FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

even de stofzuiger op de ventilatieopning zetten zonder mondstuk doet soms wonderen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

screw

Quote from: FeaR1986 on April  8, 2011, 23:30:29
Speler heeft hier nu twee weken staan spelen en ik ben er nog steeds blij mee :)
Enige is dat ik de speler toch eens uit elkaar wil halen om bij de fan te komen. Heb het idee dat deze namelijk wat zwaar draait, alsof er stof in zit.

Verder zit er aan de remote en het apparaat zelf een rookgeur doordat de vorige eigenaar in huis rookte. En die geur gaat er toch lastiger af/uit dan gedacht. Iemand nog tips om zo'n geur er uit te krijgen?

Even open schroeven, schoonblazen met perslucht in een spuitbus, met een wattenstaafje de fan-bladen schoonmaken en je zal hem niet meer horen!

Nicotine met een mild ammonia sopje verwijderen dus doek in het sopje goed uitwringen en daar alles mee afdoen.

Mooie upgrades voor de rest!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

FeaR1986

Zal volgende week eens aan de slag gaan met amonia, ben benieuwd hoe minder de geur wordt.

Vandaag even wat apparaten uit het TV-meubel gehaald. Stonden namelijk een Denon DVD-2500BT, Pioneer BDP-320 en een JVC DVD-speler in. Een beetje heel erg dubbel. De Pioneer kon sowieso weg, want daar was de Denon voor gekomen. De JVC bood ook geen meerwaarde en mag dus ook de bergzolder op. Ruimt wel een beetje op:



Links staat natuurlijk de Focal Chorus 826W in Satin Black en op het meubel een Philips 42PFL9603. Daartussen nog een Now Playing-bordje, met niets erop want de TV staat immers uit  :P

Op de eerste plank staat nog een deel van de DVD's. Met daarnaast de figurine van Marv op de electric chair uit Sin City. En helemaal rechts de Squeezebox Touch. De laatste valt een beetje achter de TV, maar ik bedien toch alles met de Android telefoon.

Close-up van alleen de apparaten:


Linkboven de XBox 360 Elite, rechtsboven de Playstation 3 Fat met 250GB ingebouwd.
En onderin staan links de Denon DVD-2500BT en de Denon AVR-2809.

Collectie remotes is door bovenstaande ook weer wat geslonken:


Van links naar rechts:
Playstation 3 Dual Shock Controller, Playstation 3 Dual Shock Controller, XBox 360 controller, Denon AVR-2809, Denon DVD-2500 BT, Philips TV, Squeezebox, airco en helemaal rechts de remote voor de Living Colors Lamp.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

ziet er mooi uit! :thumbs-up: lijkt me ook wel mooi wanneer je de Denon's boven elkaar zet en de spelcomputers ernaast. Wist niet dat Denon zo'n gave AB had :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Quote from: The Vampire on April 17, 2011, 19:15:16
ziet er mooi uit! :thumbs-up: lijkt me ook wel mooi wanneer je de Denon's boven elkaar zet en de spelcomputers ernaast.

Weet nog niet echt wat ik wil. Op elkaar ziet er inderdaad ook wel leuk uit, zie je ook wel vaker bij mensen. Desondanks dat Denon in de manual zet dat er minstens xx centimeter ruimte vrij moet zijn aan de bovenkant. Nu wordt Denon wat minder warm dan bijvoorbeeld Onkyo, dus het zal wel niet zo'n probleem zijn.

Maar aan de andere kant vind ik één compartiment per component ook wel chique. Zeker als het wat grotere componenten zijn, een DVD-speler van 3 cm hoogte zet je natuurlijk niet los neer. Wil aan de ene kant daarom ook vijf van die IKEA-kastjes naast elkaar. En dan in elk kastje dus één apparaat. De vijfde is dan voor de nog te komen eindbak  :devil:

Maar goed, dat zijn allemaal plannen voor als ik op mezelf ga.... ooit...

Quote from: The Vampire on April 17, 2011, 19:15:16Wist niet dat Denon zo'n gave AB had :clapping:

Naast het mooie klepje aan de voorkant van de receiver, was het één van de redenen om de AVR-2809 te nemen en niet de AVR-2309. Vond de all-in-one van deze serie wel leuk, zeker met dat soort "LCD" wat eigenlijk gewoon knopjes zijn onder een laagje plastic. Heb ook nog ergens zo'n kleine remote liggen voor Zone 2 en Zone 3, maar die gebruik ik niet dus die ligt netjes stofvrij opgeborgen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Quote from: FeaR1986 on April 17, 2011, 19:22:22
Weet nog niet echt wat ik wil. Op elkaar ziet er inderdaad ook wel leuk uit, zie je ook wel vaker bij mensen. Desondanks dat Denon in de manual zet dat er minstens xx centimeter ruimte vrij moet zijn aan de bovenkant. Nu wordt Denon wat minder warm dan bijvoorbeeld Onkyo, dus het zal wel niet zo'n probleem zijn.

Maar aan de andere kant vind ik één compartiment per component ook wel chique. Zeker als het wat grotere componenten zijn, een DVD-speler van 3 cm hoogte zet je natuurlijk niet los neer. Wil aan de ene kant daarom ook vijf van die IKEA-kastjes naast elkaar. En dan in elk kastje dus één apparaat. De vijfde is dan voor de nog te komen eindbak  :devil:

Maar goed, dat zijn allemaal plannen voor als ik op mezelf ga.... ooit...

Naast het mooie klepje aan de voorkant van de receiver, was het één van de redenen om de AVR-2809 te nemen en niet de AVR-2309. Vond de all-in-one van deze serie wel leuk, zeker met dat soort "LCD" wat eigenlijk gewoon knopjes zijn onder een laagje plastic. Heb ook nog ergens zo'n kleine remote liggen voor Zone 2 en Zone 3, maar die gebruik ik niet dus die ligt netjes stofvrij opgeborgen.

Ik bedoelde ook met een plank ertussen. Dus gewoon de 2500BT op de plek van de PS3 ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Quote from: The Vampire on April 17, 2011, 19:40:00
Ik bedoelde ook met een plank ertussen. Dus gewoon de 2500BT op de plek van de PS3 ;)

Op die manier... dat zou ook nog wel eens kunnen inderdaad :blush:
Volgende week wellicht eens de stekkers los maken en de PS3 en de DVD-2500BT omwisselen. Dat is op zich zo gedaan...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Wat heb je de 826 ver naar binnen gedraaid  ??? ... Of is dat gezichtsbedrog ¿
Ik zou de 826 in ieder geval nog iets verder van de muur (achterwand) halen - diens front minimaal gelijk met de voorkant van het audiomeubel, bij voorkeur er nog iets voor.


Maar buiten bovenstaande: je hebt er een mooie set staan hoor, geniet ervan !


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: Xander32 on April 17, 2011, 20:51:14
Wat heb je de 826 ver naar binnen gedraaid  ??? ... Of is dat gezichtsbedrog ¿
Ik zou de 826 in ieder geval nog iets verder van de muur (achterwand) halen - diens front minimaal gelijk met de voorkant van het audiomeubel, bij voorkeur er nog iets voor.

Maar buiten bovenstaande: je hebt er een mooie set staan hoor, geniet ervan !

Sander.

Beide, gezichtsbedrog en nog niet helemaal lekker opgesteld.
De speaker staat sowieso verder van de muur af dan je op de foto denkt te zien. Denk dat het zeker 25 centimeter is, terwijl de foto kan doen vermoeden dat het maar enkele centimeters is. Maar goed, op de foto lijkt het behang ook niet 100% geel wat het toch echt is. De speakers voor het TV meubel gaat nooit werken: links staat de PC nog en dan kan ik daar geen plaats meer achter nemen. Qua ingedraaid moet ik aankomende week nog even testen en de speaker bijdraaien. Vandaag heel het meubel naar voren gehaald omdat er dus wat apparaten weg konden. Haal de speaker dan altijd ook weg, ben te bang hem om te stoten. Heel handig ook even achter en rond het TV meubel de stofzuiger er door gehaald. En toen zag ik de vier punten van de spikes niet meer... Dus kon de speaker niet meteen goed zetten op de plek waar ze stonden.

Maar goed, de set-up is toch niet helemaal zoals het hoort te zijn. Maar goed, je woont nog bij je ouders en je wilt wat. Ben al lang blij dat ik de Chorus 826W nog op de kop heb weten te tikken. Als ik echt had gewacht totdat ik op mezelf had gewoond dan waren ze echt niet meer te koop. Gelukkig is de Chorus-reeks in het algemeen nog wel volop te krijgen, dus de rears kunnen wel wachten tot ik op mezelf ga :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Ik zit nog even naar je opstelling te kijken, maar snap er geen zak meer van. Heb je nou de center boven op de kast en je tv, naast de rechter front??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Quote from: The Vampire on April 17, 2011, 22:24:07
Ik zit nog even naar je opstelling te kijken, maar snap er geen zak meer van. Heb je nou de center boven op de kast en je tv, naast de rechter front??

Klopt, helaas is de opstelling "niet je van het". De 5.1 set staat zoals het hoort, dus center tussen de fronts et cetera. Alleen staat de TV dus niet bij de center, maar meer naar rechts. Is de enige manier die ik op dit moment voor elkaar krijg. Natuurlijk kan het anders als ik de hele boel ga verbouwen, maar daar heb ik echt geen zin in. Deze set-up zou maar tijdelijk zijn aangezien ik in een huisje zou trekken, maar daar zijn wat dingen tussen gekomen. Dus we moeten het er maar even zo mee doen. Gelukkig is de luisterpositie wel centraal van de center en met het luisteren van muziek klopt het dus wel. En laat ik het laatste nu meer en meer aan het doen zijn.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Quote from: FeaR1986 on April 17, 2011, 23:49:10
Klopt, helaas is de opstelling "niet je van het". De 5.1 set staat zoals het hoort, dus center tussen de fronts et cetera. Alleen staat de TV dus niet bij de center, maar meer naar rechts. Is de enige manier die ik op dit moment voor elkaar krijg. Natuurlijk kan het anders als ik de hele boel ga verbouwen, maar daar heb ik echt geen zin in. Deze set-up zou maar tijdelijk zijn aangezien ik in een huisje zou trekken, maar daar zijn wat dingen tussen gekomen. Dus we moeten het er maar even zo mee doen. Gelukkig is de luisterpositie wel centraal van de center en met het luisteren van muziek klopt het dus wel. En laat ik het laatste nu meer en meer aan het doen zijn.
aha! ik snap! maar ook waarom je dan meer muziek luistert, want je 5.1 opstelling is ook niet echt optimaal, met de center zo hoog, maar is als tijdelijk oplossing een tafeltje op wieltjes geen optie??

Ik ken het maar al te goed, om een goede set op een slaapkamer te hebben. Bedoel het dan ook puur als advies en niet als commentaar :angel:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Quote from: The Vampire on April 18, 2011, 00:05:36
aha! ik snap! maar ook waarom je dan meer muziek luistert, want je 5.1 opstelling is ook niet echt optimaal, met de center zo hoog, maar is als tijdelijk oplossing een tafeltje op wieltjes geen optie??

Ik ken het maar al te goed, om een goede set op een slaapkamer te hebben. Bedoel het dan ook puur als advies en niet als commentaar :angel:

Muziek luister in in Pure Direct Stereo, dus 2.0 en dat is verder nul komma nul probleem. Heb het idee dat de speakers dan net iets meer kunnen leveren als ik ze wat vermogen ontneem als ik alle speakers aan laat sturen. Plus dat het geluid er eenmaal beter uit komt aangezien het dan niet gemixed is door de weergave van de Magnat rear speakers. Center helt overigens iets naar beneden om het geluid wel iets te richten. Doet zo'n simpel viltje toch meer dan je zou verwachten :P

Ik weet dat het (veel) beter kan en kan dan ook niet wachten om op mezelf te gaan. Maar goed, dan moeten wel de financiële middelen er zijn om een huis te nemen én het aanbod van huizen in het algemeen. Als ik op mezelf zit dan wordt het ook een echt goede 5.1 opstelling met de Chorus 816V als rear (en een SVS om de .1 aan te vullen). Maar ben nu gewoon voorzichtig begonnen met het vast kopen en verzamelen van de componenten. Want een paar maanden geleden was het vinden van een Chorus 826W al niet makkelijk, laat staan over een paar maanden! De Chorus 816V is nog overal te koop, dus geen haast om die nu al te kopen. En zo bouw ik de set een beetje op.

Heb er wel eens aan gedacht om de boel hier te verbouwen en opnieuw in te richten. Want heb nu toch voor een "paar" duizend euro aan apparatuur staan en het is wel zonde. Het kan helemaal goed worden neergezet, maar dan moet ik andere meubels kopen en dat vind ik zonde van het geld. Want hoe groot is de kans dat de nieuwe meubels allemaal weer in het nieuwe huis gaan passen. Nee, dan wacht ik liever even totdat ik het in één keer goed kan doen dan in een nieuw huis weer een compromis te moeten stellen. Dat is ook de reden waarom de Lego er nog staat. Puur het idee van "Ik ga hier toch weg, dus waarom zou ik er nu nog moeite voor doen om er andere spullen neer te zetten?". Wat er nu staat is al beter dan het gemiddelde pc-setje (en waar veel mensen genoegen mee nemen...) waar ik eerst naar luisterde en het kan alleen maar beter worden als de hele set naar een eigen huiskamer kan. Dan kan dit topic ook van "FeaRs Bedroom Theater" naar "FeaRs Theater" ... ooit ...

En het klinkt gek, maar als ik gewoon op bed lig dan lig ik wel midden in het geluid waardoor het allemaal niet zo heel erg slecht klinkt als het op foto's wellicht over kan komen. Maar ook jammer dat alles op de slaapkamer staat: zou graag mensen uitnodigen om eens naar de Focals te luisteren. Maar dat doe je gewoon niet als alles niet goed op staat gesteld en als de opstelling ook nog eens op de slaapkamer staat...

En voor andere slaapkameractiviteiten met een leuke achtergrondmuziek maakt de plaatsing van de speakers niet zo heel erg uit :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Quote from: FeaR1986 on April 18, 2011, 00:16:53
En voor andere slaapkameractiviteiten met een leuke achtergrondmuziek maakt de plaatsing van de speakers niet zo heel erg uit :devil:
:clapping: :clapping: :clapping:

Maar ik begrijp je insteek volkomen hoor! En voor nu kan het vast ook prima, maar idd wel beetje jammer van zo'n mooie set! En pure direct is dé stand voor stereo.  :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Aan de ene kant inderdaad zonde van zo'n paar Chorus 826W. Maar het zo nog meer zonde zijn als ik had gewacht en ze niet meer had kunnen kopen, of in ieder geval niet in deze staat. Want niet iedereen gaat voorzichtig met de spullen om. Op Gathering of Tweakers was iemand die ook een demo-paar had gekocht, maar die zaten onder de krassen! Plus dat ik niet weet hoe makkelijk je nog even dergelijke bedragen neer kan tellen als je net op jezelf woont. Dingen als vaste lasten hebben dan toch wel voorrang. Center speaker stond oorspronkelijk ook niet op de planning om te kopen, maar daar kon ik toevallig makkelijk aankomen doordat Bart een Focal Profile (waar ik hem subtiel op gewezen had...) ging kopen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Ik heb toch het idee dat er meer in de Focal 826W's zit. Nu kan ik mijn receiver vervangen voor een nieuwer model, maar dat zie ik niet zo zitten. Ik heb niets met HDMI 1.4 en op dat vlak (ingangen) voldoet mijn huidige AVR-2809 nog meer dan voldoende. Plus dat ik letterlijk duizenden euro's neer moet gaan leggen wil ik er echt goed op vooruit gaan. De nieuwe 3000 serie van Denon is namelijk letterlijk minder dan mijn AVR-2809. Dus dan zou ik naar een AVR-4311 of een AVR-4810 moeten.

Aangezien de Denon wel pre-outs heeft kan ik er ook een eindversterker achter hangen. Persoonlijk denk ik dan sowieso goedkoper uit te zijn dan een nieuwe receiver en wellicht is het over het algemeen ook nog wel de betere keuze.

Dus ik was een beetje in De Markt aan het kijken en het viel me best wel op wat je voor een honderd of zes kan kopen!
Als ik snel kijk zie ik dan al twee keer een Classé staan, Rotel, Emotiva en Parasound. Allemaal mooie apparaten welke zo te zien genoeg te bieden hebben.

Dus dat is de theorie en dan komen nu de vragen...

Qua eisen heb ik er niet echt veel eigenlijk:
- Zwart van kleur (aangezien de rest van de apparatuur dat ook is).
- Brandende LEDjes kan ik mee leven, als er iets van een VU-meter opzit moet deze toch wel te dimmen zijn.
- Niet al te hoog (maar denk dat het met dit budget niet zo'n probleem is, dingen als de 28 cm hoogte van een Denon POA-A1HD zal je niet tegen komen  )

Voor mezelf had ik reeds vastgesteld dat ik beter een tweekanaals versterker kan nemen dan één vijfkanaals. Heb me eerst redelijk blind lopen staren op de Emotiva XPA-5, maar denk dat ik dan toch beter uit ben met bijvoorbeeld een XPA-2. Of heb ik dat verkeerd...? Want op die manier heb ik de zeskanaals Parasound die te koop staat hier al afgeschreven.

Dat je niet naar vermogen moet kijken weet ik, maar toch valt het me wel op dat de aangeboden Rotel 2 x 200 Watt op 8 Ohm doet en de aangeboden Classé "maar" 2 x 100 Watt op 8 Ohm. Beiden bij 20 - 20.000 Hz. En moet zeggen dat ik dat verschil wel redelijk groot vind.

Heb ook bij Denon zitten kijken, maar dan kom je uit op een Denon PMA-1510AE welke toch zo'n duizend euro kost. Maar dit apparaat is natuurlijk niet puur een eindbak waardoor je veel dingen koopt die ik dan niet nodig heb.

Maar hoe gaat dat in zijn werk?
Gewoon de pre-outs (van de front left en front right) van de Denon verbinden met de ingangen van de versterker. En wellicht een 12V kabeltje tussen de Trigger-uitgang zodat de eindbak mee aangaat als ik de Denon aan zet? Volume gaat dan nog gewoon met de Denon? En qua klank, is dat dan de klank van de Denon of van het merk van de eindversterker?

Heb er ook maar een topic over aangemaakt aangezien ik daar wellicht nog meer antwoorden krijg.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Former member 78

Als jij een degelijke eindbak aansluit op jouw receiver, boek je iig vooruitgang
qua controle. Iets wat wel prettig is bij een stukje muziek ;)

Maar de kwaliteit is vooral afhankelijk van de voorversterker in jouw receiver,
de eindbak ''versterkt'' alleen maar. (om het ff simpel te zeggen)

Als ik jou was, zal ik eerst proberen een eindbak te lenen voordat jij centen laat rollen.
Ook omdat jij in jouw kleine kamer sowieso nooit het maximale uit jouw fronts zal halen.

Dat laatste is trouwens niet denigrerend bedoeld, want voor een thuiswoner heb je erg
mooie set.

mscofield

Gefeliciteerd met je verjaardag Kevin. Een hele mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.  :clapping:

Valkyrie

Gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom: 25 is een mooie leeftijd (ik kan het weten :P)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

pagr

 :pompom: Ook gefeliciteerd met je verjaardag. Ben benieuwd wat voor upgrade jij jezelf kado gaat geven?
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Quote from: pagr on May  4, 2011, 13:27:49
:pompom: Ook gefeliciteerd met je verjaardag. Ben benieuwd wat voor upgrade jij jezelf kado gaat geven?

Haha thnx :D

Upgrade die het eerst gaat komen zijn twee mooie tegels voor onder de Chorus 826W. Denk dat zoiets wel makkelijk en snel te realiseren is. Ben nu bezig met opmeten hoe groot ik de natuurstenen tegels wil. Alleen ik twijfel een beetje:
Net de voet van de Chorus opgemeten en het is nogal een rare maat. Breedte aan de achterkant is 25 centimeter, maar aan de voorkant is het 29 centimeter. Aangezien ik wel iets overlap wil hebben ga ik voor een steen welke 32 - 35 centimeter breed is. Aan de achterzijde heb je dan wel iets meer overlap, maar 32 - 35 centimeter lijkt me het mooiste. Al neig ik naar de 35 centimeter aangezien je dan aan de voorzijde 3 cm oversteek aan beide kanten hebt welke wel mooi zullen staan bij een steen van 3 - 5 centimeter hoog.

Twijfel alleen nog meer over de lengte (of diepte) van de steen. Van de rechte achterkant tot de punt van de voet meet ik 38 centimeter. Met wat marge voor de oversteek daar zou je dus op 45 centimeter uit komen. Echter begint de voet van de speaker al na 30 centimeter aan zijn ronding. Dus dan zou je wel een erg grote overlap krijgen, dus denk daar meer aan 42 centimeter. Dan heb ik op de punt maar 2 centimeter oversteek, maar aan de kant waar de speaker in de punt loopt is het dan al zo'n 10 centimeter.

Maar eens wat proberen te knutselen van 35 x 42 om te zien hoe dat staat, kan ik het altijd nog wat verkleinen naar 32 x 42 voordat ik de stenen echt op maat laat maken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Oké, natuurstenen tegels zijn even van het lijstje geschrapt. De overbuurman was toevallig zijn tuin aan het betegelen met nieuwe tegels, dus had er eens eentje onder mijn speaker gelegd en echt geen verschil. Dus het hele gedoe van uitzoeken van een mooie tegels en maat bepalen laten we even achterwege.

Maar ik zoek toch naar die upgrade. Nu had ik al gesproken over een eindversterker. Alleen ben ik er nog steeds niet uit of het een twee-kanaals of een vijf-kanaals moet worden. Het wordt sowieso geen aparte twee- en drie-kanaals. Dat wordt met wat te gek. Maar denk dat de Emotiva XPR-5 wel een heel mooi apparaat gaat worden. Die upgrade gaat mijn speakers meer laten zingen, dat staat vast.

Maar... op dit moment erger ik me nogal aan het niet hebben van een goede subwoofer. Als in dat ik of helemaal geen bas heb uit de huidige Magnat subwoofer óf het is alsof de wereld vergaat. Dus subtiel meespelen is er niet echt bij. Iets wat ik bij nummers als The Man's Too Strong van Dire Straits echt mis en nog veel meer nummers ook natuurlijk. Qua subwoofers spreekt Velodyne en SVS me zeer aan. Velodyne vanwege het formaat (WAF) en alle opties, maar als je ziet wat ze voor een DD-versie vragen dan schrik ik toch altijd. Qua looks is de SVS PB 13 Ultra ook wel echt tof, lekker aanwezig wat van mij wel mag. Als ik ergens veel geld aan uit geef wil ik dat ook zien. Alleen ken ik zo geen echte SVS-dealers waar je ze eerst kan beluisteren. Velodyne heeft wel wat dealers, maar die valt qua prijs toch wel af eigenlijk.

Dus beiden een goede upgrade, maar welke eerst te doen. Budget moet het probleem niet echt zijn vanaf eind deze maand, want dan is het vakantiegeld er. Wil zo'n 1000 - 1250 euro besteden en denk dat ik voor dat geld wel één van de twee opties tweedehands kan halen. Alleen jammer dat zoiets als een SVS niet vaak te koop staat. Heb er helaas eentje gemist afgelopen maand. Vroegen ze maar duizend euro voor!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Mmm... haal net de cover van mijn Chorus 826W af om ze te ontstoffen en zie door de front reflexpoort dat het dempingsmateriaal wat naar beneden gezakt is van één speaker. Je ziet dus het witte demping halverwege ophouden en daarachter zie je dus het filter. Alleen kan ik zoiets zelf oplossen door bijvoorbeeld de onderste basunit uit de kast te schroeven en dan de demping weer wat beter te ordenen, of wordt dit een kwestie van garantie? Of... is dit verzakken te verwaarlozen voor de klank en moet ik me er niet te druk om maken?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Quote from: FeaR1986 on May 13, 2011, 19:12:03
Mmm... haal net de cover van mijn Chorus 826W af om ze te ontstoffen en zie door de front reflexpoort dat het dempingsmateriaal wat naar beneden gezakt is van één speaker. Je ziet dus het witte demping halverwege ophouden en daarachter zie je dus het filter. Alleen kan ik zoiets zelf oplossen door bijvoorbeeld de onderste basunit uit de kast te schroeven en dan de demping weer wat beter te ordenen, of wordt dit een kwestie van garantie? Of... is dit verzakken te verwaarlozen voor de klank en moet ik me er niet te druk om maken?
is bij mij ook een keer gebeurt. Ik heb de unit gewoon losgemaakt en de demping terug op zijn plek gedrukt. Is heel makkelijk zelf te doen. Ik merkte het omdat ik opeens iets hoorde resoneren. Dus het kan zeker effect hebben op het geluid
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo