Advies: Budget + HT Set

Started by Workaholic, February 6, 2011, 20:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Workaholic

Ik ben opzoek naar een betaalbare HT set om in het weekend lekker een filmpje te kunnen kijken en in noodsituaties een cdtje te kunnen draaien (mag via bestaande mediacenter).

Als budget had ik €5000,00 euro in gedachten als absoluut maximum. Als ik hoger ga zitten dan had ik beter mijn 804S/Classé spullen kunnen laten staan.

Ik zit te denken aan een receiver + 2 fronts + center en 2 rears. De subwoofer hoeft niet, die heb ik al (MJ acoustics ref 1).

Het uiterlijk speelt ook een rol, we zijn allebei verliefd op de hoogglans uitvoering van de CM8/CM9. Leuke toevoeging voor het interieur wat ons betreft.
Maar om nou een speaker te kopen blind op het uiterlijk gaat me iets te ver.

Kortom, wat kunnen jullie voor receiver/speaker combo adviseren om te gaan beluisteren? Liefst speakers die een hoogglans zwart of witte uitvoering hebben en samen niet duurder zijn dan 3500 euro.

Ik had zelf het volgende in gedachten:

B&W CM8 white
B&W CMC black
B&W CM1 white

Marantz SR7005 of Denon 3311

Samen zit je ongeveer op 4200 euro (met korting!) Ik heb dan eventueel nog ruimte om een 2dehands cd speler op de kop te tikken voor muziek.

Eventueel zou ik als alternatief ook de speakers nieuw kunnen kopen en dan een occasion receiver kunnen kopen met minder fratsen. Ik heb namelijk toch geen bluray speler en dts/5.1/2.0 dolby digital is toch het merendeel wat we zullen gebruiken (download veel dvd's).

De CM9 zou ook kunnen, maar is helaas niet in het wit verkrijgbaar en is de meerprijs waarschijnlijk niet waard voor films (sub goed afstellen moet voldoende zijn?).

Bovenstaande combinatie is puur op specs/plaatjes/prijs geselecteerd. Kunnen jullie nog andere combinaties adviseren met de opmerking dat we graag een hoogglans speaker willen?
Dynaudio excite x32/x36? Elac?
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Rage

Zelf heb ik goede ervaringen met Paradigm en Cambridge Audio, heb zelf ook voor een Cambridge Audio versterker gekozen na vele luistersessies. Paradigm sprak mij ook erg aan, het design vond ik echter wat minder maar de nieuwe SE serie ziet er een stuk beter uit. Als receiver zou ik dus de Cambridge Audio Azur 650R aanraden voor in combinatie met de Paradigm SE 3 als fronts samen met de SE 1 en SE Center als bijpassende surrounds en ceter.

De receiver kost 1599 euro, de speakers 1598 euro per paar de surrounds kosten 698 per paar en de center kost 599 euro. Totaal wordt dat dan 4494 euro dan blijft er nog wat over voor de CD-speler, dit zonder kortingen. De speakers zijn hoogglans zwart.

Verder kan ik je Amphion en de Monitor Audio Silver RX serie aanraden, Epos ook maar deze zijn niet in het hoogglans verkrijgbaar.

negotiata

Misschien moet je ook eens de boston acoustics meenemen in je afweging.

Hchifi.nl forumsponsor heeft een mooie actie.

Kijk zelf maar naar de mooie hoogglans speakers   :wub:
- To be or not to be, thats the question -

JanM

Ik denk dat Boston je erg gaat afvallen, die heb ik vergeleken met Monitor Audio BR2 speakers, maar wat een verschil zeg, dag en nacht. Precieze type van de Boston weet ik overigens niet meer, dus misschien is het niet een eerlijke vergelijking... Maar toch viel het mij erg tegen.

CoSo

Quote from: JanM on February  7, 2011, 18:11:28
Ik denk dat Boston je erg gaat afvallen, die heb ik vergeleken met Monitor Audio BR2 speakers, maar wat een verschil zeg, dag en nacht. Precieze type van de Boston weet ik overigens niet meer, dus misschien is het niet een eerlijke vergelijking... Maar toch viel het mij erg tegen.
Dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijk zou je eerder met de GX moeten vergelijken.

Workaholic

#5
Bedankt voor de feedback zover.. ik denk dat ik volgend weekend wat audio winkels af ga voor uitgebreide luistersessies.

Iemand ervaring met bijv stassen? Zij hebben namelijk erg veel keuze en geeft mogelijkheden om veel soorten speakers/versterkers te luisteren.

Marantz SR7005 lijkt me overigens een leuke keuze als het gaat om features..zelfs aan te sturen met mijn Iphone/Ipad.. leuk!
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

CoSo

Quote from: Workaholic on February  7, 2011, 18:25:46
Bedankt voor de feedback zover.. ik denk dat ik volgend weekend wat audio winkels af ga voor uitgebreide luistersessies.

Iemand ervaring met bijv stassen? Zij hebben namelijk erg veel keuze en geeft mogelijkheden om veel soorten speakers/versterkers te luisteren.

Marantz SR7005 lijkt me overigens een nette keuze..ook wel mooi om te zien ;)
De Marantz is idd een mooie receiver.

vwb Stassen, ze hebben het meeste wat op de site staat niet of komt via import.
Heb het idee dat ze zoveel mogelijk aanbieden om bij de prijsvergelijk sites te voorschijn te komen.

negotiata

Quote from: Workaholic on February  7, 2011, 18:25:46
Bedankt voor de feedback zover.. ik denk dat ik volgend weekend wat audio winkels af ga voor uitgebreide luistersessies.

Iemand ervaring met bijv stassen? Zij hebben namelijk erg veel keuze en geeft mogelijkheden om veel soorten speakers/versterkers te luisteren.

Marantz SR7005 lijkt me overigens een leuke keuze als het gaat om features..zelfs aan te sturen met mijn Iphone/Ipad.. leuk!

Stassen ? veel succes !

Hebben niks op voorraad laten je komen en dan proberen ze je wat anders aan te smeren.
- To be or not to be, thats the question -

Workaholic

Ok dan blijf ik daar mooi vandaan. Heb a.s. donderdag avond een luistersessie bij Hobo met de CM9. De cm8 hebben ze helaas niet op voorraad :(
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics