Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RalphH on October 31, 2011, 21:32:03
Foto's beetje lastig momenteel. Camera is naar de blieeeep (iets met drank en vrouwen --> die maken meer kapot dan je lief is haha).

Maar komt goed. Ik kan Thuur of Mark wel eens vragen.
Hoeft niet nu meteen ,maar als je gaat schuiven is het leuk om te zien misschien hoe het stond en hoe het dan staat.
Maarja elke ruimte is ok weer anders.

Het ziet er al wel een stuk strakker uit als in het begin toch?

Edit:vrouwen en drank rrrrrrr ,je moet ze dan ook niet met je camera laten spelen,als ze zo lekker bezopen zijn RapfH  :D

RalphH

Quote from: morca on October 31, 2011, 22:12:17
Edit:vrouwen en drank rrrrrrr ,je moet ze dan ook niet met je camera laten spelen,als ze zo lekker bezopen zijn RapfH  :D

Achja.. ;D

Is en klinkt vooral een stuk strakker dan in het begin. Speakers naar binnen verplaatsen was een hele grote, toen de bank naar voren en de GIK panels op de juiste plekken. Wellicht komen hier trouwens ooit nog diffusors voor in de plaats. Karla vindt die mooier dan de panelen  :crazy: :crazy:. Gezien op de fotos van The Chamber of Dreams :pompom:. Weet overigens niet of dit ueberhaupt een verbetering zou zijn tov de GIK panelen.

Zit nu Seal te luisteren en moet zeggen dat dit toch wel erg lekker ruimtelijk klinkt. Type muziek (en hoogstwaarschijnlijk de kwaliteit hiervan) maakt toch ook wel veel uit. En om nou per soort een andere opstelling maken is ook niet echt een optie  ;D. Moet ik toch maar genoegen nemen met ietsjes minder als ik Slayer zit te luisteren  :headbanging: :headbanging:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RalphH on October 31, 2011, 22:23:22
Achja.. ;D

Is en klinkt vooral een stuk strakker dan in het begin. Speakers naar binnen verplaatsen was een hele grote, toen de bank naar voren en de GIK panels op de juiste plekken. Wellicht komen hier trouwens ooit nog diffusors voor in de plaats. Karla vindt die mooier dan de panelen  :crazy: :crazy:. Gezien op de fotos van The Chamber of Dreams :pompom:. Weet overigens niet of dit ueberhaupt een verbetering zou zijn tov de GIK panelen.

Zit nu Seal te luisteren en moet zeggen dat dit toch wel erg lekker ruimtelijk klinkt. Type muziek (en hoogstwaarschijnlijk de kwaliteit hiervan) maakt toch ook wel veel uit. En om nou per soort een andere opstelling maken is ook niet echt een optie  ;D. Moet ik toch maar genoegen nemen met ietsjes minder als ik Slayer zit te luisteren  :headbanging: :headbanging:.
Alvast veel plezier en succes met bouwen dan.. ;) Tenminste.. dat zijn toch die MDF latjes?  :tongue2: Dus zelfs in een dedicated ruimte maakt het de vrouw nog uit hoe het eruit ziet ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Quote from: Martijn90 on October 31, 2011, 22:27:12
Alvast veel plezier en succes met bouwen dan.. ;) Tenminste.. dat zijn toch die MDF latjes?  :tongue2: Dus zelfs in een dedicated ruimte maakt het de vrouw nog uit hoe het eruit ziet ;)

Nou...de ruimte is al een compromis, anders was ie r zeker niet gekomen. Ik heb veel geluk dat ze de hobby ook kan waarderen, al ziet ze van lang niet alles het nut in  :).

Wat de diffusors betreft,...dat zijn die latjes inderdaad. En om die nou zelf in elkaar te kunselen...hmm. Schijnt allemaal redelijk nauw te komen. Maar we zullen zien. Voorlopig staan de panelen er nog. Toch eerst eens kijken of ik daar een mooi stofje overheen kan vinden in de kleur van de muur. Wellicht doet dat al wat goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 31, 2011, 22:23:22
Achja.. ;D

Is en klinkt vooral een stuk strakker dan in het begin. Speakers naar binnen verplaatsen was een hele grote, toen de bank naar voren en de GIK panels op de juiste plekken. Wellicht komen hier trouwens ooit nog diffusors voor in de plaats. Karla vindt die mooier dan de panelen  :crazy: :crazy:. Gezien op de fotos van The Chamber of Dreams :pompom:. Weet overigens niet of dit ueberhaupt een verbetering zou zijn tov de GIK panelen.
Leuk dat Karla a.d.h.v. foto's van onze HT aangeeft wat ze mooier vind :wub: De werking van de twee is echter wel compleet verschillend. De GIK panelen zijn voor absorptie en halen dus energie uit de ruimte, terwijl de diffusers de energie verspreiden, zodat het niet te doods klinkt, maar ook niet tot galm leidt.

De speakers op 1 lijn plaatsen was tijdens jouw M&G een hele grote verbetering. We hebben toen niet verder geschoven, vanwege de doorgang naar de tuin. Ben wel benieuwd hoe het nu staat en klinkt. Maar dat komt nog wel een keer ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on October 31, 2011, 22:39:03
Leuk dat Karla a.d.h.v. foto's van onze HT aangeeft wat ze mooier vind :wub: De werking van de twee is echter wel compleet verschillend. De GIK panelen zijn voor absorptie en halen dus energie uit de ruimte, terwijl de diffusers de energie verspreiden, zodat het niet te doods klinkt, maar ook niet tot galm leidt.

De speakers op 1 lijn plaatsen was tijdens jouw M&G een hele grote verbetering. We hebben toen niet verder geschoven, vanwege de doorgang naar de tuin. Ben wel benieuwd hoe het nu staat en klinkt. Maar dat komt nog wel een keer ;)

Inderdaad 2 verschillende dingen. Denk toch wel dat ik met demping gebaat ben.
Speakers in lijn zetten deed al veel inderdaad (was ik al weer vergeten joh...t zal de leeftijd zijn :P). Ze staan nu gewoon naast het scherm, wat eigenlijk ook logischer was achteraf, mja, das achteraf.
Je komt de lasagna maar een keer terughalen, altijd welkom!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 31, 2011, 22:45:34
Inderdaad 2 verschillende dingen. Denk toch wel dat ik met demping gebaat ben.
Vaak is een combi van de 2 de beste oplossing. Diffusie op de 1e reflectiepunten en absorptie zou eigenlijk plaatsonafhankelijk moeten zijn, maar in de praktijk is het dat meestal niet.

Quote
Speakers in lijn zetten deed al veel inderdaad (was ik al weer vergeten joh...t zal de leeftijd zijn :P). Ze staan nu gewoon naast het scherm, wat eigenlijk ook logischer was achteraf, mja, das achteraf.
En je bent nog jonger dan ik :D Dat hadden Thuur en ik toen ook voorgesteld, maar je was toen bang voor de doorloop ;)

Quote
Je komt de lasagna maar een keer terughalen, altijd welkom!
Leuk! Spreken we nog een keer af...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Dat is weer mooi uitgelegd Philip,misschien is difussie wel wat voor mijn huiskamer,geen WAF dus als ik het goed opstel zou dat mooi links en rechts kunnen.
Ben benieuwd wat dit gaat brengen RapfH,daar kan ik misschien later weer wat mee.

Lasagna mmm

Maaruh Slayer,hoe heete dat bekende nr ook al weer,ik zal de Metallica Hires klaarzetten als je komt,dat zal je ook wel waarderen dan :thumbs-up:

HTip

Bedankt Marco. Diffusie kan op verschillende manieren van verschillende merken. Ik heb de panelen van Toine (WaveWeaver), die de helft van de diepte zijn van een vergelijkbare QRD. Van de laatste kan je bouwplannen krijgen (http://www.soundscapes.nu/rb_dif.htm), van de eerste niet. Die zijn bij Toine te koop (http://www.soundscapes.nu/rb_qrd.htm).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ok bedankt dat is leuk om alvast eens te gaan bekijken ,hoe langer je ergens over nadenk hoe beter het eindresultaat kan worden.
Laat ik dat nou niet te hard zeggen  :D
Het duurt nog wel 1,5 jaar denk ik maar bekijk het liever even goed,net als met de laatste sub ben ik eerst ook een maand of 8 aan het prutsen geweest om weer en weer te testen.
Tot uiteindelijk daar, dit torpedo ontwerp uitkwam met die 3 lange pijpen.

RalphH

Quote from: HTip on October 31, 2011, 22:50:30
Dat hadden Thuur en ik toen ook voorgesteld, maar je was toen bang voor de doorloop ;)

Zeg...wrijf het r nog ff extra in ;D

Quote
Vaak is een combi van de 2 de beste oplossing. Diffusie op de 1e reflectiepunten en absorptie zou eigenlijk plaatsonafhankelijk moeten zijn, maar in de praktijk is het dat meestal niet.

Voor de slap echo achterin maakte het veel uit, maar wellicht was die ook met diffusie op te lossen.

Quote from: morca on October 31, 2011, 22:56:59
Dat is weer mooi uitgelegd Philip,misschien is difussie wel wat voor mijn huiskamer,geen WAF dus als ik het goed opstel zou dat mooi links en rechts kunnen.

Maaruh Slayer,hoe heete dat bekende nr ook al weer,ik zal de Metallica Hires klaarzetten als je komt,dat zal je ook wel waarderen dan :thumbs-up:

Philip heeft een gave om iets zeer begrijpelijk in te typen  :clapping:

1 van de meest bekende (en controversiele) nummers is Angel of Death, maar weet niet of je die bedoelt. Vind zelf alles van South of Heaven wel erg goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on November  1, 2011, 07:11:59
Zeg...wrijf het r nog ff extra in ;D
;D

Quote
Voor de slap echo achterin maakte het veel uit, maar wellicht was die ook met diffusie op te lossen.
Sterker nog, dat kan je beter met diffusie oplossen. Omdat ik achter niet ook nog eens diffusiepanelen wilde ophangen heb ik dit gerealiseerd met het om-en-om hangen van de BD/DVD/CD-rekken. Leuke is dat dit niemand opvalt :D

Quote
Philip heeft een gave om iets zeer begrijpelijk in te typen  :clapping:
Thanks! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on November  1, 2011, 08:19:52
Sterker nog, dat kan je beter met diffusie oplossen.

Hier mot ik nog maar ff induiken.
Achter kan ik geen diffusie kwijt, dat wordt too much denk ik (ook voor de ruimte an sich).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Quote from: RalphH on October 31, 2011, 19:39:54
PS
Ejorne beterschap!

Thanks, ben weer beter. Het was gelukkig maar een onschuldig en gelukkig ook korte buikgriep.

Quote from: RalphH on October 30, 2011, 14:26:46
De piek op 30 Hz zie ik zelf dus eigenlijk meer als een verzameling van elkaar versterkende/opheffende golven van andere frequenties. Klopt dit?
Zo ja...in hoeverre is de rest van de meting dan nog realistisch?

Ik denk niet dat dit zo is. Het is mi meer de 'versterkingsfactor' in je kamer. Dat je speaker op papier 'maar' tot 40Hz weergeeft wil niet zeggen dat 30Hz dan niet meer weergegeven kan worden. Dit wordt namelijk nog wel weergegeven, alleen wat zachter dan de rest. Echter met een roommode op dat punt kan dat betekenen dat het toch harder speelt dan de rest van het gebied.

Ik heb het hier mijn mijn kamer ook. Wanneer ik mijn fronts instel op small met een kantelfrequentie op 80Hz dan wordt 40Hz hier nog steeds iets harder dan 'de nullijn' van de speaker weergegeven. Terwijl de speaker zelf het kantelpunt op 42 Hz heeft en door de 80Hz kantelpunt van mijn receiver daar nog eens bovenop komt. Dit is goed te zien wanneer ik de speaker op large zet, dan is bij mij die piek bij de 40Hz wel bijna 20dB harder.

Ik denk daarom dat het vrijwel altijd aan te raden is om de frontspeakers op small te zetten indien er ook een subwoofer meedoet. Tenzij je de frontspeakers ook goed kunt corrigeren. Echter heb ik nog niet veel goede mogelijkheden gezien/gehoord die dit klusje goed doet. Audyssey is leuk maar wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb is dat niet je van het. Maar er is ook een standalone versie die aanzienlijk duurder is dan de gangbare in-receiver-toepasingen. Die standalone versie is mogelijk wel erg goed in deze task. Een andere optie is misschien die dsp2496 van behringer maar ook die heeft beperkingen en heeft eigenlijk een aparte voor en eindversterker nodig om al je bronnen mee te kunnen laten doen... Maar ook over de behringer zijn de meningen verdeeld, echter heb ik er zelf nog nooit eentje gehoord die op deze manier ingezet is.

Kortom, zonder correctie op de front zal small denk ik te prefereren zijn. Want zelfs dan zul je mogelijk nog 'last' hebben van de staandegolven onder het -3db punt. Dan rest alleen de sub nog die hier en daar wat getemd (en eventueel geboost) moet worden...


HTip

Goede uitleg! :thumbs-up: Daarom houd ik voor de x-over ook de richtlijn van 1,5x het -3dB punt van de speaker aan. Dan wordt het laag van de speaker eerder afgezwakt en neemt de sub het "naadloos" over. Echter experimenteren met de x-over kan tot verrassende resultaten leiden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Doe ik hier ook

de XTZ monitor die ik gebruik heeft een -3db van 42 hz, maar vindt het leuk om de piek van 33 hz ook nog eens aan te spreken.

Kortom met een x-over op 60 hz is dat probleem voor een groot deel wag.

morca

Quote from: Ejorne on November  1, 2011, 12:36:22
Thanks, ben weer beter. Het was gelukkig maar een onschuldig en gelukkig ook korte buikgriep.

Ik denk niet dat dit zo is. Het is mi meer de 'versterkingsfactor' in je kamer. Dat je speaker op papier 'maar' tot 40Hz weergeeft wil niet zeggen dat 30Hz dan niet meer weergegeven kan worden. Dit wordt namelijk nog wel weergegeven, alleen wat zachter dan de rest. Echter met een roommode op dat punt kan dat betekenen dat het toch harder speelt dan de rest van het gebied.

Ik heb het hier mijn mijn kamer ook. Wanneer ik mijn fronts instel op small met een kantelfrequentie op 80Hz dan wordt 40Hz hier nog steeds iets harder dan 'de nullijn' van de speaker weergegeven. Terwijl de speaker zelf het kantelpunt op 42 Hz heeft en door de 80Hz kantelpunt van mijn receiver daar nog eens bovenop komt. Dit is goed te zien wanneer ik de speaker op large zet, dan is bij mij die piek bij de 40Hz wel bijna 20dB harder.

Ik denk daarom dat het vrijwel altijd aan te raden is om de frontspeakers op small te zetten indien er ook een subwoofer meedoet. Tenzij je de frontspeakers ook goed kunt corrigeren. Echter heb ik nog niet veel goede mogelijkheden gezien/gehoord die dit klusje goed doet. Audyssey is leuk maar wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb is dat niet je van het. Maar er is ook een standalone versie die aanzienlijk duurder is dan de gangbare in-receiver-toepasingen. Die standalone versie is mogelijk wel erg goed in deze task. Een andere optie is misschien die dsp2496 van behringer maar ook die heeft beperkingen en heeft eigenlijk een aparte voor en eindversterker nodig om al je bronnen mee te kunnen laten doen... Maar ook over de behringer zijn de meningen verdeeld, echter heb ik er zelf nog nooit eentje gehoord die op deze manier ingezet is.

Kortom, zonder correctie op de front zal small denk ik te prefereren zijn. Want zelfs dan zul je mogelijk nog 'last' hebben van de staandegolven onder het -3db punt. Dan rest alleen de sub nog die hier en daar wat getemd (en eventueel geboost) moet worden...


Ik deed toen de muziek door de VST heen,dat is wel geen losse EQ maar dat werkte wel prima.
Hbe jij toch ook een poosje gedaan Ejorne?

Misschien daar eens mee testen

Former member 78

Als het goed is, kan ik 8 november hier ook wat plaatjes posten.

morca

Quote from: ArjanR1 on November  1, 2011, 18:44:51
Als het goed is, kan ik 8 november hier ook wat plaatjes posten.
Top man echt leuk dat Keyser dat even voor je komt doen,en jij gaat bij hem luisteren,als je er geen verslagje van maakt pm me eens wat je van zijn zelfbouw vind.
Die klinken erg goed volgens mij,ben benieuwd wat jij daar als Usher eigenaar weer van vind,want dat zijn zeker de minste speakers niet.
Ik zou ze zo ruilen ,maar jij niet vermoed ik  :D

RalphH

Quote from: Ejorne on November  1, 2011, 12:36:22
Thanks, ben weer beter. Het was gelukkig maar een onschuldig en gelukkig ook korte buikgriep.

Ik denk niet dat dit zo is. Het is mi meer de 'versterkingsfactor' in je kamer. Dat je speaker op papier 'maar' tot 40Hz weergeeft wil niet zeggen dat 30Hz dan niet meer weergegeven kan worden. Dit wordt namelijk nog wel weergegeven, alleen wat zachter dan de rest. Echter met een roommode op dat punt kan dat betekenen dat het toch harder speelt dan de rest van het gebied.

Ik heb het hier mijn mijn kamer ook. Wanneer ik mijn fronts instel op small met een kantelfrequentie op 80Hz dan wordt 40Hz hier nog steeds iets harder dan 'de nullijn' van de speaker weergegeven. Terwijl de speaker zelf het kantelpunt op 42 Hz heeft en door de 80Hz kantelpunt van mijn receiver daar nog eens bovenop komt. Dit is goed te zien wanneer ik de speaker op large zet, dan is bij mij die piek bij de 40Hz wel bijna 20dB harder.

Ik denk daarom dat het vrijwel altijd aan te raden is om de frontspeakers op small te zetten indien er ook een subwoofer meedoet. Tenzij je de frontspeakers ook goed kunt corrigeren. Echter heb ik nog niet veel goede mogelijkheden gezien/gehoord die dit klusje goed doet. Audyssey is leuk maar wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb is dat niet je van het. Maar er is ook een standalone versie die aanzienlijk duurder is dan de gangbare in-receiver-toepasingen. Die standalone versie is mogelijk wel erg goed in deze task. Een andere optie is misschien die dsp2496 van behringer maar ook die heeft beperkingen en heeft eigenlijk een aparte voor en eindversterker nodig om al je bronnen mee te kunnen laten doen... Maar ook over de behringer zijn de meningen verdeeld, echter heb ik er zelf nog nooit eentje gehoord die op deze manier ingezet is.

Kortom, zonder correctie op de front zal small denk ik te prefereren zijn. Want zelfs dan zul je mogelijk nog 'last' hebben van de staandegolven onder het -3db punt. Dan rest alleen de sub nog die hier en daar wat getemd (en eventueel geboost) moet worden...

Goed dat je weer beter bent, nooit echt gehad, maar buikgriep kan flink vervelend zijn.

De fronts staan voor film op small, stereo draai ik op Pure Direct. De sub mee laten doen bij stereo, krijg ik nog niet helemaal lekker. Hij is wat te plaatsbaar, moet ik nog eens mee aan de slag, maar mijn ruimte is nogal lastig wat dat betreft.
DSP heb ik wel aan gedacht, maar nog niet echt in gedoken.

Was ff een erg korte reactie, kom r later nog ff wat meer op terug, maar moet nu ff de bios aanslingeren voor The Green Lantern  ;D.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  1, 2011, 19:10:46
Goed dat je weer beter bent, nooit echt gehad, maar buikgriep kan flink vervelend zijn.

De fronts staan voor film op small, stereo draai ik op Pure Direct. De sub mee laten doen bij stereo, krijg ik nog niet helemaal lekker. Hij is wat te plaatsbaar, moet ik nog eens mee aan de slag, maar mijn ruimte is nogal lastig wat dat betreft.
DSP heb ik wel aan gedacht, maar nog niet echt in gedoken.

Was ff een erg korte reactie, kom r later nog ff wat meer op terug, maar moet nu ff de bios aanslingeren voor The Green Lantern  ;D.


Goed bezig er moet minder gelult worden hier en meer film gekeken. :thumbs-up:
Zal ook een wat opzoeken  :popcorn:

RalphH

 :clapping: Dat is waar het allemaal om draait uiteindeljk toch?  :clapping:

Quote from: morca on November  1, 2011, 21:05:28
Zal ook een wat opzoeken  :popcorn:

En wat is het geworden?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  1, 2011, 23:06:50
:clapping: Dat is waar het allemaal om draait uiteindeljk toch?  :clapping:

En wat is het geworden?
Beetje dit en dat had geen leuke film liggen,vd week maar even kijken.
Die jij had moet ik maar eens opzoeken die is ook wel leuk,moet eerst wat nieuwe films aanschaffen.

Kijk nog wel eens een oude met supersound,gisteren Star Wars 1 DTS bluray,was erg verrasend.
U571 is ook een dijk van een film soms niet te vaak alleen het geluid al,zit ik met een half oog te kijken soms en geniet meer van het geluid dan de film.

Er komen niet meer zoveel goeie film uit als in de jaren 90 vind ik,maar de sound van de nieuwere is weer beter.
Tip me anders nog een paar goeie films,ik zal Philip het hem eens vragen wat zijn favorite films zijn met ultralaag,kijken of er nog wat leuke zijn die ik nog zien moet.
Ik zal dat lijstje wel eens nalopen op de SVS site

HTip

Hoor ik mijn naam? :D

Films met ultralaag... Heb je even? ;) In willekeurige volgorde en zo uit mijn blote hoofd: Unstoppable, Tron Legacy, eigenlijk alle Pixar films, I Robot, LotR, War of the Worlds, Dark Knight, Iron Man, Hellboy, Expendables, etc., etc. Ik kan eigenlijk niet kiezen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Hereafter --> niet normaal laag. Komt een paar keer voor als de hoofdrolspelers ff een uitstapje maken naar de wereld "hereafter".
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer