Ipad en Spotify (Premium)

Started by Erik, February 24, 2011, 21:44:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Omdat ik het moe werd steeds op zoek te gaan naar albums om te kijken welke band de moeite van het bezoeken waard, was Spotify een geschenk uit de hemel.
10 euro per maand en dan alle muziek die je nodig hebt beschikbaar om te luisteren.

Na het testen van het gratis abbo vandaag de premium aangeschaft. Hoopvol aan de slag lekker alle muziek op de ipad offline opslaan en dan overal ermee naar toe.

Helaas ging alles anders dan verwacht.
De app zelf, ze hebben nog steeds alleen een kleine lelijke iphone app, geen op maat gemaakte haarscherpe iPad app  :nopompom:
De ipad betaal apps van derden in de store hebben allemaal waarschuwing wegblijven, crashed, loopt vast, rotzooi. Dus niet gekocht.

Muziek selecteren als offline kan, maar je kan nergens zien hoe ver hij is met downloaden en of hij uberhaubt wat doet cq gedaan heeft.

Edit: even de stekker eruit getrokken en geen muziek te horen (op de pc), boodschap niet mogelijk in offline mode.
Stekker terug en hij laat nu ineens wel zien dat en wat hij dload/synced. Zo nog eens proberen als hij klaar is of hij wat afspeelt van de schijf.
Edit2: nu speelt hij wel af als ik de stekker eruit trek, dat deel is opgelost.

Tja dan maar de muziek geselecteerd en luisteren maar. Dus niet  :nopompom:
De app wil blijkbaar eerst inloggen op Spotify voor hij wat laat horen, laat nou net mijn wifi op de pc stuk zijn, dus niks lekker muziek luisteren op de bank. Via witte kabel van Apple trapt hij er niet in moet blijkbaar via wifi of 3G

Maar dat betekent dus ook niet even je ipad meenemen ergens naar toe in de trein whatever en luisteren. Het lijkt erop dat je niks hebt aan een ipad zonder 3g verbinding.

Jammer had iets meer verwacht maar er zal wel een reden voor dit alles zijn.   :nopompom: :nopompom:

Leuke formule maar nog niet helemaal gebruiksvriendelijk uitgevoerd
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Ik overweeg ook het premium abbo. Maar ik ben een beetje teleurgesteld in de beschikbaarheid van bepaalde muziek.
Nieuwe cds van bv Radiohead en Elbow zijn niet beschikbaar in het gratis abbo.. van Arcade fire is helemaal niets te beluisteren.
Is dat in het premium abbo ook zo?

Erik

Radiohead  2009 is de laatste cd van hun te zien.
Elbow  2008
Arcade fire niets te vinden


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ik begin steeds meer de voordelen van dat hele streamen en het abonnementsmodel in te zien, waar ik dat tot voor kort helemaal niks vond. Maar ik snap het programma Spotify gewoon niet. Het schort voor mijn gevoel nogal aan gebruiksgemak. Als ik gewoon meerdere albums van 1 artiest wil luisteren, dan krijg ik niet een fijn overzicht met alle albumcovers zoals in iTunes. Ik ga toch niet telkens zitten intypen wat ik wil luisteren? Ik wil gewoon achter elkaar muziek horen. Kan dat niet/ wat doe ik fout/ hoe werkt dat?

aMUSEd

Quote from: Erik on February 24, 2011, 22:43:13
Radiohead  2009 is de laatste cd van hun te zien.
Elbow  2008
Arcade fire niets te vinden
Bedankt voor de info.
jammer, hier wordt ik niet blij van, ik wil niet eerst een half jaar wachten voordat ik de nieuwste van ... kan beluisteren.

Erik

Quote from: aMUSEd on February 24, 2011, 22:59:30
Bedankt voor de info.
jammer, hier wordt ik niet blij van, ik wil niet eerst een half jaar wachten voordat ik de nieuwste van ... kan beluisteren.
Kan me voorstellen, ben ook best verbaast dat van zulke bekende namen niet het nieuwste te vinden is. Ik dacht als mijn vrij onbekende muziek (crystal castles, the joy formidable) al te vinden is dan moeten ze de bekendere artiesten zeker hebben.  Apart anders kan ik net niet zeggen. Wat zou de reden hiervan zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Mee eens de interface is spartaans, het werkt naar daar is alles mee gezegd. iTunes is niet super maar vergeleken met spotify een superprogramma.
Wat ik als tussenoplossing heb gedaan is van elke artiest maar een aparte playlist maken.  Is al beter dan typen maar iets door met album art scrollen zou fijn zijn.
Ook irri is dat elke keer dat ik het programma opstart ik mijn ww in moet intypen.
Waarom niet zoals bij itunes pas als je iets wilt kopen.


Quote from: Nosoforos on February 24, 2011, 22:56:02
Ik begin steeds meer de voordelen van dat hele streamen en het abonnementsmodel in te zien, waar ik dat tot voor kort helemaal niks vond. Maar ik snap het programma Spotify gewoon niet. Het schort voor mijn gevoel nogal aan gebruiksgemak. Als ik gewoon meerdere albums van 1 artiest wil luisteren, dan krijg ik niet een fijn overzicht met alle albumcovers zoals in iTunes. Ik ga toch niet telkens zitten intypen wat ik wil luisteren? Ik wil gewoon achter elkaar muziek horen. Kan dat niet/ wat doe ik fout/ hoe werkt dat?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Maar ik ga echt geen playlists maken anno 2011... Ik persoonlijk vind iTunes echt super. Ik klik altijd gewoon op play op zo'n albumhoesje, daardoor heb ik het albums luisteren weer helemaal teruggevonden (ipv telkens losse nummers). En genius vind ik ook echt heel fijn als ik niet wil kiezen maar wel in dezelfde sfeer wil luisteren.

Erik

#8
Tja ik denk niet Apple ons ooit muziek gaat laten streamen voor maar 10 euro p.m. Daar is hun model niet naar.
EN ik heb geen in om elk album te kopen om te luisteren of het wat is.  :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sailor Jan

De interface van de Spotify app is traag en Spartaans.

Het downloaden kun je zien onder playlists(je kunt alleen in playlists downloaden). Daar kun je de voortgang van het downloaden zien en wanneer het klaar is, wordt het icoontje(voor de playlists;pijl naar beneden) groen.

Bij settings kun je online mode uitzetten en de bovenkant van de app wordt dan blauw in plaats van groen.

De app kan misschien een teleurstelling zijn, maar het crasht niet veel. Ik hoop ook gauw op een update, ook voor IPad.
Wees lief voor jezelf

ivo1986

Mijn vader kan met zijn wifi ipad gewoon offline alle muziek afspelen. Wel met de lelijke iphone app.

danielo

Quote from: ivo1986 on February 25, 2011, 13:54:40
Mijn vader kan met zijn wifi ipad gewoon offline alle muziek afspelen. Wel met de lelijke iphone app.

Het grootste nadeel van de iphone app op de ipad is dat multitasking dan niet goed werkt. Helaas kan je beter via airplay naar atv2 gaan ipv vanaf de ipad.

Maargoed voor paar euro per maand werkt het best ok, ik kon het zelfs in de states gebruiken maar maximaal 14 dagen langer mag je niet op vakantie van ze :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sailor Jan

Ik heb gewoon 28 of 28 dagen offline muziek! Dus dat kan een best lange vakantie zijn.
Wees lief voor jezelf

danielo

Quote from: Sailor Jan on February 25, 2011, 18:23:06
Ik heb gewoon 28 of 28 dagen offline muziek! Dus dat kan een best lange vakantie zijn.

Klopt sorry ik was onduidelijk, offline blijft gewoon werken maar je kan/mag ook nieuwe nummers streamen in de states (waar ik was) voor 2 weken daarna doet die het niet meer. Wat je offline hebt werkt zover ik weet altijd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Quote from: Erik on February 24, 2011, 23:59:04
Wat zou de reden hiervan zijn.
Geen toestemming vd platenmaatschappij?

Erik

Nou hoorde ik wel dat radiohead een verhaal apart is (lang verhaal) eigen, maar de rest gold het niet voor.....

Overigens heb ik 1 cd waarop 2 nummers staan die niet afspeelbaar zijn. Er verschijnt dan een melding dat de platenmaatsschappij of de artiest niet wil dat dat nummer wordt afgespeeld, vreemd  ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

celerontje

Was laatst bij iemand met Spotify (duurste abbo) en kwam dat ook tegen... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sailor Jan

Dat is nog steeds een probleem welke niet helemaal de schuld is van Spotify.

De auteursrechten zijn soms niet eens van de artiesten of uitgevers, maar ook van schrijvers of componisten. Iedereen wil geld zien en streaming is nog lang niet geaccepteerd. Dat is o.a. de reden dat niet alle nummers beschikbaar zijn op een cd. Verschillende instanties kunnen bepaalde nummers beheren in zekere landen. Daarom kunnen de nummers wel beschikbaar zijn in bijv. Zweden en niet in Nederland. Spotify is nog maar beschikbaar in een paar landen; In vele landen is het nog niet geaccepteerd en heeft het geen vergunning legaal te streamen.

De muziekindustrie is nog steeds sceptisch.

Ik ben in ieder geval groot voorstander van Spotify.
Wees lief voor jezelf

aMUSEd

Quote from: Sailor Jan on February 25, 2011, 23:37:42
De muziekindustrie is nog steeds sceptisch.

Ik ben in ieder geval groot voorstander van Spotify.
Het concept is erg interessant, zowel voor muziek als films.
Wanneer het goed aangepakt wordt (goed aanbod & kwaliteit), dan kan er veel meer aan verdiend worden dan aan de verkoop van cd's/sacd's en dvd/blurays.
Momenteel vind ik een betaald abonnement nog niet de moeite waard omdat het aanbod nog niet goed genoeg is.. Het kan nog niet de cd vervangen.

Erik

#19
Van Tweakers, ze verdienen blijkbaar niet genoeg aan Spotify hopelijk geen prijsverhoging.

QuoteStreamingdiensten als YouTube en Spotify drukken de inkomsten van de muziekindustrie. Dat kan worden opgemaakt uit paneldiscussies die afgelopen week op een vakcongres werden gehouden. Streams leveren te weinig op.
http://tweakers.net/nieuws/72882/muziekindustrie-spotify-en-youtube-brengen-opbrengsten-muziek-omlaag.html
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on February 26, 2011, 20:23:11
Van Tweakers, ze verdienen blijkbaar niet genoeg aan Spotify hopelijk geen prijsverhoging.
http://tweakers.net/nieuws/72882/muziekindustrie-spotify-en-youtube-brengen-opbrengsten-muziek-omlaag.html

Ach ze moeten nog even wenen aan het model, vergeet niet dat ze aan radio in veel landen lang _niets_ verdiende maar dat als een smeermiddel zagen voor de verkoop van muziek. Nu radio flexibel wordt en de verschillen tussen oude radio waar je geen invloed op hebt en een 100% vrije keuze steeds onduidelijker worden weten ze nog niet goed hoe ze er over moeten nadenken. Toen ik nog voor 3voor12 werkte was daar veel gedoe over, hoe meer interactief hoe minder leuk ze het vonden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Tom.

Het offline spelen gebruik ik niet. Een collega wel en volgens hem werkt dat perfect. Ik heb ook een betaald abo en gebruik het vooral icm Sonos. Die hebben trouwens wel een iPad applicatie waarmee je o.a. vanaf Spotify kan laten afspelen in hoge kwaliteit. Maar dat is puur voor thuis, niet onderweg.

De library van Spotify is erg groot, zit ontzettend veel in. Er mist wel een en ander maar dat hoeft geen probleem te zijn als je je favoriete muziek toch al hebt. Helaas zit er wat crap tussen zoals populaire nummers die zijn nagemaakt door B-artiesten (een cover kun je het niet noemen, is muziek gemaakt met als doel zoveel mogelijk hetzelfde te klinken).
Bij het zoeken kom je al snel bij albums van een artiest uit wat niet altijd mijn voorkeur heeft. Je komt wat minder snel bij verzamelalbums uit van een bepaald genre of tijdperk, daarop zoeken is te lastig. Ook nieuwe muziek ontdekken is lastig, de beste methode is nog op zoek gaan naar playlists die mensen samenstellen (er zijn zelfs speciale sites voor). De 'radio'-functie (niet aanwezig in Sonos maar wel in de desktop applicatie) speelt ook veel dezelfde muziek af.

Maar ik ben er verder erg tevreden over, al luister ik nog steeds meer naar m'n eigen muziek. Het initiatief is super en dat ondersteun ik graag. Veel mensen roepen dat ze voor 10 euro per maand niet meer illegaal zouden downloaden. Ik zou zeggen: maak van je woord een daad ;)

Erik

Viel me vandaag op dat bijn al mijn albums net meer ofline beschikbaar waren, kon ik ze opnieuw downloaden. Niet erg handig, geen zin om dat elke 2 weken te doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Een beetje oftopic maar leek me wel belangrijk. De gratis versie van spotify kan malware op je pc zetten!

QuoteSpotify heeft tijdelijk advertenties van derden uitgezet, nadat een advertentie eerder deze week werd misbruikt als Trojaans paard. Daardoor kwam via de gratis versie van Spotify malware te staan op computers van gebruikers.

Trojaans paardDe malware is een worm die gebruik maakt van een kwetsbaarheid in Java. De worm met de naam Generic_r.FZ zat in een advertentie in Spotify, maar het is onduidelijk welke dat is. Totdat daarover duidelijkheid is, worden advertenties uitgeschakeld, meldt de muziekdienst via Twitter.

Een infectie met de worm is te herkennen doordat het bestand mdgr.exe met de md5 98b921f304d38c9c470b7e71539de7e7 op de pc geïnstalleerd staat. Het verwijderen van dit bestand maakt de worm ongedaan. Het Trojaanse paard geeft hackers de mogelijkheid om software op de pc van de gebruiker te zetten.

Het is voor het eerst dat malware zich verspreidt via Spotify. Alleen gebruikers van de gratis versie van Spotify zijn kwetsbaar. De betaalde versies bevatten geen advertenties, waardoor verspreiding onder betaalde gebruikers niet mogelijk is geweest. Het is onduidelijk hoeveel computers zijn besmet met de malware.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#24
Ik wil mijn account wel uitlenen aan mijn broer, die is namelijk niet zo happig op allerlei accounts aanmaken. Heeft die ook eens beschikking over leuke muziek.
Weet iemand wat er gebeurd als ze merken dat er iemand met een ander ipadres inlogt of als je tegelijk inlogt. Wordt dan meteen het account geblokt of doen ze niet zo moeilijk als je niet te gek maakt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill