuwd naar je ervaringen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FeaR1986

Quote from: RalphH on August 21, 2015, 18:44:37
WOW!
Proficiat man! Veel plezier ervan en ben benieuwd naar je ervaringen.

Had ik nog niet gemeld dat jij mee ging helpen inmeten als die kleine van je naar de oppas is?  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT