Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edwinvh

Ik heb de geluidskaart rechtstreeks aan de antimode gezet.
Speaker doen niet mee omdat ik zonder de versterker meet (staat uit)
Tevens de antimod weer eens afgesteld en op diversen plekken laten meten, maar die maakt er een potje van.
De groene lijn is met antimode aan.

Ik heb het vermoeden dat ik hem er beter maar tussen uit kan halen ???
En dan de DSP van de sub gaan instellen ?

Ejorne

Quote from: edwinvh on October 23, 2011, 12:38:57
Ik heb de geluidskaart rechtstreeks aan de antimode gezet.
Speaker doen niet mee omdat ik zonder de versterker meet (staat uit)
Tevens de antimod weer eens afgesteld en op diversen plekken laten meten, maar die maakt er een potje van.
De groene lijn is met antimode aan.

Ik heb het vermoeden dat ik hem er beter maar tussen uit kan halen ???
En dan de DSP van de sub gaan instellen ?

Zou misschien de antimode defect zijn? Ik heb zelf ook wel gehad dat deze niet veel in mijn situatie deed. Maar met een andere opstelling deed ie ineens wel waar die voor bedoeld is.
Maar wat jij laat zien lijkt alleen maar erger dan zonder antimode...

Of  gebeurd er verderop in het bereik toch nog wel wat? Dat de antimode al zijn rekenkracht op het gebied tussen de 80 en 200 zit toe te passen of zo?

edwinvh

Goede tip van je om eens te kijken wat er gebeurd boven de 80 hz.
Zal daar eens gaan testen.
Wel heb ik ondertussen de DSP ingesteld van de sub en de antimode ertussen uit.
Dit gedaan om gewoon eens te testen.

De blauwe lijn is met antimode in Bypass.
Zwarte lijn is zonder de antimode en DSP op sub ingesteld.


edwinvh


morca

Quote from: edwinvh on October 23, 2011, 14:20:45
De sub is een SVS 13 Ultra DSP.

Doet het goed zo te zien  :D
Mag ik eens een waterfall van die zwarte meting zien,die vind ik persoonlijk echt goed,vergeleken met de metingen daarvoor.
Ik zie steeds vaker de antimode zulke streken uithalen in metingen,zou de dsp van de amp gebruiken aan je meting te zien.
En die antimode even ertussenuit.

edwinvh

Ik heb alles alweer los gekoppeld omdat we weg moeten.
Maar de waterfall zag er ook een stuk beter uit.
Ik zal hem vanaond eens posten.

Ook zag ik dat de antimode boven de 80 hz zoveel mogelijk glad trok.

Ik denk dat ik beter zonder de antimode kan werken en de dsp van de sub alles maar laat doen.

Blijft toch een leuke hobby dat meten.

morca

Quote from: edwinvh on October 23, 2011, 14:34:20
Ik heb alles alweer los gekoppeld omdat we weg moeten.
Maar de waterfall zag er ook een stuk beter uit.
Ik zal hem vanaond eens posten.

Ook zag ik dat de antimode boven de 80 hz zoveel mogelijk glad trok.

Ik denk dat ik beter zonder de antimode kan werken en de dsp van de sub alles maar laat doen.

Blijft toch een leuke hobby dat meten.

Het leuke van het meten is het zien waar het verkeerd gaat ,en wat er gebeurd,zoals in jouw geval bv die mega pieken en dippen met de antimode.
Die zwarte zou misschien iets meer in het laag(20-30of 40) omhoog kunnen,maar ik zou er eerst eens goed naar gaan luisteren zo,vind deze wel heel mooi na alle andere

edwinvh

Zo weer even een nieuwe meting gedaan met waterfall erbij.

De blauwe lijn is met antimode ertussen maar bypass.
Rode lijn antimode ertussen uit gehaald en dsp opnieuw ingesteld op de sub.

morca

Nou Edwin die is mooi,is het een HT of een gewone huiskamer.
Als het je huiskamer is kom je heel mooi weg met nagalm,mooie meting,hij staat ook als een blok tot onder de 15 hz zonder teveel naar voren te komen.

Deze SVS zal vast echt superklinken zo,ben benieuwd naar je bevindingen na een paar luistersessie,s

edwinvh

Het is in de huiskamer.
Ik ben ook benieuwd hoe hij zal gaan klinken.
De aanschaf kost wat geld voor de meetspullen, maar nu zie ik tenminste wat hier allemaal gaande was.
De DSP van de sub was zo afgesteld. (en de antimode mag nu de deur uit)
De antimode werkte volgens mij proma op de Monolith (denk ik) maar voor de SVS valt hij toch tegen.
Ik zal de Antimode ook eens testen op mijn Adire Brahma.

morca

Quote from: edwinvh on October 23, 2011, 19:55:29
Het is in de huiskamer.
Ik ben ook benieuwd hoe hij zal gaan klinken.
De aanschaf kost wat geld voor de meetspullen, maar nu zie ik tenminste wat hier allemaal gaande was.
De DSP van de sub was zo afgesteld. (en de antimode mag nu de deur uit)
De antimode werkte volgens mij proma op de Monolith (denk ik) maar voor de SVS valt hij toch tegen.
Ik zal de Antimode ook eens testen op mijn Adire Brahma.
Voor een huiskamer mag je echt in je handen klappen,aan je freq meting zie ik geen staande golven of andere dingen af.
En je waterfall is zeer gunstig,een gemidelde huiskamer doet dit niet,jij heb net als mij een beetje mazzel denk ik  :thumbs-up:
Top man dat hij zoveel beter is afgesteld na je meting,weer een sub met behulp van je eigenaar en wat forumleden een stuk beter gesteld.

Het valt me op dat de laatste paar mensen snel hun probleem,of zelf of met hulp opgelost hebben.
Het topic en de ervaringen delen van de leden beginnen vruchten af te werken.

De mensen die vaak meeposten voor oplossingen krijgen alles beter in beeld bij iedereen na al die tijd.
En die aan het meten gaan worden ook steeds iets handiger met plaatsen.

Ik heb het toen aangemaakt voor metingen zo mooi te krijgen als bv de laatste weer,het gaat lekker zo  :thumbs-up:

HTip

Quote from: edwinvh on October 23, 2011, 19:55:29
Het is in de huiskamer.
Ik ben ook benieuwd hoe hij zal gaan klinken.
De aanschaf kost wat geld voor de meetspullen, maar nu zie ik tenminste wat hier allemaal gaande was.
De DSP van de sub was zo afgesteld. (en de antimode mag nu de deur uit)
De antimode werkte volgens mij proma op de Monolith (denk ik) maar voor de SVS valt hij toch tegen.
Ik zal de Antimode ook eens testen op mijn Adire Brahma.
Ik kon het ook bijna niet geloven dat deze curve van een huiskamer was. Ben dan ook erg benieuwd hoe de woonkamer eruit ziet, waar de sub staat, of je akoestische maatregelen hebt getroffen, hoe de rest van de curve is, etc.

Hoe dan ook, erg goed gedaan! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on October 24, 2011, 07:44:16
Ik kon het ook bijna niet geloven dat deze curve van een huiskamer was. Ben dan ook erg benieuwd hoe de woonkamer eruit ziet, waar de sub staat, of je akoestische maatregelen hebt getroffen, hoe de rest van de curve is, etc.

Hoe dan ook, erg goed gedaan! :worship:
Ik sluit me bij je vragen aan Htip,foto,s :D hoe deze meting tot stand komt willen wij graag zien  :thumbs-up:

edwinvh

Ik heb aan de akoestiek niks gedaan in de kamer.
De sub staat in een hoekje naast een inbouw kast.
Ik zal eens kijken of ik vandaag foto's kan maken.
Ik zal al wel een plattegrondje posten van de kamer.
Het zwarte rondje aan de linkerkant is de sub.

Ben op het moment weer aan het meten omdat ik het dipje van 65 hz eruit wil hebben.

HTip

Quote from: edwinvh on October 24, 2011, 11:13:53
Ik heb aan de akoestiek niks gedaan in de kamer.
De sub staat in een hoekje naast een inbouw kast.
Ik zal eens kijken of ik vandaag foto's kan maken.
Ik zal al wel een plattegrondje posten van de kamer.
Het zwarte rondje aan de linkerkant is de sub.

Ben op het moment weer aan het meten omdat ik het dipje van 65 hz eruit wil hebben.
Prijs jezelf gelukkig, want dit is echt zeldzaam. Het dipje rond 65Hz kan met de x-over te maken hebben. Hoe staat die? Soms is het ook een kwestie van fase.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on October 24, 2011, 22:27:27
Prijs jezelf gelukkig, want dit is echt zeldzaam. Het dipje rond 65Hz kan met de x-over te maken hebben. Hoe staat die? Soms is het ook een kwestie van fase.
Ja mooie he,ik wil wel eens een paar foto,s zien ,kijken of we daar iets op zien wat iemand anders niet heeft hangen of staan waardoor er veel goed gemaakt word.
Jij hebt denk ik 1 vd beste metingen van een huiskamer in dit hele topic  :thumbs-up: Mag je heel blij mee zijn

edwinvh

Ik ben er inderdaad zeer trots op dat ik hem zo gekregen heb.
Gisteren 2 uurtjes film gekeken en ben er gelukkig mee.
Ik hoor de sub nu wel anders als dat hij was.
Maar alleen maar verbetering wat ik hoor.
Morgen zal ik eens kijken of ik wat foto's kan maken.
Het is een gewone kamer met wat meubels erin  ;D
Ik heb overal plavuizen liggen. Dus best wel een harde kamer.
Verder draai ik met 9.1 sound.

Zo vanavond ga ik weer lekker een filmpje kijken en genieten.

Martijnst1990

Quote from: edwinvh on October 25, 2011, 18:20:43
Ik ben er inderdaad zeer trots op dat ik hem zo gekregen heb.
Gisteren 2 uurtjes film gekeken en ben er gelukkig mee.
Ik hoor de sub nu wel anders als dat hij was.
Maar alleen maar verbetering wat ik hoor.
Morgen zal ik eens kijken of ik wat foto's kan maken.
Het is een gewone kamer met wat meubels erin  ;D
Ik heb overal plavuizen liggen. Dus best wel een harde kamer.
Verder draai ik met 9.1 sound.

Zo vanavond ga ik weer lekker een filmpje kijken en genieten.
Misschien een tijd voor een eigen HT topic? Ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden :D Prachtige meting ook overigens!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


GPO

Die metingen zien er geweldig uit. Mooi programma he dat REW; ik gebruik het zelf ook regelmatig. Ik ben ook erg benieuwd naar je metingen onder 15 Hz.... Daar lijkt ook nog aardig wat output te zijn (wellicht door room-gain)....?

Tav je huiskamer overzicht; het lijkt een beetje op wat ik heb, maar mijn waterval diagrammen zien er veel beroerder uit. Waar zit je met je luister/kijkpositie in dat plaatje?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


morca

Quote from: GPO on October 26, 2011, 09:21:58
Die metingen zien er geweldig uit. Mooi programma he dat REW; ik gebruik het zelf ook regelmatig. Ik ben ook erg benieuwd naar je metingen onder 15 Hz.... Daar lijkt ook nog aardig wat output te zijn (wellicht door room-gain)....?

Tav je huiskamer overzicht; het lijkt een beetje op wat ik heb, maar mijn waterval diagrammen zien er veel beroerder uit. Waar zit je met je luister/kijkpositie in dat plaatje?

GPO
Hij heeft echt mazzel met al die harde muren,vloeren.
Niet te geloven,maar doe het wel  ;)

edwinvh

Quote from: GPO on October 26, 2011, 09:21:58
Die metingen zien er geweldig uit. Mooi programma he dat REW; ik gebruik het zelf ook regelmatig. Ik ben ook erg benieuwd naar je metingen onder 15 Hz.... Daar lijkt ook nog aardig wat output te zijn (wellicht door room-gain)....?

Tav je huiskamer overzicht; het lijkt een beetje op wat ik heb, maar mijn waterval diagrammen zien er veel beroerder uit. Waar zit je met je luister/kijkpositie in dat plaatje?

GPO

Hoi GPO,
Hij loopt inderdaad tot ongeveer 11 hz en gaat dan naar beneden.
Maar ik zie nu inderdaad dat ik plaatjes heb toegevoegd vanaf 15 hz.
Mijn luisterplek is op de drie zits op het middelste gedeelte.
IDie kun je zien op de foto's in de showtopic gedeelte.



morca

Quote from: edwinvh on October 26, 2011, 20:01:36
Hoi GPO,
Hij loopt inderdaad tot ongeveer 11 hz en gaat dan naar beneden.
Maar ik zie nu inderdaad dat ik plaatjes heb toegevoegd vanaf 15 hz.
Mijn luisterplek is op de drie zits op het middelste gedeelte.
IDie kun je zien op de foto's in de showtopic gedeelte.



11 HZ  :crazy: You are the man  :thumbs-up:
toch beregoed sub,je zo,n beestachtige SVS  :popcorn: