hoogdoorlaatfilter connectionbox

Started by FredBeamer, October 15, 2003, 12:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FredBeamer

Ik heb nu zo'n 3 jaar geleden een homecinema set gekocht. De speakers en subwoofer zijn van Jamo. Ik heb de weergave van het midden- en hogetonengebied van de front speakers nooit mooi gevonden bij het weergeven van een stereobeeld. Ik heb vandaag op een vrije dag eens de handleiding gelezen. Ik heb bijgeleverd een connectionbox. In de handleiding schrijft men het volgende.'

Het is raadzaam om satelliet  frontluidsprekers met een bescheiden basweergeve aan te sluiten via het hoogdoorlaatfilter van de connection box. Het resultaat hiervan is meestal een verbeterde weergave van midden en hogetonengebied, omdat satelliet-/frontluidsprekers niet langer het allerlaagste basregister hoeven weer te hoeven geven.

Is bovenstaand aan te bevelen of is dit onzin.

JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

garmtz

In het algemeen kun je zeggen dat de filtering van satelliet/subsystemen toegespits is op het systeem en dat de filtering in een receiver vaak een te lage kantelfrequentie heeft. Als het een 5.1-set is, zou ik inderdaad proberen om alle kanalen vanuit de versterker op de subwoofer aan te sluiten en de speakers op de subwoofer. Zet dan wel alle speakers op LARGE.

Check zowieso even of in je huidige situatie wel alle speakers op SMALL staan.