432 Hz topic: speel muziek zoals ze bedoeld is, nu met howto

Started by coned (banned), February 20, 2011, 20:44:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zaagstra

Quote from: coned on February 22, 2011, 15:03:19
Er zit een wiskundige wetmatigheid in de natuur : 432 is de wortel van de snelheid van het licht door vacuum in mijlen per seconde.

Wat jammer dat de lichtsnelheid 186.282 mijl per seconde is en niet 186.624, even afgezien van het feit dat eenheden van afstand door mensen verzonnen zijn en dus absoluut niet natuurlijk.

En om heel eerlijk te zijn, zodra de Nazis erbij worden gehaald om te 'bewijzen' dat 440 'opgedrongen' is haak ik echt af.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Raphie

Quote from: coned on February 22, 2011, 16:11:23


Ziekelijke animatie gifjes van obscure websites, ik vind dit soort anitmated gifjes aanstootgegevend
JBL PRX Power!

Mordante

Jammer dat het topic wat ontspoort, echter in grote lijnen denk ik dat Coned gelijk heeft. Waarom is hij eigenlijk banned? Ik ben zeker geen kenner van klassike muziek. Echter ik heb wel eens een klassiek concert bezocht en meer dan eens werd 430 of 432Hz als stemming gebruikt, dit zal niet zonder reden gedaan zijn. Ergens is het onzin dat we het zouden moeten vast leggen dat A=440Hz. Laat het aan de muziekant over welke stemming er wordt gebruikt.

AbZ

Quote from: Raphie on February 20, 2011, 22:30:01
dat doe ik, maar het resultaat is in geval hetzelfde.  What's next? Arabische schalen?

Resultaat van slomere pitch is absoluut niet hetzelfde als een stemming voor oude muziek.  Toen was de gelijkzwevende stemming (niet te verwarren met zweverigheid...) namelijk nog niet gangbaar.  Bach heeft nog 'reclame' gemaakt voor deze stemming met Das Wohltemperierte Klavier.  Dat werkt prima voor keyboards van clavecimbel tot synthesizer, maar voor een viool (waarop je een mol of kruis exact kunt spelen) is dit nog steeds niet nodig en niet wenselijk.  Het gaat hier om afstanden tussen tonen en niet om de ligging van de A.

Het verhaal van coned over 432Hz is overigens flauwekul.  De 'standaard' stemming (voorzover die er was) lag nog lager en is heel geleidelijk hoger geworden.  Als je een absoluut gehoor hebt kan je hierdoor de indruk krijgen dat uitvoeringen in een 'historisch correcte' lage stemming een toon(soort)je te laag zitten, alsof ze getransponeerd zijn.  De cijfertjes in Herz zijn een ongelukje (mede gevolg van onze maffe Babylonische tijdsrekening) en hebben geen directe relatie tot 'natuurlijke' constanten.  De machten hebben ook niets van doen met Fibonacci of groeireeksen.

celerontje

Quote from: Mordante on March 14, 2011, 13:00:03
Jammer dat het topic wat ontspoort, echter in grote lijnen denk ik dat Coned gelijk heeft. Waarom is hij eigenlijk banned?
Hij kwam met HAARP complottheorieën aanzetten in het topic over de ramp in Japan, waar hij na herhaaldelijk aandringen van de mods niet mee ophield.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Mordante

Quote from: celerontje on March 14, 2011, 14:49:48
Hij kwam met HAARP complottheorieën aanzetten in het topic over de ramp in Japan, waar hij na herhaaldelijk aandringen van de mods niet mee ophield.

ok.

Gaeje


J.S.

Quote from: Gaeje on March 20, 2011, 01:20:14
haarp?
High Frequency Active Auroral Research Program, doet onderzoek naar de ionosfeer, maar volgens complottheorieen heeft 't vast wat met defensie te maken (weet er het fijne niet van...).

Jimi Hendrix

#108
Bump!

Laatst tijdens het surfen een of ander youtube filmpje gevonden over 432hz.

https://youtu.be/Yimor2jRmCA

In dat filmpje staat een tabel van sonic frequencies, dus de key's van de noten van akkoorden.


Kan iemand me even uitleggen hoe het komt, dat ik bij C# en F# sharp wel hele bekende getallen terug zie in de vorm van videosignaal resoluties? Inclusief Apple's 5K Retina scherm? 5120 x 2880?

Reuze bedankt alvast!

Dan is dat mysterie ook weer de wereld uit  O0

What we do now echoes in eternity

BuSpu

Quote from: Jimi Hendrix on January  1, 2018, 16:15:52
Kan iemand me even uitleggen hoe het komt, dat ik bij C# en F# sharp wel hele bekende getallen terug zie in de vorm van videosignaal resoluties? Inclusief Apple's 5K Retina scherm? 5120 x 2880?

Ik weet het niet hoor maar dit heeft niks met video resoluties te maken  :wacko:  :wacko:

Knor

Quote from: Jimi Hendrix on January  1, 2018, 16:15:52
Bump!

Laatst tijdens het surfen een of ander youtube filmpje gevonden over 432hz.

https://youtu.be/Yimor2jRmCA

In dat filmpje staat een tabel van sonic frequencies, dus de key's van de noten van akkoorden.


Kan iemand me even uitleggen hoe het komt, dat ik bij C# en F# sharp wel hele bekende getallen terug zie in de vorm van videosignaal resoluties? Inclusief Apple's 5K Retina scherm? 5120 x 2880?

Reuze bedankt alvast!

Dan is dat mysterie ook weer de wereld uit  O0

Ik denk omdat ze afronden op hele Herzen en niet, zoals te doen gebruikelijk bij muzieknootfrequenties, weergeven in drie decimalen.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Jimi Hendrix

Quote from: BuSpu on January  1, 2018, 18:57:16
Ik weet het niet hoor maar dit heeft niks met video resoluties te maken  :wacko:  :wacko:

Precies! Het gaat niet over een beeldsignaal maar een geluidssignaal.

En juist daarom vind ik het merkwaardig, om de bekende formaten zoals 720p, 1080p en steeds hogere resoluties terug te zien zijn in deze tabel!





What we do now echoes in eternity

Kjelt

Totaal toeval, die frequenties zijn het gevolg van de welgetempereerde stemming uit de 17e eeuw, ver voor de displayresolutie of frequentiemeters  :D 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Welgetempereerde_stemming

Jimi Hendrix

Ik begin het te snappen!

Iemand bij Apple had met de introductie van het 5K Retina display niet alleen een vooruitziende, maar ook een achteruitziende blik! :D

5120x2880, tja waarom ook niet? ;)


What we do now echoes in eternity

roland p

Quote from: Jimi Hendrix on January  1, 2018, 16:15:52
Kan iemand me even uitleggen hoe het komt, dat ik bij C# en F# sharp wel hele bekende getallen terug zie in de vorm van videosignaal resoluties? Inclusief Apple's 5K Retina scherm? 5120 x 2880?

Deze displayhoogtes zijn deelbaar door 9. De 'Factor-9 grid' heeft ook die 9, dus dat zal er wel mee te maken hebben; getallen die door 9 deelbaar zijn.
De displayhoogtes zijn deelbaar door 9 vanwege de 16:9 verhouding. Als het niet deelbaar door 9 zou zijn zou je niet meer hele pixels overhouden. 16:9 komt weer van 42:32.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Jimi Hendrix

Dankje, goede info Roland P.

Dat zou inderdaad alweer een en ander kunnen verklaren.

Merci!


What we do now echoes in eternity

Hans47

Welke drug's gebruiken jullie?
Wil ik graag weten, en de leverancier er van, blijkbaar is het waanzinnig spul gezien de teksten hier.... (maar ook op andere delen binnen dit mooie forum hoor, hahahahaha).

A dream within a dream...

Jimi Hendrix

#117
Quote from: Hans47 on January  3, 2018, 07:51:56
Welke drug's gebruiken jullie?
Wil ik graag weten, en de leverancier er van, blijkbaar is het waanzinnig spul gezien de teksten hier.... (maar ook op andere delen binnen dit mooie forum hoor, hahahahaha).

A dream within a dream...

Voornamelijk dimethyltryptamine. Soms ethanol, in de vorm van een of twee biertjes in het weekend. Suiker eigenlijk bijna niet, soms een reep chocolade. Cafeïne, de ultieme prestatie drug van het Westen, ook bijna nauwelijks.

Pas maar op met die leverancier van je. DMT is een lichaamseigen stof die ieder van ons in zich heeft en die dus gratis beschikbaar is. Ik zou er zelf in ieder geval niet voor gaan betalen ;)

Wat is DMT?
https://youtu.be/q6RBOIgtzEE

Hoe kom ik er gratis aan? (voor de liefhebbers ;))
https://youtu.be/fPZmWPNHVz8

Life is just a mixed up dream (DreamMaTrix?) en de realiteit is datgene wat ontstaat bij een gebrek aan geestverruimende middelen volgens sommigen onder ons  :D

En als je tegen drugs bent, dan mag je ook driekwart van je muziekcollectie weggooien. De meeste artiesten hebben allemaal wel eens ergens van gesnoept. Zelfs Gordon geeft openlijk toe dat hij wel eens een bepaald soort magische champignons heeft geconsumeerd.

Of dat zijn muziek ten goede is gekomen laat ik verder in het midden :D
What we do now echoes in eternity

PuNkEnStEiN

En als iemand daar verstand van kan hebben, is het Jimi Hendrix wel!  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Nahpets

Quote from: Jimi Hendrix on January  3, 2018, 10:05:51
Zelfs Gordon geeft openlijk toe dat hij wel eens een bepaald soort magische champignons heeft geconsumeerd.

Gordon die aan een champignon loopt te knabbelen is wel de laatste visual die ik op mijn werk kan gebruiken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jimi Hendrix

Quote from: Nahpets on January  3, 2018, 13:55:01
Gordon die aan een champignon loopt te knabbelen is wel de laatste visual die ik op mijn werk kan gebruiken.

Super Gordinio Bros  :D

En verder over Hendrix: het mag dan misschien wel zo wezen, maar de beste man is uiteindelijk wel niet verder gekomen dan Club 27.
What we do now echoes in eternity

N1v3K

Quote from: Jimi Hendrix on January  2, 2018, 22:12:18
Dankje, goede info Roland P.

Dat zou inderdaad alweer een en ander kunnen verklaren.

Merci!

Dit was je 432e post. Spooky  :ph34r:

Jimi Hendrix

#122
Quote from: N1v3K on January  3, 2018, 19:10:14
Dit was je 432e post. Spooky  :ph34r:

Ow dat was me geeneens opgevallen.

'Things that are tuned lower, sound warmer and less strained'. Deze mijnheer uit de onderstaande video heeft het allemaal even haarfijn uitgezocht hoe het nou precies zit. Niet bestemd voor tere zieltjes ;)

https://youtu.be/EKTZ151yLnk

En om hem af te sluiten nog een oud artikel op nu.nl over absoluut gehoor
What we do now echoes in eternity

Ejorne

Quote from: Jimi Hendrix on January  3, 2018, 23:52:49
Ow dat was me geeneens opgevallen.

'Things that are tuned lower, sound warmer and less strained'. Deze mijnheer uit de onderstaande video heeft het allemaal even haarfijn uitgezocht hoe het nou precies zit. Niet bestemd voor tere zieltjes ;)

https://youtu.be/EKTZ151yLnk

En om hem af te sluiten nog een oud artikel op nu.nl over absoluut gehoor

^^  ;D