Mancave van mister deejay * Nieuwe HTPC, DUNE, SONOS en BLU-RAY de deur uit

Started by mrdj, May 16, 2014, 22:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xbox One of antimode icm PB2000

Ga voor de Xbox One because Forza
5 (26.3%)
DSP power go antimode
14 (73.7%)

Total Members Voted: 19


mrdj

Besloten om m'n "studio" maar eens een oppepper te geven met wat akoestiek en een studio-subwoofer, keuze is gevallen op een KRK 10S die aansluit bij mijn KRK RP6G2 Blue helaas niet dezelfde kleur maar ach...

#Gear

- Apple Macbook Pro 15 inch Retina early 2013 (I7 2.7 , 16gb, 512GB)
- Apple Thunderbolt Display 27inch
- Apple Touchpad en wireless keyboard / Logitech MX performance en Logitech G9 op Razer ExactMat X Control
- Focusite Scarlett 2I2 Dac/interface
- KRK RP6 G2 Blue Limited edition Monitoren op Mopads
- KRK 10S Subwoofer





MLCinema

Zo dan. Dat zijn ook beste spullen. Erg goed voor elkaar. En je normale ht set, helemaal happy?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mrdj

Ik mag niet klagen, Probeer mijn muziek hobby ook volledig te betalen met mijn muziek hobby haha, het geld wat ik verdien aan muziek gaat ook in muziek heb ik ooit met mezelf afgesproken.

Die CM8's en denon staan nog iedere dag te ronken en die SVS zorgt ervoor dat mijn buren steeds vaker op funda kijken. Ben echt enorm blij met alle audio in huis hier.

mrdj

Geen idee of er behoefte aan is maar ik ben gek op storage en bouw vaak leuk speelgoed voor mezelf en voor anderen.

Mijn laatste build is een storage server op basis van Windows server 2012 Essential, in de basis een server voor een middel en klein bedrijf maar ook erg handig als media server met ingebakken VPN en domein etc.

Hardware:


  • I3 2120
  • MSI Z77-G43
  • 16GB RAM
  • 9X 2tb schijven van verschillende fabrikanten en batches dit om tegelijk uitvallen te voorkomen
  • LSI 3081E-R Raid Kaart met Passtrough in het OS
  • 430 watt voeding + verloopjes van molex naar sata
  • CM 690III

Deze server haalt mijn media binnen met Sabnzb/couchpotato, deelt de bestanden lokaal via NFS/SMB3 en voor de buitenwereld bereikbaar via FTP over SSL.
Op de bouw planning staat dat mijn raspberry Pi mijn server gaat monitoren en een backup VPN en Firewall word.



Als iemand meer wilt weten of tips nodig heeft, ik help graag :)

Phyt

netjes!,
kan het er niet helemaal uithalen, maar je draait niet in Raid?
Ik zelf heb hier een Esxi machine met ZFSguru voor mijn NAS.
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

mrdj

Hoi Phyt,

ReFS is een vak apart, je kan het zien als ZFS. Komt er op neer dat je een soort van Raid5 neerzet met een filesystem met auto repair en super scaleble. nadeel waar ik nu tegenaan loop is vooralsnog alleen deduplicatie.

Ben continue aan het stoeien met mijn servertje dat is de reden dat ik hem heb gekocht. Vind het ook leuk om het uit te leggen en een demo te geven.

Hier een link van microsoft die het uitlegt: http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/hh831724.aspx
http://www.networkcomputing.com/storage/microsoft-refs-and-oracle-zfs-how-they-compare/a/d-id/1234318?

Phyt

Quote from: mrdj on August 29, 2014, 17:28:21
Hoi Phyt,

ReFS is een vak apart, je kan het zien als ZFS. Komt er op neer dat je een soort van Raid5 neerzet met een filesystem met auto repair en super scaleble. nadeel waar ik nu tegenaan loop is vooralsnog alleen deduplicatie.

Ben continue aan het stoeien met mijn servertje dat is de reden dat ik hem heb gekocht. Vind het ook leuk om het uit te leggen en een demo te geven.

Hier een link van microsoft die het uitlegt: http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/hh831724.aspx
http://www.networkcomputing.com/storage/microsoft-refs-and-oracle-zfs-how-they-compare/a/d-id/1234318?


Ah, zie het nu idd dat je ReFS gebruikt, hoe zijn je ervaringen?
Ik heb voor ZFS gekozen destijds omdat deze superieur was en en verder ontwikkeld.
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

mrdj

Vorige week de knoop doorgehakt om een HTPC te bouwen om mijn SONOS, DUNE en Bluray speler te vervangen en over te stappen op XBMC.

Specs:

- Be-Quiet - Pure Power L8 300W voeding
- Asus H87M-E moederbord
- Intel Haswell i3-4130
- Kingston / SSDNow V300 60GB
- Fractal Design / NODE 605 behuizing
- Kingston / KHX1600C9AD3B1K2/4G - 4GB geheugen





Deze haalt alles van mijn Windows server 2012R2 Bak af met 7*2tb schijven in REFS/storage spaces. Nu opzoek naar betaalbare 6tb schijven zodat ik wat minder schijven hoef te gebruiken.

mrdj

Wat oude LP's bij mijn vader uit de kas weggehaald en gered van de stof dood. Gladsax LP lijstjes gekocht bij de IKEA en dit is het resultaat.



MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mrdj

Kleine update:

Mijn Cm8's mogen aanvullen met een setje B&W DS6's voor de surround, ik ben verliefd.


W.Otter

alle jezus wat n apparatuur in zo'n kleine ruimte.. ik zie niet meer wat waar staat... jij?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mrdj

Quote from: W.Otter on April 10, 2015, 01:44:43
alle jezus wat n apparatuur in zo'n kleine ruimte.. ik zie niet meer wat waar staat... jij?

Moet zeggen dat de foto's heel erg vertekenen, ruimte is ongeveer 60m2 heb nog een stuk achter m'n bank (1,5m) en de ruimte voor is toch wel zo'n 5 bij 6.

Zal binnenkort even een groothoek lens regelen en foto's overdag maken.

PRJK

Mooie set hoor. Heb toevallig zo ongeveer precies dezelfde HTPC staan :)

ikkeenjij36

Hoi mooie set heb je bij elkaar hoor.
Ik ben vooral geintereseerd in het server gedeelte van je.
Draai op het moment xpenology met 28 Tb opslag en dus xpenology vanaf usb maar ik ben op zoek naar een ander os vanaf ssd daar heb ik er ook 2 van inzetten.
zgsguru heb ik ook geprobeerd/nu nog steeds maar zoek nog hoe ik er sonarr op kan draaien.
Bij mij moet ie ook media verzorgen voor mediaspelers en smart tv's.
Ik heb intussen een topic geopend in het algemeen dus als je daar eens mee zou willen kltsen graag!!!
Toch een mooie ruimte ik moet het met een huiskamer dien en 3 vrouwen doen😕😕😆
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks