Sony KDL-46NX700 gaat op standby en weer aan.... Help!

Started by Aeron, February 3, 2011, 12:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aeron

Ik heb sinds zaterdag een niewe LED tv van sony gekocht, namelijk de KDL-46NX700.
Toen ik thuis kwam en de tv aansloot ging alles prima met installeren e.d, maar toen dit was gedaan en ik de tv uitzette (standby), en de volgende morgen weer aandeed gebeurde het volgende:

Na een seconde of 15 springt de tv op standby (Het ledje brand niet rood, dus het is misschien niet echt standby, maar de tv "start opnieuw op"), en gaat vervolgens weer aan.
Dit deed hij een paar keer achter elkaar en toen bleef hij aanstaan.
Plasma Discounter gebeld en afgesproken om hem de volgende dag om te ruilen voor een ander exemplaar.
Zo gezegd zo gedaan, ben gisteren naar Naarden gereden en heb de tv omgeruild.
Meteen even voor de zekerheid een nieuwe contactdoos gehaald en de boel aangesloten.
Maar na alles weer geinstalleerd te hebben begon het gedonder weer, weer het opnieuw opstarten van de tv.
Nadat ik de tv met de afstandsbediening op standby heb gezet en weer aan deed hij het weer gewoon.
Het lijkt me toch heel erg sterk dat ik 2 keer een defecte tv heb?
Wat kan dit dan zijn? Want dit was tevens het laatste exemplaar dat ze op voorraad hadden, en ik hoop niet dat ik nu al mijn garantie moet aanspreken!

Iemand bekend met dit probleem of heeft iemand tips voor me?


Nahpets

Ik niet echt een idee, maar ik zou beginnen met de kale tv. Dus alle dvd en blurayspelers afkoppelen, zelfde voor PS3 etc.

En dan zien of het nog steeds gebeurd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Wim44


tiptop

Quote from: jellyfish on February  3, 2011, 12:39:48
Ik heb sinds zaterdag een niewe LED tv van sony gekocht, namelijk de KDL-46NX700.
Toen ik thuis kwam en de tv aansloot ging alles prima met installeren e.d, maar toen dit was gedaan en ik de tv uitzette (standby), en de volgende morgen weer aandeed gebeurde het volgende:

Na een seconde of 15 springt de tv op standby (Het ledje brand niet rood, dus het is misschien niet echt standby, maar de tv "start opnieuw op"), en gaat vervolgens weer aan.
Dit deed hij een paar keer achter elkaar en toen bleef hij aanstaan.
Plasma Discounter gebeld en afgesproken om hem de volgende dag om te ruilen voor een ander exemplaar.
Zo gezegd zo gedaan, ben gisteren naar Naarden gereden en heb de tv omgeruild.
Meteen even voor de zekerheid een nieuwe contactdoos gehaald en de boel aangesloten.
Maar na alles weer geinstalleerd te hebben begon het gedonder weer, weer het opnieuw opstarten van de tv.
Nadat ik de tv met de afstandsbediening op standby heb gezet en weer aan deed hij het weer gewoon.
Het lijkt me toch heel erg sterk dat ik 2 keer een defecte tv heb?
Wat kan dit dan zijn? Want dit was tevens het laatste exemplaar dat ze op voorraad hadden, en ik hoop niet dat ik nu al mijn garantie moet aanspreken!

Iemand bekend met dit probleem of heeft iemand tips voor me?


Zit er een apparaat op aangesloten met HDMI? En staat die aan? kan zijn dat deze door het CEC getriggerd wordt om aan te gaan.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Aeron

Heb de tv aangezet zonder randapparatuur en helaas weer t zelfde :(
Het vreemde is dat als ik de tv 1 x uitzet via de remote (standby dus) en weer aanzet het probleem opgelost is...
Vind het erg vreemd.
Moet ik dan toch echt nu al een Sony monteur laten langskomen? Ze komen aan huis volgens de garantie, dat dan weer wel, maar vind het geen goede zaak! >:(

tiptop

Quote from: jellyfish on February  5, 2011, 09:53:23
Heb de tv aangezet zonder randapparatuur en helaas weer t zelfde :(
Het vreemde is dat als ik de tv 1 x uitzet via de remote (standby dus) en weer aanzet het probleem opgelost is...
Vind het erg vreemd.
Moet ik dan toch echt nu al een Sony monteur laten langskomen? Ze komen aan huis volgens de garantie, dat dan weer wel, maar vind het geen goede zaak! >:(
Misschien toch maar doen. Ik weet even niet waar het aan zou kunnen liggen qua instellingen. Misschien nog een update proberen, maar lijkt me stug dat dit probleem daardoor komt. Maar je weet het nooit natuurlijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Aeron

Echt balen dit  >:(
het vreemde is ook dat het alleen gebeurd als de tv een tijdje uit staat.
als ik hem op standby zet, en vervolgens 5 min.later weer aan dan blijft ie gewoon aan...
Zojuist ging hij 1 keer uit en aan en daarna niet meer, dus niet een paar keer achter elkaar!

Aeron

Even een kleine update:
Ik las ergens op een forum dat iemand hetzelfde probleem had met deze tv, en dat het was opgelost toen hij de Wifi verbinding uit had gezet op de tv.
Ik dacht laat ik de proef op de som nemen en heb de Wifi uitgezet.
Toen de tv in standby gezet en heb de tv een paar uur later (net dus) aangezet en wat blijkt, de tv blijft aan en gaat niet meer uit en weer aan.

Zou de wifi adapter in de tv stuk zijn? Of is het een instelling?
Vreemd verhaal dus, en ben benieuwd of iemand weet hoe ik dit kan oplossen...