FTD moet stoppen

Started by svmnb, February 9, 2011, 15:29:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Jullie lezen niet, he? ;D
De rechter verwijt FTD het bieden van een platform waar uploaders hun waar kunnen aanprijzen en beloond worden met Kudo's.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Wazp

Quote from: jowi on February 10, 2011, 17:27:52
Ik dacht dat FTD alleen maar een soort forum was om elkaar op zaken te wijzen?
Als er ook geupload werd ja da's een ander verhaal...

Uit de link in de OP
Quote"Auteursrechtelijk doet FTD niets fout", zegt ict-jurist Arnoud Engelfriet, die de usenet-community adviseert in de rechtszaak. "Maar volgens de rechter stimuleert FTD het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal." Onder andere het kudossysteem, dat gebruikers beloont voor het plaatsen van 'spots', ofwel verwijzingen naar downloads, zou daaraan bijdragen, blijkt uit de uitspraak.

Er word helemaal niks geupload op FTD, users plaatsen er alleen verwijzingen ala "<insert titel> is daar te vinden, in deze kwaliteit, etc". De mensen die de spots plaatsen kunnen worden bedankt voor hun post op FTD. Dit staat volgens de rechter gelijk aan het stimuleren van uploaden van beschermde content.

Gaeje

Snap sowieso niet dat niets gedaan wordt om -op zijn minst- downloaden af te raden of legaal te downloaden te promoten. Als overheid kan je hier dan ook nog eens een graantje van meepikken

celerontje

#28
Probleem is dat wanneer DVD's goedkoper zijn dan legale downloads in gebrekkige kwaliteit, er weinig te promoten valt. ;)
Nou heb je tegenwoordig wel Ziggo on-demand etc, maar als je puur hebt over films die je gewoon op je eigen mediaplayer wilt bekijken, loop je tegen een web van DRM en onmogelijkheden aan... (wat compleet nutteloos is, want iedereen die een beetje handig is heeft dezelfde film binnen no-time in een onbeveiligde versie binnengeslurpt)

We weten allemaal hoe het met de muziekindustrie is gegaan...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Wazp

Je hebt inderdaad het kwaliteitsverschil, maar zeker ook de snelheid speelt een enorm belangrijke rol. Dat er nog steeds films pas hier in de bios verschijnen als de BR/DVD release al bijna uit is de US is belachelijk. En voor tv-series is het helemaal om te janken.

Ronin79

Dat laatste is idd. erg te noemen.

Zelf kijk ik ook gedownloade series (oa. Mpeg HD of MKV + NL Subs). Tot nu toe is er nagenoeg niet 1 ervan op de Nederlandse TV geweest.
Als er al een serie op de TV verschijnt, dan kennen we hem allemaal al.

Gaeje

Dat kwaliteitsverschil is idd een geldige reden. Ik kocht vroeger veel innde itunes store maar bzn nu heel veel van dat materiaal aan het downloaden in flac omdat ik het uncompressed wil.... Maar het systeem van de store vind ik wel super.

Erik

#32
De eerste niet door brein te blokkeren opvolger van FTD is al beschikbaar genaamd "Spotnet" binnenkort maar eens aan een onderzoekje onderwerpen.
Hij schijnt zelfs ook al te dloaden en files uit te pakken.

Wat is Spotnet?

Spotnet  is een programma om in de gaten te houden wat er door onze medelanders in welke groep binnen de nieuwsgroepen wordt gepost. Met Spotnet kunt u dus vinden wat er allemaal word geplaatst binnen de nieuwsgroepen.

Naast het bekijken / spotten van bestanden die te vinden zijn in de nieuwsgroepen is het ook mogelijk om via Spotnet te downloaden. Binnen Spotnet zit namelijk een download programma wat het mogelijk maakt om "spots" direct te downloaden. Spotnet repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt ze ook nog uit. Programma's als WinRAR of Quickpar zijn dus verleden tijd. Spotnet heeft het allemaal.

Spotnet kent een aantal voordelen en nadelen

Voordelen
•     Gebruikt de Spots van onderandere FTD
•     Maak gebruik van een de-centrale database
•     Makkelijke gebruikers interface
•     Nederlandstalig programma
•     Enige programma met Spot / Download / Repareer en uitpak functie!

Nadelen
•     Wilt wel eens vastlopen
•     Sommige spots kunnen niet worden geopend
•    Microsoft .NET framework 4.0 nodig (gratis)



Edit: even kort gechecked, het is geen ftd maar hij is wel ok.
Heb wel de downloadknop ingesteld op nzb saven op de plak waar newsleecher hem oppakt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Deze had ik verleden week al in mijn FTD list gezet.
Lijkt me een handige alternatief.
Mocht dat niet zo zijn, kan ik ook uitstekend met een site als Twilight NZb of NZB index uit de voeten.
Misschien waar ik ook ooit voor gesponsord heb ... NZb Matrix  ;)

jowi

Spotnet bestaat al een tijdje. De grap is natuurlijk dat hoe meer van dit soort sites VERBOTEN worden door de StaatsInformatieCensuurPolizei, hoe meer van die sites en spotsystemen er komen, want de posters gaan dan meer en meer (naam)gecodeerde bestanden neerzetten, en die moet je JUIST ergens aankondigen, anders heeft niemand er iets aan. Stoppen zal het natuurlijk nooit, dat is naief om te denken.

De enige oplossing in deze richting is om als overheid net als in China de lijnen te gaan beheren en monitoren en actief usenet/sites/internet te filteren en te blokkeren. Maar goed, afgezien van dat dan het open en vrije internet aan banden wordt gelegd en de vrijheid van informatie en nieuwsgaring met voeten getreden wordt, vallen we wel weer terug op p2p technieken zoals vroeger met DirectConnect etc, maar dan encrypted. Dat zal nu met deze snelheden als een speer werken :)

Als ik een filmstudio was dan zou ik een infrastructuur neerplempen waar mensen voor een paar euro of dollars een film of aflevering direct over internet in bluray kwaliteit kunnen streamen. Of ik zou zorgen dat al mijn series ook in Europa op iTunes staan om te verkopen voor een paar euro per aflevering. Het downloaden zal niet 100% stoppen maar het zal wel enorm verminderen, en je kunt er als studio nog dik aan verdienen ook... ik zou er meteen mee gaan werken. Maar blijkbaar leven die vette movie-CEO's met hun miljoenensalarissen nog in de vorige eeuw ofzo...

Kjelt

Quote from: jowi on February 14, 2011, 08:25:17
Als ik een filmstudio was dan zou ik een infrastructuur neerplempen waar mensen voor een paar euro of dollars een film of aflevering direct over internet in bluray kwaliteit kunnen streamen.
Je leeft nog in een fantasiewereld denk ik. Nederland is toevallig een van de landen met de hoogste dichtheid en bitrates per huishouden. Als je wereldwijd kijkt ook alleen in de westerse landen ga je schrikken. Mijn neef in Atlanta US heeft voor $30.- / maand een 1Mbit lijn  ;)  Voor bluray heb je 40Mb/s volcontinu nodig, zelfs in NL is dat slechts 0,5% van de huishoudens (ik ken maar een kennis die een dusdanige verbinding heeft).
De CEO's leven niet in de vorige eeuw, de infrastructuur en de internetproviders kunnen het niet aan, en de vraag is of we dat milieutechnisch willen?  ;)

jowi

Ik leef in een fantasiewereld en jij begint over of 'we' (wtf? spreek voor jezelf) dit millieutechnisch 'wel moeten willen met z'n allen'... *lacht je keihard in je gezicht uit* ... in de echte wereld verdubbelen de snelheden ongeveer elke 2 jaar (o.a. Moore's law). Dat heeft niets met fantasie te maken. Ik vraag me eigenlijk af of JIJ wel helemaal bij bent.

Maar vooruit, streamen is de komende paar jaar misschien nog niet te doen voor het gros maar dat doet niets af aan het feit dat de studio's zelf downloads zouden moeten faciliteren en zo 2 vliegen in 1 klap slaan. Feit dat ze dat niet doen of niet zien geeft aan dat ze niet '2.0' aan het denken zijn en hinken op ouderwetsche ideeën over o.a. distributie.

Robbo

En wat had hij 10 jaar geleden ?    64Kb/s ?

Snelheid van internet is hard ophoog gegaan.   OK, we zijn hier in Nederland wellicht verwent, maar Jowi heeft gewoon gelijkt.   Makkelijk en goedkoop access to content via internet is gewoon de toekomst.

Ik snap ook niet dat de studio zich zo star vasthouden aan hun content.  Er bestaat ZO ENORM VEEL content.  De meeste mensen kunnen toch maar een x uur per dag besteden aan het bekijken/beluisteren hiervan.  

Plus dat letterlijk eeuwige afdracht van film en muziekrechten is ook belachelijk.   Kleinkinderen moeten nog verdienen aan wat ooit overgrootvader in 1942 heeft geproduceerd.......


Gaeje

Quote from: jowi on February 14, 2011, 09:21:57
Ik leef in een fantasiewereld en jij begint over of 'we' (wtf? spreek voor jezelf) dit millieutechnisch 'wel moeten willen met z'n allen'... *lacht je keihard in je gezicht uit* ... in de echte wereld verdubbelen de snelheden ongeveer elke 2 jaar (o.a. Moore's law). Dat heeft niets met fantasie te maken. Ik vraag me eigenlijk af of JIJ wel helemaal bij bent.

damn jowi, wat is dat toch? kan jij nu nooit eens gewoon rustig antwoorden, ipv de mensen altijd zo te gaan aanvallen/uitlachen/vernederen? Herlees je stukje nu eens, vind je dat er nu niet wat over?

Ejorne

Quote from: Gaetan on February 14, 2011, 09:41:34
damn jowi, wat is dat toch? kan jij nu nooit eens gewoon rustig antwoorden, ipv de mensen altijd zo te gaan aanvallen/uitlachen/vernederen? Herlees je stukje nu eens, vind je dat er nu niet wat over?

Hij doet het al jaren zo, gaat je echt niet lukken om hem het licht te laten zien hoor...  :P
Ik denk niet dat hij het direct zo bruut lomp en onbenullig bedoeld maar dat het meer in het aard van het beestje zit. Hij denkt mogelijk iets van, "nee, ben ik het niet mee eens" maar schrijft iets als "idiote mafkees, snap je het wel".  :P

Als je zijn geheimschrift als handleiding erbij houdt (moet je die handleiding wel zelf proberen te ontwikkelen, maar dat kan dan naar je eigen straatje...) dan lijkt het ineens helemaal niet zo'n heel verkeerde gast.


Maar wel jammer zeg van ftd.
Dat spotnet is misschien wel leuk, maar hoeveel van de huidige inhoud komt uit de ftd-database? En wat blijft er dus over wanneer de ftd-database niet meer is?





DaMenaCe

Quote from: Gaetan on February 14, 2011, 09:41:34
damn jowi, wat is dat toch? kan jij nu nooit eens gewoon rustig antwoorden, ipv de mensen altijd zo te gaan aanvallen/uitlachen/vernederen? Herlees je stukje nu eens, vind je dat er nu niet wat over?
Mee eens.

jowi

Quote from: Gaetan on February 14, 2011, 09:41:34
damn jowi, wat is dat toch? kan jij nu nooit eens gewoon rustig antwoorden, ipv de mensen altijd zo te gaan aanvallen/uitlachen/vernederen? Herlees je stukje nu eens, vind je dat er nu niet wat over?
Even een test:

Gaetan, je bent milleuvervuilend, en je leeft in een fantasiewereld.

Eens kijken of het kwartje valt.

Wazp

Quote from: jowi on February 14, 2011, 09:21:57
Ik leef in een fantasiewereld en jij begint over of 'we' (wtf? spreek voor jezelf) dit millieutechnisch 'wel moeten willen met z'n allen'... *lacht je keihard in je gezicht uit* ... in de echte wereld verdubbelen de snelheden ongeveer elke 2 jaar (o.a. Moore's law). Dat heeft niets met fantasie te maken. Ik vraag me eigenlijk af of JIJ wel helemaal bij bent.

Maar vooruit, streamen is de komende paar jaar misschien nog niet te doen voor het gros maar dat doet niets af aan het feit dat de studio's zelf downloads zouden moeten faciliteren en zo 2 vliegen in 1 klap slaan. Feit dat ze dat niet doen of niet zien geeft aan dat ze niet '2.0' aan het denken zijn en hinken op ouderwetsche ideeën over o.a. distributie.

Moore's law gaat over de snelheden van CPU's/computers, niet internetverbindingen.

jowi

#43
Quote from: Wazp on February 14, 2011, 10:16:45
Moore's law gaat over de snelheden van CPU's/computers, niet internetverbindingen.
En jij denkt dat daar geen relatie tussen zit? :D

Gaeje

#44
Quote from: jowi on February 14, 2011, 09:57:23
Even een test:

Gaetan, je bent milleuvervuilend, en je leeft in een fantasiewereld.

Eens kijken of het kwartje valt.
Quote from: jowi on February 14, 2011, 09:57:23
Even een test:

Gaetan, je bent milleuvervuilend, en je leeft in een fantasiewereld.

Eens kijken of het kwartje valt.

hoe zeer oneens ik het ben met je tirade, moet ik je gelijk geven over het streamen van films en muziek in beste kwaliteit. Het zal het illegaal downloaden niet volledig doen verdwijnen, maar toch meer in balans brengen.

tevens zou ik niet te veel mensen uitlachen in hun gezicht, en verwijzen naar de echte wereld als je het over internet hebt.



Kjelt

#45
Dat we uiteindelijk content digitaal gaan binnenhalen is logisch, het gaat er mij om dat je vandaag de dag (op BD kwaliteit) je slechts 0,01% van je doelgroep kunt bedienen. Lijkt me niet zo'n interessante businesscase.
Dat managers en CEO's kijken hoe ze geld kunnen verdienen lijkt me logisch, dat daar een wereldvreemd onbeleefd mannetje in NL anders over denkt zal hun worst wezen.

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Quote from: Kjelt on February 14, 2011, 10:30:01
wereldvreemd onbeleefd mannetje
Moet ik nou echt op de report to mod knop drukken? Prima hoor, bij deze dan maar.

Perfectionist

Inderdaad, en niet omdat het report to mod is, levert dit wel een waarschuwing op voor Kjelt.

Ik hoef het denk ik niet uit te leggem, dit is heel expliciet persoonlijk, en buiten de normale kaders.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

#49
Ik zie mogelijkheden voor Spotify voor films.
25 tot 50 euro per maand en dan onbeperkt elke film, serie etc kunnen streamen.

Als het voor muziek werkt waarom dan niet voor films :)

In ieder geval werkt Spotnet op zich al beter als je even gewend bent. Je kan ook van die nauwkeurige filters maken.
Wat ik me alleen afvraag hoe ze verder aan die spots willen komen. Of zou je straks een andere FTD kunnen krijgen eentje waarin je alleen spots kan aanmelden en verder niets.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill