Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: Martijn90 on September 11, 2012, 15:01:54
Ah, dacht dat ik met REW en een dB meter als mic al een heel end kwam, maar er komt nog meer bij kijken? Zag die mixer wel in de start post, maar dacht dat dat gewoon een extraatje was.

Ah, met een db meter kun je aan de gang.
Over nauwkeurigheid van t een en t ander zijn nog wat "discussies" wil je gegarandeerd correct meten, dan moet je naar gekalibreerde mic.
Bij mij was er een flink verschil tussen mic (ongekalibreerd) en db meter. De laatste zat in het laag een stuk lager in response.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Nu heb ik dus een dB meter tulp naar jack kabel voor tussen pc en receiver en tulp naar jack voor tussen pc en dB meter, REW op de pc en een MiniDSP onderweg. Kan ik daar al wat mee?

Quote from: Hipster on September 11, 2012, 17:43:40
€ 100
Behringer ECM 8000
Behringer XENYX 502 PA en studio mixer
Creative USB geluidskaart
cinch-cinch kabel 5 m (Creative naar versterker input)
cinch-jack 2 m kabel ( voor Behringer mixer naar Creative)
XLR-XLR kabel , naar ik meen 10 m ( Behringer ECM 8000 mic naar Behringer mixer)

Alleen een female cinch naar 2 male cinch ontbreekt.
Dat is een mooi setje, laat tegen die tijd maar weten als hij weggaat, denk dat ik daar wel interesse in heb dan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Yep, je kunt aan de gang
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RalphH on September 11, 2012, 17:46:40
Ah, met een db meter kun je aan de gang.
Over nauwkeurigheid van t een en t ander zijn nog wat "discussies" wil je gegarandeerd correct meten, dan moet je naar gekalibreerde mic.
Bij mij was er een flink verschil tussen mic (ongekalibreerd) en db meter. De laatste zat in het laag een stuk lager in response.
Quote from: RalphH on September 11, 2012, 17:51:03
Hel, je kunt aan de gang
Mooi 8) Kan ik tegen die tijd altijd nog kijken naar een uitgebreider setje mocht dat echt veel verschil maken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Timvg

Quote from: Martijn90 on September 11, 2012, 17:45:30
Het zijn US dollar prijzen, maar ze zitten gevstigd in HK zag ik, dus ga ervan uit dat hij ook daar vandaan komt?

Nooit bij stilgestaan :) Komt wel goed dan, post gerust je vragen wanneer ie aankomt :)

RalphH

http://www.gikacoustics.com/video_testing_for_corner_basstrap_placement.html

Wellicht een handig linkje. Klein uitleg/promotiefilmpje en een mp3 download van een gefilterd mp3 bestandje.
Dit met als doel om snel en vooral eenvoudig laag probleemgebieden in je ruimte op te sporen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Martijn90 on September 11, 2012, 17:52:07
Mooi 8) Kan ik tegen die tijd altijd nog kijken naar een uitgebreider setje mocht dat echt veel verschil maken.
Setje van Hipster is ok om submetingen te maken,calfile kan je downloaden.
Nou weet ik dat er te doen was de laatste tijd over de mic,s ,maar uiteindelijk zijn het je oren die je vertellen of het goed is.
Die emc,s zijn best goed hoor.

Staaled

Quote from: morca on September 12, 2012, 20:30:21
Setje van Hipster is ok om submetingen te maken,calfile kan je downloaden.
Nou weet ik dat er te doen was de laatste tijd over de mic,s ,maar uiteindelijk zijn het je oren die je vertellen of het goed is.
Die emc,s zijn best goed hoor.
Klopt, oren moet je het per slot mee doen. :music:

Maar REW acht ik inmiddels even onmisbaar als gereedschap.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Hipster on September 12, 2012, 21:35:52


Maar REW acht ik inmiddels even onmisbaar als gereedschap.
Hier ook hoor,na 25 jaar met de EQ spelen en er van leren,vind ik REW een grote aanvulling,het geeft overzicht.
Ik heb het beneden door gebrek aan laptop en mic op oor moeten doen,vond ik niet erg ook.
Weer eens ouderwets je oren en hersens gebruiken  :D
Ben wel zeer benieuwd wat dat voor meting geeft zometeen,dus Ejorne als je een keertje zin hebt,zorg ik dat de emu klaarstaat ,kijken hoe goed me oren nog zijn  :clapping:

Ejorne



RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Zo geluidskaart, kabels en stroom liggen klaar voor meten vanavond.
Net even bij Ejorne geweest,die had goed ze best gedaan,de SDX 15 doet nu dingen die ik nog niet eerder heb gehoord.
Plus dat de woofer aardig heen en weer gaat,goed bezig geweest makker  :thumbs-up: klinkt goed!!!

Ejorne

Quote from: morca on September 15, 2012, 16:41:28
Zo geluidskaart, kabels en stroom liggen klaar voor meten vanavond.
Net even bij Ejorne geweest,die had goed ze best gedaan,de SDX 15 doet nu dingen die ik nog niet eerder heb gehoord.
Plus dat de woofer aardig heen en weer gaat,goed bezig geweest makker  :thumbs-up: klinkt goed!!!

Thanks, ik ben ook wel tevreden zo. Me(e)ting zojuist was gezellig. Ook bij jou klinkt het erg goed zo. Dts-hd klinkt ook erg aangenaam.  8)

morca

Ja het was al wat laat ,dus echt gek doen kon niet meer.
En ik ben ook nog niet klaar,muziek moet nog wat finetuning hebben,zie de metingen.


Timvg

Kan je anders op full range metingen 1/12 smoothing toepassen morca? Is wat overzichtelijker  ;)

Mooie meting alweer trouwens, is dit nu de woonkamer?

morca

Dit is idd de woonkamer,je grote Main,s creeren piek op 46 hz,plan is de poorten dicht maken dat helpt al.
Daarna maar eens kijken hoe ik de sub,s wat meer sap geef,de Inuke trekt de JL,s met moeite....

Ik zal vd week even fullrange met smoothing maken  ;)


THX-UltraII

Voor degene die interesse heeft. Mijn Cross Spectrum gecalibreerde meetmicrofoon staat (weer) te koop:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126432.msg2259943#msg2259943

morca

Liever gewoon je verkooptopic gebruiken als je het niet erg vind .
Je hebt hem snel terug..........problemen ermee??,beviel de koper hem niet ?

Succes met de verkoop,ik ga voor een nieuwe  ;)

THX-UltraII


Ejorne


RalphH

Haha, cool. Ben benieuwd of het wat doet.
Als je er een paar plafondhoog opstelt zal het zeker wel nut hebben  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer