FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Naar aanleiding van Nieuwe speakers a €1000,- de stuk + Phonar EdMa/Stassen-vraag toch maar besloten hier eens een topic aan te maken. Dus als je zoiets hebt van "Hè, dat heb ik al eens gelezen of voorbij zien komen..." dan kan het dus kloppen. En niet alleen op dit forum is het al voorbij gekomen, maar ook op Gathering of Tweakers aangezien ik dit en dit ook ben.

Inhoudsopgave / quicklinks naar nieuwe aanwinsten of updates van foto's:


Deel 1 - de zolderkamer bij mijn ouders


Deel 2 - een eigen woning

De woonkamer:


De Slaapkamer:

Omdat ik toch wel muziek op de slaapkamer miste heb ik daar een "budget"-setje gecreëerd met Boston Acoustics A25 speakers die ik nog had staan.


En dan bij deze even wat overzichtsfoto's:

Woonkamer:








Voor de volledigheid de apparatuur:

  • Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
  • Processor: Denon AVR-4520
  • Beeldweergever: Panasonic Viera TX-P65VT50
  • Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
  • Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
  • Mediastreamer: HDI Dune Smart D1 en Logitech Squeezebox Touch, beiden voorzien vanaf een QNAP TS-469 Pro NAS.
  • Gameconsoles: Sony Playstation 4 + Microsoft XBox One
  • Luidsprekekabel: Van den Hul- The Magnum Hybrid
  • HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest HDMI
  • HDMI kabels TV: Audioquest Chocolate HDMI
  • Subwoofer: Van den Hul The Sub
  • Optisch: Audioquest Forest Optilink
  • Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
  • Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
Slaapkamer:



  • Speakers: Boston Acoustics A25 op Norstone Esse stands
  • Versterking: Arcam AVR250
  • Bron: Logitech Squeezebox Touch
  • Meubel: Atacama Equinox XL HiFi rack
Het verleden / de totstandkoming
Zoals op de foto's wel duidelijk is woon ik nog bij mijn ouders thuis. Ben ooit deze kamer in getrokken toen ik 13-14 jaar oud was. Nul komma nul interesse in audio en hifi, maar vooral in Lego. En dat is op de foto's nog te zien. De planken stonden vroeger helemaal vol met Lego, maar doen nu voor het grootste deel dienst als plank om DVD's en Blu-rays op te zetten. Die Lego staat me niet in de weg dus laat maar lekker staan. Heb ook geen zin om nu veel geld uit te gaan geven om de kamer te verbouwen. Dat gaat alleen van het budget af als ik op mezelf ga wonen.En dan alle posters en beeldjes van schedels en/of Fantasy. Ja, dat laatste vind ik nog steeds leuk en fascinerend... De TV staat inderdaad niet tussen de front left en front right in, maar het kan helaas niet anders in de huidige situatie. Toch is het soundbeeld wel goed aangezien mijn luisterpositie (liggend op bed) wel in het midden van de 5.1 set-up is.

Mijn ouders kregen als kerstpakket een LG 5.1 set. Dat klonk toch wel leuk ten opzichte van de TV speakers. Toen kwam bij mij de drang om een 5.1 set aan te schaffen en die is er toen ook gekomen. Deze was na een zomer hard werken gekocht bij de Correct in Rotterdam. Niet eens geluisterd, maar gewoon gekocht wat in het budget viel en wat ik mooi vond. Die set bestond uit:

  • Receiver: Sony STR-DE685 Black
  • Speakers: Magnat Motion 990 Set in Black Ash
  • Subwoofer: Magnat Sub 200A in Black Ash

Dat was een hele beleving: de PS2 optisch aangesloten op de Sony. En maar kicken op dat mooie blauwe lampje als de intro speelde van Gran Turismo met Dolby Digital 5.1 track.

De TV die ik toen had was een 26" CRT van Philips, weet niet eens meer welk model. Aangezien er later een Xbox 360 kwam en een PS3 toch maar een LCD gekocht. Een 32PF9641. Een HD-Ready met Ambi-light. Echter had deze TV kuren: de Ambi-light werd zo warm in combinatie met de LCD panaal dat het plastic van de TV kraakte.  Deze is onder garantie vervangen voor een Philips 42PFL9603 (met bijbetaling van mijn kant). Echter had deze TV een delay van 200ms door het mooie stukje software genaamd Digital Natural Motion. Er moest dus een receiver komen die tot 200 ms kon vertragen.

Na een lange zoektocht is er dan toch een Denon AVR-2809 gekomen. Gekocht samen met nog 24 andere Denon receivers in Duitsland via een inkoopactie op Tweakers.net. Hierdoor kon ik mijn AVR-2809 krijgen voor net 800 euro. In Nederland was deze nog steeds €1199,-. De AVR-3808A was toen buiten bereik met een prijs van €1149,-. Maar goed, de AVR-1909 was al voldoende geweest voor mij maar tot op heden geen spijt gehad van de aanschaf van de AVR-2809. Natuurlijk heb ik geen dingen als HDMI 1.4 en een mooie GUI.

Overigens is er voor de Denon AVR-2809 een Onkyo-TX-SR806 geweest, maar die is na twee dagen al terug gegaan omdat deze blauwe artifacts vertoonde over 1080p. Was overigens een bekend probleem, maar daar kwam ik pas achter nadat ik de receiver al gekocht had. Voordat ik de Denon kocht dus eerst goed gezocht of deze wel goed overweg kon met een Playstation 3 en 1080p. En dat was gelukkig zo  :satisfied:

Toen zag de set er zo uit:




Een snelle upgrade was een losse Blu-rayspeler. Dit omdat ik de PS3 als Blu-rayspeler niet echt perfect vond. Onder andere geen ondersteuning om HD Audio bitstream uit te sturen via de HDMI uitgang. Tel daar ook nog eens punten bij als het verbruiken van 160 Watt tijdens het kijken van een film en dat een stand-alone speler toch wel wat stiller is. Aangezien de Pioneer BDP-320 de beste speler in het segment tot 500 euro was heb ik die gekocht.

De laatste stap waren toch nieuwe speakers. Dat zal ik kort houden want dat is helemaal na te lezen in Nieuwe speakers a €1000,- de stuk + Phonar EdMa/Stassen-vraag. Lange verhaal kort is dat ik lang twijfelde tussen de Focal Chorus 836V, de Focal Chorus 826W en de Focal Electra 1027BE. Toen ik eindelijk de beslissing had gemaakt voor de Focal Chorus 826W was deze nog maar slecht te vinden. Maar sinds een iets meer dan een maand heb ik deze schatjes dan toch echt thuis staan.






Twee weken geleden langs Bart (Denon Focal) langs geweest om zijn Focal Chorus CC 800V op te halen omdat hij een Focal Profile CC 908 had gekocht. Dus ook daar even twee fotootjes van:




Heden
Dus, dat was het verhaal wel zo'n beetje van hoe alles tot stand is gekomen.  Zoals te zien heb ik de - in het verleden gewenste - upgrades redelijk uitgevoerd zoals in de planning stond. Voor nu vind ik de set wel even goed zo. De enige upgrade die ik aan zie komen is het vervangen van de Denon AVR-2809 naar iets van een Marantz AV8801. En natuurlijk de opvolgers van de Playstation 3 en de XBox 360, maar dat heeft allemaal niet zo'n haast.[/list]
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Wellcome, en wow - jij kan snel typen zeg.
Nu mooi jouw eigen topic!


En dat je een mooie set hebt hoef ik niet te vertellen he :).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screamhouse

Trust me....Lego wordt weer leuk als je kids krijgt.....waster maar alvast wat ouder.........
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

FeaR1986

Quote from: Xander32 on March  2, 2011, 18:58:40
Wellcome, en wow - jij kan snel typen zeg.
Nu mooi jouw eigen topic!

En dat je een mooie set hebt hoef ik niet te vertellen he :).

Sander.

Hehe... in deze topicstart zit wat copy-paste werk uit mijn vorige topic. Idem met de foto's waarvan ik sommige al online had staan, dus dan is het een kwestie van de url kopieren en plakken. En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een deel al in Microsoft Word had staan. Dus het was even UBB-code fine-tunen en een topic openen.

Bedankt voor het compliment, hopelijk dat er nog vele volgen  :angel:

Quote from: screamhouse on March  2, 2011, 19:21:19
Trust me....Lego wordt weer leuk als je kids krijgt.....waster maar alvast wat ouder.........

Ik breek nu af en toe een model af wat op de plank staat als ik weer ruimte nodig heb voor DVD's of Blu-rays. Ik betrap me dan altijd dat ik het leuk vind een model uit elkaar te halen. Kan me ook niet inhouden om even het secundaire model te bouwen alvorens de Lego in de grote doos gaat. Op de planken staat alleen Lego Technic en Model Team, op de bergzolder liggen twee dozen met allemaal dingen als kastelen, ruimteschepen, piratenforten en ga zo maar door. Denk dat ik me toch wel ga vermaken als ik alles om zou kiepen. Nadeel is alleen dat witte Lego gewoon geel wordt en dat sommige blokjes na loop van tijd breken. Maar weg doen zal ik de Lego nooit. Het brengt sowieso te weinig op en inderdaad, wie weet als er ooit een FeaR Jr. komt...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Ziet er goed uit! Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag?
Heb je al serieuze plannen om op jezelf te wonen of zijn dit slechts toekomstplannen?
Lijkt me erg leuk om weer een nieuwe kamer in te richten voor een ht set.

Wel jammer dat het allemaal nog niet tot z'n recht komt. Een centre op eenzame hoogte en de tv tussen de front-right en rear-right  ;D
Maar je hebt in ieder geval mooie fronts en een centre, dat is een goed begint!

FeaR1986

Quote from: mscofield on March  2, 2011, 20:14:06
Ziet er goed uit! Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag?
Heb je al serieuze plannen om op jezelf te wonen of zijn dit slechts toekomstplannen?

Ik ben 24, dus de plannen om op mezelf te gaan zijn zeker wel serieus. Heb ook al tot twee maal een huis bekeken, maar dat was niets. Veelal is de slaapkamer te klein, dus dat mijn bed niet past. En die doe ik niet weg, want dat bed is custom-made en is duurder dan het paartje Focal Chorus ;)

QuoteWel jammer dat het allemaal nog niet tot z'n recht komt. Een centre op eenzame hoogte en de tv tussen de front-right en rear-right  ;D
Maar je hebt in ieder geval mooie fronts en een centre, dat is een goed begint!

Op dit moment luister ik vooral muziek vanaf het bed, dus dan is de plaatsing nog wel oké. Een film kijken gaat ook nog aangezien ik dan dus in de muziek lig als het ware. Hoef mijn hoofd maar net naar rechts te kantelen om de TV te zien. Gamen is inderdaad wat anders aangezien ik dan meer voor de TV zit. De centre helt overigens iets naar voren zodat het geluid wel wordt gericht. Maar inderdaad, het is behelpen maar daar komt dus hopelijk snel verandering in...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Mooie startpost Kevin, leuk dat je het toch gedaan hebt.
Mooie set en gave plannen, ik hoop in je nieuwe huisje  de set een keer dte komen luisteren.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on March  2, 2011, 21:01:01
Mooie startpost Kevin, leuk dat je het toch gedaan hebt.
Mooie set en gave plannen, ik hoop in je nieuwe huisje  de set een keer dte komen luisteren.

Ach, het stelt (nu nog) niets voor maar hoop dat er dus verandering in gaat komen. Aan de huidige apparatuur en de plannen zal het inderdaad niet liggen...
De komende twee weken zal er in ieder geval nog niets veranderen, want er stonden alleen maar seniorenapparatementen te huur waarop je pas mag reageren als je 55+ bent.

Enige waar ik nu wel 100% over uit ben is dat er als rear speakers een paar Chorus 816V (of W als die op het pad komen) gaat komen en geen Chorus 807V op stands. Heb ze laatst in het echt gezien en - met alle respect - is het geen gezicht. De 816V is nog lager dan de Chorus 807V op een paar stands en dus veel meer in verhouding. Plus dat ik de stand veel te iel vind voor de 807V. Wellicht dat het bij de Chorus 806V wel past, maar bij de 807V dus zeker niet.

Als ik op mezelf woon dan ben je van harte welkom. Al zal mijn set nooit aan de jouwe kunnen tippen met je 9.1  :blink:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Tsja... als ooit die Focal Grande Utopia komt ben je de eerste die het weet  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pagr

Hi Kevin
Leuk om te zien. Veel bekende spullen op je kamer  ;D. Als ik ook zo'n topic maak dan kan ik veel plaatjes van jou overnemen.

P.S. Laat ze maar kletsen over je Lego. Ik heb zelf nog een StarTrek telefoon :D
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Quote from: pagr on March  4, 2011, 22:34:42
Hi Kevin
Leuk om te zien. Veel bekende spullen op je kamer  ;D. Als ik ook zo'n topic maak dan kan ik veel plaatjes van jou overnemen.

P.S. Laat ze maar kletsen over je Lego. Ik heb zelf nog een StarTrek telefoon :D

Jup, die Chorus 826W is toch best populair op het forum. Lig nu Dire Straits - Brothers In Arms (in FLAC) te luisteren en snap wel waarom  ;D
Die Lego zal de komende maanden ook meer en meer minder gaan worden. Heb meer ruimte nodig voor de te kopen Blu-rays. Films als Salt, Machete, RED en dergelijke moet ik gewoon hebben! En met de Blu-rays die komen is de drang om een Denon DVD 2500BT aan te schaffen met de keer groter :dry:

Maar bedankt voor het compliment. En ook voor jou geldt dat je van harte welkom bent als ik een keer een eigen huisje heb. Al geldt dat voor iedereen natuurlijk  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Quote from: FeaR1986 on March  2, 2011, 18:11:59
Rears weet ik nog niet wat ik wil qua upgraden. De logische keuze is een Chorus 807V of een 806V met de bijbehorende stands. Nu nog aantrekkelijker aangezien de stands nu tweedehands aan worden geboden op Marktplaats. Maar het setje nieuw scheelt niet zo heel veel met een Chorus 816V. En een vloerstaander als rear speaker is natuurlijk wel erg tof in plaats van een paar bookshelfs, zeker als het prijsverschil niet zo groot is. En na het zien van een foto als deze twijfel ik nog erger. De Chorus 807V op een stand is uit verhouding, een mooie vloerstaander als de Chorus 816V lijkt me beter.

Verdorie... staat er nu een paar Chorus 816W te koop. Dat zou natuurlijk nog mooier zijn als rear speakers. Zeker aangezien de vraagprijs maar 900 euro voor het paar is. Dat is nog goedkoper dan een nieuw paar Chorus 816V. Nadeel is alleen dat ik ze nu echt niet kwijt kan, zoals op de foto's duidelijk is te zien. Kan ze natuurlijk kopen en opbergen tot ik er wel plaats voor heb, maar of dat verstandig is...

Deze week stond er wel weer een leuk huisje te huur, dus daar maar eens op reageren :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Gewoon ergens opbergen of laat ze even beneden bij je ouders staan. Als je dan later de ruimte hebt heb je het wel heel mooi voor elkaar!

Martijnst1990

Heb die speakers ook zien staan op marktplats volgens mij. Ze zaten in ieder geval zelfs nog in beschermfolie. Lijkt mij een hele mooie set, alles zo samen, alleen jammer dat je nu geen ruimte hebt. Persoonlijk zou ik wachten tot je wel ruimte hebt, misschien zijn ze tegen die tijd wel nog goedkoper te krijgen? Ik zou zelf iig geen speakers willen die ik moet op slaan, lijkt mij erg moeilijk :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: FeaR1986 on March 15, 2011, 23:15:25
Verdorie... staat er nu een paar Chorus 816W te koop. Dat zou natuurlijk nog mooier zijn als rear speakers. Zeker aangezien de vraagprijs maar 900 euro voor het paar is. Dat is nog goedkoper dan een nieuw paar Chorus 816V. Nadeel is alleen dat ik ze nu echt niet kwijt kan, zoals op de foto's duidelijk is te zien. Kan ze natuurlijk kopen en opbergen tot ik er wel plaats voor heb, maar of dat verstandig is...

Deze week stond er wel weer een leuk huisje te huur, dus daar maar eens op reageren :)
even uit eigen ervaring: Grootste upgrade is je eigen plekje! Je set krijgt dan ook veel meer ruimte om te ademen. Je leert je eigen set weer opnieuw kennen. Daarbij kost je eigen huisje ook nog wel aardig wat (vergis je daar niet in) Die speakers komen vanzelf wel weer ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

blue-eyes

Ik heb al mijn Lego (technisch lego) verkocht. Erg veel spijt van! Ik had ALLE dozen vanaf begin jaren '80.

Mooi setje zo, goed over nagedacht en leuk geschreven ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2011, 13:07:22
Ik heb al mijn Lego (technisch lego) verkocht. Erg veel spijt van! Ik had ALLE dozen vanaf begin jaren '80.

Mooi setje zo, goed over nagedacht en leuk geschreven ;)
ik gelukkig niet. Heb nog 2 grote bakken vol. Zou er zo weer mee bezig kunnen :laugh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Bedankt voor alle reacties. Leuk om te zien en horen dat de ook wat minder goede/high end (of goed geplaatste) setups leuk worden ontvangen  :smile:

Quote from: mscofield on March 16, 2011, 10:16:58
Gewoon ergens opbergen of laat ze even beneden bij je ouders staan. Als je dan later de ruimte hebt heb je het wel heel mooi voor elkaar!

Dat is ook waar ik aan denk. Kan ze nu gewoon op de bergzolder zetten - ze worden toch met doos geleverd -, niemand die er daar last van heeft.

Quote from: Martijn90 on March 16, 2011, 12:07:29
Heb die speakers ook zien staan op marktplats volgens mij. Ze zaten in ieder geval zelfs nog in beschermfolie. Lijkt mij een hele mooie set, alles zo samen, alleen jammer dat je nu geen ruimte hebt. Persoonlijk zou ik wachten tot je wel ruimte hebt, misschien zijn ze tegen die tijd wel nog goedkoper te krijgen? Ik zou zelf iig geen speakers willen die ik moet op slaan, lijkt mij erg moeilijk :P

Ze staan inderdaad op marktplaats inclusief de folie op de bovenkant. De Chorus 826W heb ik gekocht omdat ik er de ruimte wel voor had en dat echt een uitlopend model is. Voor de rear neem ik genoegen met zowel de Chorus 816V e de 816W. Nu kan je de Chorus 816V en de 816W nog gewoon nieuw kopen, maar niet tegen deze prijzen. Als je dan dus zoiets langs ziet komen dan gaat het toch kriebelen.

Quote from: The Vampire on March 16, 2011, 12:11:05
even uit eigen ervaring: Grootste upgrade is je eigen plekje! Je set krijgt dan ook veel meer ruimte om te ademen. Je leert je eigen set weer opnieuw kennen. Daarbij kost je eigen huisje ook nog wel aardig wat (vergis je daar niet in) Die speakers komen vanzelf wel weer ;)

Negenhonderd euro klinkt nu inderdaad niet als veel geld. Ik heb gisteren ook voor 400 euro een NAS en een harde schijf besteld. Gaat allemaal wel erg makkelijk. Dat geld kan ik inderdaad beter gebruiken om een toekomstig huisje aan te kleden. Ik ken mijn smaak en die is niet goedkoop. Beetje bank die ik mooi vind haal je niet bij de Seats and Sofa's. Laatst een mooie bank gezien bij de Piet Klerkx op de duurdere afdeling: 3500 euro...

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2011, 13:07:22
Ik heb al mijn Lego (technisch lego) verkocht. Erg veel spijt van! Ik had ALLE dozen vanaf begin jaren '80.

Mooi setje zo, goed over nagedacht en leuk geschreven ;)

Ik heb op een huisje gereageerd welke een zolder heeft, althans een bergzolder want het is alleen met een flizotrap te bereiken. Maar daar kan ik wel mooi de Lego opbergen. Verkopen ga ik niet doen als ik het geld niet nodig heb en ook niet van de Lego af moet. Zoals gezegd krijg je er niet meer echt veel voor terug en denk dat ik ook echt spijt ga krijgen. Sta nog wel eens bij de lokale Intertoys te kijken bij de Lego, maar het is niet meer wat het ooit geweest is. Het lijkt allemaal veel makkelijker in elkaar te zetten door de grotere blokken en al die kant en klare panelen.

Mocht ik te horen krijgen dat ik het huisje heb dan ga ik zeker reageren op die speakers. Als ik een nieuw paar Chorus 816V moet kopen dan ben ik meer kwijt dan deze tweedehandse 816W. Mocht ik het huis niet hebben dan laat ik ze staan. Want opbergen op de zolder gaat denk ik toch negatief uitpakken (als in dat er in die tijd vast iets mooiers of goedkopers langs komt). Zou alleen jammer zijn als ik volgende week de uitslag van het huisje te horen krijg en dat de speakers dan zijn verkocht. Maar ach, dan zet ik in het begin wel een 3.0 set-up neer. Die Magnats die ik nu als rear heb sluit ik niet eens meer aan. De Magnat zuilen overigens wel. Die mogen mooi op de slaapkamer staan, alleen dan nog een keer een leuke stereoversterker kopen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

Ik heb ook een dure smaak, maar je leert snel genoeg genoegen te nemen met minder ;) ook een uitdaging: wel je smaak maar dan binnen t budget wat zoeken.

Kun je de speakers niet een week reserveren? Tot je duidelijkheid hebt over het huis?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Zal vanavond eens wat nieuwe foto's maken van wat nieuwe aanwinsten. Niet 200% voor audio, maar wel voor het gemak:
Een QNAP NAS om de Squeezebox Touch van muziek te voorzien. En een AKG Headphone Stand welke vandaag uit China binnen is gekomen. Kan ik de HD595 mooi ophangen en in het zicht zetten.

Quote from: The Vampire on March 16, 2011, 16:17:50
Ik heb ook een dure smaak, maar je leert snel genoeg genoegen te nemen met minder ;) ook een uitdaging: wel je smaak maar dan binnen t budget wat zoeken.

Ik ben aan het reageren op volledige huizen, dus geen appartementen. Reden is onder andere dat ik er dan niet snel uit hoef omdat ik toch behoefte krijg aan meer kamers of aan een tuin in plaats van een balkon of wat dan ook. Maar deze keuze is ook zeker zodat ik dit huis gewoon naar mijn smaak en stijl aan kan passen. Het is dus niet erg als iets duur is, want ik ben van plan er toch lang mee te doen. Gelukkig heb ik een handige familie en kan daar dus wat kosten op besparen. Ook heb ik - naar mijn inziens - een goed budget om op te starten. Ik moet nog wel alles kopen, dus van een eettafel tot borden en van een wasmachine tot washandjes. Al heeft mams wel gezegd dat een wasmachine niet meteen hoeft, ik mag nog thuis wassen  :smile:

QuoteKun je de speakers niet een week reserveren? Tot je duidelijkheid hebt over het huis?

Reserveren vind ik altijd een beetje eng. Heb dan toch altijd het idee mensen teleur te stellen als de koop dan toch niet door gaat, terwijl reserveren dat toch wel in kan houden. Op het forum zou ik zoiets eerder durven vragen, maar op Marktplaats niet.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Zoals beloof de twee "upgrades" van vandaag:

De ene:


Met daarin dit:


Wat gebruikt wordt voor dit:


En de andere:


Met daarin natuurlijk deze NAS:


De NAS nu maar aan het installeren en configureren. Kan ik er straks Squeezebox Server op gaan draaien :)

Niet echt upgrades, maar vond die AKG Headphone Stand wel erg chique. Is ook bekleed met een soort van rubber en dus niet gewoon zwart gespoten. En de NAS is natuurlijk om de Squeezebox Touch wat makkelijker te kunnen laten zoeken naar muziek.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

De QNAP NAS is ingeregeld en Squeezebox Server draait als een zonnetje. Bijna al mijn muziek staat er op en kan nu dus via de Squeezebox Touch worden afgespeeld. Niet dat ik iets met het touchscreen doe, want alles bedien ik via Squeeze Commander op de HTC Desire HD. Enige nadeel is dat ik heel mijn collectie nog eens na moet lopen om alles goed te zetten qua ID3-tags. Bij 90% van de albums ontbreekt de afbeelding van de cover en dat wil ik er wel op hebben. En denk dat zo'n 5 tot 10% van de collectie niet goed staat qua tags. Zo heb ik Iron Maiden wel negen keer in de lijst staan. Maar goed, dat is allemaal fine-tunen. Het werkt in ieder geval als een zonnetje en daar gaat het om.

Vanavond maar eens The Immortal kijken op de Pioneer BDP-320 en eens nadenken of ik die Denon DVD 2500BT nu wel of niet moet kopen.

De aanschaf van de Focal Chorus 816W is niet door gegaan. Wilde even wachten tot ik dinsdag uitslag had of ik het huisje had, maar de speakers zijn al verkocht. Ach, komen nog wel een keer nieuwe te koop te staan  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT