Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Shadowfox

Weer een dag verder en de dip is opgelost. Nouja opgelost...tis verbeterd  ::) Aan die null van 50 tot 60 is nu niks aan te doen. Jah een 2e sub of misschien een minidsp zodat ik zelf een housecurv kan maken.
Crossover van de sub op 160 en de speakers op 80.
Hopelijk is de sub nu niet te opzichtig aanwezig maar das kwestie van testen.

Hoe kun je nu in rew zien of alles goed in time aliment staat?

GPO

Quote from: Shadowfox on January 13, 2021, 13:55:02
Weer een dag verder en de dip is opgelost.
crossover van de sub op 160 en de speakers op 80.
Hopelijk is de sub nu niet te opzichtig aanwezig maar das kwestie van testen.

Hoe kun je nu in rew zien of alles goed in time aliment staat?

Ik neem aan dat je receiver de crossover regelt (80 Hz) en dat je het hier hebt over de LPF voor LFE. Deze staat meestal op 120 Hz, omdat het LFE meestal niet meer info bevat dan tot 120 Hz.

maw: die zou geen invloed moeten hebben op de crossover, behalve als je die lager dan je crossover gaat zetten (wat meestal niet kan denk ik qua instellingen).
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Shadowfox

Quote from: GPO on January 13, 2021, 14:14:42
Ik neem aan dat je receiver de crossover regelt (80 Hz) en dat je het hier hebt over de LPF voor LFE. Deze staat meestal op 120 Hz, omdat het LFE meestal niet meer info bevat dan tot 120 Hz.

maw: die zou geen invloed moeten hebben op de crossover, behalve als je die lager dan je crossover gaat zetten (wat meestal niet kan denk ik qua instellingen).

Met arc staat het zo ingesteld dat de sub op 160 staat en speakers 80.
Nog een fototje erbij met meting van de sub die op 120 staat

morca

Quote from: Shadowfox on January 13, 2021, 13:55:02
Weer een dag verder en de dip is opgelost. Nouja opgelost...tis verbeterd  ::) Aan die null van 50 tot 60 is nu niks aan te doen. Jah een 2e sub of misschien een minidsp zodat ik zelf een housecurv kan maken.
Crossover van de sub op 160 en de speakers op 80.
Hopelijk is de sub nu niet te opzichtig aanwezig maar das kwestie van testen.

Hoe kun je nu in rew zien of alles goed in time aliment staat?
Voor een huiskamer is het niet slecht  :thumbs-up:

Housecurve met minidsp? Met dirac kan je toch housecurve maken?
PS die dip niet teveel ,of beter niet boosten.

Shadowfox

Heb geen dirac, alles is met arc afgesteld. En het is een zolder ipv huiskamer. Maar mag idd niet klagen  ;D


Jaap47

Quote from: jossie on January 13, 2021, 07:38:11
Kun je een foto plaatsen van de versterkermodule? Heeft die drie XLR aansluitingen?
Ik weet niet hoe ik hier een foto moet posten maar de Rel heeft drie van die XLR aansluiten. Die stekker met drie pinnen kan geen kwartslag gedraaid worden.

Jaap47


jossie

Omni !

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jaap47


Jaap47


jossie

Ok Jaap4700,

Dan is de vraag wat wil je... ga je 5.1 draaien met een kleine center (en/of dito surrounds) waarvan het laag naar de sub moet worden gerout of... 2.1 waarbij de sub alleen LFE gaat doen of 2.0 waarbij de sub alleen de mains gaat aanvullen?

Heb jij de originele manual nog?
Omni !

RalphH

https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/article_attachments/115015631427/REL-Original-ST-Series-Manual.pdf

This is the manual for the original Storm but is useful for all models prior to the development of the ST-III series (Strata, Strata II, Storm, Storm II, Stadium, Stadium II, Stentor, Stentor II, Studio, and Studio II).

Please use this manual for setup and user guides for the original ST Series only. Major changes in technology occurred with the development of the ST-III Series.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Omni !

RalphH

Hmja idd, hierin praten ze over low level phono input en niet Neutrik.. en 2 neutrik en 1 phono paar
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

ik heb die MK-I manual hier wel op pdf, als je me ff PM'd met je email kan ik hem wel toesturen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Wist niet dat ik hier ook bijlages kan toevoegen, dus bij deze...de manual
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Kijk! Dat is 'm!

Ik vroeg mij af of REL iets had te vertellen over tegelijkertijd gebruiken van de ingangen. Niet dus, en gezien de enkelvoudige volumeregelaar zal het mogelijk ook niet kunnen. Dat beperkt de opties voor Jaap (wel zo makkelijk  :D).

Omni !

Jaap47

Mijn opstelling  is gewoon stereo met een centerspeaker.
En dan dus de sub.
Ik ben erg nieuwsgierig wat er mogelijk is.
Moet ik ze aansluiten op de luidsprekeruitgangen of op de subuitgang van de Marantz?
Ik waardeer het echt hoe jullie hier meedenken ;)

jossie

Omni !

Jaap47

Mijn set bestaat uit Marantz sr6010, njoe tjoeb cd speler, Amphion Argon 3L, en T+A criterion tal xc center en de Rel storm

Shadowfox

Ik d8 what the hell ik ga die sub maar eens verplaatsen. Het staat nu naast de stoelen en voila een leuk lijntje  ;D

Sjaak_Banaan

Heeft Anthem ook iets van Dynamic EQ of iets om die curve iets te laten oplopen naarmate de frequentie lager wordt?
Bij ons vond ik vlak, zoals hier, 'saai', dan mis je toch de punch bij actiescènes.
Verder ziet het er best mooi uit!  :clapping:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder