FTD moet stoppen

Started by svmnb, February 9, 2011, 15:29:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

#50
Dat is ook de toekomst van TV.   Zelf kunnen dmv online content bepalen wat je op welk tijdstip wilt zien.

svmnb

Op 1 maart a.s. gaat FTD defintief op zwart. Geen hoger beroep, etc. :(
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ronin79

Klopt. Best jammer.

Hopelijk stappen de posters naar een ander programma, zodat we met zijn alle de spulletjes weer netjes kunnen binnen halen  ;)

copran

Is er een goed alternatief ? :eh:
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


Madhouse

Quote from: Dirc on February 15, 2011, 13:05:50
spotnet?

Jep, werkt goed  ;)

En natuurlijk Frutselizer van Jowi  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

copran

Spotnet even geprobeerd, en het werkt wel. Wat ik jammer vind is dat de bestandsnaam er niet bij staat.
Als je die namelijk weet kun je via oa binsearch de nzb zoeken.
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

copran

Quote from: Madhouse on February 15, 2011, 13:25:13
Jep, werkt goed  ;)

En natuurlijk Frutselizer van Jowi  :D

Met het progje van Jowi wacht ik nog even totdat het wat verder ontwikkeld is, en dat er ook films mee gezocht kunnen worden.
Wel natuurlijk een heeeeel goed initiatief.... ;D
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

svmnb

Als jowi slim is, blijft hij met Frutselizer verre van films, muziek, etc. Voor tv series denk ik niet dat Brein direct in de benen zal komen. Het zou jammer zijn als dit tooltje allerlei ongewenste aandacht trekt van onfrisse figuren als Tim Kuijk.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Ja ik ben er ook nog niet uit hoor, hoe en wat. Aan de ene kant is het natuurlijk overduidelijk wat de bedoeling is van de tool, echter, ik heb in tegenstelling tot ftd etc niets met de uploaders zelf te maken, de vraag is echter of die digibeten van BREIN mijn manier van feitelijk teksten associeren met nzb bestanden, gelijk maken aan 'spots vermelden' of hoe ze dat ook noemen.

Mijn tool doet in principe natuurlijk niets anders dan wat je zelf ook kan doen met de hand... ik automatiseer en combineer het alleen zodat het wat handiger wordt. Maar goed daar kan wellicht voor die minkukels van BREIN en de digibete rechterlijke macht het verschil in liggen, geen idee...

Dirc

Tja en daarna komt er een tool die prutzeliser heet met een andere kleur en je bent klaar.

Erik

Wakker worden!!!  ;D
Als je op die pijl klikt saved hij de nzb waar je wilt.

Het lijkt als 2 druppels water op ftd.

Quote from: copran on February 15, 2011, 13:36:01
Spotnet even geprobeerd, en het werkt wel. Wat ik jammer vind is dat de bestandsnaam er niet bij staat.
Als je die namelijk weet kun je via oa binsearch de nzb zoeken.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Quote from: svmnb on February 15, 2011, 15:09:18
Het zou jammer zijn als dit tooltje allerlei ongewenste aandacht trekt van onfrisse figuren als Tim Kuijk.

... hoe absurd is dit eigenlijk? onfrisse figuren? Wees gewoon blij dat je illegaal mag downloaden, wat sowieso al een absurditeit is,
maar om nu de enige tegenstanders "onfrisse figuren" te gaan noemen, is er dan toch ook weer wat over, vind je zelf niet?

celerontje

Ik heb groot repect voor filmmakers en artiesten, ik betaal hen graag.
Maar ik verafschuw die idiote stichtingkjes met hun gedram en gerommel. (ik neem aan dat die aflevering van Basta over de Sabam hebt gezien)
Niet voor niets heeft de politiek al verschillende malen kritiek geleverd op deze... woordwatikmaarnietzalnoemen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

Als het niet mag downlloaden dan moeten ze de weet maar aanpassen. Anders legt jouw mening geen gewicht in de schaal.

Hier een klein verhaaltje waarom sommigen bv TK als onfrisse figuren zien.
 
De stichting BREIN ontvangt regelmatig kritiek op haar werkwijze. Naar aanleiding van de manier van opsporing die Stichting BREIN gebruikt heeft PvdA-Kamerlid Martijn van Dam vragen aan minister Piet Hein Donner van Justitie gesteld[2]. Deze Kamervragen zijn door de minister beantwoord op 14 september 2004.

BREIN wordt onder andere ervan beschuldigd de privacy van internetgebruikers aan te tasten door gegevens van IP-adressen op te vragen. In een vonnis oordeelde de rechter dat de gebruikte methode om aan de IP-adressen te komen in strijd was met de privacyregels.

Ook wordt BREIN beschuldigd de vrijheid van meningsuiting te willen dwarsbomen door alle internetproviders te dagvaarden met de eis een bepaalde website te blokkeren. Dit zou een precedent kunnen scheppen waardoor de vrijheid van meningsuiting, en vrijheid in de persoonlijke levenssfeer in gevaar zou kunnen komen.
Quote from: Gaetan on February 15, 2011, 16:16:07
... hoe absurd is dit eigenlijk? onfrisse figuren? Wees gewoon blij dat je illegaal mag downloaden, wat sowieso al een absurditeit is,
maar om nu de enige tegenstanders "onfrisse figuren" te gaan noemen, is er dan toch ook weer wat over, vind je zelf niet?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

het wordt nog vervelender als het product niet eens jouw eigendom wordt, wat je steeds meer ziet.
En dan die idiote reclamefilmjes die door je strot worden geduwd zonder skip mogelijkheid. Eerst 5 min onzin kijken, leuk maar dat bepaal ik tocg graag zelf als ik net 20 euro heb betaald.

Quote from: celerontje on February 15, 2011, 16:40:17
Ik heb groot repect voor filmmakers en artiesten, ik betaal hen graag.
Maar ik verafschuw die idiote stichtingkjes met hun gedram en gerommel. (ik neem aan dat die aflevering van Basta over de Sabam hebt gezien)
Niet voor niets heeft de politiek al verschillende malen kritiek geleverd op deze... woordwatikmaarnietzalnoemen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

celerontje

Auteursrecht: PRIMA!
Schimmige maffia-achtige organisaties: NEIN!
Ze zijn eigenlijk niets beter dan die Pharmalobbyisten.

Ze komen eigenlijk direct uit het boek 1984 van Orwell lopen.
I.p.v. op een vriendelijke manier enquêteren wat consumenten WEL willen op legaal gebied en hierin faciliteren gaan ze met een hoop gedreig op wankelende gronden een beetje angst zaaien.
We leven in een tijd met enorm veel digitale media en zulke organisaties leven eigenlijk nog in de tijd van illegale videobanden op de zwarte markt in Beverwijk.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Na FTD zijn trouwens ook  Dutch Binaries Program (DBP), FTN, en naar het schijnt ook twilightnzb.com uit de lucht... gaat hard zo.

celerontje

Als iedereen straks (zoals nu al gebeurd) gewoon een proggie schrijft met de database als een bestandje op usenet, heb je 0,0 dat via het ''normale internet'' verloopt.
En dan wil ik Dhr. Kuik nog wel eens horen vloeken... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

allez, ineens is iedereen heiliger dan de paus...

dat stukje van wikipedia had ik ook wel gelezen voor ik mijn post deed, maar dat vind ik een beetje te ver gaan. Er is een verschil tussen privacy en auteursrecht, dat weten jullie toch ook. Aangezien iedereen die download zich zal beroepen op privacy dit, privacy dat, moeten ze het wel gaan zoeken bij de aanbieders (of in dit geval, de tussenstops)
ik vind dat niet ZOOOO onlogisch. Als ik aan kindjes ga vertellen waar ze drugs kunnen kopen, maar zelf niks doe, heb je mij als ouder toch ook liever van de straat af?

En ja ik heb die bullshit aflevering gezien van basta over sabam. Uiteraard is sabam ook niet perfect (dat gedoe met die fuiven is al jaren dubieus), maar veel mensen die ik ken krijgen jaarlijks netjes hun deel. (regisseurs en schrijvers) Meer nog: die gasten van basta gaan zelf volgend jaar een deel trekken. dat zullen ze waarschijnlijk wel niet vanzelf terug geven. Of misschien om er een filmpje van te maken...

En ja, ik erger mij ook aan al die voorfilmpjes op de blu rays die ik nog steeds koop, maar dat is dan maar de bluts met de buil.

Ik zeg niet dat niemand mag downloaden hé, maar vraag gewoon dat men zich bewust is van zijn ZEER bevoorrechte positie in deze, en ga dit alsjeblief niet als zo vanzelfsprekend beschouwen, want dat is het helemaal niet

grtz

celerontje

Ik koop de meeste films gewoon netjes, en uiteraard zijn auteursrechten er niet voor niets, maar de organisaties die zich hiermee bezighouden zijn vaak zeer dubieus. (de MPAA in Amerika heeft geen enkel normaal denkend mens een goed woord voor over)
Waarom zijn zulke organisaties nou zo dubieus? Je zou bijna denken dat sommigen in zo'n organisatie aan machtsmisbruik doen, omdat wanneer je een dikke vinger in de pap hebt bij iets belangrijks als ''media'' je nogal gauw door kan schieten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LAvA

Hoe je het ook allemaal verwoord........in mijn ogen blijft het diefstal. En wat een paniek als je toch ineens niet meer zo makkelijk een filmpje kan binnenhalen. Iedereen hier praat alleen maar over de acteurs en artiesten, dat deze er toch wel warmpjes bijzitten. Hebben jullie wel eens nagedacht aan de vele duizenden mensen die in deze branche werken, die elke dag om 8 uur opstaan, om gewoon hun werk te doen?? En dan heb ik het over de mensen die werken bij een Free Record Shop, Music store, Moviemax, Videoland, game stores enz enz enz. En dan praat ik alleen nog maar over de detailhandel. Ik hoor,lees en zie elke dag wel winkels sluiten die het gewoon niet meer trekken. En dan zouden er bv geen alternatieven zijn, om legaal je filmpje of muziek te bekijken. Zelfs online zijn er natuurlijk plenty alternatieven. Natuurlijk  itunes en tegenwoordig ook bv moviemax en videoland online. Ik heb zelf de videoland moviebox en dat werkt echt super. Ook zijn er tegenwoordig blu-ray spelers en tv's waardoor je direkt je film legaal kan streamen... Dus alternatieven zat, maar ja, dat kost geld he.....sorry dat ik zo uithaal, maar ik heb gewoon een hekel aan diefstal...in welke vorm dan ook...

Ronin79

#73
@ Jowi

Ik kreeg net (paar minuten geleden) er al een telefoontje over, dat Twilight ook uit de lucht is.


@ Celerontje

Dus je download niets ?

De meeste van ons hier zullen wel een mediaspeler hebben .... waar komt dat materiaal wat erop staat vandaan dan  :P

Ik geef het gewoon ruim toe; Ik koop (meer dan genoeg) en ik download (met name de films en series die hier niet (nog) te zien zijn).
Ik schaam mij er ook niet voor om het te zeggen. FTD gebruikte ik ook (was ik lid van), en de Twilight site die Jowi aan haalde ook.
Ook NZBMatrix is mij niet onbekend (Lid van, en een keer gesponsord).

Downloaden is immers legaal. Althans films en muziek.

Voordat men naar de downloaders / uploaders aan gaat pakken ... laten ze eerst maar eens een stichting zoals Brein doorlichten.
Die zijn volgens mij ook niet vies van enige illegale praktijken, dan wel bedreigingen (misschien zelfs wel omkopingen).


@ Lava


Misschien moeten ze dan eens wat aan die prijzen gaan doen.
Met name de prijzen op de games, is erg te noemen.

Ik vind het niet gek dat er dan gedownload word, dan wel; bij een Amazon of een gamestation gekocht word.
De prijzen zijn daar toch een stuk lager als bij een FRS. Verder is vaak ook de service beter als bij een FRS.
Met name de Engelse service ben ik erg over te spreken. Ik doe genoeg aankopen bij oa. de 2 genoemde winkels ...
om een verschil te zien, en mee gemaakt te hebben.

ps.

Downloaden is geen diefstal. Het is immers legaal (afgezien van bepaalde software). Uploaden niet.
Ongeacht wat iemand anders vind.

Gaeje

hoeveel mensen hebben eigenlijk concrete aanleiding of bewijzen van wat brein net misdoet? behalve dus het gemak van downloaden verminderen?