Welke maat scherm

Started by FredBeamer, October 17, 2003, 11:57:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FredBeamer

Ik heb eens geƫxperimenteerd met projecteren van verschillende afmetingen van mijn Sanyo PLV-Z1. Wat is de meeste gebruikte schermmaat. Ik vindt 176 x 103 een mooier beeld opleveren dan 213 x 122.
Wat gebruiken jullie. Het valt mij op dat wanneer ik mijn laptop aansluit op de beamer en een DVD af speel, het beeld nog scherper is dan wanneer ik een gewone DVD speler gebruik. Let wel ook mijn DVD speler is aangesloten op de beamer via component. Het beeld via de laptop wordt smaller in de hoogte bij een widescreen DVD dan bij weergave op de gewone DVD-speler. Het beeld via de laptop is toch scherper. Komt natuurlijk omdat het beeld in hoogte kleiner wordt weergegeven wat een scherper beeld oplevert. Als ik projecteer op een formaat 213 x 122 wordt het beeld minder scherp en zie je dat het beeld toch wat donkerder wordt. Ik twijfelde dus heel erg tussen 176 x 103 en 213 x 122. Ik vindt dat 176 x 103 eigenlijk net iets te klein is maar levert toch een mooier beeld op dan 213 x 122 . Wat gebruiken jullie doorgaans voor schermmaat en wat zijn jullie ervaringen.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360