Marantz sr 4300

Started by Steven Se, October 17, 2003, 13:48:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steven Se

goeiedag allemaal,
ben nieuw op dit forum en dit wordt mijn eerste post.. :D

ik heb sinds kort een twee missions m73i gekocht..briljant geluid naar mijn mening maar daar moest natuurlijk ook een reciever..dus kocht ik de marantz sr4300 voor een prikkie. Maar nu heb ik toch wel een aantal problemen. Ik heb mijn playstation 2 aangesloten via een digitale optische kabel. Maar wanneer ik sommige dvd's luister heb ik lichte ruis uit mijn speakers..vooral bij rustige stukken irriteert me dat. Ook geeft de marantz aan dat het ingangsignaal pcm audio is, omdat mijn ps2 dts en dolby digital ondersteund moeten er toch de dts en dolby digital icoontjes tevoorschijn komen. ik heb nog een center en twee surround speakers aangesloten maar weer staat op de marantz alleen de L&R speaker icoontjes....
wie kan mij hier mee helpen..

steven
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

garmtz

Zorg dat je de digitale uitgang van de PS2 op "raw" of "bitstream" zet en niet PCM. Is de ruis ook merkbaar als er niets draait?

Steven Se

ok bedankt. Ik zal het als ik thuis ben even proberen. Als de playstation uit staat heb ik geen last van ruis. Als de playstation aan staat zonder iets erin heel lichtjes...
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

Hertog_Martin

licht er natuurlijk wel aan wat je afspeelt he

de dislay op je receiver laat niet zien wat er aangesloten is maar wat ie ontvangt.

ik heb alleen 2 frontspeakers en als ik via mn ps2 muziekcd luister krijg ik PCM 2 kanaals binnen ja

en als ik dvd met dts 5.1 kijk dan krijg ik digital, dts  en 5.1 aangegeven op de display

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Erik

Weet je zeker dat de ruis door de ps2 wordt veroorzaakt? Sommige versterkers creeren een eigen ruis vooral hoorbaar bij totale stilte of zachte passages. Kan idd reuze irritant zijn.
Probeer eens een cd speler of tuner aan te sluiten en kijk of je dan nog ruis hebt. Bij tuner wel eerst de antenne aansluiten ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lynxxx

Ik weet inmiddels uit ervaring dat de SR4300 heel zachtjes ruist op de digitale ingangen, dus ook als er geen "hoorbaar" signaal doorkomt. Daar merk ik gewoonlijk weinig van, behalve als ik echt met mijn oren naast mijnspeakers ga zitten. (maar het is wel frustrerend).

Wat ik storender vindt is het feit dat de SR4300 bij het wegvallen van een digitaal signaal de ingang tijdelijk (halve seconde?) afsluit, dus ook als er weer signaal doorkomt. Daardoor komt de muziek bij dvd menu's altijd pas na een korte pause uit de speakers en begint dus niet aan het begin.. Da;s op zch niet zo erg, maar bij een beetje vage of gare digitale verbinding (zoals mijn SB5.1) betekent dat dat ik regelmatig even geen geluid meer heb als er een storing in het lichtnet plaatsvindt. een tikje zou ik nie zo erg vinden, maar een halve seconde geen geluid meer is echt heel storend. maar goed.. binnenkort een nieuwe soundcard.. dan is dat probleem hopelijk ook opgelost :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Hertog_Martin

ja hele lichte ruis heb ik idd ook

Maar is op luisterafstand niet te horen, idd alleen als je met je oor ernaast zit.

Maar zoals topicstarter het omschrijft is het bij hem wel duidelijk hoorbaar op luisterafstand.

en dat halve sec wegvallen is soms wel irritant ja.

Het meest irritant is dat nog wanneer je de dvd ofzo even op pauze zet en dan weer van pauze af... duurt het een seconde of 2 voordat je weer geluid hebt

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Erik

Grappig, ik denk zal eens vragen hoe het is afgelopen.  Ben ook in de markt voor een maranztz, maar dan wel een zonder ruis.
Blijkt dat hij twee dagen na zijn vraag nooit meer heeft ingelogd. Dus al onze reacties voor zijn voor j*n l*l geweest :(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Steven Se

Rustig mensen...jullie reacties zijn niet voor niets. dukke tijd achter de rug. Hed inmiddels de digitale ingangen allemaal goed werkend. Ruis is er nog wel helaas maar heel lichtjes. Ik heb ook gemerkt dat het probleem ook wordt versterkt door dvd's of cd's die gewoon een mindere kwaliteit hebben. Het irriteert me nu niet zoveel meer. Ben over het algemeen zeer en zeer tevreden over het apparaatje. Bedankt voor jullie reacties.

steven
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

Erik

ok no problem, ben blij dat alles toch nog goedgekomen is. Voor mij valt de maranzt dan af, ik ben echt alergisch voor zelfs maar de minste ruis.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifiman

Hoi allemaal,

Het ruizen van de SR-4300 (heb er dus ook eentje) is mij anders nog nooit opgevallen, zelfs niet met mijn oor bovenop de speaker! En ik luister er toch gemiddeld 4 uur per dag naar :P

Groetjes,

Ronald

Steven Se

Wat voor dvd speler heb je er op aangesloten dan? en coax of optisch? Ik heb namelijk een ps2 via de optische kabel aangesloten en vermoed dat hij ook wel eens het probleem zou kunnen zijn.
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

hifiman

Ik heb er een philips speler via coax op aangesloten...


Groetjes,

Ronald