SP/DIF DELAY !!!!! dejitter/switcher box Immersive

Started by J.A.F._Doorhof, October 16, 2003, 08:51:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zou jij het kopen

Ja
5 (33.3%)
Nee
5 (33.3%)
Waarschijnlijk
5 (33.3%)

Total Members Voted: 15

J.A.F._Doorhof

Ik heb de vraag gekregen of hier intresse voor bestaat  ;D, en dat lijkt me toch wel.

Immersive komt waarschijnlijk met een nieuw product (als er genoeg vraag is).

Vul dus aub de poll in, aub alleen SERIEUZE antwoorden.

Specs:
(4) coax SPDIF inputs
(3) toslink SPDIF inputs
(2) SPDIF outputs (coax/toslink)

- IR receiver and remote
- LCD display to show input selected and how many ms in delay for that input
- channel select and up/dwn buttons on front panel
- RS232 jack on back for Crestron type control

Functions:

- up to 24/192 rates
- ACS/DTS, PCM
- delay up to 3 seconds with AC3 / around 2.5 seconds for DTS
- adjustable in milliseconds
- reclocks signal and dejitters
- dejitters incoming stream to below 200ps on output
- dimensions will be roughly 2"h x 6"w x 4"d
- separate power supply included

Prijs in Europa rond de € 425,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hi Frank
Interessant onderwerp, maar heb je soms een pic hiervan wat ik me hierbij moet voorstellen een ''SP/DIF DELAY'' zegt  mij in ieder geval niets ???
Sorry :)

Mvrgr
Frans

jaco

Frans,
Je digitale geluid gaat als PCM of als DD of als DTS data door een digitale vebinding. Dat heet dan een SP/DIF connenctie (SonyPhilips/DigitalInterFace)

Als je een video scaler gebruikt, dan onstaat er vertraging bij het de-interlacen, en soms ook bij het scalen.
Je audio gaat echter direct van je DVD speler naar je versterker. Normaal gezien is er een vertraging tussen de 2 en 4 frames bij een scaler.
1 frame delay is meestal wel mee te leven. Bij 2 krijgen sommige mensen er last van, en meer dan 2 is meestal wel opvallend.

Je wilt dus het audio signaal vertragen zodat beeld en geluid dan weer sychroon lopen.
De duurdere versterkers hebben een delay functie - vaak lipsync genoemd -.
Goedkopere vaak niet.

Deze oplossing zou zelfs voor meerder bronnen een verschillende delay kunnen bieden,  en zelfs tot 2,5 seconden (DTS  en 3 seconden DD en PCM. Dat is bijzonder lang, en omdat het om meerdere poorten gaat is het wel een handig ding.
verder zou hij ook nog de-jitteren en dat is ook niet verkeerd omdat sommige goedkopere spelers een belabberd slechte jitter waarde hebben.

425 Euro is niet weinig, maar als ik zie wat dit ding gaat bieden denk ik zeker dat het de moeite waard is.

Ook voor mensen met een DVHS recorder die 1080i niet scalen, en DVD wel kan het een uitkomst zijn, omdat er voor verschillende verbindingen verschillende delays mogelijk zijn.


Jaco


J.A.F._Doorhof

Het grote voordeel is dat het naast een Delay unit ook direct een dejitter filter en switch is.

MAW.
1
Je kunt je audio delayen (Jaco heeft dat al goed uitgelegt) en dit wordt met de komst van plasma,HD,Digitale projectoren alleen maar meer en meer een probleem.

2
Je krijgt meerdere inputs ipv 1.
Handig als je versterker maar 1 digitale input heeft

3
Het is een dejitter filter, dit verbeterd je audio kwaliteit, dit kan van wezenlijk tot dag en nacht zijn, dat ligt aan de kwaliteit van het filter, ik heb tijden een Dragon gebruikt en dat was op de Cinematrix, EAD en Sony pre-amp dag en nacht verschil, op de Meridian hoorde ik geen enkel verschil meer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj


Del member

Heb weinig boodschap aan het product omdat mijn processor reeds beide features heeft.

Stevie

Ik vind het eigenlijk wel goedkoop (in verhouding dan) ;D Ik was serieus naar de Vigatec WAVE aan het kijken maar die is een slordige 1500 euro...
.signature: file not found

SiR-ROUND

Aangezien ik toch een andere pro wil gaan gebruiken waar die delay al in zit, is voor mij alleen het evt. dejitteren belangrijk. Ik zou daar graag eens het verschil van willen horen.
Vanwege bepaalde gebruiksgemakken die ik heb met de HTPC (ja, er zijn ook gemakken... ;)) wil ik daar verlopig mee doorgaan.
Maar het herschikken van de datapakketjes zou ik graag eens willen ervaren in een echte luistertest.

Die Vigatec vond ik ook al veel te duur. Ik heb regelmatig gezocht naar een delay oplossing voor spdif. Ook aangevraagd als feature voor de Theatertek speler... Lijkt me op zich makkelijk te realiseren softwarematig, maar kennelijk kiest Immersive liever voor een box...

Stevie

Op zich ben ik ook benieuwd naar de dejitter resultaten. Echter verwacht (hoop?) ik dat mijn rvd1080 van zichzelf al een redelijk signaal aflevert ;D
.signature: file not found

Stevie

Is er overigens al IETS over een release datum te melden? Of zitten ze nog in gistfase en zal het verkoopbare product nog maanden, zo niet langer op zich laten wachten?
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Over de features:
- Ik hoop dat het display uitschakelbaar is, en dat dan alleen bij aanpassingen input/delay tijdelijk het display aangaat. En met uit bedoel ik (conform HT eisen UIT ;D ).
- Wellicht valt met de packaging te spelen. Ik kan mij voorstellen dat de meeste potentiele klanten reeds van een Pronto oid zijn voorzien, en dat dan een lagere prijs en een pronto CCF de voorkeur geniet boven een hardware-AB.

Zou deze unit ook softwarematig firmware-upgradable zijn/worden via de rs232 interface? Lijkt me wel een aanrader...

Groet,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Nog een aanvulling op de gewenste specs ;-).

Het zou handig zijn om de delays per input/en of per audio stream type (pcm, ac3, dts) te kunnen laten onthouden

Het zou handig zijn om ueberhaupt (genummerde?) presets te kunnen opslaan

Het zou handig zijn om 'direct-access' toegang tot vertragingstijden te hebben (via numpad dus 3-4-5 intoetsen voor 345 ms vertraging). Dan is evt via de pronto ook presets te programmeren e.d.

Gr,
Steef
.signature: file not found

patrick_vdb

Hi,

Ik zal m'n Theta moeten laten upgraden wil ik een lipsync-delay krijgen. Mocht de lipsync-delay de enigste reden zijn om 'm te upgraden dan lijkt me deze delay-dejitter-switcher box een zeer aantrekkelijk alternatief wanneer ik eenmaal aan projectie begin.

De DV27 heeft ook een lipsync-delay echter deze staat vast (volgens mij 1 frame delay).

Mvrgr

Patrick

Stevie

Al nieuws?

Ook op de immersive site is er nog niets over te vinden :(

gr,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

Dit is nog heel erg in de R&D fase.
Ze zijn eerst nog de markt aan het verkennen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#17
Quote from: patrick_vdb on November 21, 2003, 13:53:52
Ik zal m'n Theta moeten laten upgraden wil ik een lipsync-delay krijgen. Mocht de lipsync-delay de enigste reden zijn om 'm te upgraden dan lijkt me deze delay-dejitter-switcher box een zeer aantrekkelijk alternatief wanneer ik eenmaal aan projectie begin.
Ik neem aan dat deze functionaliteit bij Theta wel in orde is. Is het niet handiger om dat in je pre amp te kunnen doen ? Dan zou je dat voor al je inputs kunnen doen. Het scheelt verder weer een setje kabels en overgangen, dus ik zie wel veel voordeel om dit in je pre-amp te regelen als het mogelijk is. Zelfs al zou het duurder zijn. Theta kennende is het wel veel duurder, want alles is daar duur. Zelfs ik als Meridian eigenaar schrik van de component prijzen..

Jaco

Eddy

QuoteIk vind het eigenlijk wel goedkoop (in verhouding dan)  Ik was serieus naar de Vigatec WAVE aan het kijken maar die is een slordige 1500 euro...
Dan kan je beter een dvdo HD scaler kopen voor $1500. Daar zit een delay line in en krijg je er een scaler bovenop. ;D

Eddy

J.A.F._Doorhof

Moet de scaler wel van goede kwaliteit zijn natuurlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

Dvdo zal zijn job wel kennen zeker? Het is met de SIL deinterlacer en processor, hun eigen chipdesign. In de Viatetec wave zit niets van deinterlacer/scaler. Dus al gebruik je de dvdo scaler niet ben je niet meer geld kwijt dan de Wave. Wil maar zeggen dat het een belachelijke prijs is (imho) voor die Wave.


Eddy

Stevie

Ik had de wave ook al afgeschreven. Nu maar geduldig wachten tot ze bij immersive zijn uitgemarktonderzoekt :? Laat ze een beetje haast maken, er zullen vast meer kapers op de kust komen
.signature: file not found

pch


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview