Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: maximus79 on May 19, 2011, 20:00:17
Even nu de crossover naar 90 hz gezet. Nog beter geworden.
Die ziet er weer beter uit,als je trouwens inzoomt en een range van 45 tot 95 db neemt zie je het verloop van je meting nog beter.
Ik zie opeens dat je hem van 0 tot 140 db hebt staan

Het word wel steeds beter zo,zou nu eerst eens even lekker gaan luisteren hoe het klinkt voordat je weer verder test,
Als je het bijna goed hebt neem dan wel even goed de tijd om te luisteren of het ook zo klinkt als je wilt,daar gaat het uiteindelijk om.
Als je dan een poosje luisterd dan neem je even goed in je op hoe hij klinkt,als je dan weer verschuift of versteld hoor je ook beter of het een verbetering is.

Als je hele lage tonen nog te hard zijn kan je de antimode nog iets foppen door bij het meten 20hz iets te boosten op de subamp.
Met mijn hypex kan dat,heeft jouw sub die optie ook?

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Stadium III on May 19, 2011, 21:47:42
Audyssey MultiEQ XT Proffesional


Dat ken ik dus helemaal niet,erg leuk om even te zien hoe dat in zijn werk gaat.
Jammer genoeg kan je het niet zo goed zien op die kleine afbeeldingen.

Trekt wel alles mooi vlak zo te zien

Het geeft geen info mbt de nagalm?

Stadium III

Bij iedere meting die gedaan word blijft het naar het uitgezonden test signiaal stil
Dit is om alles kwa nagalm end op te vangen

Helaas zie je dat niet maar goed kwa vlakke metingen end zit het met correctie wel ok  ;D

Maar goed er word dus gemeten van hoog tot laag
Je kunt het hoog wat laten aflopen tegen vervelend luisteren op lange tijd
Naar elke meting word er de vertraging end ook nog verwerkt en gecorrigeerd

Dus in princiepe genoeg voor een snel goed en vlak geluid

5.2.4 Marantz Klipsch setup

maximus79

Net even audyssey er over heen gegooid met de nieuwe opstelling. Klinkt erg goed!! Wat ik alleen apart vind is dat zoals altijd audyssey mijn fronts op large zet en ze ook wel wat laag aan kunnen het toch het beste nu klinkt met een crossover van 90hz ipv 40hz,60hz of 80hz. Voor me gevoel is dat te hoog.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

yorkie13

ik zou op 80 hz gaan zitten, THX norm ofwel small


maximus79

Quote from: RA SUBS on May 20, 2011, 16:16:41
ik zou op 80 hz gaan zitten, THX norm ofwel small

Op small zet ik hem uiteraard altijd, op dit moment klink 90hz beter dan 80hz. Met me surround gaat trouwens ook prima zo! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: maximus79 on May 20, 2011, 17:23:36
Op small zet ik hem uiteraard altijd, op dit moment klink 90hz beter dan 80hz. Met me surround gaat trouwens ook prima zo! ;D
Als 90 beter klinkt zo laten staan,het is geen standaard he en elke ruimte is anders.

Staaled

Quote from: morca on May 19, 2011, 18:00:28
Freq meting er ook bij is wel leuk om de F112 even mooi in beeld te brengen bij jouw thuis.

Wat laat ..... ;)





"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne

Zo ! Loopt ver door naar het ultra ULTRA laag.  8)

Met welke meetapparatuur is deze meting gemaakt?

Staaled

Quote from: Ejorne on May 27, 2011, 09:28:55
Zo ! Loopt ver door naar het ultra ULTRA laag.  8)

Met welke meetapparatuur is deze meting gemaakt?
REW , ratshack SPL meter , Creative Labs SB X-Fi HD USB geluidskaart.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne

Quote from: Hipster on May 27, 2011, 09:49:05
REW , ratshack SPL meter , Creative Labs SB X-Fi HD USB geluidskaart.

Nog gebruik gemaakt van correctie voor de mic? Anders is het lage bereik niet echt secuur. Leuk detail is daarbij wellicht wel dat het lage laag waarschijnlijk een stuk hoger ligt dan nu op de meting te zien is... (zou trouwens wel bizar zijn wanneer je richting (of zelfs voorbij) de 100dB gaat op 5Hz !!  8) )

morca

Quote from: Hipster on May 27, 2011, 09:25:11
Wat laat ..... ;)






Wauwie Hipster die loopt zeker laag door.Superb :thumbs-up:
Ik zat vd week nog even met Ejorne je waterfall te bekijken en zag dat je niet zover had ingezoomd,nu ik nog eens gekeken heb is die nagalm veel minder als ik dacht te zien.
Ben wel benieuwd hoeveel dat nog verbeterd met een plafond,hij is al niet slecht maar dan word hij wel korter denk ik

Staaled

Quote from: morca on May 27, 2011, 10:10:54
Wauwie Hipster die loopt zeker laag door.Superb :thumbs-up:
Ik zat vd week nog even met Ejorne je waterfall te bekijken en zag dat je niet zover had ingezoomd,nu ik nog eens gekeken heb is die nagalm veel minder als ik dacht te zien.
Ben wel benieuwd hoeveel dat nog verbeterd met een plafond,hij is al niet slecht maar dan word hij wel korter denk ik

Room gain en een goed sub . ;) ;D

Het valt idd ,ook op het gehoor, best mee.

De baffles zijn in 1ste instantie bedoeld om 90-140 Hz gebied te temperen.
Maar zouden het laag ook best wel eens kunnen beinvloeden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Ejorne on May 27, 2011, 09:59:04
Nog gebruik gemaakt van correctie voor de mic? Anders is het lage bereik niet echt secuur. Leuk detail is daarbij wellicht wel dat het lage laag waarschijnlijk een stuk hoger ligt dan nu op de meting te zien is... (zou trouwens wel bizar zijn wanneer je richting (of zelfs voorbij) de 100dB gaat op 5Hz !!  8) )
Zie hem nu pas.
Idd gecorrigeerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Hipster on May 27, 2011, 10:36:03
Room gain en een goed sub . ;) ;D

Het valt idd ,ook op het gehoor, best mee.

De baffles zijn in 1ste instantie bedoeld om 90-140 Hz gebied te temperen.
Maar zouden het laag ook best wel eens kunnen beinvloeden.
Ja goeie sub heb je zeker ;) Ik ga er eind van het jaar ook weer zelf eentje maken,heb er echt erg veel zin aan,kan bijna niet wachten.
Ja je hebt verschillende soorten panelen he,om verschillende probleem freq aan te pakken.
Ik heb me daar nog nooit zo in verdiept.
Heb wel vaker gelezen dat een verlaagt plafond ook al help dat heb ik in mijn luisterruimte ook zat erin.
Zou zoiets beneden ook graag doen, maar is een beetje kostbaar denk ik om in een huurhuis een verlaagt plafond te maken.
Zijn jouw panelen trouwens voor je slaapkamer? Lig je af en toe even lekker te chillen met een muziekje aan,doe ik wel vaak ligt veel lekkerder als de bank :D
Ik ga weer even liggen net een nieuwe matras gekocht,volgende maand even de verstelbare bodem erbij halen die lag verrekt lekker,mijn rug is niet echt super dus ga me bed maar eens een goeie upgrade geven.

De audioupgrade moeten even wachten,alleen de hypex van Ejorne zit eraan te komen voor mijn gepoorte filmsub die koop ik zeker nog wel want met de goeie aansturing klonk dat aardig heftig en superstrak.
Metingen volgen dan weer,laatste meting vd filmsub was met te weinig vermogen dus nog niet echt naar wens.

Dan ga ik wel weer even wat films kijken  :popcorn:

Staaled

Quote from: morca on May 28, 2011, 01:07:50

Zijn jouw panelen trouwens voor je slaapkamer? Lig je af en toe even lekker te chillen met een muziekje aan,doe ik wel vaak ligt veel lekkerder als de bank :D
Ik ga weer even liggen net een nieuwe matras gekocht,volgende maand even de verstelbare bodem erbij halen die lag verrekt lekker,mijn rug is niet echt super dus ga me bed maar eens een goeie upgrade geven.


Heerlijk inderdaad. :sigh:
En dan af en toe even wegzakken. :yawnee:

Ik heb zo'n 2 jr terug een nieuw bed/bodem/matras en onlangs een nieuw hoofdkussen gedaan.
Knapt een mens echt van op.
Hang zelf met schroefjes aan elkaar , maar kan nu echt ontspannen liggen en slapen. :thumbs-up:

Het zal je bevallen. 8)


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne

Quote from: morca on May 28, 2011, 01:07:50
Ik ga weer even liggen net een nieuwe matras gekocht,volgende maand even de verstelbare bodem erbij halen die lag verrekt lekker,mijn rug is niet echt super dus ga me bed maar eens een goeie upgrade geven.

De audioupgrade moeten even wachten

Goed man dat je een nieuw matras hebt.

Indirect is het upgraden van je bed natuurlijk een zeer belangrijke audio upgrade. Met pijn in de rug kun je niet lekker genieten van muziek. Met een goede ondersteuning geen of minder pijn dus meer genieten. Dus in zekere mate is deze upgrade nog belangrijker dan de eventueel toekomstige upgrade naar een stel ML's.  ;)

morca

Quote from: Ejorne on May 28, 2011, 10:52:04
Goed man dat je een nieuw matras hebt.

Indirect is het upgraden van je bed natuurlijk een zeer belangrijke audio upgrade. Met pijn in de rug kun je niet lekker genieten van muziek. Met een goede ondersteuning geen of minder pijn dus meer genieten. Dus in zekere mate is deze upgrade nog belangrijker dan de eventueel toekomstige upgrade naar een stel ML's.  ;)
Matrasje ligt wel lekker maar moet gauw een nieuwe bodem halen.
Upgrade naar een set Martin Logans  :hehe: ,denk dat ik blij mag wezen als mijn volgende bouwprojectje af is en een amp voor beneden heb.
Er zijn nog wel wat andere zaken te regelen voordat een setje ML in beeld komt

Ben wel weer benieuwd hoe je nieuwe kamerindeling gaat klinken,hopelijk blijft het naar wens.
Ik lig nu wel aan de goeie kant als ik op visite kom :thumbs-up:
Mooi en lekker fris weer zo trouwens,kom gauw eens kijken als het af is en boven ook





Ejorne

Quote from: morca on June  2, 2011, 21:42:57
Matrasje ligt wel lekker maar moet gauw een nieuwe bodem halen.
Upgrade naar een set Martin Logans  :hehe: ,denk dat ik blij mag wezen als mijn volgende bouwprojectje af is en een amp voor beneden heb.
Er zijn nog wel wat andere zaken te regelen voordat een setje ML in beeld komt

Ben wel weer benieuwd hoe je nieuwe kamerindeling gaat klinken,hopelijk blijft het naar wens.
Ik lig nu wel aan de goeie kant als ik op visite kom :thumbs-up:
Mooi en lekker fris weer zo trouwens,kom gauw eens kijken als het af is en boven ook

Upgrade naar ML... Je weet nooit, als je een paar jaartjes verder bent...  :bigsmile:

Ik ben bang dat het nog even de oude kamerindeling wordt.  :( Met de bank voor het raam is er nauwelijks plek voor een stoel recht tussen de speakerse en daarmee geen sweetspot voor mij. Ik denk dus dat die opstelling maar moet wachten totdat we een mooie hoekbank kunnen neerzetten...

Nog bedankt man voor het meehelpen!  8)

Grtz, Jeroen


Ejorne

Quote from: morca on June  3, 2011, 00:15:16
Oh dat beetje sausen was niet echt veel help,leuk om even bij jouw te testen of ik het een beetje kan :D
:D :D

screw

Vandaag pleurt het met bakken uit de hemel hier dus wat metingen gedaan:

Antimode op bypass:


Antimode aan:


Antimode aan op 35Hz boost:



Antimode aan op 25Hz boost:



LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.