"The Shed" Theater

Started by -chiel-, January 31, 2011, 21:48:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-chiel-

Na lange tijd hier rondgekeken te hebben, heb ik een paar maanden geleden besloten om een HT in te gaan richten.
Aangezien ik erg veel inspiratie op heb gedaan dankzij alle bijdragen hier op het forum, wil ik graag het (voorlopige) resultaat met jullie delen.

Aangezien de ruimte waarin de HT zich bevindt een aantal jaar geleden is begonnen als een schuurtje, vond ik "The Shed" een toepasselijke naam.

De schuur was zo'n 5 meter lang en 3 meter breed en het dak lag op de 2 meter hoge muur, niet erg hoog maar voor een schuur voldoende.
1 van mijn buurtgenoten kon mijn bouwwerk niet waarderen, de muur stond er al een paar jaar (gebouwd met vergunning) dus het enige wat er veranderd was
was een ca 25cm hoog boeideel erbovenop. Toen volgde er een maandenlange discussie met de buurtbewoner en de door hem gealarmeerde gemeente.
Een aantal hoorzittingen later was ik dusdanig thuis in het bestemmingplan, dat ik erachter was dat mijn "schuurtje" best nog wat hoger mocht worden.
Dus een nieuwe vergunning aangevraagd, het dak eraf, alle muren opgemetseld en het dak weer terug, nu is het net zo hoog als mijn huiskamer.
Na een aantal jaar te zijn gebruikt als thuiskantoor had ik mijn vrouw eindelijk overtuigd dat een HT toch wel een veel betere bestemming is, voor de intussen volwaardige aanbouw.
Toen ik vervolgens een paar superdeluxe elektrisch verstelbare bioscoopstoelen voor een mooie prijs gevonden had was ik niet meer te remmen.

Voorheen keken we films in de huiskamer, en was de set als volgt;

50" samsung plasma
Kef IQ7's fronts
Kef IQ1's rear op rvs stands
Kef IQ6 center
Cinema Sub7 zelfbouw subwoofer (speaker & co) als downfiring ingebouwd in een poef (anders kwam hij er toen niet in).
Pioneer VSX-1015 receiver
als speler heb ik diverse media spelers en media centers geprobeerd en nu is het de Dune BD prime :thumbs-up: (had ik veel eerder moeten kopen)
Synology DS209


De speakers en de Dune zijn  verhuisd naar de HT ruimte en daar zijn erbijgekomen;

Benq W1000+ beamer In december 2012 vervangen voor een JVC X30
Pioneer VSX-920 receiver
100" elektrisch scherm
BK XXLS400 Sub

Het scherm heeft een fabricagefout, ik krijg na 20 februari een nieuwe maar dan weet ik pas hoe hoog de speakers kunnen komen.
Op dit moment is de todo-list nog lang maar de HT is wel al volop in gebruik.

Todo;

Plaats voor sub (ben hem op div plaatsen aan het proberen) Staat links achter de bank nu.
Speakersnoeren (kan nu pas definitieve lengte bepalen Done!
Tegels (onder sub & speakers) Sub staat nu op een subdude, speakers op tegels.
Center steun Done!
Verlichtings/kabel/scherm koof rondom
Ander plafond, offerte aangevraagd voor Ecophon Sombra. (nu hoogglans wit) Is Rockfon Fibral geworden.
Touchscreen voor AB (gebruik al Homeseer met HStouch)
Stroomvoorziening
Acoustiekverbetering
Verduistering ramen achter het scherm (misschien rolluik) Rolluik it is. Tevens een zwart velours gordijn om de doorgang af te dichten
Verlichting

En omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden;

In den beginne





Nieuwe kast, deze zit achter de stoelen want er zit al een zekeringkast en een vloerverwarmingspomp.




En nu ziet het er zo uit






RalphH

Netjes hoor!
En die stoelen...whaaaaaa  :clapping: :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

Leuke set-up, niet over de top maar wel mooi aangekleed.

MG76

Mooi project! Zijn dat Cineak stoelen?

-chiel-

Quote from: MG76 on January 31, 2011, 22:37:02
Mooi project! Zijn dat Cineak stoelen?

Hier http://homeatthemovies.be/cms/index.php?act=viewCat&catId=46 noemen ze ze "Rocker", niet echt een Chinese naam maar ik denk wel dat ze daar vandaan komen ;)

-chiel-

Gisteren de nieuwe speakerkabel binnengekregen, vandaag de eerste 3 speakers bedraad, morgen de andere 2.
Het is de Canare 4S11 geworden, in totaal bijna 43 meter!
Ik heb ze bi-wire aangesloten zodat ik gelijk ook die vreselijke bruggen kwijt ben die standaard op de Kef's zitten.
Ik had tijdelijk wat no-budget snoeren gebruikt, tot we zeker waren van de opstelling.
Deze waren na wat schuiven te kort geworden en liepen dus een beetje dwars door de ruimte.
Zowel optisch als akoestisch een hele verbetering..

En wat plaatjes;

Hier een rear, de kabel moet nog door de stand maar de opening in de voet is (nog) te klein.




En hier de oude aanFluiting en de nieuwe situatie.




Xander32

Gaaf hoor zo`n dedicated ht-room. Ben stiekum best jaloers 8).
Fijn dat jullie 4voeter er ook een plekje heeft verkregen, al zijn daar vast wel grenzen ...



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

-chiel-

Quote from: Xander32 on February  7, 2011, 09:25:29
Gaaf hoor zo`n dedicated ht-room. Ben stiekum best jaloers 8).
Fijn dat jullie 4voeter er ook een plekje heeft verkregen, al zijn daar vast wel grenzen ...


Sander.
Whahaa, wat een goeie foto. Vraag me af wat hij zit te kijken....

Atmoz


Had deze nog niet gezien.
Erg mooi hoe het geworden is :worship:

Zeker heel relax om daar een filmpje te kijken O0 O0

Have fun!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

-chiel-

Gisteren na de beurs in het AZ stadion even langs een tuincentrum geweest, daar lagen nog wat left-overs natuursteen.
3,80 euro!! :o voor een "spotted blue-stone" van 40x40cm, die heel mooi bij de vloer past, en de sub heeft een fundatie.
De sub staat sinds een week achter mijn bank en nu met de tegel en de spikes eronder moest ik hem een flink stuk zachter zetten!
Nu maar weer een paar dagen luisteren/kijken.


Raafie

Inderdaad zeer tof zo'n aparte HT ruimte! Nice!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Madhouse

Mooie ruimte hoor! En idd kl*te bruggen van KEF! Bij mij gaan ze er ook tussenuit! (zoals je al wist).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beatbrother

Hele leuke ruimte.
Ook heel mooie stoelen.
Zitten ze lekker ?
Ze zijn wel wat aan de prijzige kant hè.  :omg:

-chiel-

Quote from: beatbrother on March 18, 2011, 17:30:13
Hele leuke ruimte.
Ook heel mooie stoelen.
Zitten ze lekker ?
Ze zijn wel wat aan de prijzige kant hè.  :omg:
Ze zitten heel erg goed, ze kunnen tot in de ligstand (soms is dat ook wel eens de slaapstand :turn:)
Ik had ze voor een "vriendenprijs", evengoed een hoop geld maarja, dan heb je ook wel wat  :)

vleerbike

Mag ik vragen waar je de canare LSkabels vandaan hebt? Wat was het prijskaartje?

Dit is precies wat ik zoek.
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

Madhouse

Quote from: vleerbike on March 21, 2011, 12:09:32
Mag ik vragen waar je de canare LSkabels vandaan hebt? Wat was het prijskaartje?

Dit is precies wat ik zoek.

Kijk eens bij forumsponsor hifisupply.nl  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

-chiel-

Quote from: vleerbike on March 21, 2011, 12:09:32
Mag ik vragen waar je de canare LSkabels vandaan hebt? Wat was het prijskaartje?

Dit is precies wat ik zoek.
Wat Madhouse al zegt, HiFisupply.nl. Kosten staan op de site.
De banaanpluggen komen van een andere forumsponsor, nl Hifi123.nl.

-chiel-

De laatste weken weer het e.e.a. aangepast.

Eerst een SubDude aangeschaft bij Ralph, voor een paar tientjes "money well spend", hij kan een stuk harder zonder dat mijn buurman het hoort  ;D

Ook was eindelijk mijn nieuwe scherm er vorige week. In het vorige scherm zaten wat plooien en ik zat sinds december al op een nieuwe te wachten. Dit scherm is ook heel veel mooier en geheel plooivrij.

Met het nieuwe scherm kwam er gelijk een nieuwe koof waar hij geheel achter verdwijnt, deze koof beplakt met zwart plakvelours (jaja, diezelfde :)) en gelijk maar doorgeknutseld aan het plafond wat ook al in huis was. Het is de Rockfon Fibral geworden, in het zwart met zwarte profielen, erg fraai geworden.

Vandaag was de centersteun klaar, zojuist neergezet en dat staat ook erg fraai (let niet op de vette vingers)..

Pics;






HTip

Je bent goed bezig! Een dedicated HT is sowieso natuurlijk heel erg gaaf!

En dat je met de akoestiek bezig bent... :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-chiel-

Quote from: HTip on March 23, 2011, 23:40:52
Je bent goed bezig! Een dedicated HT is sowieso natuurlijk heel erg gaaf!

En dat je met de akoestiek bezig bent... :worship:
Dit plafond is echt een hele verbetering ten opzichte van het vorige.
Geen idee wat het volgende verbeterpunt gaat worden, maar gisteren een db-meter binnengekregen, dus binnenkort maar eens wat metingen met REW doen, kijken of daar nog wat zwakke plekken in de ruimte mee aan het licht komen.

vleerbike

Chiel,

Ik heb de website van Hifisupply bekeken, maar vind mijn weg niet in het uigebreide aanbod.

Ik zou dus ook de canare-kabels willen met dezelfde mooie zwart-grijze afwerking van de kabeluiteinden en dezelfde pluggen.
Ik neem aan dat je de afwerking zelf vezorgd hebt, wat heb je dan nodig om tot hetzelfde resultaat te komen?
Wie maakt mij even wegwijs?
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

-chiel-

Nou de keuze voor de kabel heb je reeds gemaakt (neem aan dat je die wel gevonden hebt op de site), dan zoek je een mantel uit die je mooi vind;

http://hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000145&lang=NL

Een dunnetje voor de enkele aders, een medium voor de hele kabel.

En dan nog een paar stukken krimpkous;

http://hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000147&lang=NL

Een aantal adereindhulzen;

http://hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000101&lang=NL

En een paar pluggen naar keuze;

http://www.hifi123.nl/Stekkers-en-pluggen-c-76.html

Of hier;

http://hifisupply.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000017&lang=NL

Vervolgens kijk je naar de mooie reportage van CoSo;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84654.0

Hier zie je heel goed hoe hij het samen heeft gesteld.

Hopelijk kom je zo een beetje op weg, vraag anders gerust.

Succes.

Chiel.




denoontje

Mooie stand, heb je die zelf laten maken (heb er ook nog 1 nodig)?


PS evt heb ik nog pluggen in de aanbieding (zie marktsectie)

vleerbike

Chiel,

Bedankt voor de uitleg, ik ben weer helemaal mee.
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

-chiel-

Quote from: denoontje on March 28, 2011, 15:06:43
Mooie stand, heb je die zelf laten maken (heb er ook nog 1 nodig)?


PS evt heb ik nog pluggen in de aanbieding (zie marktsectie)

De stands zijn allen eigenbouw, geheel rvs.

@ vleerbike, Iedereen hier is gek op foto's  ;)