Onkyo TX-SR508 geen beeld uit met PC

Started by MarvinDee, January 31, 2011, 15:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarvinDee

Hai!

Ik heb hier een onkyo TX-SR508
Werkt goed maar zit met 1 ding.

Ik heb mijn pc erop aangesloten met HDMI, videokaart is een ATI RADEON HD-5970
De PC vind de versterker en zegt zelfs dat het de 508 is, maar mijn tv die aangesloten is op de HDMI out van de versterker blijft enkel blauw beeld geven......

Iemand enig idee?

SpeedyAndré

Welkom op het forum :)
In de 508 staat monitor out standaard niet op hdmi ingesteld.
Ook zal de je de betreffende hdmi ingang toe moeten wijzen aan bijv. de dvd ingang (of welke je wil).
Blauw beeld krijg je als een ingang geen signaal heeft.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

MarvinDee

Hi,

Ik heb nu de pc aangesloten op HDMI4 die toegewezen is aan GAME

Als ik de DVD speler aansluit met HDMI1 die toegewezen is aan DVD krijg ik wel beeld op de TV.

Moet ik dan nog iets instellen met monitor out, en waar?

Alvast bedankt!


Wim44

Je moet Monitor OUT toewijzen aan HDMI.
Een ingang moet je toewijzen aan HDMI voor de PC.

Ik heb net op 2 ONKYO receivers laptop aangesloten, geen enkel probleem.
In de handleiding staan voorbeelden, heb je geen handleiding dan kan je die downloaden in NL.

Er zijn PC kaarten die problemen geven.
Het lijkt erop dat je de HDMI ingang op de AVR niet aan de PC hebt toegewezen.

MarvinDee



Hai,


Ik kan toch op de ONKYO niets anders doen dan HDMI 4 aan GAME toewijzen en daar dan de pc met HDMI-HDMI op aansluiten?
Als ik het menu van de videokaart open ziet hij de ONKYO, en ik kan zelfs kiezen of ik het beeld wil uitbreiden of wil dupliceren.
Maar op mijn tv blijft het beeld blauw, terwijl ik wel de menus van de ONKYO kan zien.

Hoop dat mijn videokaart geen problemen geeft....

Groeten


Wim44

#6
Probeer het probleem te isoleren: (dus waar het probleem zit)

Het lijkt er gewoon op dat de HDMI ingang waar de PC mee is aangesloten niet is toegewezen aan die ingang, of dat de instelling van de videokaart niet overeenkomt met die van je LCD/Plasma.

1/. Als je de PC via HDMI direct aansluit op de LCD/Plasma, werkt het dan wel ?  Worden zowel video als audio van de PC op de TV (LCD/Plasma) weergegeven (zien en horen) ?

2/. Als je aansluit via de ONKYO TX-SR508: brandt de HDMI THRU indicator ?

3/. Als je HDMI4 kiest, bedoeld voor een spelcomputer, dan is dat een standaard instelling, je kan daar ook andere apparatuur op aansluiten.
De PC kan ook aangesloten worden op een van de andere HDMI ingangen.

4/. Is de beeldverversingsfrequentie van je videokaart gelijk aan die van je LCD/Plasma TV scherm?

5/. Hoe staat je video formaat via HDMI ingesteld: 1920x1200 / 1920x1080 (p of i?) of lager.
Heeft PC monitor dezelfde resolutie als je LCD/PLasma ? (vaak is die anders, lager)

ONKYO kenmerken:
CONNECTION FEATURES
(....)
1080p Video Processing via HDMI (4 Inputs and 1 Output) HDTV-Capable (720p/1080i) 


ADVANCED FEATURES
HDMI® (Version 1.4 to Support 3D and Audio Return Channel) (....) Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC

MarvinDee

Ok, hier de antwoorden op de isolatievragen:


1:    Dan werkt het wel, met alle resoluties

2:    de HDMI thru indicator brandt niet.

3:    Ik snap de werking van de HDMI ingangen en het toewijzen hiervan, ik heb al geprobeert op meedere ingangen de PC aan te sluiten, deze ook toegewezen.
      Bij alle geen beeld, hij staat nu op ingang 4 toegewezen aan VCR.

4 en 5:  De verversing staat nu op 60 Hz, 1080p. Kan ook op 1080i 30 Hz, beide blauw beeld. Extended.   


Meer info:

Ik krijg deze melding wanneer de HDMI connectie word aangesloten

"An HDMI to DVI display connection had been detected. In order to hear audio on your HFMI based TV you will need to have a separed audio connection."

Dus audio wil die zoiezo niet doorgeven.

De TV zegt, wanneer de onkyo aan gaat:  480p invoer

Ik zat te denken aan misschien een verkeerde kabel?.......maar lijkt me sterk, wel is het een langere kabel, maar direct op de tv geeft hij zowel beeld als geluid door.

De videokaart + PC zien de onkyo dus wel, videokaart zegt ook dat het de onkyo is, maar de PC in apparaatbeheer meld dat het een standaard PNP beeldscherm is.

DVD via HDMI thru werkt goed, blauwe beeld bij pc is hetzelfde als wanneer ik de DVD speler uitzet en onkyo aanlaat.

Hoop dat jullie hiermee wat meer kunnen....

Wim44

#8
1.Wat voor TV gebruik je ?
Er zijn TV's die goed synchroniseren met andere apparatuur zoals settopbox, DVD, AV Receiver, echter sommige combinaties geven problemen. Met DVD gaat het altijd goed, met settopbox niet. De oplossing is eerst TV aan dan settop box. Hetzelfde probleem is er tussen TV - AV receiver en PC videokaarten. Dus eerst TV en PC aan, daarna de receiver (om uit te proberen).

2. Bij de HDMI instelling (setup) geeft Audio TV OUT [Off/On] aan of de audio die via HDMI IN  ontvangen wordt, uitgevoerd wordt door HDMI OUT naar de TV.

Deze voorkeur kan je instellen als de TV is aangesloten op de HDMI OUT van de ONKYO en als je
de audio van een component die is aangesloten op een HDMI IN wilt beluisteren via de luidsprekers van je TV. met

Normaal staat deze instelling op OFF, dus UIT.
---------------------------------------------------
Het geluid van de HDMI IN als dat wordt geleverd door de bron (videokaart PC)  komt met deze instelling dus niet uit de luidsprekers van de TV. Het videosignaal van de bron (je PC) wordt alleen doorgegeven aan de TV, dus niet de audio. De ONKYO geeft het geluid via de aangesloten luidsprekers weer.

Wil je de audio van de videokaart doorgeven aan de TV, dan moet de instelling Audio TV OUT op [On] ingesteld worden. Als de videokaart van de PC geluid meegeeft, dan is het geluid via de luidsprekers van de TV te horen. Dus video+audio komt op de TV. De ONKYO geeft het geluid NIET weer via de aangesloten luidsprekers.

3. Als de TV en de PC met videokaart aanstaan, zet dan de ONKYO eens uit (dus niet op standby, maar power off), zet de ONKYO daarna aan.
De HDMI signalen moeten nu gesynchroniseerd worden door de ONKYO.

4. Je moet dan beeld en geluid krijgen: aannemende dat de DVI1/2 of Displayport op je videokaart het audio geluid afgeven. Videokaarten met een en DVI uitgang geven geen geluid door. Dat zou dan ook niet via de TV moeten werken, echter er zijn videokaarten met DVI uitgangen waarbij audio uit de kaart komt als je de meegeleverde DVI/HDMI dongles (verloop) gebruikt. Werkt het via de TV wel dan zou het ook via de ONKYO moeten werken, nadat de ONKYO als laatste is opgestart. I

5. Is zowel de ONKYO als de PC aangesloten op een geaard stopcontact ?

6. Je kan verschillende geluidseffecten/instellingen per HDMI IN instellen op de ONKYO. Staat dat goed ingesteld, passen de instellingen bij het geluid dat de PC Video(audio)kaart afgeeft ?

7. Als je de specificaties van de SR508 en SR308 (ONKYO website) bekijkt dan staat er:
- HDMI Upconversion nee; Component Video Upscaling NO; 1080p Video Resolution YES; 1080p Video Upscaling NO.
Houd je hier rekening mee met instellingen PCvideokaart ?

Wim44

#9
zie blz.61 Handleiding SR508

Quote
Meer info:

Ik krijg deze melding wanneer de HDMI connectie word aangesloten

"An HDMI to DVI display connection had been detected. In order to hear audio on your HFMI based TV you will need to have a separed audio connection."

Dus audio wil die zoiezo niet doorgeven.
Voor geluid moet je een afzonderlijke audio verbinding gebruiken.
Het bericht kan ook betekenen dat de TV dat verwacht.... Dat hoeft niet aan de ONKYO te liggen.


Quote
De TV zegt, wanneer de onkyo aan gaat:  480p invoer
De TV herkent de 480p van de ONKYO omdat de 480p/60p die door de ONKYO wordt afgegeven wordt herkend. Bij deze instelling "matchen" ONKYO en de TV.

Quote
De videokaart + PC zien de onkyo dus wel, videokaart zegt ook dat het de onkyo is, maar de PC in apparaatbeheer meld dat het een standaard PNP beeldscherm is.
[
De windows video driver zal de ONKYO in het beeldscherm menu herkennen als een standaard PNP beeldscherm.

Quote
DVD via HDMI thru werkt goed, blauwe beeld bij pc is hetzelfde als wanneer ik de DVD speler uitzet en onkyo aanlaat.
Dat is zoals het hoort.

Als je de PC rechtstreeks aan de TV aansluit, kan de TV de video van de PC kaart herkennen en weergeven. Dat kan ook gebeuren als de specs van de TV niet matchen met die van de PC kaart. Als de ONKYO daarmee strikter is, dan geeft de ONKYO het videosignaal mogelijk niet door.

MarvinDee

Ik heb ook met Onkyo contact gehad, en die vrezen een handhake probleem.

Ik gebruik trouwens geen DVI-naar HDMI maar enkel HDMI naar HDMI.

Ik denk dat ik het moet opgeven......mijn videokaart wil niet samenwerken.


Wim44

#11
Het vrezen van een "hand-shake probleem" is een "one-liner" daar kom je niet verder mee.

Als het probleem in alle ONKYO TX-SR508 modellen zou zitten, zou het intern een bekend probleem moeten zijn.
Ik zou er een officiele storingsmelding van maken, met het verzoek dit probleem op te lossen.

Als een ander probleem de oorzaak is, dan komt het met dit statement niet boven het maaiveld en wordt er waarschijnlijk ook niets aan gedaan als het binnen de specs van het produkt valt. Telefonisch overleg leidt in zo een geval tot niets.... De specificaties van de heren leveranciers zijn dermate open, dat je met de specificaties alle kanten opkan.

Op de internationale website van ONKYO kan je het probleem ook per email melden.
Je hebt dan een schriftelijke melding van het probleem. Je krijgt daar vaak een goede reactie van terug en ze sturen door naar NL.


MarvinDee

De TV doet het wel met deze instelling:


DVD naar ONKYO naar TV   


Heb al vanalles geprobeert, opnieuw opgestart alle 2 de apparaten, de computer herkent de onkyo maar zend niets.......wel als de tv rechtstreeks is aangesloten.


Wim44

#13
Quote
De TV doet het wel met deze instelling:
DVD naar ONKYO naar TV   
Dat is logisch wat video van een DVD speler "matched" met de specs van de TV en de ONKYO.

Quote
Heb al vanalles geprobeert, opnieuw opgestart alle 2 de apparaten, de computer herkent de onkyo maar zend niets.......wel als de tv rechtstreeks is aangesloten.
Als je de videokaart in de PC op 1080i of 1080p met 50i/p of 60i/p dan is de kans groot dat het werkt.

Geef eens aan wat je ingesteld hebt op PC, ONKYO en TV voor video weergave.

1. niet alleen HDMI zaken maar beeldinstellingen, frequentie, resolutie, #bits/resolutie

2. herstart warm/koud en inschakel volgorde aan.

3. typenummer en merk TV.

4. laatste software versie van de ATI kaart geinstalleerd ? Op wat voor PC, welk besturingssysteem ?

5. laatste FW versie op je TV geinstalleerd ?

6. wat is je FW versie van de ONKYO SR508 ? Ik heb geen updates gezien voor de 508, evt. checken of andere regios die wel hebben

MarvinDee

Windows 7
Ati Radeon HD4600

Ik heb eigenlijk alle instellingen van de onkyo geprobeert.

Heb ook alle inschakelmanouvres gedaan, pc en tv aan, dan pas de onkyo aan.
ook de tv als laatst. heb de pc herstart terwijl alles aanstond.

Panasonic TV hd ready

laatste drivers en software geinstalleerd


wat wil je nog weten voor onkyo instellingen?

Wim44

#15
Kan je de HD4600 op 1920x1080i vast instellen, dus geen 1080p. Dat kan via configuratiescherm van de videokaart.

Waarschijnlijk kan je TV max. 1080i aan. Je geeft je TV gegevens (merk en type ?) niet, dus kan dat niet beoordelen.
Kan je de TV op 1080i vastzetten ?
Kan je de PC videokaart op 1080i instellen en dan op 60Hz, als dat niet werkt op 50Hz.


MarvinDee

Hai, ik heb een 508 voor de goede orde.

de videokaart heeft nu de onkyo op 1080i bij 30 hz staan.

maar blijft blauw beeld.

Het is apart, handleding van onkyo en de van de kaart zeggen dat het kan maar er gebeurt niets...

Wim44

#17
OK 508 ipv 608.

Je geeft helaas onvolledige info vwb specs TV.
De specs TV HD Ready zegt weinig.

Om welke TV gaat (merk en type), hoeveel HDMI/DVI ingangen heeft de TV.
Is er FW upgrade mogelijkheid voor de TV, zoja gebruik je laatste FW versie ?

Bij een videokaart instelling van 1920x1080i: 60Hz  kiezen,  dus niet 30Hz.
Mocht 60Hz niet werken, dan 50Hz proberen.


 


MarvinDee

Het is de panasonic TX-32LX85F met 3 x HDMI

Uit intresse: kan je me uitleggen waarom het probleem toch in de TV kan zitten?

bij de software van de videokaart kan ik enkel 30 kiezen, in configuratiescherm van windows wel 60...ook 50 en beide werken niet.

Ik ben al klaar om het op te geven haha...


Wim44

#19
Ik beweer niet dat het probleem in de Pana zit.

Echter:
Ook bij de TX-32LX85F (met 3x HDMI) wordt gebruik met een PC via HDMI niet verondersteld. Zie opm. op blz. 41 in de NL handleiding.

Voor gebruik met PC is de D-sub aansluiting aanwezig, je weet dan zeker dat als je de TV als beeldscherm monitor wilt gebruiken, dat het werkt.  Dat is gewoon VGA, SVGA, XGA en SXGA .... Dit neemt niet weg dat Pana met PC zou kunnen werken of gewoon werkt.

en:
In de handleiding van de ONKYO staat eveneens dat de werking bij aansluiting van een PC via HDMI niet wordt gegarandeerd.


Je hebt voor digitale video een keten van apparatuur:
----- TV - AV receiver - PC
Die keten moet  "matchen" met tal van instellingen.
(meer dan alleen video).

TV en PC kan matchen.
Met AV receiver erbij kan het misgaan, echter doordat AVR wordt toegevoegd,
kan het ook tussen (TV en AVR) of (AVR en PC) of beide fout gaan. Dat windows de ONKYO ziet, wil niet zeggen dat het daarmee ook goed werkt en goed staat ingesteld. Zelfs met verkeerde instellingen wordt (vaak) herkend.


Voor jouw TV geldt, vwb video:
SD:
525 (480) / 60i/p
625 (576) / 50i/p
HD
750 (720) 50p, 60p
1125 (1080) 50i/p, 60i/p, 24p



Er zijn ook toetscombinaties op de PC waarmee je vaak een TV al dan niet aangesloten via een AVR (zoals de SR508) kan activeren. Dat werkt pas als de stellingen in de ONKYO goed staan, dan nog kan het fout gaan.

MarvinDee

Dam ga ik het helaas als niet lukken beschouwen.

Wat is nu de beste manier om HD videos met minimaal 5,1, liefst 7.1 geluid te kijken vanaf pc?

Mediabox of andere optie?

Wim44

#21
Er zijn verschillende mogelijkheden om HD video met 5.1/7.1 vanaf de PC op een HDTV te bekijken of om dit probleem op te lossen.

Op de TV heb je waarschijnlijk RGB en YPbPr component analoge ingangen.
Heb je terwijl HDMI aansluiting aanwezig is van ONKYO tussen beide modes wel eens geschakeld.
Bij een aantal TV's los je het HDMI probleem hiermee op.

Wat is de maximale resolutie die het beeldscherm op je PC heeft, hoe staat die op de kaart ingesteld formaat, freq. ?
De resolutie van de TV is mogelijk anders, kies je voor TV als een dubbel scherm, met kopie bureaublad of als afzonderlijke monitor waarbij de monitor van de PC uitschakelt. Als de resoluties/freq/instell. RGB/YCbCr met TV instellingen en op kaart niet kloppen kan het fout gaan.

Zet de instelling op de PC Videokaart eens op lage resolutie.
- sluit PC direct via HDMI aan op TV
- sluit PC via ONKYO aan op de TV

MarvinDee

Zou je mij wat mogelijkheden kunnen uitleggen?

Als geluidstech ben ik bekend met geluid en speakers en alles, maar surround uit vanaf een pc is niet mijn hoek.


Wim44

#23
Kijk eens op de website van de producent van de ATI Radeon Videokaart:
ook als je de andere drivers dan de standaard drivers installeert, krijg je waarschijnlijk meer instel opties.
Je hebt "als je massel hebt", dan via de ONKYO een match die werkt.

ATI Radeon support w.o. de HD4600 serie:
http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
Daar staan zeer recente drivers voor update.

Als de kaart standaard bij een algemene merk PC is meegeleverd, eerst website PC controleren voor updates.

Om te proberen:
Je kan ook een automatische HDMI switch op de TV aansluiten, met daarop aangesloten de DVD speler en de PC (Videokaart).
Als de PC Video instelling niet matched met ONKYO en/of TV kan je op die manier soms als de DVD het wel doet ook de PC op die manier laten weergeven.
Er zijn switches met een optische audio uitgang, die kan je verbinden met de ONKYO. (voorbeeld HDMI switch van Marmitek met optisch uit).
Vraag of je de HDMI switch terug kan geven als het niet werkt..
Ik gebruik die switch alleen als diagnose-tool. Dat is veel goedkoper dan een echte HDMI/HDCP test tool.  ::) en je weet sneller waar je aan toe bent.


Stel op de PC videokaart een gemeenschappelijke resolutie in van PC monitor scherm als TV. Werkt het niet, resolutie verlagen. Werkt het niet weer verlagen.
Stel de TV in als gecloned scherm van de PC monitor.

Een echt handshake probleem kan gerelateerd zijn aan: HDMI/DDC (Display Data Channel) of aan HDMI/HDCP. Zelfs HDMI/CEC (Consumer Electronics Control) kan problemen geven.
HDMI kabels zijn ondingen, heb je de verbinding van de kabel in en bij de connectoren gecontroleerd ?
De aansluiting van de kabel in de connector kan problemen geven. Ook de aansluiting in het stekkerdeel van de HDMI kabel wil het wel eens begeven....


Ik gebruik om dat uit te sluiten een set HDMI kabels van rond E3,00 per stuk.
Het gaat niet om kwaliteit, maar om te controleren of het werkt.
Ik krijg vaak de vraag of men de HDMI kabel die ik daarvoor gebruik, mag houden.  ::)

























doki391

Hoi hoi,

Mijn naam is Martijn en heb dit topic doorgelezen omdat ik het zelfde probleem heb.
In mijn geval gaat het op een Epson EH-TW2900 beamer met een Onkyo TX-SR608.
Mijn probleem is dat in het begin het wel werkte maar na een stroomstoring geen enkele HDMI bron meer gezien wordt.
Er gaat zelfs geen hdmi lampje meer branden.
Bijvoorbeeld als ik mijn Xbox360 probeer op te starten (als deze in de onkyo aangesloten zit), gaat deze niet eens aan. Als ik een goedkope hdmi switch er tussen zet gaat deze wel aan maar nbog steeds niet op de versterker.
Verder heb ik nog een Media-pc (nvidia Ion2) en een Samsung HD decoder (DCB H360R).
Alles werkt netjes via de switch (externe) maar zodra ik het op de onkyo aansluit werkt niets meer.
Doe ik iets verkeerd of is mijn versterker al kapot (2 maanden oud)

Ook heb ik alles al gereset naar fabrieksinstellingen.

Ik hoop dat iemand kan helpen

Groeten Martijn