Woonveilig

Started by J.A.F._Doorhof, March 2, 2011, 10:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We kunnen altijd kijken wat we kunnen doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

ik zie op de site zelf geen glasbreukmelders...zijn die er niet?

SpeedyAndré

#27
Quote from: denoontje on March  2, 2011, 20:30:34
ik zie op de site zelf geen glasbreukmelders...zijn die er niet?
Quote from: angel on March  2, 2011, 11:49:24
Frank,

Ik zie geen glasbreukmelder in het systeem staan.
Die vind ik eigenlijk interessanter...

:D

Ik denk dat beelden via een smartphone interessant kan zijn, dat heb ik zelf ook (wel via een omweg).
Probleem is dat sommige mobiele providers bepaalde streaming signalen en poorten blokkeren, zoals Kpn blijkbaar doet.
Het video signaal van een Slingbox komt echter wel door, dit is een eigen protocol (incl. inloggen) dat niet als streaming wordt herkend.
Ook moet je rekening houden met een fup, Kpn data is niet zo 'onbeperkt' als ze doen geloven (slechts 400MB per maand) :)

Een ander draadloos alarmsysteem dat ik ooit had werkte met speciale 9V batterijen die langer mee gaan dan alkaline, is dat hier ook het geval?
Ik neem tenminste aan dat alle draadloze componenten een batterij hebben met een zekere levensduur  ::)
[edit]Ik zie dat het lithium 3,6V batterijen (en andere) zijn die 2 tot 4 jaar mee gaan, dat valt wel mee dan.

Wat de camera's betreft ben ik wel voor een type met ir leds, ik kan mijn tuin van 8x6,5m 's nachts geheel zien.
De Woonveilig (ip)camera is zo te zien alleen voor binnen geschikt en hij kan in het donker geen beelden tonen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

chansig

Het lijkt er sterk op dat wij wel belangstelling hebben.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Camera's moeten inderdaad wel wat licht hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FeaR1986

Quote from: angel on March  2, 2011, 11:49:24
Ik zie geen glasbreukmelder in het systeem staan.
Die vind ik eigenlijk interessanter...

Let met glasbreukmelders wel op dat je niet te dicht langs een straat woont of niet te hard met deuren gooit. Glasbreukmelders zijn nogal gevoelig en reageren op trillingen. Ikzelf werk op een PAC en je weet niet hoe vaak een glasbreuksensor een vals alarm geeft omdat er weer eens een zwaardere auto door de straat reed. En met oud en nieuw heb je helemaal feest....
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

angel1978

Aan de andere kant heb je aan een raam/deur contact niets als ze het ruitje doortikken..

De vraag is dus wat de ideale combinatie is ( behalve alles helemaal volhangen )

J.A.F._Doorhof

Je kan er ook een bewegings sensor ophangen natuurlijk (gericht naar het raam).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angel1978

Natuurlijk, maar die registreert niet net om het hoekje..
Daarnaast wil ik graag dat ie registreert dat er een glasbreuk is, en niet de consequentie daarna ( dat er iemand in de ruimte loopt )...
Het 1e betekent namelijk bijna altijd een inbraak, het 2e kan ook gewoon het vergeten van het uitschakelen van het alarm zijn :)

screw

Hier ook intresse!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

J.A.F._Doorhof

Een goede bewegings sensor pakt een groot gedeelte van je omgeving.
We hebben er hier 2 in de studio hangen en er is letterlijk geen stukje waar je vrij kan bewegen op dit moment tenzij je misschien jezelf in een hoek perst.

Ik snap je opmerking wel over de inbraak of vrij bewegen, aan de andere kant als ik vrij in huis beweeg heb ik het alarm alleen op de studio staan, als we gaan slapen gaat de 2e zone in werking en dan loop ik niet meer beneden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angel1978

#36
QuoteIk snap je opmerking wel over de inbraak of vrij bewegen, aan de andere kant als ik vrij in huis beweeg heb ik het alarm alleen op de studio staan, als we gaan slapen gaat de 2e zone in werking en dan loop ik niet meer beneden.

Dat snap ik ook wel..

Als ik echter iets wil meten / constateren, dan wil ik dat rechtstreeks doen ( in dit geval een inbreuk op het glas ).. Ik wil dan niet de indirecte gevolgen meten ( beweging in de kamer )
Vooral voor grotere ruimtes is een glasbreukmelder efficiënter ( je hebt dan meerdere bewegingsmelders nodig )..

Als het moet kan het echter wel.


blueray

Ik zit hier ook wel eens over te denken maar: de meest woninginbraken zijn dacht ik hit en run in huizen die makkelijk toegankelijk zijn en waar inbrekers verscholen kunnen 'werken' aan het binnenkomen. Dat voorkom je toch primair door goed hang en sluitwerk en verlichting buiten het huis. Een alarm kan ook de aandacht trekken (er is blijkbaar iets te halen) en voordat iemand op het alarm kan reageren is de boef al weer weg. Want het gaat hier toch niet om een toeter die de hele buurt wakker maakt? Het verkort natuurlijk wel de tijd dat inbrekers je woning kunnen doorzoeken dus ze zullen mogelijk minder buit vinden. Maar of het ze afschrikt om in te breken weet ik niet. Lastig :confused:
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Interficior

Misschien kan Frank er een mooie 2T22 bijleveren? ;D
Take it or lease it

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Former member 78

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  3, 2011, 10:23:30
Je kan er ook een bewegings sensor ophangen natuurlijk (gericht naar het raam).

Zo'n ding doet ook zijn werk door het raam.
Verdere uitleg is niet nodig denk ik.

blue-eyes

Toevallig vandaag een demo gezien (via internet) van een collega die dit heeft.

Voor die 279 kan je niet echt een buil vallen. Voor die 9 euro per maand ook niet. Via internet in te regelen, uit en aan te zetten, etc.


En rookmelders toe te voegen.


Ik ga dit eens overwegen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

phmeijer

Quote from: squadra on March  2, 2011, 12:36:20
Een kennis van mij heeft een nogal dure audioset (zelfs in vergelijking met mensen hier :)) en zijn verzekeraar eist een alarm met aansluiting op een meldcentrale.
Voldoet dit systeem aan voorwaarden zoals door een verzekeraar gesteld?
Ik neem aan dat er net als met alarmsystemen voor auto's een certificaat met een klasseidentificatie erop verstrekt wordt?

Frank, ik zou dit even navragen, daar zitten nogal wat eisen aan, o.a. Met betrekking tot de installatie door een erkende installateur!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

J.A.F._Doorhof

Daarom zeg ik ook dat ze het even na moeten vragen.
Onze verzekering dekt ook zonder alarm bv, de verzekering op de zaak weer niet.
Wat bizar is omdat beide een bedrijfspolis is bij dezelfde maatschappij, alleen thuis wonen we er bij.

Ik zal de vraag eens bij woonveilig neerleggen maar denk dat ook die aangeven dat het per verzekering zal schelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phmeijer

Ben erg benieuwd! Kan veel schelen.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

jowi

#46
Quote from: Blue-Eyes on March  3, 2011, 19:21:43
Voor die 279 kan je niet echt een buil vallen.
Ik ga dit eens overwegen.
Ik ook... al loopt de teller wel snel op als je er een paar items bij wilt. Maar ja dan heb je wel beveiliging.
Hoe groot is het bereik van al die draadloze units, en hoe groot is de kans dat het reageert op het setje van de buren?
Of kun je in elke unit iets unieks instellen ofzo?

Former member 78

Quote from: jowi on March  3, 2011, 20:21:40
Ik ook... al loopt de teller wel snel op als je er een paar items bij wilt. Maar ja dan heb je wel beveiliging.
Hoe groot is het bereik van al die draadloze units, en hoe groot is de kans dat het reageert op het setje van de buren?
Of kun je in elke unit iets unieks instellen ofzo?

Elk onderdeel moet je eerst ''pairen'' met de thuiscentrale.
Zo gaat het iig met andere systemen.

jowi

Quote from: ArjanR1 on March  3, 2011, 21:41:55
Elk onderdeel moet je eerst ''pairen'' met de thuiscentrale.
Zo gaat het iig met andere systemen.
Ah ok dan zit er dus een systeem in met een id oid wat de centrale min of meer uniek maakt.

maximus79

Ik heb dit systeem, goedkoop, makkelijk te installeren en werkt goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2