Verastarr Silver Signature vs. CrystalCable Piccolo

Started by tiptop, January 31, 2011, 14:13:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Quote from: zoldar on February 16, 2011, 22:32:49
Mooie test.

Ik zit zelf met een interconnect uitdaging.

Ben op zoek naar een frisse, dynamische kabel. Mag tegen het scherp aan zijn, maar wel zuiver, geen grain. XLR een must.

Setup
Moon 300D DAC (met Marantz SA8003 als transport)
GRAAF GM 50b gebalanceerde buizenversterker
Triangle Genese Trio met BK XXLS400 sub

Zat aan volgende kabels te denken
Crystal cable picollo
Nordost blue heaven

Iemand ervaringen of suggesties? Alvast dank voor u ervaringen.







gaat om het totaal in de set he. NO vind ik zelf iets te dun klinken. CC lijkt mij de mooiste, maar ik ken je set niet. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

zoldar

Quote from: tiptop on February 17, 2011, 19:35:04
gaat om het totaal in de set he. NO vind ik zelf iets te dun klinken. CC lijkt mij de mooiste, maar ik ken je set niet. ;)

Dat heb ik vaker gehoord. Ik heb ze over een week allemaal op bezoek met een DIY kabel erbij. Jammer dat de CC picollo niet verkrijgbaar is met XLR.  :dry:

Zat net wat te A en B en tussen een media markt digitale 75ohm kabeltje en een  VDH the wave. Verschil is nihil. Kan het bijna niet bij elkaar fantaseren. Is met analoge interlinks wel anders.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

tiptop

Quote from: zoldar on February 17, 2011, 21:09:32
Dat heb ik vaker gehoord. Ik heb ze over een week allemaal op bezoek met een DIY kabel erbij. Jammer dat de CC picollo niet verkrijgbaar is met XLR.  :dry:

Zat net wat te A en B en tussen een media markt digitale 75ohm kabeltje en een  VDH the wave. Verschil is nihil. Kan het bijna niet bij elkaar fantaseren. Is met analoge interlinks wel anders.
VdH is niet helemaal een goede referentie. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

zoldar

De line up is als volgt.

oelbach kabeltje van 35 euri als reality check
VdHull the wave 130 euro
Nordost blue heaven 250  euro
Nordost Heimdall 500 euro
VdHull The Rock 550 euro
Hi-fi studio zwaard DYI rond de 300 euro

ben dit weekend er druk mee. eerste indrukken: blue heaven lekker fel en veel detail in het hoog maar mist toch fundament hier en daar. the wave doet het niet onaardig maar mist wat bottom end en finnese in het hoog tov de duurdere kabels. voorlopig zijn de hi-fi studio zwaard en de nieuwe vdhull the rock echte uitschieters qua detail in midden en hoog (met name the rock) en geven een heel stevig fundament onder de muziek.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

tiptop

Quote from: zoldar on February 20, 2011, 00:43:47
De line up is als volgt.

oelbach kabeltje van 35 euri als reality check
VdHull the wave 130 euro
Nordost blue heaven 250  euro
Nordost Heimdall 500 euro
VdHull The Rock 550 euro
Hi-fi studio zwaard DYI rond de 300 euro

ben dit weekend er druk mee. eerste indrukken: blue heaven lekker fel en veel detail in het hoog maar mist toch fundament hier en daar. the wave doet het niet onaardig maar mist wat bottom end en finnese in het hoog tov de duurdere kabels. voorlopig zijn de hi-fi studio zwaard en de nieuwe vdhull the rock echte uitschieters qua detail in midden en hoog (met name the rock) en geven een heel stevig fundament onder de muziek.

Hoe verhoudt de Heimdall zich in het geheel?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

zoldar

Zo. Er is witte rook. Er is voor mij geen slechte of ultieme kabel uitgekomen. Meer een kwestie van karakter. Dat en ik ben geen hifi expert en vindt sommige zaken moeilijk om te duiden. So here goes:

Nordost blue heaven
de Nordost's vielen aanvankelijk op door hun frisse weergave, mooi open en detail rijk in hoog en midden. De blue heaven in het bijzonder. Laten je echt dingen horen die ik niet eerder had gehoord en heffen het wat laid back karakter van de Moon 300d volledig op (een van mijn doelstellingen). Mooie kernachtige bass. Maar helaas ook naar mijn gevoel te weinig lage bas waardoor het geheel naar 'dun' gaat klinken. Hier had met name de blue heaven last van.

Van den hull the Wave
Gebruikte ik al wat langer en als referentie gebruikt. Minder detail in hoog dan de de Nordosts. Maar wel goed uitgebalanceerd. Is redelijk up front maar niet zoals blue heaven. Das echt een felk rakkertje die wel leven in de brouwerij van een ingedut systeem kan wekken. The wave heeft op een lager niveau dan de duurdere kabels een mooi open geluid, ietwat congestie in het hoog en een aardige bass.

Heimdall
Klinkt letterlijk als het volwassen broer van de blue heaven. Mooi open hoog. Best up front maar niet zo 'in your face hoog' als de blue heaven. Meer rust in het geluidsbeeld. Heel mooi, smooth welhaast. Echter hier ook een neiging naar ietwat dunne weergave tov van the Rock en hifi zwaard kabel. Ik moet zeggen dat ik tijdens de tests ook wat rock gespeeld heb dat de neiging heeft digitaal en dun te klinken (marillion remasters, pink floyd). Drums en dynamiek zijn  in orde maar iets minder dan de blue heaven die ook hier feller in is.

Hifi Zwaard kabel
Dit is een eigen fabrikaat van hifi zwaard. Neutrik connectors, geen idee wat voor materiaal. Maat het doet wonderen met muziek op dit prijsniveau.
Dit is een kabel die je langzaam de muziek in laat komen. Mooi zijdezacht hoog met veel detail. Het midden heeft een vloeibare kwaliteit waardoor details pas later in de opname opvallen. Het laag is lekker vol en kan ook rake klappen uitdelen kwa dynamiek. Totaalbeeld is heel mooi vloeiend, vol en iets laid back tov nordost. Zonder echt qua details in te leveren. Hij laat je gewoon andere details horen dan bijvoorbeeld vdh the Rock.

van den hul the rock
nieuwe kabel met T3 techniek. Dit zou voor true transmission t.....nou ja ik weet het ook niet. Waar ik aanvankelijk ,af en toe, open mond momenten had met de Heimdall en blue heaven (wat was DAT in deze grijsgedraaide opname?) had ik deze momenten eigenlijk veel vaker met the rock. Veel detail in het hoog, up front ook, het midden is bizar. Als je denkt heel wat gehoord te hebben met buizen komen nu alle koortjes in de muziek echt uit elkaar. Dit zou allemaal een mooi recept zijn voor een schreeuwerige kabel. Ware het niet dat het laag zowel dynamisch (drumsolo's!) als vol als detailrijk is. De balans op mijn set slaat zeker door naar up front vanwege het nadrukkelijk aanwezige midden. Ik heb het langst zitten zitten a-en-b'en met de Hifi zwaard kabel die een wat ander plaatje neerzet. The Rock verbaast met mooie cymbals (iets zwaarder aangezet dan Heimdal die ze wat smoother aanzet)  en zuivere stemmen. Mooi plaatsing in het stereobeeld.
Uiteindelijk is het the Rock geworden. De tests zijn gedaan met singel ended RCA's  en ik bestel XLR versie van de kabel. De Graaf en Moon zijn gemaakt voor balanced operation en uit eerdere tests gaat de klankbalans dan iets naar het softer toe in ruil voor nog meer detail en plaatsing.

Hope this makes any sence.




Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

tiptop

Leuk verslagje. 8)

Misschien even in een eigen topic plaatsen, omdat het onderwerp toch anders is. Krijg je ook misschien meer reacties. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

zoldar

Thanx. In welk forum moet ik die plaatsen? Ben nog niet zo thuis op HT forum.

van den hul T3 the rock XLR is besteld en komt volgende week binnen  :headbanging:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

contour3.0

even een nieuwe post aanmaken bij hardware reviews. ;)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

contour3.0

en de boel(als dat kan) even opleuken met wat foto's , daar zijn we hier dol op ;D ;D ;D ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

tiptop

Quote from: contour3.0 on February 21, 2011, 18:46:59
en de boel(als dat kan) even opleuken met wat foto's , daar zijn we hier dol op ;D ;D ;D ;D

Rob
Precies! 8) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.