Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: morca on November 28, 2011, 12:50:01
Op verzoek van een meelezer van het eerste uur van het topic,excentriek  ;) ..............  :D

Plus het gaat toch om de metingen,daar is uw stil over  :(
ha, 't is weer leuk ! ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)



Staaled

Hiero  ;D  in 15 Hz tune :

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

 :D ..............  :thumbs-up:
Ziet er goed uit,laag staat als een blok tot 15 a 16,goed subje Hipster  .... Ok ultrasub   ;)

Wel wat nagalm aanwezig,maar daar moet ik ook nog aan zien te ontkomen in de woonkamer
Leuk je SVS in beeld ,de JL hadden we al eens gehad,hoe is het trouwens,is het al zover dat je die ook weer kan meten  :pompom:
Das wel een feestje waard ,wat een Feest beter gezegd .

Ik kan wel zeggen dat je in iedergeval geen laag probleem hebt  :clapping:

HTip

Mooie karakteristiek inderdaad. Ik hoop dat je geen buren hebt met 95 dB, wat pieken kan opleveren ver boven de 110dB :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Quote from: morca on December 21, 2011, 18:27:18
:D ..............  :thumbs-up:
Ziet er goed uit,laag staat als een blok tot 15 a 16,goed subje Hipster  .... Ok ultrasub   ;)

Wel wat nagalm aanwezig,maar daar moet ik ook nog aan zien te ontkomen in de woonkamer
Leuk je SVS in beeld ,de JL hadden we al eens gehad,hoe is het trouwens,is het al zover dat je die ook weer kan meten  :pompom:
Das wel een feestje waard ,wat een Feest beter gezegd .

Ik kan wel zeggen dat je in iedergeval geen laag probleem hebt  :clapping:
Ik wacht nog op de onderdeeltjes.

Voor HT gaat binnenkort de anti mode er eens uit en FBQ2496 er in.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: HTip on December 21, 2011, 18:32:21
Mooie karakteristiek inderdaad. Ik hoop dat je geen buren hebt met 95 dB, wat pieken kan opleveren ver boven de 110dB :o
Wel buren(en derhalve) nooit echt gemeten , maar ik vermoed dat ik de 125 a 130 wel haal met deze setup.
Sub staat op 1.8 meter van sweetspot. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Quote from: Hipster on December 21, 2011, 18:37:15
Wel buren(en derhalve) nooit echt gemeten , maar ik vermoed dat ik de 125 a 130 wel haal met deze setup.
Sub staat op 1.8 meter van sweetspot. :devil:
:o :o :o

Dan kunnen de buren van de buren van de buren ook meegenieten ;) Ik heb met een M&G tijdens een film (Die Hard 4.0) een keer ca. 107dB gemeten en dat was al serieus hard!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Hebben we het nou over db meten of spl ,wij meten op het werk ook wel eens met een prof meter,die kan op beide standen meten.
Een db meting valt hoger uit als een spl meting.
Ik heb wel eens met dat ding in me auto gemeten op me werk,toen daar nog een JL inzat.
107 op de spl meting maar in de 130 op de db stand.

was wel lachen alle collega,s ook buiten, even met  :blink:  :crazy: ERUIT na even luisteren   :D

Nou we hebben wat nieuws gevonden,wie haalt er hoeveel db,ik heb alleen geen meter,ben wel benieuwd hoever ik hem krijg.
denk tussen de 107 en 110 spl,denk dat Htip zijn meting ook op die manier is gemeten.
Van Hipster twijfel ik 130 spl is wel heel veel,maar de SVS is natuurlijk gepoort,dat zou op de spl stand idd wel eens serieus hard kunnen gaan,aangezien de (pressure) van een poort hoger ligt.
Ik heb wel eens gelezen met inlezen voor mijn bandpass ,dat je wel boven de 110 spl uit zal komen met die SVS,dat ding kan knettterhard op papier.
Er is wel het 1 en ander veranderd op me werk,kan jammer genoeg niet meer die meter even lenen  :confused:

Hopelijk zijn je onderdeeltjes gauw binnen man,zet ze eens alledrie aan dan met een SPL meting,kijken of het huis om de meter blijft staan   :popcorn:

morca

Quote from: HTip on December 21, 2011, 18:54:38
:o :o :o

Dan kunnen de buren van de buren van de buren ook meegenieten ;) Ik heb met een M&G tijdens een film (Die Hard 4.0) een keer ca. 107dB gemeten en dat was al serieus hard!!
Was dat de intro,hij begint al zo mooi,ik heb hem wel even teruggezet toen, en ben even goed gaan zitten met de knop goed open,erg prettige demo voor de sub.

morca

Quote from: Hipster on December 21, 2011, 18:37:15
Wel buren(en derhalve) nooit echt gemeten , maar ik vermoed dat ik de 125 a 130 wel haal met deze setup.
Sub staat op 1.8 meter van sweetspot. :devil:
Dan voel je hem haast blazen ,lekker...

Staaled

dB.
SPL is in home audio ,voor zover ik weet ,geen standaard.

Even wiki bezocht. SPL is wel degelijk in dB.
De andere stand op de meter moet dan in Pascal zijn en geeft de afwijking tov de luchtdruk aan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Onderdeeltjes zijn inmiddels binnen zo heb ik vernomen.
Fijn soldeerwerkje 1 dezer dagen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ghosty J

Ik zal proberen om zaterdag eens wat uit mijn Feedback destroyer te krijgen. :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

morca

Quote from: Hipster on December 21, 2011, 22:24:48
Onderdeeltjes zijn inmiddels binnen zo heb ik vernomen.
Fijn soldeerwerkje 1 dezer dagen. :thumbs-up:
Dat zou kunnen wat je zegt,ik weet ook niet percies hoe het meten zit,moet het alleen soms doen en de resultaten invullen ,en dat moet op die ene stand,waarom?

Maar je onderdelen zijn binnen  :pompom: Feeeeeestje ,bijna dan.
top man met kerst spelen je dame,s weer onder the tree  :D

Ghosty@ dat gaat helemaal goed komen ,REW voorspelt zo mooi hoe je vlak kan regelen,een test op de comp zeg maar.
En die voer je dan in de DSP,werkt super.
Dus dat eruit krijgen is zo ingevoerd,je moet eerst alleen wel je meetsetup klaar zetten.
We zien graag wat van je verschijnen,zou je er ook een waterfall bij willen doen voor het totaalbeeld?

Ghosty J

Quote from: morca on December 21, 2011, 23:30:07
Ghosty@ dat gaat helemaal goed komen ,REW voorspelt zo mooi hoe je vlak kan regelen,een test op de comp zeg maar.
En die voer je dan in de DSP,werkt super.
Dus dat eruit krijgen is zo ingevoerd,je moet eerst alleen wel je meetsetup klaar zetten.
We zien graag wat van je verschijnen,zou je er ook een waterfall bij willen doen voor het totaalbeeld?
Ben een noop in REW. Heb al wel een calibratie file toegevoegt voor de db meter. Heb de geluidskaart al ingesteld in windows en in REW alleen nu nog de db meter calibreren in REW en proberen een grafiekje te maken en de parameters voor de FD. hopelijk heb ik daar morgen even tijd voor.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HTip

Quote from: morca on December 21, 2011, 21:02:41
Was dat de intro,hij begint al zo mooi,ik heb hem wel even teruggezet toen, en ben even goed gaan zitten met de knop goed open,erg prettige demo voor de sub.
Die was ook mooi, maar ik heb de reeks ontploffingen bij het gasverdeelstation en het gevecht met de straaljager op de snelweg gebruikt. De meting tijdens de film heb ik gedaan in dB(C) met slow. Is dat SPL? Ik zal het ook een keer doen met dB(A) in fast mode.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on December 22, 2011, 08:44:15
Die was ook mooi, maar ik heb de reeks ontploffingen bij het gasverdeelstation en het gevecht met de straaljager op de snelweg gebruikt. De meting tijdens de film heb ik gedaan in dB(C) met slow. Is dat SPL? Ik zal het ook een keer doen met dB(A) in fast mode.


Hele film is gaaf he  :popcorn:
Ik weet het ook niet meer welke stand.Hipster ?
Ga zo weg net me koffie op,comp ophalen en dan vanmiddag  :music:
Mooie BD en beeld geluidskaart besteld  :clapping:

morca

Quote from: Ghosty J on December 22, 2011, 01:26:55
Ben een noop in REW. Heb al wel een calibratie file toegevoegt voor de db meter. Heb de geluidskaart al ingesteld in windows en in REW alleen nu nog de db meter calibreren in REW en proberen een grafiekje te maken en de parameters voor de FD. hopelijk heb ik daar morgen even tijd voor.
Oh je hebt hem bijna klaar staan,als alles aangesloten is maak je de ene na de andere meting.
Succes  :thumbs-up:

Ghosty J

ik weet niet of dit helemaal juist is.
het is even gemeten zonder sub
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

morca

Dit is een gedeelte van je full range meting,je kan submeting doen van 0 tot 100 of 200
Dit is het gedeelte van een fullrangemeting,ergens in je scherm staat een icoon foto daar kan je een jpeg mee maken van je hele screen ,tot 20 khz zeg maar.

ergens staat ook screen propertie,s dacht ik die mag wel op min 45 max 95 db staan.
waterfall is ook een icoon ,als je die aanklikt,maakt ie de waterfall ,kan je ook met dat foto icoon een jpeg van maken.

Ga je hem trouwens tussen je fronts proberen,ik stream sinds vandaag met een eq plugin van af de comp.
Maar ik heb ook een 1124 tussen mijn 2 sub,s .

Xander32

Begin 2012 (19/2) komt een muziekvriend bij mij om o.a. een aantal metingen door te voeren, ben benieuwd! Zal deze dan ook in dit draadje plaatsen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on December 24, 2011, 09:14:54
Begin 2012 (19/2) komt een muziekvriend bij mij om o.a. een aantal metingen door te voeren, ben benieuwd! Zal deze dan ook in dit draadje plaatsen.


Sander.
Superb ,ben benieuwd, jij hebt 2 kleine monstertje,s staan ,als je kamer een beetje meewerkt zal het er best goed uitzien denk ik

Ghosty J

Quote from: morca on December 24, 2011, 00:04:32
Dit is een gedeelte van je full range meting,je kan submeting doen van 0 tot 100 of 200
Dit is het gedeelte van een fullrangemeting,ergens in je scherm staat een icoon foto daar kan je een jpeg mee maken van je hele screen ,tot 20 khz zeg maar.

ergens staat ook screen propertie,s dacht ik die mag wel op min 45 max 95 db staan.
waterfall is ook een icoon ,als je die aanklikt,maakt ie de waterfall ,kan je ook met dat foto icoon een jpeg van maken.

Ga je hem trouwens tussen je fronts proberen,ik stream sinds vandaag met een eq plugin van af de comp.
Maar ik heb ook een 1124 tussen mijn 2 sub,s .
Wou graag even zien of ik mijn freq schakel punt goed had staat op 60hz.
Denk dat ik dinsdag weer verder ga meten. het is de bedoeling dat de FD tussen de sub komt zodat het nog beter gaat klinken.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase