iPod springt steeds op lock

Started by rexp, May 1, 2011, 15:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rexp

Mijn iPod Classic springt sinds kort steeds vanzelf in en uit de locked-stand. Eigenlijk sinds ik iTunes opnieuw moest installeren, en daardoor mijn iPod helemaal leeg heb moeten maken & weer moeten vullen.

Het lijkt alsof de iPod moeite heeft om op toeren te komen. Binnen 1-2 seconden springt hij dan op de lock. De enige manier om hem daar af te krijgen is om de lock-schakelaar op locked te zetten en hem er meteen weer vanaf te halen. Ik heb dan minder dan een halve seconde om bijv. op menu te drukken. Soms reageert de iPod een beetje traag, en springt dan weer op de lock. Ik moet blijven draaien aan het wheel. Aarzel ik even: lock. Heel irritant.

Ik heb mijn iPod in een dock. In het dock reageert hij ook niet op de afstandsbediening, want gelocked. Een minuut later springt hij van de lock af, en er weer op. Ook als hij niet speelt. In de praktijk wil hij dus ook niet meer uit.

Ik heb wat gezocht naar identieke problemen, maar lees alleen over een lock-schakelaar die fysiek blijft hangen. In mijn geval lijkt de lock een eigen leven te leiden want gaat vanzelf continue aan en uit.

Iemand die dit probleem herkent?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

rexp

#1
Even mijn eigen topic aanvullen...

Dit probleem heeft zichzelf min of meer (tijdelijk) opgelost nadat ik zo'n 50 GB aan nieuwe muziek op de iPod heb gezet. Daarna is het bijna een jaar weer goed gegaan, tot vorige week. Hij wilde nauwelijks nog van de lock af. Je hoorde de disk opspinnen, gevolgd door een klik.

Gisteren was hij helemaal dood. Ik heb hem een harde reset gegeven (lock aan - uit, daarna menu- en OK button tegelijk indrukken voor 8 seconden) terwijl hij aan de PC hing. De besturingssoftware wordt dan opnieuw geinstalleerd. Let wel: de muziek op je iPod ben je kwijt; die wordt opnieuw vanuit iTunes naar je iPod gekopieerd.

Hij doet het nu weer prima, en springt niet meer op de lock. Vraag is natuurlijk voor hoe lang.

EDIT: twee weken dus. Het probleem is er weer.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson