Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daxie

zonder je watervaldiagrammen kunnen we dat moeilijk zeggen...

soms is het beter qua respons wat in te boeten als je waterval beter uitkomt...

screw

Quote from: daxie on June 10, 2011, 12:47:43
zonder je watervaldiagrammen kunnen we dat moeilijk zeggen...

soms is het beter qua respons wat in te boeten als je waterval beter uitkomt...

Zal ze erbij zetten!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Ejorne

Quote from: screw on June 10, 2011, 11:51:33
graag de experts hun mening welke nu het mooiste is.

Hobbyist ook goed?

Enne, mooi is nogal subjectief he?

screw

Quote from: Ejorne on June 10, 2011, 13:14:42
Hobbyist ook goed?

Enne, mooi is nogal subjectief he?

Hobbyist expert is ook goed hoor  :D

Nog een keer mijn posting nu incl watervallen.

*edit verkeerde plaatjes geupload!*

Naar bank toe:
Naar bank toe 25Hz boost:
Naar korte muur toe:
Naar korte muur toe 25Hz boost:
Naar lange muur toe:
Naar lange muur toe 25Hz boost:
Naar living toe:
Naar living toe 25Hz boost:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

1969mach1

Gaaf om te zien, kan niet wachten om in ons nieuwe huis aan de gang te gaan.
Nog paar maandjes wachten....

Vraagje: Hoor je nu ook daadwerkelijk verschil of ga je puur op de grafieken af?

Welke microfoon en geluidskaart gebruik je?

screw

Quote from: 1969mach1 on June 10, 2011, 13:39:19
Gaaf om te zien, kan niet wachten om in ons nieuwe huis aan de gang te gaan.
Nog paar maandjes wachten....

Vraagje: Hoor je nu ook daadwerkelijk verschil of ga je puur op de grafieken af?

Welke microfoon en geluidskaart gebruik je?

Microfoon van de antimode incl MicAmp2,geluidskaart gewoon die in mijn pc zit, das een goede  :D

En jha je hoort het verschil zekers!,als ik de fase verkeerd heb staan hoor ik het ook erg goed.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

daxie

ik zou naar lange muur met 25Hz boost nemen. Compromis tussen output en decay.

Maar vergeet niet te luisteren.

Wat vind je zelf het best klinken?

screw

Quote from: daxie on June 10, 2011, 14:30:07
ik zou naar lange muur met 25Hz boost nemen. Compromis tussen output en decay.

Maar vergeet niet te luisteren.

Wat vind je zelf het best klinken?

Ik vind lange muur en naar de bank beide goed klinken, morgen komt mijn maatje met zijn SMS1 langs.Ik denk dat de antimode best zijn werk doet maar er valt meer te halen, dus ben benieuwd wat de sub kan met EQ erbij.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

daxie

Quote from: screw on June 10, 2011, 14:33:58
Ik vind lange muur en naar de bank beide goed klinken, morgen komt mijn maatje met zijn SMS1 langs.Ik denk dat de antimode best zijn werk doet maar er valt meer te halen, dus ben benieuwd wat de sub kan met EQ erbij.

euh, de antimode is een eq! (en een betere dan de sms-1 trouwens)....

screw

Quote from: daxie on June 10, 2011, 14:42:44
euh, de antimode is een eq! (en een betere dan de sms-1 trouwens)....

I know dat de antimode een EQ is  :D , Ben gewoon benieuwd wat de sms kan (of niet kan) dus dat kan ik jouw mening bekrachten of ontkrachten.

Gewoon ff spelen wat wel en niet kan hier thuis, ben zo ook ERG tevreden met wat ik nu heb!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


screw

Quote from: morca on June 10, 2011, 17:10:05
toch niet naar wens  :D

Junior zat aan mijn kop te zeuren dus verkeerde plaatje's erop gezet dus:

Quote from: Ejorne on June 10, 2011, 13:14:42
Hobbyist ook goed?

Enne, mooi is nogal subjectief he?

Hobbyist expert is ook goed hoor  :D

Nog een keer mijn posting nu incl watervallen.

*edit verkeerde plaatjes geupload!*

Alle metingen zijn gedaan met 1x antimode inmeten,fase correct afgesteld,sub gelijk aan fronts

Naar bank toe:




Naar bank toe 25Hz boost:




Naar korte muur toe:




Naar korte muur toe 25Hz boost:




Naar lange muur toe:




Naar lange muur toe 25Hz boost:




Naar living toe:




Naar living toe 25Hz boost:



LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

Dan denk ik de laatste, ziet er goed uit.
Belangrijker is hoe het klinkt.

morca

Ja de laatste screw, echt top zo ;D ,goed bezig geweest met testen maar die onderaan staat zal wel erg goed klinken.
Nette meting hoor freq mooi vlak,waterfall is geweldig voor je kamer,leuk om te zien dat die bank bij jouw dus ook al zo goed zijn werk doet :thumbs-up: Ik vind hem super zo zou er nu eerst even lekker naar gaan luisteren als ik jouw was :music:

screw

Quote from: morca on June 10, 2011, 18:59:48
Ja de laatste screw, echt top zo ;D ,goed bezig geweest met testen maar die onderaan staat zal wel erg goed klinken.
Nette meting hoor freq mooi vlak,waterfall is geweldig voor je kamer,leuk om te zien dat die bank bij jouw dus ook al zo goed zijn werk doet :thumbs-up: Ik vind hem super zo zou er nu eerst even lekker naar gaan luisteren als ik jouw was :music:

Dank... ben ik ook reeds mee bezig  :devil: vanmiddag nog ff stout geweest en op SPL gedraaid op hele oude "muziek"  :D

Morgen nog wat meer spelen en luisteren, eigenlijk wil ik nog een mooiere grafiek, planning is dat ook morgen nog ff wat "spelen" en gezien de stand "naar living toe" ook mijn voorkeur al een beetje had kwa gehoor ga ik deze proberen te fine tunen door de anti mode 2 of meerder keren te laten inmeten 9ik schrijf steeds elke aanpassing op incl cm's en plaatsing  :angel: )
Quote from: RA SUBS on June 10, 2011, 18:44:37
Dan denk ik de laatste, ziet er goed uit.
Belangrijker is hoe het klinkt.

THNX! ben DIK tevreden met de BK!!

Jij nog wat tips over het inmeten met de AM wat in mijn geval nog een extratje zou kunnen opleveren?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Verkijk je niet teveel op de grafiek he ,ik vind hem echt mooi en dan praat ik niet naar je straatje.
Zou er eerst een lekker naar gaan luisteren voordat je weer verder test,denk echt dat dit een zeer goed resultaat is,en je waterfall is ook prachtig op de laatste foto
Ik zou zeggen even niks meer aan doen en lekker een weekje of wat luisteren eerst als het geluid je zo erg aan staat.
En dat moet haast wel zo :thumbs-up:

maximus79

Kan ik met REW ook de algemene nagalm tijd meten van mijn ruimte? Zo ja hoe doe je dat? ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ejorne


morca

1 druk op de knop :waterfall
wel even inzoomen van 45 tot 95 db  daarna

je bedoeld met algemeen het hele freqbereik,dat kan je kiezen als je de sweep maakt,welke sweep je selecteert in REW om de meting te maken.Sub of full range

Ejorne

Quote from: morca on June 14, 2011, 15:06:34
1 druk op de knop :waterfall
wel even inzoomen van 45 tot 95 db  daarna

je bedoeld met algemeen het hele freqbereik,dat kan je kiezen als je de sweep maakt,welke sweep je selecteert in REW om de meting te maken.Sub of full range

Hey morca,

Ik ben bang dat hij iets anders bedoeld. Want de waterfall weet hij kennelijk al wel te vinden;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg1947647#msg1947647

Grtz, Jeroen

morca

Ben een beetje aan het slapen  :sleepy:................ :D
Dacht inderdaad al een waterfall te hebben gezien van Maximus
Leuke speakers heb je trouwens gekocht,staan er foto,s in je topic Maximus?
Die grote jongens gaan eruit,de monitoren zullen wel een mooi geluidbeeld geven in je ruimte

maximus79

Quote from: morca on June 14, 2011, 15:36:53
Ben een beetje aan het slapen  :sleepy:................ :D
Dacht inderdaad al een waterfall te hebben gezien van Maximus
Leuke speakers heb je trouwens gekocht,staan er foto,s in je topic Maximus?
Die grote jongens gaan eruit,de monitoren zullen wel een mooi geluidbeeld geven in je ruimte

Nee, heb al vanaf het begin niets gedaan met mijn topic. Maar hier staan foto's
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111189.175

Ik wil gewoon mijn akoestiek meten, midden en hoge frequenties. Heb ik begrepen, dat nagalm dan het belangrijks is. Toch??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Ja meestal meten we alleen laag ,maar je kan een full sweep doen tot 20khz dan meet je de fronts mee een daarna maak je een waterfall van die meting.
Dan kan je de nagalm over het hele spectrum zien.


morca

De helft van alle metingen verdwenen ,nou doet het topic niet echt meer waarvoor ik het heb opgezet,hopelijk gaan de Mod,s dit oplossen :(