DIY SUB - sealed + 15"/18"

Started by ssimons, February 15, 2011, 14:30:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

ik zou haast zeggen probeer sub 1 eens en vergelijk je waterfall eens,een bank dempt een woofer mooi af,bij mij staat er een stoffen bank voor
Bij Ejorne was dit ook al een verbetering

ssimons

#76
Heb vandaag alle mogelijkheden eens uitgemeten en de locatie naast de tv kast lijkt toch nog steeds de beste optie te zijn. Ik zie, na eq, nog een dip ergens tussen 63 en 70 hz. 10 db ongeveer.
De metingen heb ik jammer genoeg niet meer, vriendin heeft laptop uitgezet toen ik even in de tuin was...

Ga binnenkort nog maar eens een meting doen van de huidige setup..

ssimons

Vandaag gestart met de afwerking van de sub. Het wordt toch zwarte lak in plaats van fineer zoals eerst gedacht..

Ik heb de front zwart gespoten, zonder primer. Daar komt immers toch de speakerdoek over en van het hout zelf ga je niets meer zien.

De kist heb ik opgeschuurt, kleine oneffenheden weggewerkt met plamuur en een uurtje geleden 1x geverfd met MDF primer.

Moet ik de primerlaag opschuren vooraleer verder te gaan? (met een borstel aangebracht, is dus niet zonder kleine oneffenheden..)
Is het nodig een tweede laag primer aan te brengen vooraleer ik met de lak begin? (hoogglans zwart).
De primer zelf is wit (geen zwarte gevonden).

Graag jullie goede raad!

Stijn

ssimons


phmeijer

Als je het goed wilt doen zou je inderdaad een tweede laag primer moeten aanbrengen, maar meng hier dan wat zwart doorheen zodat het grijs wordt.
Is beter voor de dekking van de eindafweking en bovendien kun je zien waar je geverfd hebt door het kleurverschil tussen wit en grijs. ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ssimons

Ok. Had intussen een 2de laag aangebracht. Ik vermoed dat een derde laag geen kwaad kan  8)

CaptainJack

En voor iedere volgende laag schuren.
Wanneer je hoogglans zwart wilt dan is schuren zeker zeer belangrijk. Hoe gladder je ondergrond voordat je met de afwerking lagen begint hoe beter het eind resultaat.

phmeijer

Schuur dan met 400 of 1200 bijvoorbeeld, niet te grove korrel.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

vJac

#83
Minimaal inderdaad. Geloof mij, op een hoogglans zwart oppervlak zie je ALLES! Ik adviseer je om hem een paar keer te schuren en in de primer te zetten en als laatst één of twee lagen lakprimer te kopen die je aanbrengt met de spuit.

Kleine tip, weet niet of dat mag hier, maar bij de Action hebben ze spuit primer voor een klein prijsje welke in mijn ogen zeer goed is. Kennis van me spuit professioneel brommers/scooters/auto's en onderdelen en die gebruikt hem zelfs.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

ssimons

Na veel schuren en zweten is het uiteindelijk toch geen hoogglans geworden  ::)
Ik kreeg de scherpe randen niet goed en had behoorlijk wat last van stofdeeltjes...

Heb alles dan maar met zwart satijn gedaan, frontje gemaakt en gemonteerd.=
Ben zelf tevreden met het resultaat, zowel optisch als accoustisch!

Paar foto's:




TornadoGo

Ik zie deze nu pas voor 't eerst. Mooie sub met een hele mooie driver. Bevalt hij nog goed?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

ssimons

Hij bevalt ernorm goed! Wanneer je een stevige draai aan de volumeknop geeft komt hij écht helemaal tot leven!
De beste sub die ik tot nog toe in mijn bezit gehad heb..

Stijn

morca

Het blijft een mooi ding,zou ik ooit wat anders gaan bouwen word het ook een TC,zou zo,n ding wel eens willen testen.
Volgens mij past mij dat ook wel