LET OP !!! aub meedoen, tijden van traagheid

Started by J.A.F._Doorhof, February 1, 2011, 12:11:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Waar ik even benieuwd naar ben is of de gesplitste topics hier ook last van hadden ?
Aangezien nu alles weer terug is gezet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HTip

Ik heb soms dat hele kleine topics niet willen laden. Soms zelfs met een foutmelding van de browser :unsure: Dus ik denk niet dat de grootte er iets mee te maken heeft ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kingpin

Quote from: HTip on March 11, 2011, 10:05:06
Ik heb soms dat hele kleine topics niet willen laden. Soms zelfs met een foutmelding van de browser :unsure: Dus ik denk niet dat de grootte er iets mee te maken heeft ;)
Dat weet ik wel zeker, zo werkt een forum query niet, daarom was ik ook verbaast dat ze de forumtopics gesplitst hadden.
Denk eerder dat het aan de provider ligt wat ik ook heb aangegeven icm het gebruikte forum (gezien de 'frequente' updates).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HTip

Quote from: Kingpin on March 11, 2011, 10:12:07
Dat weet ik wel zeker, zo werkt een forum query niet, daarom was ik ook verbaast dat ze de forumtopics gesplitst hadden.
Denk eerder dat het aan de provider ligt wat ik ook heb aangegeven icm het gebruikte forum (gezien de 'frequente' updates).

Dat heb je (en ook anderen) inderdaad aangegeven. Maar dat is de keuze van Frank en hij is heel erg tevreden met zijn persoonlijke servers, dus ik weet niet of veranderen van hostingprovider een optie is die wordt onderzocht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jeroen de Waal

Quote from: Kingpin on March 11, 2011, 10:12:07
Denk eerder dat het aan de provider ligt wat ik ook heb aangegeven icm het gebruikte forum (gezien de 'frequente' updates).


Het ontgaat mij een beetje waarom iedere keer de gebruikte forumsoftware wordt aangehaald. SMF heeft toch wel duidelijk bewezen een zeer degelijk forumpakket te zijn.


Jeroen.

Kingpin

Quote from: Jeroen de Waal on March 11, 2011, 10:22:37
Het ontgaat mij een beetje waarom iedere keer de gebruikte forumsoftware wordt aangehaald. SMF heeft toch wel duidelijk bewezen een zeer degelijk forumpakket te zijn.
Jeroen.
SMF is absoluut geen slecht pakket, maar er zijn betere die eerder patches uitbrengen ivm security/stabiliteit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jeroen de Waal

Even gedeeltelijk offtopic raken maar welke vind jij betere dan?
Zie dat jij MyBB gebruikt. Lees daar ook voldoende wisselende verhalen, net zoals bij ieder forumpakket.


Jeroen.

Kingpin

Quote from: Jeroen de Waal on March 11, 2011, 12:29:55
Even gedeeltelijk offtopic raken maar welke vind jij betere dan?
Zie dat jij MyBB gebruikt. Lees daar ook voldoende wisselende verhalen, net zoals bij ieder forumpakket.

Jeroen.

MyBB brengt wel eerder patches uit en is compatibler met bv ie8 (smf moet ik nog steeds de compatibility knop aanvinken anders lopen de letters dwars door alle balken heen, om maar een voorbeeld te noemen).
Daarnaast is volgens mij MyBB de enige free software forum dat een beetje kan tippen aan vBulletin wat SMF absoluut niet kan.
Je zou kunnen afwegen of vBulletin niet was is, kost je in eerste instantie licentie maar dan heb je ook wat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Post!

Hier ben ik het eens met Kingpin.

SMF is niet slecht, maar er zijn betere.
Momenteel draai ik ook MyBB en dit werkt gewoon super in de verschillende browsers.
Intergratie met externe PHP pagina's is ook perfect. Er zijn zat plugins beschikbaar.

Waar je ook aan kunt denken is Vbulletin.
Is betaald, maar daar krijg je ook betaalde support voor wat natuurlijk zeer handig als voor sites met de omvang als HTforum.

VlisChris

Het forum is bij momenten weer lekker traag hier.
Had er tot voor kort geen last van, maar sinds een paar weken wel (en niets veranderd hier in mijn instellingen enz).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mart

Quote from: Christiaan S on March 18, 2011, 21:17:11
Het forum is bij momenten weer lekker traag hier.
Had er tot voor kort geen last van, maar sinds een paar weken wel (en niets veranderd hier in mijn instellingen enz).

Hier ook weer,10 minuten geleden géén doorkomen aan !??.

Ejorne

Is er ook ergens een voortgang te bekijken, wat de vorderingen zijn en wat er zoal uitgesloten en getest is?
Want we zijn nu wel 5 pagina's lang aan het melden dat het zo nu en dan erg traag is maar veel lijken we er niet mee op te schieten.

Hoewel ik het idee heb dat we wel iets opschieten want het is bij mij minder vaak traag als ten tijde van de start van dit topic.
Maar wat is de oorzaak of mogelijke oorzaak, vraag ik me wel af...

J.A.F._Doorhof

We hebben al verschillende dingen getackeld.
Er kan natuurlijk altijd een hickup zijn maar we willen weten of dit BV bij iedereen op hetzelfde moment gebeurt zoals een tijdje geleden elke avond om 22:00
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

oepsss ... net bij het posten ging er iets mis:

2: fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: unable to connect to relay1.mevershosting.nl:25 (Connection refused)
Bestand: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Subs-Post.php
Regel: 977

Even checken op relay1.mevershosting.nl en je hebt je php instellingen.
Dit soort foutmeldingen liggen dus echt bij de hoster.
En ik neem aan dat je deze php listing niet bekend wil maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jeroen de Waal

Is (helaas) de mailserver van Mevers.
Ligt iig niet aan het forum, bedankt voor het melden.


Jeroen.

Post!

Is het niet beter om dan SMF code aan te passen zodat er bij een mailserver fail onderstaande PHP functie niet uitgevoerd wordt ?
Ik ga er van uit dat het mailen bij een reply / post alleen bedoeld is voor subscribing users ?

PS: ik lees net in bovenstaande replies.

Quote
Dat heb je (en ook anderen) inderdaad aangegeven. Maar dat is de keuze van Frank en hij is heel erg tevreden met zijn persoonlijke servers, dus ik weet niet of veranderen van hostingprovider een optie is die wordt onderzocht.

Hoe kan Frank tevreden zijn met de servers als er steeds foutmeldingen langskomen en dit de gebruikers van de site (waar je het uiteindelijk voor doet) benadeeld worden in gebruiksvriendelijkheid van de site

J.A.F._Doorhof

@post,
Omdat er veel meer is dan dit.
Dit gebeurt trouwens sowieso zelden, en is iets waar aan gewerkt word.

Geef mij een provider die :
24 uur per dag online garandeerd (en waar maakt)
Die mee helpt met het opzetten van het forum
Die ook snachts gebeld kan worden als er problemen zijn
Die dit dan ook probeerd op te lossen (of in ieder geval binnen een paar uur)
Die het forum ook bij een hack of totale crash toch weer hersteld ipv zegt "installeer maar opnieuw"
En die daarnaast ook nog eens mee helpt als er iets nieuws gemaakt moet worden.

Dan praten we verder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 23, 2011, 13:46:56
@post,
Omdat er veel meer is dan dit.
Dit gebeurt trouwens sowieso zelden, en is iets waar aan gewerkt word.
Zo zelden is dit niet, want dat heb ik al een aantal keren eerder meegemaakt.

Quote
Geef mij een provider die :
24 uur per dag online garandeerd (en waar maakt)
Die mee helpt met het opzetten van het forum
Die ook snachts gebeld kan worden als er problemen zijn
Die dit dan ook probeerd op te lossen (of in ieder geval binnen een paar uur)
Die het forum ook bij een hack of totale crash toch weer hersteld ipv zegt "installeer maar opnieuw"
En die daarnaast ook nog eens mee helpt als er iets nieuws gemaakt moet worden.

Dan praten we verder.
Je vraagt in deze rubriek om feedback en 'meedenken' wat wij uiteraard ook geven.
Nu wordt er de laatste tijd vrij "hard" terug gereageerd waar ook de diverse opmerkingen over zijn gemaakt en banns voor worden uitgedeeld.
Wat doe je nu zelf dan ? Komt bij mij een beetje over als "als je niets zinnigs te melden heb reageer dan niet" opmerking.
Kan me je frustraties wel indenken maar persoonlijk vind ik deze reactie vrij hard overkomen.
Niet echt iets om mensen die hulp proberen aan te bieden en nadenken om het forum goed te laten werken een reikende hand te bieden op deze manier.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Post!

24 uur per dag online garandeerd (en waar maakt)
= niet mogelijk, zoals hierboven gezegd. Maar er zijn hosts (de grotere in Nederland) met betere uptime!

Die mee helpt met het opzetten van het forum
= Eenmaal opgezet zoals nu hoeft het niet opnieuw opgezet te worden (Je maakt een kopie van de files en een dump van de database).

Die ook snachts gebeld kan worden als er problemen zijn
= Zijn contracten voor met hosts, kan dus geregeld worden.

Die dit dan ook probeerd op te lossen (of in ieder geval binnen een paar uur)
= Zie hierboven.

Die het forum ook bij een hack of totale crash toch weer hersteld ipv zegt "installeer maar opnieuw"
= Hiervoor gebruiken ze backups, dit gebruiken de meeste hosters en vooral de grotere hosters.

En die daarnaast ook nog eens mee helpt als er iets nieuws gemaakt moet worden.
= Waarin ?  Extra PHP code ? Ik noem dat een WebCoder ipv Hoster.

Met de grotere forum software zijn er genoeg "hacks" te vinden om het board zo aan te passen naar eigen wensen.
Het is zo dat bij MyBB er requests gedaan kunnen worden voor bepaalde functionaliteit. En misschien zijn er handige bezoekers die mee kunnen helpen.

Punt is dat ik gewoon suggesties opgooi.
Men opent hier een thread en vraagt de hulp van bezoekers. Dan is er toch iets mis met "zelden iets".

Er worden zat suggesties gedaan, kijk / test met andere software (het hoeft natuurlijk niet direct in productie).
Kijk eens naar een andere hoster etc. Nu is het van plaats de tijd wanneer de site ontoegangelijk is (en we kijken naar de logs?).

Het gaat volgens mij als website eigenaar toch om de ervaring van de gebruikers.

J.A.F._Doorhof

Waar het om gaat is dat we zoeken naar waar het HIER aan ligt
We hebben al HEEL vaak aangegeven dat we niet van provider switchen, het heeft ook geen zin om daar dus op door te gaan.
De problemen die we NU hebben zijn minimaal maar we willen ze er wel uit hebben.
Of wel sommige mensen hebben op bepaalde tijden last, andere niet.
Er is ook een forum waar ik BV tussen 8:00-12:00 amper op kom, echter andere mensen wel, waar ligt het dan aan ?  Als ik met 3G erop kom en het werkt wel ?

Het htforum is zeer groot en trekt enorm veel traffic, om dit draaiend te krijgen is misschien niet moeilijk maar om alles soepel te houden is soms een uitdaging, met mevers weet ik zeker dat als er een probleem is ze niet gaan roepen, "zet maar een backup terug" maar dat ze mee denken.

Daarom ook deze thread, en als het goed is zijn de problemen die een grote groep had van 22:00 opgelost of sterk verbeterd, ook algemene snelheid moet sinds vorige week weer verbeterd zijn.

Maw deze thread is er niet voor niets, we doen er wat mee.
Maar nogmaals dingen roepen als een andere provider zijn leuk voor mensen die misschien denken te weten wat het met zich meebrengt, in de realiteit is mevers zo verstrengeld met het forum en heeft zo enorm veel goodwill opgebouwd dat ik er niet aan denk om te switchen.

Eerlijk is eerlijk ook de Rabobank ligt er regelmatig af ;)
Onze langste offline tijd is meestal een paar seconden, traagheid gebeurt soms en is VAAK terug te brengen naar een browser of EIGEN provider fout, echter wij zoeken continue door en als heel veel mensen exact dezelfde fouten hebben weten we dus wat we moeten doen, daarom is deze thread zo belangrijk.

En zover ik weet heeft niemand ooit een ban gekregen omdat hij ons adviseerde naar een andere provider te gaan, tenzij hij dit op een bepaalde manier bracht misschien, maar dan had hij die ook gekregen als hij op dezelfde manier had gezegd dat we hadden moeten blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 23, 2011, 18:12:32
... En zover ik weet heeft niemand ooit een ban gekregen omdat hij ons adviseerde naar een andere provider te gaan, tenzij hij dit op een bepaalde manier bracht misschien, maar dan had hij die ook gekregen als hij op dezelfde manier had gezegd dat we hadden moeten blijven.
Ik kan me voorstellen dat je ondanks de goodwil van je hoster niet weggaat, maar als er dan maar ook wat aan gebeurd.
Dat wat die ban betreft sloeg meer op de feedback die sommigen geven of waar een uit de hand gelopen discussie mee eindigd.
Ik vond persoonlijk je opmerking/feedback een beetje te hard (zie reden terug), iets wat uitlokt om ook weer hard op terug te reageren (gelukkig zit ik niet zo in elkaar).
Uiteindelijk eindigt dat in een ban van een bepaalt persoon, vandaar die opmerking.

Btw ... nu ook thuis weer een error:
2: apc_store() [<a href='function.apc-store'>function.apc-store</a>]: Potential cache slam averted for key '183ac13094f8b209ce61bde0a4247c37-SMF-log_online-updatesmf'
Bestand: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Load.php
Regel: 2125
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Ik snap niet hoe je mijn post als hard kan opvatten ?
Ik geef alleen een serie met eisen, als daaraan voldaan word praten we verder.
Als je dat al hard vind :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Lag er net weer even uit voor een paar minuten. Andere sites waren voor mij wel bereikbaar.
Het lijkt erop dat anderen hier ook last van hadden gezien de postgeschiedenis.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Jeroen de Waal

Ja lag er hier ook uit, net zoals de andere sites die op de server gehost worden.


Jeroen.

brtram

Vandaag vanaf even na 22:00 was het forum onbereikbaar.
Rond 22:20 kreeg ik wel contact.