Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67


DofN

Klopt. Met stacken heb je minder regelmogelijkheden dan dat je vier losse posities hebt voor je subs.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

xlr8

Heb je ook eens geƫxperimenteerd met een dual setup te weten 1 sub tussen de speakers en de andere uitfase achter de zitpositie ?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

xlr8

Ok, als het fysiek of vanuit esthetisch oogpunt niet gaat is dat jammer anders was het mischien eens de moeite waard om het te proberen.

DofN

Klopt, bedankt voor de tip :) Het is OF stacken, of 2 voor en 2 helemaal achter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

knubbe

Quote from: knubbe on February 10, 2019, 22:48:43
Inderdaad de onderste.

Niet naar ander stopcontact/powercon gekeken daar deze gewoon aan gaat. Zal er eens naar kijken!

Vandaag even naar gekeken..

De ruis komt zodra ik de signaalkabel erin plug. Dus nog even andere kabel geprobeerd maar zelfde resultaat.

Vandaag ook erachter gekomen dat mn center kanaal er ook last van heeft. Misschien iets met de receiver dan? Hoop het niet...
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Henkjan_O

meer een PC vraag denk ik, maar ik heb ineens wat vreemds met REW:  geen input op de microfoon.  bij opstarten wordt netjes gezegd "hee, een UMIK-1", lampje op mic brand ook. maar signaal binnen krijgen ho maar.  verschil met vorige setup is dat ik nu de audio uit via een ministreamer heb (is een standaard usb audiodevice), daarvoor een andere geluidskaart. ik heb alle input opties in de soundcard preferences in REW geprobeerd, maar geen succes.  Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RalphH

In windhoos moet je de applicatie rechten op de mic geven. Zoiets wellicht?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Henkjan_O

:
Quote from: RalphH on March 10, 2019, 19:39:53
In windhoos moet je de applicatie rechten op de mic geven. Zoiets wellicht?
Paar weken geleden met zelfde pc en zelfde mic alles.ok.  En op account met admin rechten (win xp)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

RalphH

Ik had t ook pas na een of andere update, dat t niet werkte en ik de mic vrij moest geven voor rew.
Heb je in een windows recorder wel mic input?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Henkjan_O

windows weer zullen we maar denken, nadat ik in control panel onder "add new hardware" had aangewezen dat de UMIK-1 er in zat (stond in de lijst, stond ook in apparaatbeheer als zodanig onder de op de USB aangesloten apparaten) deed-ie t gewoon zoals eerst.   misschien omdat ik m in een andere USB poort had zitten dan de vorige keer??   naja, belangrijkste is dat ik weer kan meten.  (nw sub.  vandaag wat basis metingen, morgen aan de slag met MFB)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Henkjan_O

Quote from: RalphH on March 10, 2019, 23:07:06
Mooi!
En of je de grafiekjes ff wil posten dankje  :colgate:
ik post later wel wat in het zelfbouw deel als ik alles gedaan heb (nu alleen basis meting zonder MFB, nu aan de bak met t printje)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

denoontje

...
oeps was reactie op te oude post...

:coffee: nodig

mancaver

Hoi Iedereen,

Ik heb afgelopen week samen met mijn broer de HT ingericht en met de locaties van de Subwoofers gespeeld/ingemeten/ingeregeld.
Hieronder vind je de metingen en ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen, meningen etc...

Eerste meting - Enkele sub zonder enige DSP:



Tweede meting - 2 subs (Front & Back) AntiMode 2.0:



Derde Meting - 2 subs (Front & Back) AntiMode 2.0 + Denon 7200 audyssey xt32:


Ejorne

AM 2.0 Cali ziet er goed uit. Nette waterfall ook!

Denon + AM 2.0 Rythmik wordt wat rommelig met wat meer nagalm. Maar zal vast indrukwekkend klinken.
Heb je ook gespeeld met fase/afstanden? Dat wil nog wel eens een erg positieve uitwerking op pieken/dalen/nagalm hebben.

AM 2.0 = AntiMode?
Ik denk dat met een miniDSP of handmatige pEQ een beter resultaat te behalen valt...

mancaver

Quote from: Ejorne on May  1, 2019, 11:24:52
AM 2.0 Cali ziet er goed uit. Nette waterfall ook!

Denon + AM 2.0 Rythmik wordt wat rommelig met wat meer nagalm. Maar zal vast indrukwekkend klinken.
Heb je ook gespeeld met fase/afstanden? Dat wil nog wel eens een erg positieve uitwerking op pieken/dalen/nagalm hebben.

AM 2.0 = AntiMode?
Ik denk dat met een miniDSP of handmatige pEQ een beter resultaat te behalen valt...
We hebben eerst alles in laten regelen door de DSP's (eerst AntiMode 2.0 daarna Audyssey xt32) en daarna hebben we de exacte afstanden van speaker naar luisterplek opgemeten en deze handmatig ingevoerd. Spelen met de fase van de subs maakte niet veel verschil, zo goed als niet eigenlijk. Na de afstanden te hebben aangepast was de dynamiek vele malen beter (ik zal hier de metingen van later nog posten).
Al met al zijn we nu al zeer gelukkig met het resultaat. Het geluid is gewoon super :)

Maar als er nog tips zijn om het nog beter te krijgen hoor ik het natuurlijk heel graag ;)

Note: subs betreffen Dual / 2 x Rythmik FV15HP

Ejorne

Zou je bij de volgende metingen de schaal op logaritmisch kunnen zetten bij de waterfalls?

mancaver

Quote from: Ejorne on May  2, 2019, 13:12:27
Zou je bij de volgende metingen de schaal op logaritmisch kunnen zetten bij de waterfalls?
Wat bedoel je met logaritmisch Ejorne? Tof dat je interesse toont en meedenkt :)

RalphH

Hetzelfde als je lijngrafiek. Even rechtsbovenin op "frequency axis" klikken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ziet r netjes uit overigens, vooral die AM2.0 setup. Hoe klinkt die als je audyssey uitzet?
Dipje tussen 50 en 60 met Audyssey is een beetje jammer namelijk.

Dat t laag trouwens wat langer blijft hangen met audyssey erbij, komt grotendeels doordat het volume hoger ligt denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dutchmuscle

Hey daar ben ik weer ik heb weer de nodige updates :headbanging:

Mijn marantz sr7007 heeft plaats gemaakt voor een denon vrc x6500h.
De marantz had nog de 1e audys nu heb ik audsy xt32.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de audsy app?