Analogue Extrema! in Lage Zwaluwe, korte luisterimpressie

Started by Robiwan, February 5, 2011, 17:13:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Op 4 en 5 februari zal Analogue Extrema! aanwezig zijn in Lage Zwaluwe. Tijdens de openingsshow van ACF Audio zullen er onder andere set-ups van Hifine met Accuphase en Verity, Concept en Design met Canor en zal er een team van Music-Emotion aanwezig zijn.

Ik ben vandaag even wezen kijken. Inderdaad een overvloed aan mooi draaitafels. Er stonden 2 hele bijzonder en dure exemplaren. De Grand Prix Audio Monaco tafel met Tri-Planar voorzien van het Soundsmith MI element (22.000 euro zonder element) en van Pluto Audio de 12A Cobra draaitafel voorzien van de 5A Special arm en het Pluto One MC element (ca. 53.000 euro). Uiterlijk 2 totale tegenpolen. De Grand Prix is voorzien van een high end DD systeem en de Pluto gewoon met een draadje en 3 motoren . De tafels geven via de Octave Phonomodule het signaal door aan de Octave MRE 130 mono-versterkers welke een set VR-5 weergevers van Von Schweikert aansturen.

Het pand is eigenlijk deels nog een loods en het andere deel gelukkig voorzien van een 4 tal luisterruimtes . De akoestiek van de grote ruimte was best redelijk en het klonk zeker niet verkeerd. Als ik het geld zou hebben zou ik zeker niet gelijk voor de Pluto gaan maar eerder voor de Grand Prix. De Pluto ziet er in mijn ogen erg over the top en kwetsbaar uit. De Pluto klonk wel erg fraai. De Grand Prix klonk met dezelfde opname wat rauwer maar met het veel goedkopere MI element nog steeds erg transparant en krachtig. Touch van Yello werd gedraaid en het diepste laag klonk wat gedempt. Dat heb ik wel vaker zo gehoord en mijn ervaring is dat zulke muziek meer voor cd gemaakt is. De ruimtelijke afbeelding was wel erg goed. 

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2