Naim Reference op Sonus Faber Cremona Auditor

Started by ThijsG, February 21, 2011, 19:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Quote from: Roger Black on February 22, 2011, 09:45:38
Ik zou eens naar BB&G gaan en je daar laten adviseren!

Inderdaad veel kennis in huis, maar een heleboel (ook) mooie merken niet...

Tube-freak

Het gaat uiteindelijk om het huwelijk versterker <-> speaker.
Ga dus vooral luistern wat je mooi vind.

Ben nooit zo onder de indruk geweest van Mark levinson.  Je kan mooiere muziek krijgen voor minder geld.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

S@m

Quote from: Tube-freak on February 22, 2011, 11:05:24
Het gaat uiteindelijk om het huwelijk versterker <-> speaker.
Ga dus vooral luistern wat je mooi vind.

Ben nooit zo onder de indruk geweest van Mark levinson.  Je kan mooiere muziek krijgen voor minder geld.

Ben ik met je eens, ik heb diverse versterkers gehad. Ook de MF A5 en velen liggen erg dicht bij elkaar ondanks het (vaak grote) prijsverschil.

Het is op een gegeven moment de visuele aantrekkingskracht...

Tube-freak

Ja ik ken dat gevoel dat het uiteralijk heel erg aanspreekt maar soms wordt je dan bij het luisteren weer bruut wakkergeschud.
Ik hoorde een keer een prima luna buizenversterker op een Living Voice speakers bij een luistersessie in een antwerpse audiozaak.

Was wel een van de mooiste combinaties die ik ooit gehoord heb.  Was ook nog bij toeval want die set stond toevallig aangesloten en ik kwam voor een platenspeler en daar kwam ik eigenlijk voor.  Was wel erg mooi muziekaal geluid.  Maar goed ga niet mijn hele set weer overhoop halen nadat ik het na jaren een beetje heb zoals ik het wil.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ThijsG

Hehe ja het oog wil ook wat he!! En dan klinkt het ook net wat mooier haha, maar hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk. Lijkt me wel wat om een 5-tal mooie versterkers te mogen lenen voor een week. Om ze allemaal eens een dag te proberen hahaha. Wie bied zijne aan? :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Roger Black

Je mag mijn versterker een week lenen hoor. Dan leen ik een week jouw nieuwe speakers  :)

ThijsG

Quote from: Roger Black on February 22, 2011, 17:51:20
Je mag mijn versterker een week lenen hoor. Dan leen ik een week jouw nieuwe speakers  :)

Hahaha die durf ik eerst niet los te laten :P haha!! Hoop ze donderdag of vrijdag in huis te hebben. Ben benieuwd als me Marantz SR8300 of de Speakers ontploffen!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: ThijsG on February 21, 2011, 19:51:14
Woepz, bedoel de MA 9600!

Whahaha ik lees het nu weer en denk hier klopt ook geen zak van. Haha de volgende Mcintosh versterkers hebben mijn interesse
- Mcintosh MA6900
- Mcintosh MA7000
Mcintosh geintegreerd met uitgang travos.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Vanaf welke Naim versterker (mag geintegreerd, maar ook los) gaat de Sonus Faber echt zingen?
Ik wil zoveel mogelijk uit deze speakers gaan halen als mijn budget (ongedefineerd) zal toelaten!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Quote from: ThijsG on February 22, 2011, 18:02:57
Vanaf welke Naim versterker (mag geintegreerd, maar ook los) gaat de Sonus Faber echt zingen?
Ik wil zoveel mogelijk uit deze speakers gaan halen als mijn budget (ongedefineerd) zal toelaten!

Dat doen ze bij de 5 alwel.
Quad vintage.

ThijsG

Quote from: fred19633 on February 22, 2011, 18:53:09
Dat doen ze bij de 5 alwel.

De 5i? :O... Ik hoop da ik de speakers snel heb! Dan zal ik eens gaan kijken naar verschillende opties van Naim!
De XS Serie Pre-Amp en Power-Amp lijkt me ook wel gaaf! Ben benieuwd hoeveel geluids verschil er tussen de
geintegreerde amps van Naim en de losse componenten van Naim zit.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

neverywhere

Maar die verkopen toch geen McIntosh? 

Trouwens...budget tot 5000 euro.....dan worden de Mcintosh 6900 of de 7000 best wel lastig....of een paar tweedehands van een paar jaar oud.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Lodewijk

@ThijsG

Voor mij ging de keuze tussen de MA7000 en MA6600. Bij de MA6600 heb je ook nog de keuze voor een tunermodule, ik heb hem een paar dagen thuis gehad en is misschien ook een optie voor je. Uiteindelijk heb ik voor de MA7000 met zijn wat hogere vermogen gekozen. Met Sonus Faber heb ik geen ervaring. Ik luister afwisselend met de JBL LSR32 studiomonitor, de Adam HM3 en sinds kort ook de Totem Mani 2 Sign. Echt moeilijke luidsprekers zijn het niet, maar een beetje power, vooral als het wat harder moet is wel aangenaam. Dit zal bij Sonus Faber ook wel zo zijn. Dus mijn advies: ga voor McIntosh ;)

Gr. - L

ThijsG

Quote from: neverywhere on February 22, 2011, 22:10:57
Maar die verkopen toch geen McIntosh? 

Trouwens...budget tot 5000 euro.....dan worden de Mcintosh 6900 of de 7000 best wel lastig....of een paar tweedehands van een paar jaar oud.

Wordt inderdaad lastig! Tweedehands op de kop tikken lijkt me dan!! Hehe
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: Lodewijk on February 22, 2011, 23:31:34
@ThijsG

Voor mij ging de keuze tussen de MA7000 en MA6600. Bij de MA6600 heb je ook nog de keuze voor een tunermodule, ik heb hem een paar dagen thuis gehad en is misschien ook een optie voor je. Uiteindelijk heb ik voor de MA7000 met zijn wat hogere vermogen gekozen. Met Sonus Faber heb ik geen ervaring. Ik luister afwisselend met de JBL LSR32 studiomonitor, de Adam HM3 en sinds kort ook de Totem Mani 2 Sign. Echt moeilijke luidsprekers zijn het niet, maar een beetje power, vooral als het wat harder moet is wel aangenaam. Dit zal bij Sonus Faber ook wel zo zijn. Dus mijn advies: ga voor McIntosh ;)

Gr. - L

Bedankt voor je reactie! Tuner gebruik ik nooit eigenlijk, luister wel eens radio maar dan op de computer haha. Lijkt me een prachtbeestje om te hebben de 7000. Moet maar eens sparen! :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Zijn er mensen met de volgende combinatie?

Naim NAC152 XS voorversterker
Naim NAP155 XS eindversterker

Ben zeer benieuwd naar ervaringen!

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Thijs, ben je van plan om je luidsprekers op termijn te gaan vervangen voor (nog) mooiere..?

planeet

@Thijs:

Als je nog even kan wachten dan gaat mijn MC6900 in de verkoop. Ben bezig met een upgrade ... :-)
Tevens kan je eens komen luisteren aangezien ik SF heb staan (Guarneri M) en Kimber Select kabels.

Laat maar iets weten.

Mvg,
Bart


ThijsG

Quote from: S@m on February 23, 2011, 16:04:51
Thijs, ben je van plan om je luidsprekers op termijn te gaan vervangen voor (nog) mooiere..?

He Sam, haha nee niet van plan. Heb de Sonus Faber gekocht als eind bestemming. (wel zou er misschien eens een Rel bij komen).
Vanwaar deze vraag? Ben benieuwd.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: planeet on February 23, 2011, 16:27:37
@Thijs: Als je nog even kan wachten dan gaat mijn MC6900 in de verkoop. Ben bezig met een upgrade ... :-)
Tevens kan je eens komen luisteren aangezien ik SF heb staan (Guarneri M) en Kimber Select kabels. Laat maar iets weten.
Mvg, Bart

Spannend! haha op welk termijn zit je te denken, zomer? Herfst? Winter? haha ik heb wel interesse, moet alleen wel nog even
sparen! Woon je in het Noorden van het land?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

planeet

@Thijs: timing is voor mij niet zo dringend. Als ik een nieuwe versterker bestel hoeft MC6900 nog niet weg te zijn.
Ik woon in het Noorden van Belgie, 10 minuten van de NL grens.

Geef maar een seintje ...

S@m

Quote from: ThijsG on February 23, 2011, 16:38:19
He Sam, haha nee niet van plan. Heb de Sonus Faber gekocht als eind bestemming. (wel zou er misschien eens een Rel bij komen).
Vanwaar deze vraag? Ben benieuwd.

Omdat je volgens mij een veelvoud wilt uitgeven aan versterking (vs je luidsprekers).

ThijsG

Quote from: S@m on February 23, 2011, 17:43:49
Omdat je volgens mij een veelvoud wilt uitgeven aan versterking (vs je luidsprekers).

Ow zo bedoel je, valt geloof ik wel mee! De Cremona Auditors kosten rond de 2200 euro tweedehands. Ik zoek daarbij een stabiele goede versterking. MC7000 is misschien wat te hoog gegrepen. Maar Mark Levinson zit je op 3650 ongeveer 2ehands, en Mcintosh ook ongeveer. Naim zit daar een beetje onder als betaalbaar
alternatief. Tenminste hehe dat denk ik. Leuke voor en eindtrap 2700 euro van Naim (nieuw). Ik vind het heel moeilijk om te zeggen, die wil ik. Natuurlijk heb ik ook
niet de mogelijkheid om op alle mogelijke opties te beluisteren haha, dat wil ik ook niet. Ik zal eens aan kennis van mij vragen als ik mijn Cremona Auditors op zijn 383 mag beluisteren. En andere kennis voor de MC6500. Iemand Naim in de stad Groningen :P?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Ik heb alle verstekers genoemd even de plaatjes van geprint en een selectie laten maken door mijn vriendin.
Ze vind de Mcintosh look het mooist! Industrieel haha ik klaag niet.

Classe CAP 2100 - Niet mooi
Mark Levinson 383 - Niet mooi
Naim - Ok, niet bijzonder
Lavardin - wel cool
Mcintosh - Mooi!
Sonneteer - Ok.

Classe CAP 2100, lijkt me ook mooi kwa geluid (Mensen met ervaring hier?)
Naim en Mcintosh blijven voor mij over. Mja natuurlijk kan nog alle kanten op.
Moet nog het een en ander ervaren. Tips suggesties zijn welkom!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

blue-eyes

Quote from: S@m on February 23, 2011, 17:43:49
Omdat je volgens mij een veelvoud wilt uitgeven aan versterking (vs je luidsprekers).

Misschien komt de LS dan wel weer later.
Er zijn weinig mensen die zowel de set als speakers in enen naar high-end tillen kwa financien.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey