Help, display RC-5200 gebroken!

Started by Richi, October 14, 2003, 22:18:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Vandaag kwam ik thuis en bleek de display van mijn RC-5200 gebroken te zijn. :'(

Waarschijnlijk heeft mijn zoontje 'm laten vallen. Maar ja, hij is 2 jaar oud, dus een kruisverhoor behoort niet tot de mogelijkheden.

Weet iemand waar ik 'm het beste kan laten repareren en wat een reparatie kost? Het scherm doet het nog wel. Alleen de toplaag (glasplaatje is gebarsten.

Met droevige groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tweaker

Hi Richard,

Is de RC5200 te vergelijken met de pronto 950? Van mijn 950 is ook de glasplaat gebroken, maar helaas is dit geen apart onderdeel en moet het hele touchscreen vervangen worden.

Ben vrij lang opzoek geweest om deze los te kopen, heb wel een dealer gevonden die aan het touchscreen kon komen maar dan moest hij er wel gelijk 1000 bestellen. Hij heeft nog geprobeerd een sample te bestellen maar dat is niet gelukt.

Op remote central wordt wel een bedrijf genoemd die touchscreen voor de oudere pronto's en marantzen kan leveren maar die begrijpen niet echt dat er nu nieuwe pronto's uit zijn die andere touchscreen gebruiken.

Intussen licht miijn pronto al een tijdje bij de reparatuur, heb nog niets gehoord over prijs en hoe lang het nog gaat duren maar zodra ik wat meer weet zal ik het wel melden.

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

Richi

Alex,

Bedankt voor je reactie. Die thread op remotecentral heb ik ook gelezen. Ik weet niet of dit voor mijn RC-5200 op gaat, volgens mij niet met de onderdelen die daar genoemd worden. Die zijn voor de RC-5000i.

Ik heb Frank gevraagd of hij de reparatie kan uitvoeren. Tevens heb ik mijn dealer om een prijsopgaaf gevraagd. Maar ik heb van beide nog niets gehoord.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

harrytasker

Wil niet negatief zijn, maar het blijkt wel weer dat de service bij dit soort producten (heb zelf een rc5000) bedroevend slecht is. Heb je al eens bij Marantz nagevraagd??
5150 time!

Richi

Harry,

Ik vrees dat je gelijk hebt. Een dealer hier in Nijmegen heeft geïnformeerd bij de Marantz technische dienst en kreeg als antwoord dat de display alleen niet kan worden vervangen en dat ik dus een nieuwe zou moeten aanschaffen. Daar wordt ik dus echt $%*#&@# link van. Koop je een AB van 500 Euro, gaat het onderdeel stuk waarvan je dat het meest kan verwachten en dan wordt er doodleuk gezegd: koop maar een nieuwe.   >:(

Ik heb nog geïnformeerd bij een dealer in Eindhoven. Hoor volgende week wat zij kunnen doen. Als dat antwoord hetzelfde is, dan schroef ik de AB maar eens open om te kijken hoe het er van binnen uitziet. Wie weet gaat de truuk op remotecentral ook voor de RC5200 op. Dat moet toch bijna wel.   ???

Ze zetten die dingen verdorie in België in elkaar. Desnoods rij ik daar naar toe en ga ik voor de fabriekspoort in hongerstaking tot ze me een display verkopen tegen kostprijs (50 euro of zo)...

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tweaker

Richard,

Als je naar Belgie gaat ga ik mee, ik heb zelf ook mijn pronto open gemaakt om achter het typenummer van het display te komen. Het display is echt dood simpel te vervangen. Zit met twee flatkabels aan print verbonden en met twee steuntjes vast gesoldeerd aan de print. Typenummer stond aan de onderkant dus ik heb het hele display los moeten halen en weer vast gezet (en daarna werkte alles nog....op het touchscreen gedeelte na natuurlijk).

De oude pronto's gebruikt Samsung touch screens, de 950 gebruikt een WINTEK touch screen (WD-G3224Z REV:2). Per 1000 stuks makkelijk te bestellen, dus als nu 998 andere ook nog even hun display breken......

Ik heb zelf nog niets van mijn dealer gehoord, maar ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet meer die belachlijk hoge Nederlandse prijs ga betalen voor een nieuwe Pronto.

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

Richi

Nog even de reactie van de dealer waar ik heb geïnformeerd: "Navraag bij zowel Marantz Technische Dienst als Marantz zelf heeft uitgewezen dat zij dit mankement niet kunnen repareren, simpelweg omdat dit duurder zal zijn dan een geheel nieuwe uitvoering.

Zodra alleen het glas kapot is, kunnen zij helaas zelfs dit onderdeel niet leveren. Mocht uw afstandsbediening nog wel functioneren, dan moeten we kijken of we ergens een andere glaasje kunnen verkrijgen. Een nieuwe exemplaar zit overigens op ongeveer 499,- euro.
"

Gisteren ben ik begonnen met het losschroeven van de AB. Vanmiddag moet ik even een klein ster schroevendraaiertje (T6) kopen om de display los te kunnen maken. Zo gauw ik het typenummer kan aflezen, bestel ik me een nieuwe en probeer ik die in te bouwen.

Ik maak van iedere stap foto's die ik op mijn site zal plaatsen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Overigens, alle Marantz technische support schijnt te worden geleverd door een bedrijf uit Elst bij Nijmegen (bij mij in de buurt). Ik ga daar ook nog maar eens informeren:

Audioservice
Edisonweg 10
6662 NW Elst
The Netherlands
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tweaker

Ben benieuw naar het typenummer.

QuoteZo gauw ik het typenummer kan aflezen, bestel ik me een nieuwe en probeer ik die in te bouwen./quote]

Dat dacht ik ook maar dat bestellen kan best eens tegenvallen (of je moet er gelijk 1000 bestellen). Maar als jij een adres weet te vinden dan hou ik me aanbevolen.

Vind het trouwens vreemd dat het repareren duurder is als een nieuwe. Oude 2 (of was het 4)  grijstinten display was $50. Van de nieuwe 16 grijstinten weet ik de prijs niet maar ik schat max $100 ?. Uurtje bezig om te vervangen. Moet toch wel voor rond de 200 EURO te doen zijn zou ik denken. Al sturen ze mij het display los vanuit Belgie op, dan vervang ik het ook wel zelf.

Misschien moet ik toch maar weer eens contact opnemen met de Amerikaanse display leverancier.

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

Richi

Nou, het typenummer is LJ41-01040A_REV6. Een merk staat er niet op. Ik heb gezocht met Google en op www.earthlcd.com maar ik vind 'm nergens. ???

Ik zal nog verder moeten zoeken. Morgen maar eens even bij de plaatselijke electronicazaak langs...

:-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Noui, ik krijg dus bij alle dealers te horen dat ze het display niet los bij Marantz kunnen bestellen en dat ik maar een nieuwe RC-5200 moet bestellen. Alleen van Stassen in Venlo heb ik nog niets gehoord.

Inmiddels heb ik een contact bij Marantz aangeschreven om te kijken of hij wat kan regelen, maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen...  :-(

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gelukkig, het display blijkt wel los leverbaar te zijn. Dit is het antwoord dat ik van Marantz kreeg:

Geacht heer Verhart,

Indien het display van de RC5200 stuk is dan kan het vervangen worden. Het onderdeel is via ASWO beschikbaar onder bestelnummer : 310420051290.

ASWO is een grossier voor service onderdelen. Het onderdeel moet dus via een dealer besteld worden.

Met vriendelijke groet,
Peter Simon
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

Ik ben al voor je aan het bellen :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Ik ben benieuwd! En met mij nog enkele anderen... ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#14
Pfew, 210 euro ex btw is niet mis voor zo'n display.  :o Daar moet ik maar eens goed over nadenken. Iemand nog een 2e hands 5200 te koop? Liefst een die kapot is, maar waarvan het display nog heel is...   ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Dit is wel een heel oud topic, maar toch. In de tussentijd had ik een RC-5400 gekocht, maar die is meeverkocht met mijn Marantz SR-12 omdat mijn vrouw de RC-3200 wilde behouden. Dus heb ik maar weer eens geïnformeerd wat de reparatie van mijn RC-5200 zou kosten. Nou, dat display vervangen kost nu inclusief montage rond de 350 euro!  :o
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Ach, hoe bijzonder kan het leven toch lopen. Vanochtend heb ik een RC5200 kado gekregen van Pinda13. Blijft toch wel een heel leuke afstandsbediening.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Quote from: Richi on January 22, 2016, 22:27:41
Ach, hoe bijzonder kan het leven toch lopen. Vanochtend heb ik een RC5200 kado gekregen van Pinda13. Blijft toch wel een heel leuke afstandsbediening.  ;D

Deze remote verdiend het om mee gewerkt te worden!;)
Geniet ervan, is er al enigsinds iets mee gedaan en of geinstalleerd?
" no loss of fine detail "

VlisChris

#18
Quote from: Richi on October 14, 2003, 22:18:26
Waarschijnlijk heeft mijn zoontje 'm laten vallen. Maar ja, hij is 2 jaar oud, dus een kruisverhoor behoort niet tot de mogelijkheden.

Nu 13 ruim 12 jaar later is je zoon dus 15  14(?)jaar.
Hoort het kruisverhoor over de val van je RC-5200 nu wel tot de mogelijkheden? :tongue2:

Mooie actie btw Pinda!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Quote from: Pinda13 on February  9, 2016, 22:47:27
Deze remote verdiend het om mee gewerkt te worden!;)
Geniet ervan, is er al enigsinds iets mee gedaan en of geinstalleerd?
Nieuwe accu besteld en hij is 'up and running'. Alle toetsen zijn geprogrammeerd en hij werkt perfect.

Ik heb zelfs zo de smaak te pakken gekregen dat ik een RC5400 heb gekocht via marktplaats. Met 16 grijstinten en een 'pick up' sensor helemaal bij de tijd.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Christiaan S on February 10, 2016, 00:03:15
Nu 13 ruim 12 jaar later is je zoon dus 15  14(?)jaar.
Hoort het kruisverhoor over de val van je RC-5200 nu wel tot de mogelijkheden? :tongue2:

Mooie actie btw Pinda!
Haha, toevallig heb ik hem er afgelopen weekend nog op aangesproken. Veel meer dan een schaapachtig lachje kreeg ik niet uit hem. Zou hij dan toch schuldig zijn!?  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VlisChris

Quote from: Richi on February 10, 2016, 00:51:51
Haha, toevallig heb ik hem er afgelopen weekend nog op aangesproken. Veel meer dan een schaapachtig lachje kreeg ik niet uit hem. Zou hij dan toch schuldig zijn!?  >:D


:devil: :worship:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.