SillentWolf's Topic

Started by Ronin79, January 22, 2010, 14:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79

#1525
Het soapje met de laptop die ik van de week repareerde gaat door ...

Van de week alles werkend afgeleverd.
Dus oa.

* Nieuwe clean instal, met een door mij gekozen bestudering systeem
* Nieuwste Drivers geinstaleerd
* Selectieve opstart van programma's
* Door mij gekozen office versie werkend geinstaleerd
* Anti-virus, Firewall, schoonmaak cq. onderhoud programma's
* Mediaspelers, Image programma's
* Defragmentatie, verwijdering oude Image, D schijf aangemaakt voor backup bestanden
Oude bestanden van vorige installatie behouden, en sommige terug kunnen zetten, in een
programma, wat ik opnieuw geïnstalleerd had, zoals bepaalde databases.  Foto's en andere
belangrijke files ook kunnen behouden.
* Fouten verwijderen uit het register, hardeschijf gerepareerd door programma's etc.

En ga zo maar door.

Dat allemaal na 24 uur proberen om de hardware in de Laptop fatsoenlijk aan de praat te krijgen,
zodat ik een nieuwe install kon doen. Ook Bios wat aangepast met Booting.

Belde ze gisteren dat Internet het niet deed.

Bij mij deed alles het goed. Draadloze netwerken herkende hij, en bedraad was ook alles prima.
Maar mensen moeten wel beseffen; dat als men thuis een eigen draadloosnetwerk heeft, ze even hun gegevens
moeten invullen, dus paswoordje bij Netwerk instellingen en klaar.

Schijnt dat toch gelukt te zijn, bellen ze vanavond weer op ... dat gisteravond, nadat ze op
de laptop harden gewerkt, alles op Zwart ging. Nu had ik al vermeld, op een A4 die ik bij de
herinstallatie had gedaan, dat de Hardeschijf, een beetje vreemd klonk, en ik het niet helemaal vertrouwde.

Als je scherm op Zwart gaat, zou het een paar dingen kunnen betekenen ...

* Je accu is op
* Je scherm is kapot
* Je Hardeschijf is kapot gegaan
* Moederbord
* en als laatste; de grafische chip .. als je geen kaart hebt, maar gewoon een
onboard chipje.

Nu zei hun schoonmoeder ... Virus.

Maar dat is onmogelijk. Aangezien ik er de nieuwste Antivirus heb opgezet, zou hij een melding moeten geven
mocht men op bepaalde sites komen, of men bepaalde files opent. Daar is dat programma nu eenmaal voor.
Ik draai hetzelfde, en heb er zeer goede ervaringen mee. Wellicht de beste Anti Virus waarmee ik
heb gewerkt. wat wel zo kan zijn, is dat een van hun, een hall-mark-kaartje heeft geopend.
Er waait namelijk een nieuw Virus rond, waartegen niet zoveel bestand is.
Een vergelijkbaar virus heb ik enkele maanden ook opgelopen, door een file van UPS te openen in mijn mail.
Nee .. nu niet zeggen; je weet dat dat niet mag, want ik had die week daadwerkelijk wat met UPS verstuurd.
Dus de kans dat er ergens vertraging in zat, of toch niet aangekomen was, zou kunnen.
Ik heb er een hele nacht over gedaan. om mijn systeem weer aardig in orde te krijgen, zonder een
clean install te hoeven gebruiken. De vorige dag, toen ik eenmaal alle virussen verwijderd had ...
ben ik verder gegaan, met wat instellingen goed zetten, zoals verborgen mappen op elke schijf.
het Virus had er namelijk voor gezorgd dat er niets meer zichtbaar was, en werkte.

Dit is geen wonder, maar een logisch denkend iemand, kan dit oplossen
daar hoef je geen expert voor te zijn, of ITér dan wel programmeur.
Vaak met wat simpele voor de hand liggende taken (Msconfig, Anti-virus,eventueel
systeemherstel, clean instal, PC schoonmaken, register cleanen, etc, etc) is
vaak al genoeg om een PC geheel weer aan de praat te krijgen (het duurt alleen een paar uur, of langer).
Je moet het alleen weten, maar je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben. Maar toch zijn altijd mensen, die nog
minder verstand van PC's hebben (ook van mijn leeftijd) ... als dat ik van kernfusie. Dus soms is het wel lastig om
echt hele simpele dingen uit te leggen,m die ze later toch weer vergeten zijn.

Maar goed ... morgen krijg ik de laptop weer onder handen, en gaan we eens kijken .. dmv
wat simpele testjes of er iets niet doet, of wel. Anders word het voor hun toch eens tijd voor wat nieuwe hardware,
daar kan ik of zelfs een echte computer expert .. niets aan veranderen.

Moe word je er soms wel een beetje van. Al heb ik op het gebied van PC's aardig wat geduld. 
Want je wilt toch iets weer werkend afleveren. En dat allemaal tot op de dag van vandaag ... gratis ;)
(familie, kennissen, voor vrienden etc.).

Ronin79

#1526
Ik heb bijna alles spulletjes die ik de laatste week bestelde binnen gekregen.
Het wachten is alleen nog op de 2 Nostone racks, die ik in België besteld heb.
dan pas zal ik alles in oa. de slaapkamer installeren en aansluiten.

Hierbij wil ik alle Forum sponsors, waar ik mijn spulletjes bij gekocht en bestel heb,
bedanken voor de goede en snelle service (zoals altijd)  :thumbs-up:

We noemen een;

* Erik van Jouw Hifi
* Peter van Hifi Supply
* Jan ? van JvB
* Living Cinema

Oh ja Peter ... Thx voor het snoep (wat ik mij nu op dit moment aan het buit maken ben, en bijna op heb  ;D

Ronin79

Ik zal de vraag ook hier even stellen:

Enig idee ?

Ik had gisteren mijn Oppo 83 S.E. NuForce van de set afgehaald en in de slaapkamer aangesloten, en
net de Oppo 103 (regio vrij) weer aangesloten. Heb alle digitale en analoge kabels netjes an de achterkant
aangesloten. Alleen merkte ik net op .. als ik bij een film een scene vooruit of achteruit
wil selecteren, hoor ik elke keer een popje door de luisdprekers. Bij de Oppo 83 had ik dat niet.
De Oppo 103 staat op Bitstream, maar als ik hem naar PLCM ? zet, geeft hij dat niet.

Zou dat komen omdat ik zowel de analoge als digitale kabels heb aangeloten ? of ben ik een functie
verkeerd ingesteld.

Thx.  ;)

Update:

Ik heb net nog even gekeken, maar kan niet vinden waar het aan ligt.
Misschien omdat ik zowel Analoog als digitaal heb aangesloten.
Bij de Oppo 83 had ik dat ook, maar de NuForce had betere, of meer
aansluitingen. Dus wellicht hoeft dat dan niet ??

Ronin79

Niemand een idee ?

Een wat uitgebreidere post heb ik in de topic van de Oppo 103 staan.

larzie

Wat een ellende he? Familie zonder verstand van computers die ook graag willen computeren. Ik weet er alles van zucht...
Mag ook van iedereen de pc onderhouden, omdat ze dingen weer verknoeid hebben. Maar niet alleen pc's. Alles waar een stekker aan zit en wat met media te maken heeft. Zoals de dvd recorder van mijn oma :P Mijn ouders hebben momenteel last van een hapering bij het tv kijken via Ziggo. Heb al van alles geprobeerd. Nieuwe aansluiting bij de muur, nieuwe scartkabels, nieuwe tv kabel, nieuw ontvangstkastje geen effect. Dus dit gaat mij zelfs te ver. Dat mag Ziggo oplossen.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

Idd. Op een gegeven moment kun je bijna iedereen helpen.
Soms ben je klaar in een seconde of 30, de andere keer ben je er 2 dagen mee bezig.
Ach ja ... zo houden ze je bezig  ;)

alexander2

Quote from: SillentWolf on December 23, 2012, 12:37:26
Idd. Op een gegeven moment kun je bijna iedereen helpen.
Soms ben je klaar in een seconde of 30, de andere keer ben je er 2 dagen mee bezig.
Ach ja ... zo houden ze je bezig  ;)

Daar ben ik al heel lang geleden mee gestopt dat helpen dus.
Nadien zeeën van tijd en een gezonde schifting van mijn vrienden en familie.  :D

larzie

Quote from: alexander2 on December 23, 2012, 14:01:47
Daar ben ik al heel lang geleden mee gestopt dat helpen dus.
Nadien zeeën van tijd en een gezonde schifting van mijn vrienden en familie.  :D

Verstandig. Maar goed ik heb een grote familie helaas. Mijn ouders van mijn moeder haar kant hebben 6 zoons en 4 dochters. :(
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

Dat schiet dan wel lekker op.

Ik heb alleen mijn eigen familie, schoon familie kennissen en vrienden ... die er niet zoveel van snappen.
Anno 2012 mag je toch verwachten dat er mensen tussen zitten, die enige kijk hebben
op Computers of andere zaken. zeker bij leeftijdsgenoten .... niet dus.  ;)

Ronin79

#1534
Iemand enig idee ...

Uit onze meterkast komt elke keer een aparte geur, die
ook nog in onze slaapkamer te ruiken is, (omdat we een een gat in de muur hebben zitten,
waar een internet kabel door loopt) Ook de kleine hal, waar de kast te vinden is ... ruikt er naar.

Nu hebben wij al 2x iemand van de Nuon laten komen (zoals eergisteren), en
beide wisten te vertellen; dat ze zelden zo'n nette en schone meterkast hadden gezien, en niet weten waar de geur vandaan komt.
Ook al rook de medewerker die eergisteren bij ons was ... het ook.

Het is zo'n typische stroom geur, of zoals verbrand stof in een computer kast ook wel eens kan ruiken ... en vrij sterk ook.

Kan het gewoon zo zijn dat de stroom kabels in de meterkast ruiken, ook al is er niets aan de hand ?
Gewoon door bijvoorbeeld apparaten in huis aan te hebben staan, die aardig wat stroom verbruiken.
groepen hebben wij ook zat, al komt een 6e er dit jaar wel bij.

Want hoewel de NUON tot 2x toe heeft gezegd dat alles goed was, zit het mij toch niet zo lekker.
Iets moet die geur veroorzaken. Ik had liever gehad dat de NUON zei; dat er iets niet goed was.
Daar kon ik misschien meer mee, als dit.

In de keuken en WC hebben wij ook wel eens een rare geur, alsof er beneden ons (we wonen in een flat),
iemand sigaren of sigaretten op de WC zit te roken. Je krijgt het er benauwd van (ben astmatisch), en binnen een minuut heb je hoofdpijn.
Ook daar hebben wij iemand bij gehad, om te kijken of het toch niet aan ons lag .. maar ook hier was alles goed.
Ook is die geur niet altijd aanwezig ... maar wel erg irritant. Wij denken dus dat de onderburen dat doen ... misschien is het ook wel
zoiets bij de meterkast ?? Wellicht alle gaten eens dicht kitten ?, al kan dat natuurlijk niet bij ons ventilatie systeem ... die verouderd is.
De woningbouw heeft geen geld voor betere (nee ... maar aan nutteloze projecten geld uitgeven, kan wel).

diceman

Is het niet toevallig een groep( losse prik module bedoel ik dan) die je ruikt.
Als je bijvoorbeeld de wasmachine/vaatwasser aanzet en deze gaat verwarmen dat dan de module warm ( te warm) wordt en dat je dit ruikt.

Hadden wij ook eens last van gehad.

Opgelost door deze op een andere vrij plek te prikken en probleem was weg.

Was inderdaad een typische stroom/electra lucht.

Heb je de groepen kast eens gevoeld of dezenergens te warm wordt als je het ruikt?

Succes.

Ronin79

#1536
Toevallig had zo'n  man het aan de telefoon erover ... toen ik afgelopen week belde.
Maar alles blijft gewoon koel. De stoppen-kast, en alles wat erbij hoort.

Wel heb ik 2 adapters in de meterkast liggen. 1 voor een telefoon station, en een voor de modem.
Ik heb daar ook al bij staan ruiken. Die zijn gewoon warm, maar dat is vrij logisch.
Wel ruiken die wat ... maar ik denk niet dat ze zo'n sterke geur voortbrengen als wij thuis ruiken.

Ronin79

Ik doe het maar even hier ...

Van de week over het UPC Horizon kastje gehad, en vandaag was de monteur langsgekomen.
Nu heeft de beste man, wat draad gemaakt achter in de muur, om een stabieler signaal te krijgen ...
maar wat ik eigenlijk wilde ... dat men eens naar het kastje ging luisteren, omdat dat ding lawaai staat
te maken, ook in stand-by.

Dus ik zeg dat eigen de monteur die ondertussen bezig was met de aansluiting aan de wand, zegt hij
tegen mij ... ik hoor niets. Dat kan helemaal niet, wist ik hem te vertellen, want mijn vriendin hoort het
ook op 4 meter afstand. Ik zou dus maar eens naar een oor-arts gaan, want er is iets niet goed.
Hij reageerde daar niet echt op. En in de loop van het uurtje dat hij er was, heb ik hem dat nog
een paar keer gezegd dat de Horizon lawaai maakte. Maar elke keer zei hij; ik hoor niets.
Dus je raad het al; geen nieuw kastje voor ons.

Ook heb ik de beste man nog even uitgelegd, wat ik wat dat kastje vind. De ene design fout naar de
andere (oa. koeling fan, op de bodem). Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, en logisch nadenken
kunnen ze niet. Wat is er nu mis met een passief gekoeld kastje, met daarin een SSD, een zuinige processor,
met 2 tot 4 gig geheugen, en op het MB een goede beeldchip, of grafische processor. Zo moeilijk is het niet,
en qua kosten valt het ook nog allemaal wel mee. Hij was het wel met mij eens, alleen daar heb ik
uiteindelijk niets aan.

Nu had ik gisteren een medewerker van hem bij UPC gesproken, en die zou als ik dat wilde ...
een kastje kunnen regelen zonder hardeschijf erin. Alleen dan zal ik denk ik enkele functies niet meer
kunnen gebruiken. Maar of dat dat ook zin heeft is een tweede; want de fan van de Horizon is het
meest hoorbaar, en als er in dat andere kastje dat ook zo is ... tja. Ten tweede weet ik zo niet wat voor
resolutie dat andere kastje aankan. Nu heb ik 1080P, maar ik weer ook dat er TV kastjes zijn die maar
720p of iets in die richting aankunnen, en dat wil ik niet.

We zien wel wat we doen ... maar ik ken mijzelf goed genoeg, en die Horizon gaat mij vervelen.
Hopelijk zal dat bij een normaal kastje niet zo zijn, al ben ik wel sceptisch.

knubbe

Was de monteur ook hoofd van de ontwerpafdeling?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ronin79

Je zou het bijna denken. Misschien kan hij die tips meenemen, voor bij de volgende vergadering :P

Madhouse

Alle momteurs zijn extern dus die spelen niets door aan UPC. UPC koopt zijn kastjes ook bij diversen grote merken dus qua design kun je beter daar gaan klagen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

#1541
Toevallig had ik gisteren UPC aan de lijn, en had ik het inderdaad over dat kastje.
Ze zijn bezig met een Horizon, zonder hardeschijf, en de fan (waarschijnlijk) op een
andere plaats. Maar dat zal nog wel even duren, voordat die er zijn.

Ik zei vanmiddag, uit de gein al tegen de monteur .. voor vragen over design kunnen ze mij bellen  :P

Ronin79

#1542
Afgelopen week nog steeds niet tevreden met de Horizon van UPC, dus heb ik opgebeld.
Ze hebben mij een aparte CI + module gestuurd, voor in de TV.

Echter .. nu ben ik erachter gekomen, na Hobo Hifi te hebben gevraagd, mij te helpen mijn TV van
de muur te halen (hebben ze wel eens vaker gedaan) dat de Pioneer LX5090H, wellicht helemaal niet die
module ondersteund. Wel oa. Satelliet en Terrestrial. Dat zou jammer zijn, want dan blijf ik met zo'n
lawaai kastje zitten. Tenzij ik de Horizon openmaak en de hardeschijf afsluit. Alleen is dan de vraag ...
zal de Horizon het dan nog doen, en hoe hard blijft de ingebouwde (lawaai) fan, dan draaien.

Kan iemand mij met een Pioneer bevestigen of de CI module van UPC (incl HD zenders, geen Analoog) wel of
niet past ? Dat zou mooi zijn.

Het lastige is nu; ik heb afgelopen weken besloten om niet voor een nieuwe TV te sparen, ivm de problemen
met mijn ogen (kan oa. niet / bijna niet tegen licht, en velle kleuren. Dat doet letterlijk pijn), dus een 4K LED,
dan wel een ander scherm  is dan niet echt handig. Echter op dit moment zoemt dus niet alleen mijn Plasma,
maar ook dat Horizon kastje, en daar word ik niet echt vrolijk van. Nieuwe TV's ondersteunen waarschijnlijk
wel allemaal die CI + modulle. Ik heb het ook al met UPC gehad over een ander soort kastje, maar daar zit
ook een schijf in, zo niet een fan .. waar oa. meer mensen online niet vrolijk van worden. Dus ook niet echt een optie.

Een ander idee zou kunnen zijn, om die Horizon terug te laten sturen, en weer een schotel abo te nemen.
Alleen zit bij mijn internet en telefoon abo, dat TV gedoe erbij in. Ik had geen andere keus, dan de Horizon
erbij te nemen. Daarbij is het abo nog geen 4 weken oud, dus dat zou denk ik niet kunnen. Vervelend ..
zitten we waarschijnlijk aan iets vast, wat ik in ieder geval niet zal gebruiken (ook HBO niet). Ik kijk al bijna geen TV,
wat in mijn geval logisch is, maar nu met dat lawaai erbij, zal ik alleen als de eredivisie begint; Ajax kijken,
met oordoppen in, al dan niet zonder oogkleppen :P

Pallenmans

wat je kan doen met je horizon kasje .... en UPC
stekker er uithalen en ze opbellen dat de decoder tekens zijn verbinding kwijt is ( hier wel ff een weekje mee wachten )

dan zullen ze je een heel stel vragen gaan stellen om de boel te gaan resetten . dan doe je net alsof je dit doe .. maar dan gebeurt  er niks bij hun op het scherm(upc)

dan doe je gewoon tijdens het gesprek de stekker er terug in .. dan geef je gewoon aan !!! he ik heb weer verbinding  ... "dat wat dus tekens gebeurt "

op deze manier heb ik ook gewoon een nieuwe decoder gekregen ik heb vrijwel hetzelfde problem gehad ..

Je moet gewoon die gasten voppen .. heb je zo een nieuwe decoder ...

de mijne is nu doodstil ...( het is maar een tip )
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Ronin79

Als niet meer helpt is dat inderdaad een goed idee om te doen ;)

Het internet + telefonie heb ik gelukkig echter niet meer op de Horizon zitten.
Dat heb ik 2 weken geleden om laten zetten naar een aparte modem.

Raphie

Beetje wereldvreemde verwachtingen heb jij van een STB  ;D zou als ik monteur was ook niet weten hoe snel ik een handtekening kon krijgen en weer weg kon.
jeetje, je zal er maar 5 als jij op een dag hebben  :-X

Quote from: SillentWolf on June 17, 2014, 18:16:26
Ik doe het maar even hier ...

Van de week over het UPC Horizon kastje gehad, en vandaag was de monteur langsgekomen.
Nu heeft de beste man, wat draad gemaakt achter in de muur, om een stabieler signaal te krijgen ...
maar wat ik eigenlijk wilde ... dat men eens naar het kastje ging luisteren, omdat dat ding lawaai staat
te maken, ook in stand-by.

Dus ik zeg dat eigen de monteur die ondertussen bezig was met de aansluiting aan de wand, zegt hij
tegen mij ... ik hoor niets. Dat kan helemaal niet, wist ik hem te vertellen, want mijn vriendin hoort het
ook op 4 meter afstand. Ik zou dus maar eens naar een oor-arts gaan, want er is iets niet goed.
Hij reageerde daar niet echt op. En in de loop van het uurtje dat hij er was, heb ik hem dat nog
een paar keer gezegd dat de Horizon lawaai maakte. Maar elke keer zei hij; ik hoor niets.
Dus je raad het al; geen nieuw kastje voor ons.

Ook heb ik de beste man nog even uitgelegd, wat ik wat dat kastje vind. De ene design fout naar de
andere (oa. koeling fan, op de bodem). Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, en logisch nadenken
kunnen ze niet. Wat is er nu mis met een passief gekoeld kastje, met daarin een SSD, een zuinige processor,
met 2 tot 4 gig geheugen, en op het MB een goede beeldchip, of grafische processor. Zo moeilijk is het niet,
en qua kosten valt het ook nog allemaal wel mee. Hij was het wel met mij eens, alleen daar heb ik
uiteindelijk niets aan.

Nu had ik gisteren een medewerker van hem bij UPC gesproken, en die zou als ik dat wilde ...
een kastje kunnen regelen zonder hardeschijf erin. Alleen dan zal ik denk ik enkele functies niet meer
kunnen gebruiken. Maar of dat dat ook zin heeft is een tweede; want de fan van de Horizon is het
meest hoorbaar, en als er in dat andere kastje dat ook zo is ... tja. Ten tweede weet ik zo niet wat voor
resolutie dat andere kastje aankan. Nu heb ik 1080P, maar ik weer ook dat er TV kastjes zijn die maar
720p of iets in die richting aankunnen, en dat wil ik niet.

We zien wel wat we doen ... maar ik ken mijzelf goed genoeg, en die Horizon gaat mij vervelen.
Hopelijk zal dat bij een normaal kastje niet zo zijn, al ben ik wel sceptisch.
JBL PRX Power!

Ronin79

#1546
Nou zeg .... ik ben verder wel vriendelijk (mits ik in een aardig humeur ben, en men mij niet provoceert)  ;)
Maar daarom mag ik wel zeggen tegen de UPC en zo'n monteur wat ik van zo'n kastje vind,
en dat heb ik in beide gevallen ook gedaan.

De monteur is overigens er toch wel een 45 minuten geweest, waarbij we nog een minuut
of wat nagepraat hebben, en hij gaf mij wel gelijk wat betreft de kwaliteit van zo'n kastje.
Hij zelf had een of andere aangepaste Apple TV, omdat hij dat beter vond werken.
Ook verschillende medewerkers van UPC konden zich vinden in mijn mening.

Hoe dan ook ... intussen heb ik dus zo'n CI+ module ontvangen, die niet in mijn Plasma past (Pioneer 5090H).
Volgende week ontvang ik een extra HD kastje voor € 4 extra (die je normaal in de slaapkamer zet).
Dat kastje sluit ik in de woonkamer aan ipv de Horizon, en hopelijk maakt deze geen geluid, anders
maak ik dat Horizon kastje open, en ontkoppel ik oa. de harde-schijf (mits dat kastje daarna nog wil starten).
Dan ben ik maar de borg kwijt.

We gaan het zien.

Raphie

#1547
Ja, je oude PIO heeft GEEN CI+ natuurlijk
Upc had ook kleine zwarte kastjes van pace, maar due weigeren de hdcp handshake met je PIO, dus tenzij dat inmiddels is opgelost zullen ook die geen beeld geven
JBL PRX Power!

Ronin79

De kaart heb ik ondertussen teruggestuurd, en een ander kastje ervoor in de plaats gekregen.
zeg maar zo'n extra kastje wat je normaal in een slaapkamer aansluit. Ik zal die van de week
eens in plaats van de Horizon aansluiten. Hopelijk is het een goed kastje qua beeld (Full HD) en
maakt het geen lawaai.