De verdoscoop

Started by nicoverdo, March 1, 2011, 23:53:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicoverdo

Goed dan maar eens eigen topic De gekte is begonnen door de aankoop van een Marantz DV4003, omdat de huis tuin en keuken Philips home cinema set dubbel beeld ging geven en dit zonder drank. Verbetering was geweldig.
Alleen stond de Marantz aangesloten op de tv en het geluid liep nog via de oude Philips Het smaakte echter naar meer en het heeft wel geteld twee maanden geduurd toen de Marantz NR1501 de oude Phillips de deur uit wees.

Tenminste bijna alleen de speakers van Phillips deden nog dienst. Na veel inlezen, waarin HTforum een waardvolle informatie bron was, besloten om de speakers te gaan vervangen. Kon via MP een B&W htm62 op de kop tikken en ik had de B&W 685 op het oog dus de gok maar gewaagd en gekocht. Hierna op stap gegaan voor om de fronts te gaan kopen. Geluisterd naar de B&W 685 vond het een prachtig geluid. Vervolgens schakelde verkoper naar de B&W cm1 en de hogen tonen kwamen nog mooier over. Nog wat andere sets geluisterd waaronder Dali.
Echter de CM1's waren het.
Na een tweede luister sessie met de vrouw, die meteen ook verliefd was op CM1's en ook op de 683 van B&W qua geluid dan ze waren echter woonkamer technisch niet welkom  ;D




Sinds de komst van deze set weer veel meer muziek gaan luisteren. Film kijken is ook weer een betere beleving geworden zeker als we de projector en het scherm uit de berging halen.

oke niet de meeste logische weg om een set aan te schaffen, maar ik ben erg blij mee.... Er zijn echter al weer wensen  voor aanvulling op de set

Sailor Jan

Mooie verandering van set. jammer alleen dat de tv & center speaker niet in het midden kan hangen/staan tussen de 2 front speakers. Voor de Rest een mooie set.

De evolutie gaat bij vele mensen ook ongeveer op bijna dezelfde manier. Hoewel meest eerst de fronts worden gekocht en dan de rest van de speakers.

Veel plezier met muziek en films!
Wees lief voor jezelf

nicoverdo

Quote from: Sailor Jan on March  2, 2011, 06:32:53
Mooie verandering van set. jammer alleen dat de tv & center speaker niet in het midden kan hangen/staan tussen de 2 front speakers. Voor de Rest een mooie set.

De evolutie gaat bij vele mensen ook ongeveer op bijna dezelfde manier. Hoewel meest eerst de fronts worden gekocht en dan de rest van de speakers.

Veel plezier met muziek en films!
[/quote

Plaatsing van de TV en center zijn inderdaad niet ideaal. planning is ook deze een andere plek te geven. De ongebruikte htm62 werd  met 40% korting aangeboden. kon hem niet laten staan. Ik denk als ik hem niet had gekocht er nu nog geen center was geweest center uit cm serie is toch een stuk duurder.