AVForums; Review Sony VW90

Started by kermit, February 9, 2011, 17:22:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit

http://www.avforums.com/review/Sony-VW90ES-VPL-VW90ES-3D-SXRD-Projector-Review.html

Leesvoer   :).

Ook heeft hij een vergelijking gemaakt met de JVC X7.
Blijkt dat op 3D gebied Phil Hinton de JVC kiest. Ook wat betreft de lumens,crosstalk.
Op 2D gebied zijn ze erg close en gaat zijn voorkeur toch meer iets uit naar de JVC. Blacklevel en native contrast van de JVC vindt hij iets beter.
Ook blijkt dat zijn Sony exemplaar last heeft van de Bright Corners.....ik dacht juist dat Sony het onder controle had.Maar het schijnt per unit te verschillen. Het speelde nl ook bij de VW50.

J.A.F._Doorhof

#1
Wel vreemd dat ze altijd crosstalk zien want hoewel ik op BEIDE projectoren het zie in scenes zie ik bv op de BD van christmas carol toch echt geen overmatige crosstalk.

Let wel dat in mijn review ik beide projectoren heb bekeken met de XPand brillen, de Sony brillen ben ik totaal niet over te spreken na de Xpands, ze zijn een stuk donkerder en crosstalk is op de Sony slechter als op de Xpands.

De JVC heb ik trouwens ook met de Xpand getest om het echt gelijk te houden.

Beide liggen inderdaad erg dicht bij elkaar, en zoals al aangegeven verschilt het per scene welke ik persoonlijk prefereer voor 3D en denk dat als je alles op een hoop gooit het allemaal 50/50 word, feit is dat het huidige 3D erg interessant is, maar gewoon weg echt eerste generatie is.

Op 2D gebied liggen ze ook dicht bij elkaar zoals hier gezegd word, alleen vind ik het jammer dat er niet gekeken is naar de pan scherpte en de ansicontrast verschillen, daar zitten voor mij toch echt enorme verschillen in tussen beide toppers.
FI laat ik daar even buiten omdat er mensen zijn die daar echt niets om geven.

Tevens ben ik het niet eens met zijn conclusie over het CMS systeem.
Het is zeker niet slecht maar excellent in GEEN geval, daarvoor heb je echt een 3D CMS nodig.
Jammer genoeg is echter ook bij de X7 een ander CMS van kracht wat mij mindere resultaten geeft dan de 750/990 (vooral op groen), dus daar zouden beide nu weer gelijk zijn, beide very good maar in geen geval excellent.

Het kan zijn dat mijn analyzer gewoon beter meet of meer accuraat. Maar het CMS is gewoon niet perfect bij beide.
uit de doos staat het CMS trouwens helemaal uit dus ook daar zou ik het niet excellent geven.

Niet om de review af te kraken trouwens maar gewoon een kritische noot.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Matthieu

De JVC X3 review daar is ontzettend positief ontvangen.
Hij heeft hem meteen zelf ook gekocht.
Toffe site.

kermit

Quote from: Matthieu on February 23, 2011, 00:23:18
De JVC X3 review daar is ontzettend positief ontvangen.
Hij heeft hem meteen zelf ook gekocht.
Toffe site.


Ja maar de kleuren zijn oversatured . Als je eenmaal een cms systeem hebt ga je het gelijk zien.

J.A.F._Doorhof

Als je goed kijkt zie je dat persoon 1 uitermate positief is over projector A, terwijl persoon 2 uitermate positief is over projector B en projector A troep vind.

Dat is een beetje het nadeel van user reviews of mensen die betaald worden voor een review.
Ik probeer in mijn reviews altijd zo onafhankelijk mogelijk te zijn, wat vaak de leveranciers ook wat terug houdend doet zijn, kon BV amper een JVC voor review krijgen terwijl bij de vorige generatie dit wel mogelijk was. Door de jaren heen was dit trouwens wel vaker een probleem bij JVC ze willen feitelijk dat je zelf koopt voor de review wat vreemd is in mijn optiek aangezien we alleen maar op voorraad zetten waarvan we vinden dat het de beste is, hoewel we natuurlijk wel alle merken blijven leveren op bestelling.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"