aansluiten luidsprekers

Started by johan d, February 2, 2011, 08:08:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

hallo,

is er eigenlijk een nettere manier om een luidspreker aan de receiver aan te sluiten dan wat koperdraad te ontbloten en tussen zo'n plastiek vijsje te klemmen? Bestaat er een klem die je op de draad bevestigd en makkelijk op de receiver kan aansluiten?

Vin_cent

Je kan een banaanstekker gebruiken.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

johan d

ik had de indruk dat eenbanaanstekker daarvoor te groot was (die aanlsuitingen op de receiver staan vrij dicht tegen elkaar). Maar als zo'n banaanstekker daarvoor gemaakt is, zal ik het eens proberen...

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Vin_cent

Als ik je aansluitingen zie heb je meer ruimte dan bij mijn receiver. Bij mij passen alle banaanstekkers prima. Spades nemen meestal juist meer ruimte in.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

erik s.

#5
een banaan past vast wel, een spade zul je wel geen ruimte voor hebben.
als laatste redmiddel heb je deze:

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

johan d


jossie

Uit je reaktie begrijp ik dat je de banaan door het gat probeert te steken waar ook de draad door gaat? Dat is niet de bedoeling. De banaan hoort in de achterkant; meestal zit daar een klein kunstof dopje dat je er uit kunt wippen. Als je goede, verende banaantjes koopt van b.v. hirschman heb je een top verbinding die ook makkelijk is los te nemen. Meestal soldeer ik de banaan aan de luidsprekerkabel; de schroefjes die er in zitten sloop ik eruit.
Omni !