Vraag i.v.m. WD Mediaplayer op LG HD TV

Started by Acoda, February 23, 2011, 20:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Acoda

Hey,

sinds enkele dagen geleden hebben we eindelijk een HD tv: een LG 32le5300 (1080p 100hz).
Ik ben heel tevreden over deze tv, prima beeld, doet alles wat je ervan verwacht.
Ik heb echter ook al een tijdje een Western Digital TV Media Player (deze), die ik op mijn vorige (oude beeldbuis-) tv gebruikte om mijn gedownloade films en series op te bekijken.

Nu heeft onze nieuwe LG tv één usb-poort, waar ik eventueel dus direct mijn externe harde schijf in kan steken, om zo mijn films rechtstreeks op de tv af te spelen (wat overigens een schitterende kwaliteit oplevert, vooral met de Bluray-rips uiteraard).

Ik heb dus ook nog altijd mijn WD Media Player, die ik aan mijn tv kan aansluiten via een HDMI kabel. Dit is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik vroeg me dus af of er enigszins kwaliteitsverlies zou kunnen zijn als ik de films via mijn media player op tv afspeel, in plaats van de harde schijf direct aan de tv te hangen?

Nog 2 bijkomende vragen:
-De WD Media Player zou "upscaling" hebben. Ik heb echter geen idee wat dat is, maar ik veronderstel iets i.v.m. de pixels? Betekent dit dat de WD Media player sommige video's in minder goede kwaliteit "beter" kan maken?

-De LG tv heeft 100 hz, wat (als ik het juist heb) betekent dat de tv 100 beeldjes per seconde kan afspelen. In de instellingen van mijn media player is het hoogste wat ik kan kiezen echter 1080p 60 hz. Ik kan wel voor "auto" kiezen, maar ik denk niet dat die instelling beter gaat zijn, aangezien het apparaat blijkbaar geen 100 hz aankan. Is het daarom misschien toch beter om mijn harde schijf direct aan de tv te hangen, aangezien de tv de films waarschijnlijk wél in 100 hz zal afspelen?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt

cappie

Ik ken de tv niet en weet dus ook niet welke filmformaten hij kan afspelen.
Heb wel een tijdje met de wdtv gekeken en die kon voor zover ik nog kan bedenken WMVHD bestanden niet aan en ik twijfel over ISO bestanden.

Het gaat er denk ik om welke soort filmbestanden je vooral bekijkt en welke player dat kan afspelen.

Over het upscalen vermoed ik dat de tv dat het beste doet (als het een vrij nieuw product is).

Sorry, een heleboel vermoedens, dus ik weet eigenlijk niet of je hier zowiezo wat aan hebt  :blush: ;D
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -