Naim Reference op Sonus Faber Cremona Auditor

Started by ThijsG, February 21, 2011, 19:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ThijsG

Ik ben benieuwd naar mensen met ervaring met versterkers van Mark Levinson en Mcintosh in samen werking met Sonus Faber Cremona Auditor serie.
Ik dach zelf aan:

Mark Levinson 383 geintegreerd
Mcintosh MA 3950 geintegreerd
Naim XS of de oudere X serie. (deze serie tipt niet aan de Mcintosh en Mark Levinson, maar ben benieuwd naar ervaringen).

Ben benieuwd.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bmateijsen

Goh, dat ligt nogal ver uit elkaar..... Waarom specifiek deze merken?

ThijsG

Quote from: bmateijsen on February 21, 2011, 19:31:31
Goh, dat ligt nogal ver uit elkaar..... Waarom specifiek deze merken?

Mark Levinson
383 heeft een kennis van mij, super onder de indruk!! Kwa geluid vind ik het prachtig, design vind ik wat tegen vallen. Ziet er een beetje plastic uit.
Mcintosh
Ziet er prachtig uit! Industrieel, retro, sterk. Geluid kwaliteit heb ik alleen van de 6500 gehoord op Thiel CS 2.4 klinkt fantastisch.
Naim
Betaalbaar! Zeer mooi compacte componenten. Stapgewijs uitbreidbaar met power supply CD speler etc. Schijnt goede combo te zijn met Sonus. Vrouw vriendelijk te verstoppen in de kast haha blijft vrij cool.

Wat ik dan nog hoor over naim, dat het wat pusherig kan klinken, heel helder en schel. Ben benieuwd wat de reacties/ervaringen zijn!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

ThijsG

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Zijn Naim versterkers, onrustig/pusherig/helder/scherp? Ik hoorde het vandaag van iemand. Maar lees verschillende verhalen dat het super samen gaat met Sonus Faber. Ben benieuwd!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bmateijsen

Quote from: ThijsG on February 21, 2011, 19:52:49
Zijn Naim versterkers, onrustig/pusherig/helder/scherp? Ik hoorde het vandaag van iemand. Maar lees verschillende verhalen dat het super samen gaat met Sonus Faber. Ben benieuwd!

Dat is verre van Naim, tenzij je een versterker pakt die op een veel te grote luidspreker staat en je wil hard draaien.... Al die 3 elementen zorgt bij veel versterkers dat bovenstaande klopt.

Naim is wel pakkend, meeslepend, dynamisch, wat meer forward ook en vooral een live ervaring. Dat laatste kan je weleens ervaren als minder rust, maar dat is zooooo persoonlijk ;).

Groet,

Bjorn

ThijsG

He Bjorn bedankt voor je reactie! Dat scheelt dat de Cremona Auditor niet zon grote luidspreker is! Denk je dat de XS serie genoeg spierballen heeft om de eerdere versie Auditors te laten zingen? Zit te denken aan een Naim NAC 152 XS en Naim NAP 155 XS. Misschien wel de Nait 5i, als deze genoeg te bieden heeft in samen werking met de Auditors.

Naim ken ik sinds vorige week! Heb de Cremona Auditors gekocht omdat ik het prachtige speakers vindt om te zien. Heb ze maar 1 keer gehoord op Muscial Fidelity Tri-Vista hehe. Nu maar eens orienteren op Naim versterking. Want de komende weken ga ik eerst op een Marantz SR8300 surround receiver stereo draaien. Hoop dat deze het de komende weken trekt totdat ik genoeg heb gepot om wat nieuws te kopen!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bmateijsen

Quote from: ThijsG on February 21, 2011, 20:08:42
He Bjorn bedankt voor je reactie! Dat scheelt dat de Cremona Auditor niet zon grote luidspreker is! Denk je dat de XS serie genoeg spierballen heeft om de eerdere versie Auditors te laten zingen? Zit te denken aan een Naim NAC 152 XS en Naim NAP 155 XS. Misschien wel de Nait 5i, als deze genoeg te bieden heeft in samen werking met de Auditors.

Nait XS kan prima, 152/155 is ook mogelijk, maar ik val sneller voor de charme van de Supernait en de interne DAC ;)
5i in een kleine ruimte kan, in een grote ruimte wordt het laag lomp.

QuoteNaim ken ik sinds vorige week! Heb de Cremona Auditors gekocht omdat ik het prachtige speakers vindt om te zien. Heb ze maar 1 keer gehoord op Muscial Fidelity Tri-Vista hehe. Nu maar eens orienteren op Naim versterking. Want de komende weken ga ik eerst op een Marantz SR8300 surround receiver stereo draaien. Hoop dat deze het de komende weken trekt totdat ik genoeg heb gepot om wat nieuws te kopen!

Heb je de Auditor M of de Auditor?

aMUSEd

Accuphase & Lavardin vind ik ook mooi op Cremona auditor.

ThijsG

Quote from: bmateijsen on February 21, 2011, 20:23:02
Nait XS kan prima, 152/155 is ook mogelijk, maar ik val sneller voor de charme van de Supernait en de interne DAC ;)
5i in een kleine ruimte kan, in een grote ruimte wordt het laag lomp.

Heb je de Auditor M of de Auditor?

Ik heb de Auditor.

Dan laat ik de 5i eerst links liggen en ga ik kijken naar de XS serie en hoger! De Supernait hoor ik veel goede verhalen over maar vind het persoonlijk
niet de mooiste versterker. Wat doet de DAC precies? Ik ga toch het liefst voor losse componenten. Dan kan ik makkelijk upgraden! Maar de Naim series
zijn mooi in samen werking met Sonus?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: aMUSEd on February 21, 2011, 20:26:05
Accuphase & Lavardin vind ik ook mooi op Cremona auditor.

Ken ze bijden niet! Bedankt voor de tip, welke verstekers raad je aan van deze merken?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on February 21, 2011, 20:01:53
Dat is verre van Naim, tenzij je een versterker pakt die op een veel te grote luidspreker staat en je wil hard draaien.... Al die 3 elementen zorgt bij veel versterkers dat bovenstaande klopt.

Naim is wel pakkend, meeslepend, dynamisch, wat meer forward ook en vooral een live ervaring. Dat laatste kan je weleens ervaren als minder rust, maar dat is zooooo persoonlijk ;).

Groet,

Bjorn

Hmm..van schreewerig of schel heb ik nooit gehoord van Naim, ligt natuurlijk ook aan de match.
Quad vintage.

ThijsG

Quote from: fred19633 on February 21, 2011, 20:36:28
Ja ik heb NAIM maar kan mij absoluut niet vinden in bovenstaande beschrijvingen

Vertel! Wat is jouw beschrijving van de Naim, 5i serie? Ben benieuwd.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Quote from: ThijsG on February 21, 2011, 20:37:42
Vertel! Wat is jouw beschrijving van de Naim, 5i serie? Ben benieuwd.

Kom eens luisteren als je in de buurt bent :) ja..PRATT dat wil zeggen Pace rhytm and tact. En dat is het wel zo een beetje, je word meegezogen in de muziek, zonder en bij na te denken overkomt het je. Zonder koel of analytisch over te komen. Merk het vooral bij de cd van Rodriquez en Gabriella. Zeer snelle gitaarsolos die prachtig worden neergezet. Maar toegegeven het zal niet ieders smaak zijn.
Quad vintage.

ThijsG

Quote from: fred19633 on February 21, 2011, 20:42:23
Kom eens luisteren als je in de buurt bent :) ja..PRATT dat wil zeggen Pace rhytm and tact. En dat is het wel zo een beetje, je word meegezogen in de muziek, zonder en bij na te denken overkomt het je. Zonder koel of analytisch over te komen. Merk het vooral bij de cd van Rodriquez en Gabriella. Zeer snelle gitaarsolos die prachtig worden neergezet. Maar toegegeven het zal niet ieders smaak zijn.

Naim, Naim, Naim!! haha.. Klinkt interessant om eens te luisteren!! Wat voor soort muziek luister je voornamelijk? Wat je omschrijft klinkt goed, moet Naim idd maar eens beluisteren als ik de speakers heb en wat geld apart heb gezet voor een investering!

Zijn er nog meer mensen die Naim gebruiken? Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Ja welke muziek. meer de wat rustige nummers en dan vooral zang. Maar ook voor de wat meer rocky nummers zal NAIM zijn hand niet omdraaien. Denk dat Sonus Faber wel een goede match zal zijn met NAIM daar ik deze combi wel meer in de belangstelling heb zien staan. Misschien iets te warm, maar als dat je aantrekt. Zelf heb ik Harbeth speakers " A match made in Heaven". Heb overigens wel de toy tower van Sonus gehoord op NAIM maar was daar niet echt kapot van, een beetje donker en ongepolijst. Maar eerlijk is eerlijk de cremona is natuurlijk van een andere klasse.

Good Hunting

Fred
Quad vintage.

aMUSEd

Quote from: ThijsG on February 21, 2011, 20:36:20
Ken ze bijden niet! Bedankt voor de tip, welke verstekers raad je aan van deze merken?
Dat hangt denk ik af van hoe hard je draait en hoeveel geld je over hebt voor een versterker.

Alco

De combinatie Krell & Sonus Faber zie ik ook weleens. Dat schijnt ook een mooie combi te zijn.

En de Krell KAV300i is inmiddels een high-end klassieker, die vrijwel elke speaker met gemak aanstuurt.
(+ tweedehands ongeveer net zo veel kosten als een nieuwe Naim Nait 5i)

(wordt nog regelmatig 2e hands aangeboden, maar goed... dan moet je 'm wel net toevallig tegenkomen)


Als een remote geen must is vind ik dit één van de beste geïntegreerde versterkers die ik ken:

De Sonneteer Alabaster. De heldere, sprankelende klank van Naim, gecombineerd met een vleugje warme gloed in 't hoog, dat meer doet denken aan Klasse-A versterkers. (prijs is € 1600,-)

Geen idee hoe de Sonneteer 't doet op SF overigens.

Mark Levinson ken ik alleen van luisterdemo's op beurzen en idd vaak i.c.m Thiel speakers.
Mcintosh heb ik klankmatig geen ervaring mee.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

ThijsG

Quote from: aMUSEd on February 21, 2011, 22:04:23
Dat hangt denk ik af van hoe hard je draait en hoeveel geld je over hebt voor een versterker.

Tja wat is hard? Haha... Ik hou wel van op een mooi volume te draaien dat je de muziek voelt! Op mijn Marantz SR8300 = dat -25db. (+10 op elk kanaal).
Wat betreft budget, laat ik nog even open. Ik kijk wat de beste combinatie zal zijn en het oog wil ook wat. Zit te kijken tussen de 1000 - 5000 euro op het
moment. Mark Levinson is zon 3700 euro 2e hands.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: Alco on February 21, 2011, 22:04:36
De combinatie Krell & Sonus Faber zie ik ook weleens. Dat schijnt ook een mooie combi te zijn.

En de Krell KAV300i is inmiddels een high-end klassieker, die vrijwel elke speaker met gemak aanstuurt.

Als een remote geen must is vind ik dit één van de beste geïntegreerde versterkers die ik ken:
De Sonneteer Alabaster. De heldere, sprankelende klank van Naim, gecombineerd met een vleugje warme gloed in 't hoog, dat meer doet denken aan Klasse-A versterkers. (prijs is € 1600,-)

Geen idee hoe de Sonneteer 't doet op SF overigens.

Mark Levinson ken ik alleen van luisterdemo's op beurzen en idd vaak i.c.m Thiel speakers.
Mcintosh heb ik klankmatig geen ervaring mee.

Bedankt voor je tip! De Krell hoor ik veel goede verhalen over, maar valt voor mij visueel af. Sonneteer ga ik eens naar kijken!

Zijn er mensen met ervaring met Mcintosh en Mark Levinson? Ben benieuwd!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Quote from: bmateijsen on February 21, 2011, 19:31:31
Goh, dat ligt nogal ver uit elkaar..... Waarom specifiek deze merken?

Hoe bedoel je dat precies? Geluids kleur? off... Ben benieuwd!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m


Nahpets

Is inderdaad al eerder genoemd door Amused.

Er staat volgens mij een A45 te koop op dit forum.

{EDIT}
Yup, voor 4000 EUR.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Roger Black

Ik zou eens naar BB&G gaan en je daar laten adviseren!