Woonveilig

Started by J.A.F._Doorhof, March 2, 2011, 10:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: jowi on March  3, 2011, 21:48:14
Ah ok dan zit er dus een systeem in met een id oid wat de centrale min of meer uniek maakt.

Zoals ik ze ken, en dat is wel van enkele jaren geleden, heeft elke
losse PIR (als voorbeeld) een eigen nummer cq code. Deze koppel je aan die centrale
en hij is verbonden.


HTip

Moet je voor de centrale een adres hebben in NL of werkt het ook in bijv. BE?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  3, 2011, 20:04:38
Daarom zeg ik ook dat ze het even na moeten vragen.
Onze verzekering dekt ook zonder alarm bv, de verzekering op de zaak weer niet.
Wat bizar is omdat beide een bedrijfspolis is bij dezelfde maatschappij, alleen thuis wonen we er bij.

Ik zal de vraag eens bij woonveilig neerleggen maar denk dat ook die aangeven dat het per verzekering zal schelen.
Dat ligt primair aan het verzekerd bedrag en de daarmee samenhangende classificatie van het systeem. Op de zaak zul jij ook nooit dit systeem mogen gebruiken, maar waarschijnlijk een bedraad systeem dat jaarlijks gecontroleerd wordt en in verbinding staat met een meldkamer. Dat geld meestal ook in de thuissituatie vanaf een bepaald verzekerd bedrag.

Hanky Panky

Als ik dit zo lees is dit in ieder geval goedkoper dan die 'gratis alarmsystemen van € 1.000' die ik regelmatig aangeboden krijg (nieuwbouwwijk.....). Daar zit dan wel een langdurig meldkamer abo aan vast van minstens € 29,95/mnd (minimaal 3 jaar). Maar dat vertellen ze pas aan het eind van het gesprek of je moet het teruglezen in de kleine lettertjes.

Prijstechnisch interessant dus (helaas Frank: niet voor mij, ik verhuis over een half jaar en woon nu in 1 vd veiligste wijken van NL  :D).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jaco

Er is nu wel een goedkeuring om alarmsignalen over IP te versturen. Die was er 'vroeger' niet..
Dus als je een voor een pac goedgekeurde installatie heb kun je wel aansluiten denk ik...

Verder neem ik aan dat zoals al gemeld is inderdaad de hoogte van het verzekerde bedrag er nog toe doet welke beveiligings eis je nodig hebt.
Alleen electronisch is al snel niet meer genoeg. Bouwkundig moet je ook aan eisen voldoen, en dat is veelal duur..

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Even wat aanvullingen :

1. Glasbreukmelders kunnen wel maar met een omweg.
Binnen de deurmelders zie je een kroonsteentje, daarop kun je een bedrade glasbreuk melder op aansluiten.
Je krijgt dan als melding wel de melding van de deurmelder dus niet van een glasmelder.
Voordeel is dat je vaak toch al een melder in de buurt hebt aangezien hij vaak op het raam gezet word.

2. iPhone app voor live beelden zijn ze mee bezig (nu zie je alleen de opgenomen beelden).

3. Er komen slimme accessoires, kan er nog weinig over vertellen maar laten we het zo zeggen, het is interessant :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Je kan via elk mobiel, met internet de "boel" controleren, bedienen? Of heb je daar een speciale app voor nodig, zoals bijv. de iphone app?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Ze hebben een mobiele site en de normale site.
Alleen het LIVE beeld van de camera's werkt niet, maar daar komt dus iets voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: Smitsmans2 on March  2, 2011, 20:15:15
Frank,

Kan je mee bestelde uitbreidingen ook met korting leveren?

Groet, Guido

Ik had destijds een soortgelijk draadloos alarmsysteem van Elro,maar ben toch overgestapt naar een bedraad systeem, om de doodeenvoudige reden dat er door Elro geadviseerd werd om elk jaar de batterijen van het systeem te vervangen....naw dat doe je het eerste jaar, maar daarna word het al snel vergeten,of je neemt de moeite gewoon niet om b.v de batterij van gevelkast te vervangen omdat je die alleen met een ladder kan bereiken.....en het werkt gewoon niet zo feiloos als een bedraad systeem.
Dit is mijn ervaring met een ELRO systeem,ik weet natuurlijk niet of dit ook met het 'Woonveilig' systeem zo is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Je krijgt hier een melding als de batterijen op zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  6, 2011, 19:38:19
Je krijgt hier een melding als de batterijen op zijn.

Is bij het systeem van Elro ook,maar of ik ben 'te lui' om de baterijen te vervangen of denk/dacht ach.... het kan nog wel,je word,na verloop van tijd daar wat (te)makkelijk in teminste daar betrapte ik mij op  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Tja, de volgende stap is dan dat je het alarm er maar niet opzet omdat je rammeien elke keer die code moet invullen.

Als je een melding krijgt dat je de batterijen binnen een maand moet vervangen moet je dat gewoon direct doen, lijkt me toch niet een probleem.
Doe liever dat als dat ik overal van die draden ben lopen, ben daar in onze situatie zeker een paar dagen mee bezig en het kan niet netjes weggewerkt worden (2 gebouwen met een doorloop van glas er tussen).

Dus ik vind dit juist de oplossing. En tja inderhoud moet nu eenmaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

#62
Ik vraag me af hoe men over het algemeen met dit soort installaties omgaat tijdens de nacht? Zet je het dan aan of uit? Ik kan me voorstellen dat je 's nachts een soort tussenvorm hebt, waarbij bijv. alleen de raam/deurcontacten gebruikt worden en niet de bewegingsmelders?

Hoe werkt dat met dit systeem, kun je als het ware 'profielen' aanmaken voor verschillende situaties, of is het gewoon alles aan of alles uit? Ik neem aan dat je dan 's nachts het alarm uit zet, en dus alleen aan als er niemand thuis is?

*edit* niet goed genoeg gezocht staat gewoon op de woonveilig site:

Werkt het alarm als ik thuis ben?
Je kunt zelf instellen welke sensoren moeten werken als je thuis bent. Zo kan je bijvoorbeeld als je gaat slapen alleen de sensoren beneden inschakelen zodat je boven rond kunt lopen. Of je kan het deur/raamcontact uitschakelen wanneer je graag met een open deur of raam slaapt. De rook- en lekkagemelders werken altijd.

Wim44

Wat is de resolutie van de camera's die aangesloten kunnen worden en hoeveel licht hebben ze nodig (lichtsterkte lens) ?
Werken  de camera's ook met IR ?


J.A.F._Doorhof

Geen IR.
Lichtsterkte is matig, als het donker is dan kun je het vergeten, hoewel de buiten camera bij ons best wel wat oppakt.
We hebben in de studio een bewegingslamp gemonteerd zodat bij beweging het licht aangaat.

Resolutie is genoeg voor wat hij doet, je ziet een goed overzicht.
Ik dacht dat de camera's zelf rond de 1024 zaten ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Je hebt het over een buiten camera, zijn deze camera's dan ook geschikt voor buitenmontage? Het leken me namelijk niet echt weersbestendige modellen, als ik de plaatjes zo bekijk.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Nee, sorry hij staat bij ons achter het raam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Ah, ok, zoiets dacht ik al :)
Ik ben benieuwd, ik heb nl. met de powerbuy ook een woonveilig systeem bij jullie besteld, inclusief camera.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

basd

hallo,

vanwege interesse even een vraag zijn de bewegingsmelder na montage nog te richten of zijn deze niet verstelbaar?

met vriendelijke groet,

bas

J.A.F._Doorhof

Het zijn vaste units. Je kan ze wel onder een hoek monteren met het klittenband natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

basd

dank je voor de reactie.

kan niet in een hoek monteren omdat dan de gordijnen er voor hangen. de gordijnen hangen over heel de breedte van de kamer
dus vandaar de vraag van verstellen.  als ik voor de gordijnen hang pakt ie misschien niet heel de kamer?

met vriendelijke groet

bas

J.A.F._Doorhof

Je kan de hoek veranderen aan de hand van het klittenband. Dubbel vouwen BV.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Hier is het pakket binnegekomen en inmiddels geinstaleerd. Nog een paar testjes draaien, hij lijkt niet te reageren op de hond. Het antwoord systeem werkt perfect en razensnel. Om de 9 euro eruit te halen, test ik wel een keer of 2 per week of alles het doet.. :D

Zo op het eerste oog een prima systeem.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jowi

Ik heb het ook ontvangen, ga er van het weekend eens voor zitten.

angel1978

Quote from: chansig on March 23, 2011, 15:18:29
Hier is het pakket binnegekomen en inmiddels geinstaleerd. Nog een paar testjes draaien, hij lijkt niet te reageren op de hond. Het antwoord systeem werkt perfect en razensnel. Om de 9 euro eruit te halen, test ik wel een keer of 2 per week of alles het doet.. :D

Zo op het eerste oog een prima systeem.

Gr Hans

Bedoel je dat je het niet online hebt aangemeld ?
Of bedoel je die 9 euro niet ?