Pino´s Room!

Started by Pinohelmond, February 26, 2011, 14:22:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinohelmond

Pino´s Huiskamer.


Laat ik maar beginnen met de set zoals hij nu is:


  • Philps 47/PFL/9664
  • Marantz SR7005
  • Creek Destiny Power Amp
  • Oppo BSD-83 Special Edition
  • Logitech Squeezebox Touch + Linieare Voeding
  • Boston Acoustics VS-336 4x
  • Boston Acoustics VS-325
  • BK XXLS 400 FF
  • Dune HD Smart D1
  • Xbox 360 Elite
  • UPC HD DVR Box
  • Canare 4S11
  • W&M Audio

Van deze set genieten we dagelijks met volle teugen, zowel in stereo als surround!






De geschiedenis.

Uiteraard zijn aan de huidige set een hoop veranderingen vooraf gegaan maar eerst even wat verder terug..
Beeld en geluid, beide hebben me van kinds af aan geïnteresseerd en al op twaalfjarige leeftijd was ik in het bezit van een prachtige Philips set bestaande uit vier losse componenten. Het was de oude set van mijn vader maar wat heb van die set genoten en wat was ik trots om die op mijn slaapkamer te hebben.

De bovengenoemde Philips set heeft ruim vier jaar gespeeld en is daarna vervangen door een van de eerste Sony Home Entertainment sets.
Ook deze set bestond uit losse componenten, beschikte over een subwoofer en was volledig surround.
Om deze te kunnen financieren zijn heel wat folders bezorgd, aardbeien geplukt en auto´s gewassen.

Met het krijgen van het eerste eigen huurhuisje verdween de interesse en natuurlijk ook het budget voor luxeproducten zoals hifi.
Een bescheiden Panasonic en later Harmon Kardon setje hebben tot en met het jaar 2010 hun werk gedaan maar inmiddels woonden we in een ruim koophuis en met een tweeling op komst was het een soort van `nu of nooit` om een volwaardig set neer te zetten.

In de eerste week van 2011 naar de ons bekende winkel H&C Hifi in Oostrum getogen en daar diverse speakers beluisterd van goedkoop tot duur.
Uiteindelijk viel de keuze op de Boston Acoustics VS-336 speakers als fronts en de Tannoy Mercury F3 speakers als rears.
Uiteraard moest er ook een receiver komen en hiervoor viel de keuze op een Marantz SR6004.
Met deze aankopen dachten we jarenlang klaar te zijn maar mede door dit forum heeft in korte tijd het HT virus serieus toegeslagen en de veranderingen volgen elkaar in hoog tempo op. 





De veranderingen.


  • Aankoop Marantz SR6004
  • Aankoop Boston Acoustics VS336
  • Aankoop Tannoy Mercury F3
  • Aankoop subwoofer Infinity Cascade 15
  • Upgrade Infinity Cascade 15 subwoofer naar een BK XXLS 400 FF
  • Upgrade Tannoy Mercury center naar eens Boston Acoustis VS325
  • Aankoop Creek Destiny Power Amp
  • Aankoop AV meubel
  • Aankoop Squeezebox Touch met S-Booster
  • Aankoop vloerkleed (mede) ten behoeve van de akoestiek
  • Aankoop Canare 4S11 bekabeling
  • Aankoop Oppo BSD-83 Special Edition
  • Verkoop Squeezebox Touch
  • Verkoop Playstation 3
  • Upgrade Marantz SR6004 naar een Integra DTR-8.9
  • Upgrade Integra DTR-8.9 naar een Marantz SR7005
  • Aankoop tweede set Boston Acoustics VS336
  • Aankoop Marantz PM15S2 Special Edition
  • Aankoop Squeezebox Touch + Linieare Voeding
  • Aankoop Interlinks, Merk ?
  • Verkoop Marantz PM15S2 Special Edition
  • Aankoop Dune HD Smart D1

Zoals in de lijst te zien is in relatief korte tijd veel veranderingen met enkele voltreffers maar ook met een aantal aankopen die niet brachten wat was gehoopt.

Het upgraden van de Infinity sub naar de BK was een hele mooie, film kijken werd plotseling een belevenis.
De latere aanschaf van de Oppo maakte het plaatje wat betreft film compleet, waanzinnig hoe goed een speler kan zijn. De Oppo straalt zelfs als hij uit staat klasse uit, iets magisch haast.

Wat versterking betreft wisselend succes gehad met gedane upgrades.
Omdat zowel mijn vrouw als ik dagelijks muziek luisteren lag de focus op het gebied van eventuele upgrades absoluut op het gebied van stereo en na zelf wat onderzoek te hebben gedaan een topic geopend op dit prachtige forum om wat meer meningen en informatie te krijgen van experts en hobbyisten hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114103.0

Vanwege de goede ervaringen en het vertrouwen in H&C Hifi Oostrum uiteindelijk daar een luisterafspraak gemaakt om een drietal eindversterkers te beluisteren te weten een Creek A53, een Creek Destiny Power Amp en tenslotte een Chord Mezzo 50.
Uiteindelijk viel de keuze na een twee uur luisteren op de Creek Destiny die vervolgens thuis nog een weekend getest is.
Met de eindversterker kwam het geluid wat losser van de speakers en het laag was stukken beter onder controle. De set leek net wat meer lucht te hebben wat het geluid ontzettend ten goede is gekomen.

Zoals al geschreven wisselend succes gehad met betrekking tot het upgraden van de versterking.
Medio Maart 2011 is de Marantz SR6004 vervangen door een op papier veel betere Integra DTR-8.9.
Helaas was deze upgrade het (voor mij) ultieme bewijs nooit een dergelijke verandering in je set te doen zonder dit eerst uitvoerig beluisterd te hebben. 
Hoewel de Integra klasse´s beter zou moeten zijn en ook is als de Marantz SR6004 bleek de Integra totaal geen match met de Boston speakers.
Het heerlijk vol en warme geluid wat ik gewend was van de combi Marantz/Boston was totaal verdwenen.
Zowel op stereo- als op surroundgebied kon de nieuwe sound me niet bekoren.
Met meer geluk dan wijsheid de mogelijkheid gekregen om de Integra weer te vervangen door een Marantz.
Na het zien van de tijdelijke aanbiedingen bij opnieuw H&C Hifi Oostrum besloten om de Integra op marktplaats te zetten en gelukkig voor mij binnen een half uur een serieus geïnteresseerde die nog dezelfde avond is komen luisteren en tot aankoop is overgegaan.
Met alle verkopen van de laatste weken was er ruimschoots budget voorhanden om in te gaan op de aanbieding van H&C Hifi: De Marantz SR7005!!!

Na een zoektocht van maanden, tot bijna een jaar, vond ik in mei 2012 eindelijk een tweede set Boston Acoustics VS336 speakers. Die zoektocht was nog stukken lastiger als vooraf gedacht en leidde me uiteindelijk tot in Frankrijk alwaar ik een set vond bij de winkel Magma.
Uiteindelijk stonden de speakers na de nodige logistieke akkefietjes woensdag 14 juni te spelen in huize Pino. De speakerset is nu af en bestaat geheel uit de VS Serie van Boston Acoustics.


Het resultaat: Genieten, genieten, genieten..  :inlove:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Former member 78

Mooie set heb je!
Maar heb je wel een mooi stereo beeld met het bankstel in de weg, en de speakers ''zo in een hoekje''?

Mooie kamer ook trouwens ;)

Pinohelmond

Quote from: ArjanR1 on February 26, 2011, 17:27:11
Mooie set heb je!
Maar heb je wel een mooi stereo beeld met het bankstel in de weg, en de speakers ''zo in een hoekje''?

Mooie kamer ook trouwens ;)

Achter de `gordijnen` die je ziet zitten zowel links als rechts openslaande tuindeuren die als het weer het toelaat vrijwel altijd openstaan. De speakers in het midden zetten is praktisch gezien niet handig en denk ook niet dat de vrouw des huizes er vrolijk van zal worden.
De speakers staan inderdaad wat in het hoekje maar staan toch nog ruim 25cm van de muren af, in het begin stonden ze dichter tegen de muur maar dat klonk een stuk minder als in brommerig en onzuiver.
Het stereo klinkt ondanks de banken erg goed, ook hier zit weer een flinke afstand tussen dus het geluid heeft voldoende ruimte om de kamer in te komen voordat het de 1e obstakels bereikt.

Al met al is het genieten, beeld en geluid zijn fantastisch. Muziek en film, beide is top. Een hele verandering tov een Harmon Kardon met JBL setje van 5 jaar oud!  :nowink:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Welcome, fijne set hoor en een mooie ruimte :thumbs-up:.
Maar als ik van het plaatje af ga lijkt de tv wel erg hoog te hangen - op welke hoogte hangt deze vanaf de vloer?



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B.

Quote from: Xander32 on February 28, 2011, 18:32:55
Welcome, fijne set hoor en een mooie ruimte :thumbs-up:.
Maar als ik van het plaatje af ga lijkt de tv wel erg hoog te hangen - op welke hoogte hangt deze vanaf de vloer?



Sander.

Ik denk dat het scherm op 116cm hoogte hangt.

AbZ

#6
Quote from: B. on March  1, 2011, 01:10:09
Ik denk dat het scherm op 116cm hoogte hangt.
Ik denk net ietsje lager  :D  112?

Pinohelmond

Scherp heren, jullie hebben de hoogte van de Bostons even opgezocht neem ik aan  ;)
De TV hangt op 115cm hoogte, dat is vrij hoog maar gezien de kijkafstand klopt het wel. Heb de TV ook op verschillende hoogtes geprobeerd enkele weken om de voor mij (ons) meest ideale hoogte te bepalen alvorens de beugel in de muur te bouwen.






Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

AbZ

Quote from: Pinohelmond on March  1, 2011, 08:14:30
Scherp heren, jullie hebben de hoogte van de Bostons even opgezocht neem ik aan  ;)
Inderdaad.  Ik aarzelde nog tussen 114 en 112 vanwege kijkhoek.  (Toch verkeerd gegokt  :( )

Hoe bevalt het om dat subje zo in de kast te hebben?
Heeft het iets toe te voegen aan de Bostons, of is het meer een overblijfsel van een andere setup?

Pinohelmond

#9
Quote from: AbZ on March  1, 2011, 15:40:14
Inderdaad.  Ik aarzelde nog tussen 114 en 112 vanwege kijkhoek.  (Toch verkeerd gegokt  :( )

Hoe bevalt het om dat subje zo in de kast te hebben?
Heeft het iets toe te voegen aan de Bostons, of is het meer een overblijfsel van een andere setup?

De sub voegt niets toe, echt een drama. De sub word alleen gebruikt bij films maar zelfs dan merk je er weinig tot niets van. Het is inderdaad een overblijfsel van een Harmon Kardon / JBL setje.
Na zo´n 4 jaar het genoemde HK / JBL setje gehad te hebben vorig jaar een 4-tal Marqaunt 2-weg speakers gekocht en daarna de Tannoy centerspeaker.  De keuze voor de Marquant speakers vrij snel gemaakt vanwege de prijs en doordat ik 4 zuilen wilde hebben. Ook in dit geval bleek al snel dat goedkoop vaak duurkoop is, was bepaald niet onder de indruk van het geluid. Vlak na de zuilen de center gekocht en hier was ik wel erg tevreden over. Afgelopen januari naar HcHifi geweest voor een nieuwe receiver en Tannoy speakers maar dat is dus iets anders uitgepakt. Na de tannoys geluisterd te hebben wat andere speakers beluisterd waaronder de Bostons, wat een heerlijk geluid kwam daar uit. Toegegeven, het budget wat we in gedachte hadden werd ruimschoots overtreden maar zelfs mijn vrouw was snel overtuigd. Feit dat ik de verkoper vroeg KANE op te zetten wat `toevallig` haar favo band is werkte niet in mijn nadeel  ;)
Uiteindelijk dus de versterker, Bostons en Tannoys (als surroundspeakers) gekocht.

Het volgende project gaat een fatsoenlijke sub worden. Dat gezegd hebbende moet ik erbij vermelden dat ik daar nog weinig inzicht in heb, voegt een sub dermate veel toe dat het de kostprijs rechtvaardigt? Je ziet subs van 300 euro maar ook van een veelvoud daarvan. Kan iemand me hier iets over zeggen? Ben sowieso van plan binnenkort een en ander te gaan beluisteren bij HcHifi in Oostum zodat ik een eventueel nieuwe sub kan horen in samenhang met de Bostons.

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

AbZ

Quote from: Pinohelmond on March  1, 2011, 16:19:47
Het volgende project gaat een fatsoenlijke sub worden. Dat gezegd hebbende moet ik erbij vermelden dat ik daar nog weinig inzicht in heb, voegt een sub dermate veel toe dat het de kostprijs rechtvaardigt? Je ziet subs van 300 euro maar ook van een veelvoud daarvan. Kan iemand me hier iets over zeggen?
Als de specs van de Bostons kloppen (vanaf 35Hz) dan heb je voor muziek niet snel een sub nodig.
Het hangt er dus vanaf hoeveel belang je hecht aan explosies en dergelijke bij films.

Former member 78

Quote from: AbZ on March  1, 2011, 16:34:56
Als de specs van de Bostons kloppen (vanaf 35Hz) dan heb je voor muziek niet snel een sub nodig.
Het hangt er dus vanaf hoeveel belang je hecht aan explosies en dergelijke bij films.


Niet alleen explosies hoor.
Mijn speakers gaan tot 22Hz, maar met sub is het echt stukken leuker.

Heb maar een simpele sub.

Pinohelmond

Quote from: ArjanR1 on March  1, 2011, 16:51:32
Niet alleen explosies hoor.
Mijn speakers gaan tot 22Hz, maar met sub is het echt stukken leuker.

Heb maar een simpele sub.

Simpel als in een sub van een paar honderd euro? Sommige hier op het forum vinden een sub van 1200 euro nog simpel...
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Former member 78

Een sub welke je nu 2e hands koopt voor €125,-
Kwam het toevallig laatst tegen omdat ik er niks van wist, dus Google
ff om raad vroeg.

Heb dat ding al 10 jaar, en heb er toen omdat er geen doos ed meer bij zat fl900,-
voor betaald. Het is een Heco 30A Ref.

Als je een sub van €1200,- hebt, vind ik het geen simpel ding meer. Is gewoon veel geld,
en daar mag je meer van verwachten dan simpele dingen. Mijn sub staat dan ook alleen aan
aan met films. Want met muziek ''verkracht'' dat ding letterlijk alles.

KHunt-er

Quote from: Pinohelmond on March  1, 2011, 16:19:47
De sub voegt niets toe, echt een drama. 

Heb je al eens geprobeerd om de sub op verschillende plekken op de vloer zelf, i.p.v in een kast ?

(Grote) kans dat je toch meer uit je huidige sub kunt halen dan je denkt...

P.s.: mooie ruimte !  8)
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Pinohelmond

Kan een Final S200 sub kopen voor een klein prijsje, zou dat een goede aanvulling zijn?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

B.

Er staan regelmatig XXLS400 subwoofers te koop in dit forum. Wat mij betreft zou dit de ideale toevoeging zijn aan jouw set. Ook voor muziek een ware stap voorwaarts.

Pinohelmond

Quote from: B. on March 15, 2011, 15:10:20
Er staan regelmatig XXLS400 subwoofers te koop in dit forum. Wat mij betreft zou dit de ideale toevoeging zijn aan jouw set. Ook voor muziek een ware stap voorwaarts.

Daar heb ik onder andere op AV een hele goede review over gelezen: Hou ook dagelijks het subje `de markt` hier in de gaten maar vooralsnog niets interessant voorbij zien komen.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

#18
Inmiddels sinds een dikke week een sub gekocht te weten een Infinity Cascade 15. Het is een wat muzikaler sub maar ook bij film doet hij zijn werk uitstekend. Zal er vanavond wat foto´s van maken.
Moet zeggen dat een sub bij muziek toch wel degelijk wat toevoegt, en dan is wat nog zacht omschreven.

Volgende upgrade, of tenminste een onderzoekje naar zal de vervanging van de speakerkabel naar de fronts zijn en de eventuele toegevoegde waarde van bi-wiring.  :unsure:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

Update / topic verplaatst.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

skyfox

Mooie set!! Die Bostons hebben een hele tijd op mijn verlanglijst gestaan. Uiteindelijk mijn huidige Monitor Audio's gekocht (en later kwamen de Bostons pas in de aanbieding  ???).

Die Sony set die je kocht in 96, was dat de zogenaamde Sony Power Tower? Met Dolby ProLogic versterker, dubbel cassettedeck, tuner en cd-wisselaar en een 5.1 set met passieve sub? Die heb ik namelijk in 98 ofzo ook gekocht! Heb er echt lang nog mee gespeeld  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

De naam kan ik me niet herinneren maar je beschrijving komt geheel overeen. De frontspeakers even hoog als het meubel en de sub onderaan met daarop de losse componenten achter glas... Wat een beleving was dat in die tijd!!
Het hele set heb ik na gebruik gewoon weggegooid en dat terwijl het eigenlijk nog in uitstekende conditie was. Als je nu bij sommige zaken in de `nostalgie hoekjes` komt ziet en je ziet dan vergelijkbare 2e hands sets uit die tijd en de prijzen die ze daar dan nog voor vragen  :o ???
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

skyfox

Weggegooid? Zonde! De componenten, fronts en sub staan bij mijn ex. Fronts en sub gebruikt ze niet meer, ze draait met Mission M33i's, maar de amp en de cdspeler worden nog dagelijks gebruikt. Degelijk spul ;)

Heb de torens trouwens niet meer in winkels gezien. Ben benieuwd wat ze er nog voor vragen :-p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

#23
De Infinity sub is verkocht en zal worden vervangen door een BK XXLS 400 FF.
Levertijd is ruim 5 weken, nu maar wachten dus!
Foto `gestolen` van het web en forumgenoot, excuus.

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

#24
Zaterdag een setje Bi Wire jumper kabeltjes binnen gekregen. Eigenlijk geloof ik niet heel erg in duidelijk waarneembare kwaliteitswinst door vervanging van kabels maar de jumpers voegen wel degelijk iets toe aan het geluidsbeeld. Het laag is meer aanwezig en lijkt nog wat gecontroleerder.  

Zit te twijfelen om de luidsprekerkabel zelf ook te vervangen door ietwat betere. Probleem is dat de kabels door een dunne pvc pijp moeten dus afgemonteerde kabels van centimeters dik zijn geen optie.
Heeft iemand misschien een goede tip?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room