paarse lijn aan zijkant bij Projector

Started by Joris1971, February 13, 2011, 16:35:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Ik zet net mijn projector. aan JVC HD750 en mijn  PS3...en ik zie aan de rechterkant van mijn scherm een licht paarse rand van ong. zo een 2 cm breed.

Best wel storend, maar wat kan dit zijn? De lamp heeft er pas 260 uur opzitten

Joris1971

Optical unit dus kapot... net buiten de garantie termijn.

Projector heeft pas 260 uur gespeeld, ik vind dat dit niet moet kunnen zo snel, zeker niet gezien hij toen 6.000 euro koste11

bmateijsen

Dat is wel weer een hele snelle conclusie. Maak er eerst eens een foto van en plaats die hier.
Of anders gewoon bij de dealer/ winkel langs gaan.

Groet,

Bjorn

Joris1971

Optisch blok verschoven dan...

Projector zal zoiezo naar JVC moeten, de garantie is officieel voorbij want ik heb hem eind december 2008 gekocht, hopelijk is JVC coulant om hem gratis te repareren.

Melbury

Toeval bestaat: ik zet net mijn Epson TW-3000 en PS3 aan en heb precies zo'n paarse rand aan de onderrand van het scherm.
Even de papieren erop naslaan, maar ik heb geloof ik, 3 jaar garantie.
Bij Frank gekocht dus ik ga maar even een berichtje sturen.

Joris1971

Wat bizar Melbury, dat is hetzelfde als bij mij..alleen bij mij aan de rechterzijkant ipv de onderkant...

celerontje

Hetzelfde probleem met je Denon BD speler?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Joris1971

Quote from: celerontje on February 13, 2011, 19:33:38
Hetzelfde probleem met je Denon BD speler?
Ja, dus ligt aan de jvc projector

Joris1971

Bijkomend nadeel is dat de projector opnieuw gecalibreerd moet worden na de reparatie.

JVC bedankt!!!  >:( ... Kost mij dus zoiezo geld.

Miz gewoon schandalig dat zoiets zo snel kapot kan gaan, volgens Frank Doorhoff hebben meer HD 750's hier problemen mee gehad.

maximus79

Mijn epson tw5000 heeft dit al 3 x gehad, ik zou zaterdag een nieuwe tw5500 ophalen maar die had het ook toen we hem gingen controleren. Op dat moment was er toevallig ook een klant die net een nieuwe tw5500 gekocht had met het zelfde probleem, die nieuwe die hij nu mee kreeg had het niet. Het komt blijkbaar erg veel voor en dacht tot nu toe dat het vooral een Epson probleem was.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

We zijn met Epson bezig om te kijken wat het is, volgens hun een klem die verkeerd zit en tijdens transport los kan komen, vandaar dat ik het bij sommige niet heb gezien gedurende de calibratie maar de klant wel thuis. We zoeken dit natuurlijk tot op de bodem uit.
Met Epson hebben we sowieso goede hoop dat dit word opgelost.

We hebben veel 750s gehad met dit probleem, tot nu toe zijn ze onder garantie vervangen of gerepareerd, maar buiten garantie is JVC niet altijd even makkelijk jammer genoeg, maar je Kan het altijd proberen helemaal omdat het een veel voorkomend probleem is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

Quotevolgens hun een klem die verkeerd zit en tijdens transport los kan komen,

Bij die van mij gebeurde het spontaan.




Zaagstra

Ik zou ook even checken (zal niet, maar je kunt nooit weten) of er niet een stroomkabel in de buurt van de signaalkabel is. Ik had ooit de stroom parallel en meters ver langs mijn compnent kabel lopen, dat gaf echt vette paarse en groene strepen.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Joris1971

Quote from: Melbury on February 14, 2011, 11:58:04
Bij die van mij gebeurde het spontaan.


bij mij ookm, de dag ervoor nog niks aan de hand...  :(

Melbury

QuoteIk zou ook even checken (zal niet, maar je kunt nooit weten) of er niet een stroomkabel in de buurt van de signaalkabel is. Ik had ooit de stroom parallel en meters ver langs mijn compnent kabel lopen, dat gaf echt vette paarse en groene strepen.

Dat was ik destijds van plan, samen door één goot. Op advies van Frank heb ik dat niet gedaan, ze gaan sindsdien hun eigen weg.  :)
Toch bedankt voor de tip, kan voor iemands anders misschien van nut zijn.

Joris1971

Quote from: Zaagstra on February 14, 2011, 12:02:29
Ik zou ook even checken (zal niet, maar je kunt nooit weten) of er niet een stroomkabel in de buurt van de signaalkabel is. Ik had ooit de stroom parallel en meters ver langs mijn compnent kabel lopen, dat gaf echt vette paarse en groene strepen.

Walter Zed

bij mij lopen mij 2 HDMI kabels vd projector naar de blu-ray speler en de PS3, daar liggen wel een aantal stroomkabels langs...
Maar dat was daarvoor ook al en gaf toen geen problemen.

Punt is wel dat ik gisteren mijn NAS boven op zolder heb geinstalleerd... maar lijkt me sterk dat dit het probleem kan geven (wat ik natuurlijk echter wel hoop)

Joris1971

Quote from: Joris1971 on February 14, 2011, 12:30:02
bij mij lopen mij 2 HDMI kabels vd projector naar de blu-ray speler en de PS3, daar liggen wel een aantal stroomkabels langs...
Maar dat was daarvoor ook al en gaf toen geen problemen.

Punt is wel dat ik gisteren mijn NAS boven op zolder heb geinstalleerd... maar lijkt me sterk dat dit het probleem kan geven (wat ik natuurlijk echter wel hoop)

net even naar huis gereden, NAS ontkoppeld... maakte geen verschil uit.

J.A.F._Doorhof

Stroom kabels paralel aan signaal is nooit slim maar veroorzaakt hele andere problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

QuoteWe zijn met Epson bezig om te kijken wat het is, volgens hun een klem die verkeerd


Bij mij is het probleem inmiddels opgelost.
Volgens het rapport was het een verzakte multilens en is het opgelost door een nieuwe veer te plaatsen.
Zeer snelle reparatie overigens.

Cor2

Tis me wat.
Ik ben slechts een leek op projector gebied maar ik heb ook zo' n balk alleen bij mij zit deze aan de bovenkant van het beeld.
Ik kom niet zo vaak op dit Forum en heb toevallig Frank een @ gestuurd een klein half uur geleden.
Ik draai met een TW5000 waar een Denon 3800BD aangeknoopt zit.

Een ander fenomeen dat ik eigenlijk al langer heb is dat de ondertiteling als het ware "meeveegt" met beweging achter de letters.
Ook de vleugels van de vliegtuigen die in Pearl Harbor door de luhct scheren vallen weg of flikkeren.

Enfin, zoals gezegd heb ik Frank al een @ gezonden en ik wacht zijn reactie maar even af....

Cheers,
Aragon Stage one THX Ultra 2, Aragon 3005 THX Ultra 2, Marantz SA11, 2x Musical Fidelity MF250, Denon 3800BD, B&W 802D, B&W HTM4, Epson TW5000

maximus79

Quote from: Cor2 on February 28, 2011, 20:52:06

Een ander fenomeen dat ik eigenlijk al langer heb is dat de ondertiteling als het ware "meeveegt" met beweging achter de letters.
Ook de vleugels van de vliegtuigen die in Pearl Harbor door de luhct scheren vallen weg of flikkeren.


Heb je frame interpolation aan staan?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Cor2

Quote from: maximus79 on February 28, 2011, 21:08:20
Heb je frame interpolation aan staan?

Frame interpolation staat op " NORMAAL"
Aragon Stage one THX Ultra 2, Aragon 3005 THX Ultra 2, Marantz SA11, 2x Musical Fidelity MF250, Denon 3800BD, B&W 802D, B&W HTM4, Epson TW5000

Cor2

Quote from: Cor2 on February 28, 2011, 21:14:01
Frame interpolation staat op " NORMAAL"

Sorry, ik bekeek de settings met een BD speler die uit stond.
Toen ik mijn speler aanzette, zag dat frame interpolation op "Hoog staat"
Aragon Stage one THX Ultra 2, Aragon 3005 THX Ultra 2, Marantz SA11, 2x Musical Fidelity MF250, Denon 3800BD, B&W 802D, B&W HTM4, Epson TW5000

maximus79

Quote from: Cor2 on February 28, 2011, 21:21:41
Sorry, ik bekeek de settings met een BD speler die uit stond.
Toen ik mijn speler aanzette, zag dat frame interpolation op "Hoog staat"

Zet dat maar eens op uit of op low dan je zal zien dat het weg is. FI is eigenlijk alleen op low bruikbaar, anders krijg je dus dat soort gekke dingen!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Cor2

FI op low gezet en nu is het beeld vlekkeloos.....

Heel veel dank  :worship:
Aragon Stage one THX Ultra 2, Aragon 3005 THX Ultra 2, Marantz SA11, 2x Musical Fidelity MF250, Denon 3800BD, B&W 802D, B&W HTM4, Epson TW5000