Nieuwe tour Lelystad, Almere, Amsterdam 3 Mei

Started by J.A.F._Doorhof, February 2, 2011, 22:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwe tour Amsterdam, Almere, Lelystad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cumulus

Hallo Frank,

Ik wil meedoen met een philips 32 pfl9632d in Amsterdam.


Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

W. Bouma

Goedemorgen,

Een vraagje. Mijn TV is zo'n 2 jaar geleden al eens gecalibreerd (door jou in een tour). Het betreft een Panasonic PZ85. Heeft het zin om een nieuwe calibratie te laten doen ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

kan je ook toevallig eind vd dag rond 5 a 6 uur in amsterdam?
het betreft een jvc d-ila hd750.
grtz!
joppo

J.A.F._Doorhof

Ik hoop rond die tijd al weer richting huis te zijn.
Ik wil in de avond graag altijd bij mijn gezin zijn.
Projectoren kunnen trouwens het beste in emmeloord gedaan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

haha ok fair enough ;)
haal m dr vooralsnog dan maar even uit ivm een klus die gedaan moet worden in die ruimte die dag.
t liefst zou ik t wel hier bij mij laten calibreren in rec709. (incl. onderstaande panny plasma).
de kamer is 7x5 mtr en geheel verduisterd. het kan ook met btw-factuur toch?
mvg!
joppo

jvc hd750 projector & panasonic 50" plasma TX-P50VT20E

J.A.F._Doorhof

Iedereen krijgt een btw faktuur.
Maar let wel voor een projector moet de kamer zo donker zijn dat je LETTERLIJK geen hand voor ogen ziet, dus een gordijntje naar beneden werkt niet. Als hij uit staat moet je echt niets kunnen zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

heb achter t gordijn een rolgordijn. tis echt helemaal donker. ik doe kleurcorrectie voor film en tv dus t komt goed :)
maar die 3 mei heb ik n klus dus ga ik de vlgnde tour proberen. tenzij we natuurlijk een deal kunnen maken op een andere date als ik de beamer (jvc hd750) en de plasma (panasonic vt20 50") tegelijk laat calibreren.
grtz!
joppo

J.A.F._Doorhof

Dat zou dan een andere tour worden
Vergeet niet dat werken in het donker anders is als calibreren in het donker.
Ik doe mijn photoshop en video werk ook in een volledig donkere ruimte maar ik kan daar niet een projector calibreren omdat de analyzer gewoon restlicht opvangt.

Probleem is dat als ik kom en het is niet donker genoeg ik je wel de voorrijkosten moet rekenen, nu valt dit nu wel mee omdat het om 2 toestellen gaat, dus ik ben er toch. Maar laten we het zo zeggen, ik heb het vaker meegemaakt, vandaar dat ik er wat extra aandacht aan besteed :D (niet persoonlijk aantrekken).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

ik doe de echte kleurcorrectie op een sony bvm a-klasse via (duallink) hd sdi. voor tv heb ik een daglicht tl met dimmer aan staan. voor bioscoop-grading doe ik die uit en wil voor de klant de beamer ook aanzetten. de hd750 is lang geen echte grading-beamer maar hij komt qua contrast aardig overeen met de sony bvm en hoop na de calibratie ook qua kleur ;)
vandaar dat ik t graag hier doe zodat we makkelijk de rec709 en rgb kunnen vergelijken tussen bvm en hd750.
groet!
joppo

J.A.F._Doorhof

zolang je het echt 100% donker krijgt kan het, anders is het niet nauwkeurig te doen.
Maar is de Sony wel up to date met de calibratie ?
Zie ze regelmatig en na een jaar zijn ze niet meer accuraat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

ik heb er zo'n 'spin' van sony waarmee ik elke week de crt automatisch laat afstellen.
is dat voldoende denk je? of kan jij die schermen ook calibreren?
kan ik ook jou langs laten komen en ik voorrijkosten extra betaal enzo?
dat we een datum afspreken?
kan je ook een HP dreamcolor scherm via win7 calibreren in rec 709?
want dat zitten we al weer op drie apparaten ;)
-beamer jvc d-ila hd750
-panasonic 50" vt20
-hp dreamcolor
-en misschien ook een blikje werpen op de sony bvm ctr 20" ?
groeten!
joppo

J.A.F._Doorhof

In principe zijn de spins speciaal bedoeld voor die monitoren dus dat moet genoeg zijn inderdaad.
De dreamcolor schermen op rec709 zal niet zo makkelijk gaan met onze software, ik moet dan echt een mogelijkheid tot 3D CMS hebben en zover ik weet heeft de dreamcolor dat niet en is de kleurspace enorm veel groter.
Een profiel aanmaken binnen windows is niet mijn expertise.

Projectoren, tv's etc. zijn geen enkel probleem.
Als je langskomt in Emmeloord betaal je sowieso geen voorrijkosten, een projector zit dan op 135.00 met CMS (100.00 zonder, maar de JVC heeft CMS), en 100.00 voor de TV.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joppo

ok cool!
die 50" panasonic krijg ik nooit naar je toe gesjouwd, dus zal ik wellicht op een nieuw toertje moeten wachten. ;)
komt er weer eentje aan voor amsterdam e.o.?
grtz!
joppo

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview