Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Thor doet het ook erg leuk, vooral het eind. Dat heb ik hier thuis niet eerder meegemaakt, vond het ook jammer dat die nog niet op BD was met de M&G :P

Verder zijn de meeste wel genoemd al, hoewel Inception het ook wel leuk doet :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HuubF

Kan de TS even het onderwerp aanpassen? 'acoustiche' moet zijn 'acoustische'. Slechts 1 lettertje extra.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HTip

Quote from: Martijn90 on November  2, 2011, 09:17:02
Thor doet het ook erg leuk, vooral het eind. Dat heb ik hier thuis niet eerder meegemaakt, vond het ook jammer dat die nog niet op BD was met de M&G :P

Verder zijn de meeste wel genoemd al, hoewel Inception het ook wel leuk doet :)
Thor ken ik nog niet, maar wel veel over gelezen en dat was wel aardig dus ;) Inception is ook een goed voorbeeld met ook een erg goed verhaal (vind ik...)

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden, maar daar zijn ook de nodige topics over volgeschreven. Eigenlijk is dat dus offtopic :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HuubF on November  2, 2011, 10:00:44
Kan de TS even het onderwerp aanpassen? 'acoustiche' moet zijn 'acoustische'. Slechts 1 lettertje extra.  ;)
Oh ok,dat is scherp naar al die tijd vanavond nu weer werken  :thumbs-up:
thamks voor de tips mannen ik ga gauw wat opzoeken vd week

MarkD

Quote from: morca on November  2, 2011, 10:14:13
Oh ok,dat is scherp naar al die tijd vanavond nu weer werken  :thumbs-up:
thamks voor de tips mannen ik ga gauw wat opzoeken vd week

Als je het dan toch aanpast: het is akoestisch ipv acoustisch! :police: ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Quote from: MarkD on November  2, 2011, 10:51:06
Als je het dan toch aanpast: het is akoestisch ipv acoustisch! :police: ;)

Klopt, maar ik wilde niet al te correcterig korrekterig zijn. Zonder 's' kreeg ik bijna hoofdpijn als de titel weer eens in een lijstje voorkwam.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Quote from: morca on November  2, 2011, 17:22:52
excentriek ben ik wel dus als het morgen weer anders is .............  :D
maak me maar gek  :popcorn:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


RalphH

Nog ff een tipje voor het laag. Treinongeluk in Super 8. Nondepiieeeeeep, wat een geweld, en het blijft maar denderen :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Vandaag trouwens de auto van me neef geleend de mijne is stuk.

Mijn oude Alpineset zit in zijn auto met een nieuwe JL 12W0 ,ik heb even lekker zitten spelen als vanouds,met de EQ het klinkt al aardig nu.
Echt superleuk om weer eens in de auto te zitten en daar weer eens lekker te spelen met de EQ,was het bijna vergeten,maar net niet helemaal.

Geen meting gemaakt voor wie zich het afvraagt  :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  7, 2011, 20:15:42
Waar is de meting?  ;D ;D ;D ;D
Ik ga nu een bakkie bij hem doen,zal vragen of hij tevreden is  :D
Moet nog tot donderdag dan word hij gemaakt,tot die tijd ga ik heen en terug een beetje spelen,hij staat bijna goed vermoed ik,kan de EQ wel dromen.
Vind het erg leuk weer eens zoiets te doen,me oude hobby.

Het ging niet hard genoeg naar zijn zin,ik kwam er  :blink: uit en die oude achterspeakers klinken ook nog super.had niet verwacht zo,n mooi geluid uit een 20 jaar oude set met alleen een nieuwe woofer.
De achters zijn trouwens ook maar 2 jaar gebruikt of nog minder.

Je kent mijn metingen RalphH,hij zal niet veel verschillen denk ik,maar zou best eens willen meten,misschien komt dat nog  ;)

RalphH

Inderdaad wel eens leuk om af en toe dingen uit het verleden op te pakken. Er achter komen dat "oud" spul nog lekker klinkt is helemaal leuk natuurlijk.
Morgen uitsluitsel over 3e/4e "kerstdag", kunnen we plannen! :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  7, 2011, 20:39:40
Inderdaad wel eens leuk om af en toe dingen uit het verleden op te pakken. Er achter komen dat "oud" spul nog lekker klinkt is helemaal leuk natuurlijk.
Morgen uitsluitsel over 3e/4e "kerstdag", kunnen we plannen! :pompom:
Het is ook een Alpine headunit ,de rest ook,dat oude spul daarvan blijft maar spelen,ken nog wel een paar mensen met bijna hetzelfde.

3 of 4 e kerstdag ik ben er klaar voor  :D

Liber0

Sub staat achter de rechter voor speaker

Het is een TC sounds in 148 liter sealed kist met bash 500 amp erop
klink zeer strak en diep

meting is na room equalizing met REW ingesteld front op small crossoversub/front  pioneer vsx 1021 op 100Hz



morca

Je hebt wel wat nagalm,maar hij loopt zeker mooi door tot 18 hz ofzo,netjes mooi vlak,ik zie allen wel een waas bij 40 hz net alsof het een waterfall van 2 metingen is?
Mag ook de freq meting erbij?

Netje,s ,goed subje doet me toch denken wat zo,n 18 ultra zou doen van dit merk,mooie unit,s maken ze


Ejorne

Dat was weer een leuk avondje. Even metingen gemaakt en een stukje demo op de ingespeelde bandpass gehoord. Wow, wat een strak en voelbaar laag. Voorheen met alleen de 12" w3 was het altijd al strak en ook diep laag. Toen daar de bandpass bij kwam was het al een goed waarneembaar extra fundament in de laagste frequentiese en klonk direct al erg goed. Nu de bandpass ingespeeld is en zijn kunnen in kaart is gebracht samen met de nog inspelende closed 13w3 is het echt nog weer een overtreffende trap.
O0



morca

Quote from: Ejorne on November 27, 2011, 23:55:20
Dat was weer een leuk avondje. Even metingen gemaakt en een stukje demo op de ingespeelde bandpass gehoord. Wow, wat een strak en voelbaar laag. Voorheen met alleen de 12" w3 was het altijd al strak en ook diep laag. Toen daar de bandpass bij kwam was het al een goed waarneembaar extra fundament in de laagste frequentiese en klonk direct al erg goed. Nu de bandpass ingespeeld is en zijn kunnen in kaart is gebracht samen met de nog inspelende closed 13w3 is het echt nog weer een overtreffende trap.
O0



Het is een goed waarneembaar en voelbaar extra fundament,
alleen wel extra belasting voor het fundament :D

HuubF

Huh? heb je nou die 's' weer weggehaald in de topictitel?  :turn:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

morca

Quote from: Hipster on November  2, 2011, 14:16:37
Terug svp , ik vond het juist wel excentriek. ;) ;D
Op verzoek van een meelezer van het eerste uur van het topic,excentriek  ;) ..............  :D

Plus het gaat toch om de metingen,daar is uw stil over  :(